Joulukuiset -07 Elokuussa

Meillä joonas välillä yökkää noista 8kk ruuista jos ei siitä tykkää..mutta muuten ne 8kk ruuat menee tosta noin vaan. :) Ja mä oon ite tehnyt soseita niin ne menee todella hyvin joonakselle. Viimeksi just tein porkkanaa ja seitiä ja sitten oon tehnyt bataattia ja broileria.

Joonas nukkui vihdoinkin kunnon unet kun vein joonaksen ulos lenkille ja sen jälkeen laitoin joonaksen parvekkeelle nukkumaan. Joonas nukkui 2 tuntia :eek: Olin ihan ihmeissäni.

Nyt täytyy lähteä laittamaan pikku miehelle ruokaa..
 
Meille tulee lisää hampaita!! Joonakselle tulee ylös 2 uutta hammasta ja se on kiukuttanut tänään joonasta aika lailla,meillä on jo 6 hammasta . Ruoka ei oikein maistu ja joonas tuntuu olevan aika väsynyt koko ajan. Suppo laitettiin yöksi ja nyt poika nukkuu täyttä päätä. =)

Perjantaina olisi se hampaan poisto...jännittää jo ihan kamalasti.. :| Mutta eiköhän se siitä..Nyt mä lähden nukkumaan oon aika väsy tästä päivästä.
 
Meillä taitaa olla sannis samaa vaivaa kun teidän poitsulla. :/ Vielä ährää sitä ekaa hammasta tosin. Yöllä heräs itkemään ja oli kuin kekäle, ei tarttenut kuumemittaria edes kaivaa esiin. Tunnin päästä saatiin lääkkeen avulla nukahtamaan ja nyt aamulla taas kovin kuumeinen. Onneksi aamupuuro maistui ja saatiin takaisin unille. Toivottavasti ei jatku pitkään...
 
Niin 8kk neuvolassa käyty meidän poika oli huimat 7470g ja 69cm ja py 43,5 eipä ole koolla pilattu pikkuinen rimpula, mutta kasvaa samaan tahtii kun äitinsä on kasvanut :D

sannis: Mulla on muuten vedetty kaks viisaudenhammasta ja leikattu kaks. Mulla on kans kunnon hammaslääkäri kammo, mutta kyllä siinä semmosen puudutuksen saa, että ei mulla ainakaan sattunut yhtään vaikka pää oli ihan kenossa kun vedettiin hampaat pois toi leikkaus oli mun mielestä helpompi. Turpa kyllä turpos, mutta buranaa nassuun niin kyllä auttaa tsemppiä hampaan poistoon.
 
Joonas on tänään ollut paremmalla tuulella kuin eilen. Tänään ei ole tarvinnut edes suppoa, mutta illalla laitan kyllä supon kun käydään yöunille. Me ostettiin tänään kaupasta joonakselle niitä yötutteja jotka hehkuu pimeässä. Täytyy illalla kokeilla miltä ne näyttää kun on pimeää että näkyyko ne. Niissä oli lupau että ne hehkuu 8 tuntia! =)

Nyt taidan lähteä laittamaan joonakselle yöpuuroa..Poika nimittäin rupeaa olemaan ihan väsy :|

 
Ne yötutit oli fiser-price merkkisiä ja niitä oli 2 siinä paketissa. Ne mitkä me ostettiin oli silikonia. Mutta se hohde ei niissä kauaa säilynyt.. :| Mutta muute oli hyviä tutteja.

Tänään mulla on synttärit!!! 23 vuotta tulee täyteen B) Mikko osti mulle lahjaksi koko sinkkuelämä sarjat siinä ihanassa vaaleanpuna/mustassa rasiassa! Ja eilen sain siskolta muumimukin.

Nyt aamupuurolle!!!
 
Onneksi olkoon sannis! :flower:

Meillä on ollut viimeisen viikon ajan NIIN ihana hymypoika.. Siis nyt, kun pääsee kunnolla liikkeelle, niin poitsu ei kitise enää juuri lainkaan. Tämä on aikamoinen muutos entiseen. On niin ihanaa, kun illatkin menee ilman kitinää, vaikka poika ihan väsy olisikin.. :)

Meilläkin syödään ihan nätisti noita 8 kk ruokia. Aloitettiin totuttelu jo 7 kk iässä ja silloin aluksi vähän takkusi ne isot palat ja oksennuskin taisi kerran pari tulla, mutta sen jälkeen on sujunut hienosti.

