Joulukuiset -07 Elokuussa

Meillä Emma syö vielä öisin... enkä oo pitäny sitä yhtään pahana. Tai siis tiedän, että eihän tän ikäsen enää tarvitsisi öisin syödä ja silleen.. (oon tainnu tästä ennenki täällä puhua :D ) tuosta yötisuttelusta ei oo mulle itselleni mitään vaivaa. Oon päivisin ihan pirtee, vaikka unet katkeaakin kerran tai kahdesti yön aikana. Mun mielestä se on helppo tapa antaa Emmalle hoivaa ja läheisyyttä :heart:

Voihan se olla, että mun mielipide jossain vaiheessa tuon yösyönnin suhteen muuttuu.. viimestään sit kun menen töihin.. mutta se on sit sen ajan murhe :D Mutta ihan mielenkiinnosta olis minusta myös tosi kiva kuulla, miten teillä on tuo yösyönnin lopettaminen menny (ihan vaan tulevaisuuden varalta.. =))
 
Hiphei! Ei toi meiän poika ihan toivoton tapaus olekaan. :LOL: Tänään ryömi ekan kerran, minkäs muun kuin kännykän perään! Wau. Otti vaan niin voimille, että sammahti tunti yöunilta heräämisen jälkeen ja yöuniakin kertyi viime yönä vaatimattomat 13 tuntia.

Meillä nyt viikon verran poika on nukkunut yöt läpeensä, siis ilman että tarttee tutittaa tms. Syönyt se ei ole öisin muutamaan viikkoon. Huomaa kyllä selkeesti aamulla eron, et onko yöllä joutunut heräilemään vai ei. Jos oon saanut nukkua ehjän yön saatan jo seittemältä olla virkeä. Sannis, valitettavasti en osaa antaa vinkkiä yösyönnin lopettamiseen, kun meiltä se kävi itsestään. Noh...koputetaan vielä puuta...
 
Sannis & lentää: annatteko vaaveillenne 5 kiinteää ateriaa päivässä? Mulle nlantäti sanoi, et kun 5 ateriaa antaa, niin yöllä ei pitäis olla nälkä. En sitä uskonut, vaan annoin 3-4 ateriaa, mut sit vihdoin otin myös aamupuuron ohjelmanumeroksi ja alkoi nukkumaan täysiä öitä! Saatto kyllä olla sattumaakin...
 
Heips!

Meillä loppui yösyönnit pojan ollessa 3,5 kk eli siitä on aikaa jo melko kauan eli ei ole tosiaan tarvinnut vieroittaa tuosta yömaidosta erikseen. Meillä se oli silloinkin jo varmaan pitkään ollut tapa, sillä yksi yö ajattelin testata, että nukahtaisiko poika ilman maitoa. Eli, kun poika alkoi tuolloin sängyssään ähisemään, kävinkin vain asettelemassa häntä paremmin sänkyynsä, enkä tarjonnut maitoa. Vähän aikaa ähisi ja puhisi sängyssään ja sitten nukahti. Sama toistui parina seuraavanakin yönä, mutta tuosta alkaen on tosiaan ilman yömaitoa menty.

Mutta oletko sannis kokeillut tuota tassuttelua? Eli, kun Joonas herää yöllä, niin et tarjoakaan pulloa, vaan kokeilet tassuttelemalla saada uudelleen uneen. Tärkeäähän tuossa tassuttelussa on, ettei vauvaa heti ensimmäisenä nosteta pois sängystä (vaikka vähän itkisikin), sillä silloin hän taas huomaa, että saa tahtonsa läpi. Tosiaan mahdollista on, että Joonaskin syö vain tottumuksesta. Toivottavasti saatte kuitenkin joillakin keinoin yösyötöt loppumaan.

Onneksi kiken vaaville ei ollut käynyt kuinkaan!