Ajatella, enää reilu viikko ja poika täyttää jo 9kk. Ja siitä enää 3 kk, niin onkin jo 1v. synttärit!!!!! Kyllä tämä aika menee niin siivillä ja minun pienestä pojasta on tullut jo niin iso. Koko ajan on vain helpommaksi muuttunut tämä vauva-arki, kun poika on kasvanut. Nyt tuntuu taas, että tällä hetkellä poika on tosi ihanassa iässä nyt. :heart:

Meillä on onneksi vähän aikaa olleet hammaskitinätkin jo tauolla. 10 hammasta edelleen ja lisää ei vähään aikaan tarvitsisi tullakaan.

Minkälaisia syysvaatteita olette muuten ostaneet pikkuisillenne? Mun pitäisi jotain lämmintä käydä ostamassa, mutta kun en oikein tiedä, että mitä.. Siis kannattaako esim. joku välikausihaalari? Viime keväänä ostin moisen ja sitä tulikin pidettyä ehkä viisi kertaa ja nyt se sitten on jo pieni.. :/
 
Synttärionnittelut sannikselle! :flower:

Raisu Mä olen kovasti miettinyt et minkälaiset syysvaatteet pojalle pitäisi ostaa, mutten ole vielä keksinyt. :/ Jos jollain on hyviä vinkkejä niin kertokaa! Kannattakaa nyt ostaa jotai "kalliimpaa" vk-haalaria, jos se ei sitten vaikka keväällä enää mahdukaan?! Meillä ei ole oikeestaan mitään syystakkia vielä pojalle, et jotain on joka tapauksessa äkisti ostettava.

Meillä edelleen jatkuu pojan kuumeilu ja luulen ettei liity hampaisiin, vaan on ihan joku "tauti". Tuli mieleen et oltiin ekaa kertaa muskarissa viime viikolla...ettei sieltä nyt heti lähtenyt joku pöpö mukaan. Mäkin olen vähän kipeä: päänsärkyä ja kurkkukipua. :kieh: Pojalla oli nyt kuumetta sen 38,5, joten ollaan kyllä koko ajan lääkitty ja sen jälkeen onkin ihan tyytyväinen. Tänään on kiinteä ruoka pysynyt sisällä, eilen tuli kaikki ulos.

Lääkkeistä Oletteko käyttäneet suppoja vai suuhun laitettavaa liuosta? Meillä tuli supoista niin hirvee huuto, ettei mitään rajaa ja kävin apteekista ostaa Panadolin suuliuosta. Sitä poikaa suorastaan innolla imee suuhunsa. =)

Joo, me jatketaan potemista. Onneksi mies pitää nyt 2 viikkoa isäkuukaudesta, joten mulla on apua pojan hoidossa...tässä tilanteessa se todella on tarpeen. Harmittaa vaan tää kipeily, kun mun oli tarkoitus ottaa nyt omaa aikaa kun mies kerran on kotona. Noh tuskin mä koko kahta viikkoa kipuilen. *koputtaa puuta*
 
Taustaisija taas osallistuu keskusteluunne :D

Minä ostin tuolta kaksplussan kirpputorilta ihan hyvän lassien välikausihaalarin 12e:lla, pitäis tulla tänään postissa. Toivottavasti on kuvan mukainen. Lisäksi olen hankkinut villalakin fleecevuorella, ja puuvillalapaset. Jaloissa pidän äp:n toppatossuja. Ajattelin nyt vähän säästää ja jos ei keväällä enää mahdu toi, satsaan sitten keväällä enempi ja ostan uuden haalarin. Lisäksi pojalla on keväältä sellanen vuoreton fleecehaalari, sitä pidetään vaunuissa päiväunilla vain, kun ei pidä tuulta/vettä. Kauppaan, kylään ym. haluaisin pukea jotain muuta kuin haalareita, haluaisin löytää jostain sellasen takin jota oisi pitää housujen kanssa. Meillä tähän asti kauppailtu ja kyläilty vielä plyyshiasussa, siis hupparissa ja housuissa, joiden alla bodya ja sukkahousuja. On nää vuodenajan muutokset aina jotenkin ongelmallisia :/

Ja suppoina meillä sitä panadolia annettiin, kun poika oli 2 vkoa flunssassa. Ostin eka niitä alle vuoden ikäsen suppoja, kun poika nyt tuli eilen 9kk vasta. Sitten huomasin että yli 9 kg saa käyttää jo niitä yli vuoden ikäisen suppoja. Poika painaa 9,8 kg. Eli kandee huomata...laitoin aluksi sitten 2 kpl kerrallaan niitä pienempiä suppoja.
 
Neuvolaterkut; Pituus 69cm, paino 7730g, pipo 45,5cm. Paino laskusuunnassa, kun on ollut viimevkn kipee, mutta pituus näyttää hyvin nousevan omaa tahtiaan. Onkohan tuolla pojulla iso pää, kun katoin muiden mittoja, niin päät ovat paljon pienempiä? :/ Jos sillä on niin isot aivot ja suuri järki että tarvitsee suuren päänkin :LOL: :LOL: :LOL: , äitiinsä tulee..Kai tuo riippuu mittaajastakin että kuinka kireesti/höllästi mittaa. Kaikki oli oikein hyvin, hyvin kehittyy ja reippauttakin löytyi kun täti meni ja otti verikokeen, yhtään ei parkua kuulunut! Katsoin vain että mitähän helkuttia siinä meinaat hänen sormelleen tehä!! :p
Potan muuten kävin ostamas viime vklla ja eilen sitten ekan kerran istua siinä jopa muutaman minuutin, ilman huutoa! :D Että aiköhän se siitä vielä iloksi muutu.Jos sinne niitä tarpeitakin alkaisi tulla..
Meillä on prisman mallistoa oleva ciraffin vk-haalari, joka kestää kosteutta ja pitää tuulta. Hyväksi olen kokenut, eikä maksanutkaan kuin 25e. Niitä oli ainakin keväällä siellä myynnissä, sekä haalarina että henkselihousuna ja takkina( limenvihreä/beessi, v.sininen/beessi ja v.pun/beessi). Mielestäni tuon ikäiselle joka ei vielä kauheasti hiekkiksella istu tai kävele ja kaatuile, niin kannata ostaa kallista kaiken kestävää pukua. Tietysti jos sitä ylimääräistä rahaa on niin siitä vaan, mutta itse en kyllä ostaisi. Suosittelen tuota ciraffin pukua kaikille, jos niitä vaan vielä jostain löytyy. Meillä on riittänyt ihan body haalarin alle, koska siinä on kuitenkin vuori ja tuo poitsu on sellainen kuumakalle.Tuollanen "tuulikangashan" ei paljon hengitä, joten hiki saattaa tulla helposti jos liikaa vaatetta alla. Sitten on tietysti lukuisia erilaisia takkeja ja housuja, sellaisia kauppa-ja kyläreissuille laitettavia..Niitä nyt tuli "vahingossa" osteltua raskausaikana aikas paljon.. :ashamed:

Nyt on muuten SYYSKUU joten eiköhän laiteta uusi otsikko "joulukuiset syyskuussa"!!
 
Kike79: Meillä on just tuo ciraffin vk-haalari, jonka viime keväänä ostin. Minä tyhmä menin ostamaan koko 74, mutta nythän se on auttamattomasti pieni ja sitä ei montaa kertaa pidetty. Nyt pitäisi olla jo kokoa 86.. Se vaikutti kyllä ihan hyvältä puvulta, tosin olihan se aika hiostava tietyillä keleillä..

 
Me aloitettin eilen äiti-vauvajumppa. Oli todella mukavaa ja joonaskin tykkäsi, oikein hihkui kun leikittiin. Siellä oli alussa vauvalle ohjattua toimintaa j sen jälkeen äidit teki vatsoja,punnerruksia ja selkälihaksia vauvan kanssa =) Oltiin siellä mun ystävän ja hänen lapsen kanssa.

Meillä ei ole tuollaista välikausi pukua joonakselle, mutta sellaisen osto alkaa olla mielessä. Ja talvipukuja meillä kyllä on mutta haluan ostaa talveksi reiman puvun joonakselle. Haluan että yksi puku on kestävää materiaalia ja on vähän parempi puku sitten.

Nyt mä lähden syömään ja suihkuun kun joonas vielä nukkuu!
 

Yhteistyössä