Meillä ollaan edelleen kärttysiä ja kulmahampaat jo tuntuu ikenen läpi. Kakkaa tulee about 10 kertaa päivässä ja varmasti liittyy tuohon hampaiden puhekamiseen, on nimittäin ollut ennenkin havaittavissa tuota yhteyttä. Tosin tulee sitä normipäivänäkin mooooooonta satsia. :D
 
raisu: Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla ettei anneta maitoa vaan rauhoittelen joonasta muuten. Toivottavasti nää yösyötöt nyt loppuu =)

Nyt ulos päiväunille, joonas väsähtää...myöhemmin lisää juttua.
 
kimallus: tarjoan Emmalle viisi kiintetää ruokaa päivässä.. mutta vähintäänkin yhdellä ruokailulla Emma ei suostu syömään ku lusikallisen tai pari. Muutenkin taitaa meillä olla nuo annoskoot aika pieniä. Ei oo koskaan koko annosta (siis tollasta pilttipurkillista.. onko se nyt desi ja vähän päälle siinä sitä ruokaa?) kerralla syöny... yleensä menee puolikas tai vähän enemmän.

Oon pettymyksekseni huomaanu, että Emma ei tykkää mun tekemistä soseista :ashamed: Kaikkea olen kokeillu, mutta ei maistu. Piltit ja Semperit uppoo paljon paremmin. Onneksi se sentään mun keittämää puuroa syö ja se onkin Emman lempparia :D
 
sataa. On satanut koko viime yön ja nyt se vain jatkuu..Ei viitsi joonaksen kanssa edes ulos lähteä kun sataa niin kovaa :| vaunujen sadesuoja ei edes kestä tollasta vesimäärää...

Yö meni suht hyvin..joonas heräsi 03.30 ja vähän aikaa yritettiin saada joonas nukahtamaan uudestaan ilman että jutellaan joonakselle tai nostetaan pois sängystä. No joonas nukahteli mutta rupesi huutamaan siihen malliin että olihan sitä maitoa pakko antaa.. mutta annoin maitoa vähemmän kuin ennen. Ajattelin että vähennän maitoa pikku hiljaa..No joonas nukahti maidon juonnin jälkeen ja nukkui 07.00 asti.

Ensi yönä yritetään taas "tassuttelua" =)

Muuten kun rekisteröityy www.nestlebona.fi sivuilla sinne niin saa lahjaksi hauskan lusikan lapselle..Mä rekisteröidyin sinne sieltä saa ehkä muutenkin hyödyllistä tietoa vauvojen ruuasta. Nyt meen..Heippa!
 
Me ostettiin joonakselle potta tänään kaupasta ja nyt joonas on tehnyt jo 2 pissat pottaan =)
Joonas oli ihan ihmeissään kun laitettiin se siihen istumaan mutta istui potalla niin nätisti ja ihmettteli..Vähän aikaa istuttuaan tuli pissa.

Nyt joonas ryömii ympäri asuntoa :) Konttausta odotellessa!

Nyt jatkan täällä oli vain pakko tulla kertomaan teille etttä meillä on uusi taito B)

Mitäs muiden perjantaihin kuuluu? Hauskaa viikonloppua kaikille!!
 
lentää: Paljon onnea synttäreiden kunniaksi :hug:

Tänään lähdetään mikon kanssa ravintolaan syömään =) Odotan ihan innolla meidän yhteistä iltaa!!! Joonas menee mun äidille hoitoon. Ja maanantaina on mun nimpparit ja anopin synttärit niin mennään tänään sinne kahveille jo etukäteen.

Joonas nukkuu vieläkin kun käytiin lenkillä... Mä tässä samalla teen bataatti,broiler sosetta joonakselle joten nyt lähden jatkamaan..Heippis!!
 
upa
Sunnutaiaamu itselle. Katselen olympialaisia. Me käytiin tytön kanssa eilen lakassa. Tyttö istui rinkassa. Vaikka sateli vähän vettä, oli oikein mukavaa olla metsäretkellä. Eilen maisteltiin myös kalaa. Oletteko antaneet jo kalaa. Ihan hyvin maistui vaikka vain muutaman palan lohta saikin. Pitäisikö jo kohta siirtyä karkeampiin ruokiin. Olen kyllä antanut sillointällöin jauhelihanokareita, ja hyvin on uponnut. Iskä ja tyttö nukkuvat kuin murmelit...toivottavasti vielä pitkään.
 
upa: Tuosta kalasta, en ole kalaa vielä antanut mutta jauhelihaa joonas on saanut. ja tykkäsi siitä kovasti. =) Ja tuota broileria olen antanut.

Meillä joonaksella tuli tänään kakka pottaan =) Nyt ollaan harjoiteltu joka päivä pottailua joka päivä. Joonas tykkää istua siinä, aina nauraa ja hekottaa kun sen siihen istumaan laittaa. ja 2 perkkäistä yötä ollaan nukuttu ilman tuttipulloa!! Aivan uskomatonta miten hyvin saa nukkua kun ei tarvitse herätä syöttämään.

Nyt aamukahville ja lenkille! Hauskaa sunnuntaita teille!
 
Me ollaan kyllä syöty kalaa jo pitkään. Seitä ja lohta ainaski ja hyvin kyllä nekin uppoo. Karkeampaa ruokaakin on tullu syötettyä silloin kun purkkisoseita syötän. Olen antanut jo 8-kuisten soseita, koska ovat isoja purkkeja: poitsulle kun ei yksi pikkupurkki riitä nälkää viemään. Vähän mä olen haarukalla muussannut pienemmäksi, ja hyvin on kyllä muussaamattakin (ruoasta riippuen) alas mennyt.

Te ootte olleet ahkeria potta-harjoittelijoita! En mä vaan taida jaksaa. Eiköhän se joskus opi pottailemaankin...

Käytiin tänään np-ultrassa pikkukakkosta moikkaamassa. Sydän sykki ja koko vastas viikkoja. Huojentunut olo, ainakin hetken... :whistle:
 
Moro!

Meilläkin on kalaa syöty jo pitkään. Hyvin on aina maistunut (mikä tahansa ruoka) meidän pojalle. Ja meillä syödään myös noita 8 kk ruokia, tosin ei jaksa syödä kuin pienen purkillisen verran kerrallaan, mut anyway.

Meilläkin tuli tässä yks päivä ekat pisut pottaan. Muuta ei sitten vielä aikaiseksi ole pottailun suhteen saatu. Ruoan jälkeen laitan aina hetkeksi siihen istumaan, mutta tulos on ollut aika laiha. :)

Ihanaa, että kimalluksen masuvauvalla oli kaikki hyvin.

Ja tosi hienoa, että sanniksellakin on menty ilman yömaitoja!

Meillä on mennyt tosi mukavasti, on tainneet taas hammaskivut vähän hellittää, kun on parin viimeISEN päivän ajan oltu niin iloista poikaa! Lauantaina oltiin häissä ja poika oli mummun luona hoidossa tuon ajan. Hyvin heillä oli taas mennyt, oli ollut niin reipas poika.

Nyt täytyy jatkaa töitä vielä vajaan tunnin ajan. Jes, kohta kotiin. :D
 
Meillä tuo pottailu on alkanut todella hyvin. Päivässä tulee ainakin 2 pisut pottaan ja eilen tuli kakka ekaa kertaa! Mä oon ajatellut tota kalaa jo ruveta antamaan. Tuota seitiä voisinkin ostaa.. =)

Kohta ulos ja sitten lounaalle. Täällä sataa koko ajan mutta ulos on mentävä..Lauantaina olisi mun siskopuolen häät. Kivaa että on edes yhdet häät näin kesällä :)

Nyt ulos..
 
kimallus: Ihana kuulla että masuvauvalla on kaikki kunnossa =)

Mulla on ollut jo 4 päivää kauhea hammassärky..Viisauden hammasta särkee ihan älyttömästi. Multa kun noita viisaudenhampaita ei ole poistettu niin nyt ne tuottaa ongelmia :| Mä pelkään hammaslääkäriä yli kaiken...sen takia en ole hammaslääkäriin mennyt!! Onko joltain poistettu viisaudenhampaat..? Sattuiko se vaikka puudutettiin? Kertokaa kaikki kyseiseseen toimenpiteeseen liittyen. En aina jaksaisi tälläistä särkyä :'( Buranaa kuluu mutta kohta sekään ei auta...

Joonas nukkuu jo ja mä katselen vielä telkkua..Kohta nukkumaan jos hammassärky yhtään helpottuu..!

Meillä oli muuten viime yö 3 maidoton yö =)
 
Mulla on leikattu alhaalta viisaudenhampaat, olivat leukaluun sisällä niin ei voinut repaista veks. Hyvin puutui, mulla jännitti ihan hirveästi. Sitten kun ekan kerran uskalsin avata silmät, huomasin että ne jo ompeli ientä kiinni, homma oli jo ohi :)

Sä voit Sannis sanoa siellä että haluat odottaa tarpeeksi kauan että varmasti puutuu, jotku lääkärit välillä hätäisiä alottamaan hommat. Mulla ainakin oli ymmärtäväinen hampilääkäri, kerranki tehtiin niin että laitto puudutteet, sitte ne meni lounastauolle ja mä luin lehteä ja sitten vasta aloitettiin, kyllä puutui kunnolla :D
 
Kirjoitan vaan pikaisesti tohon viisauden hammasjuttuun liittyen. Multa on poistettu kaikki neljä viisauden hammasta. Ylähampaiden poisto oli ihan pikkujuttu, kun lähtivät vetämällä. Mutta ne alahampaat.. Se olikin sit luku sinänsä. Mulla poistettiin aina kerrallaan yhden puolen hampaat eli ylä- ja alahammas samalla kertaa. Alahampaat sitten siis leikattiin ja olivat niin kovassa, että niitä paukuteltiin kaikenmaailman vasaroilla, taltoilla sun muilla. Jouduttiin siis "murskaamaan" ne alahampaat. Sitten ommeltiin kiinni tikeillä. Toinen puoli meni vielä ihan ok (vaikka olihan ne aika pitkään hellänä), mutta pari viikkoa sen toisen (epäonnistuneen) puolen leikkauksesta alkoi jumalaton särky siellä hampaan kohdalla. Haava oli ihan mätäinen ja lääkäri avasi ompeleet ja sinne ompeleen sisäänhän oli hienosti jäänyt niitä hampaan muruja ja siksi se oli tulehtunut suht pahasti. Sitten sain lääkekuurin ja murut poistettiin ja lopulta se sit parani.

Tarkoitus ei ollut sannis peloitella todellakaan, mutta oli aika epämiellyttävä kokemus kaiken kaikkiaan.. :/
 
raisu: Eipä tuo mitään, mä pyysinkin kokemuksia =) En itsekkään mielelläni tuohon menisi mutta tuo alahammas on niin kipea että sinne on pakko mennä. Tänään soitin ja ensi maanantaina menen sinne hammaslääkäriin jossa ensin kuvataan hampaat että näkevät miten hammmas siellä kasvaa. Jos on pahasti niin leikataan, mutta mulla tuo viisaudenhammas jo näkyy että ei ehkä tarvi leikata.

No joonas on ollut tänään hyvällä tuulella joten mulla ollut helppoa sen kanssa. Tuo hammassärky kun on välillä aika kova. Joonas pissaa pottaan edelleen hienosti ja edelleen ryömitään. Milloinkohan tuo meidän poju konttaa? B)

Nyt suihkuun ja syömään.
 
Sannis Mullakin oli puolittain tullut näkyviin ne viisurit mutta silti piti leikata kun siitä hampaasta oli osa tuolla leukaluussa sisällä. Eli siis tuolla mistä se leukaluu nousee kohti korvia. Sen näki just röntgenkuvista ja siksi piti leikata, jos oltas alettu vetämään/vääntämään niin ois voinu leukaluu kärsiä.
 
Huomenta!

Meillä on tänään neuvola iltapäivällä. Isukki menee poitsun kanssa, joten ilmoittelen sitten myöhemmin minkälaisia mittoja saadaan. Varmaan aika hurjia.. Ruoka maistuu meillä edelleen erittäin hyvin ja vaikkei mitään suuria määriä syökään, niin kyllähän tuota painoa pojalle varmasti kertyy, kun liikkuminen on aika vähäistä. Suurin osa ajasta, kun menee edelleen nukkumiseen. Eilen käytiin yöunille klo 17.30 ja herättiin aamulla klo 7, et taas tuli pojalle 13,5 tunnin yhtenäiset unet. Aika hurja unikeko. :D

Eilen meillä vasta ekaa kertaa seisottiin tuettuna edes joten kuten. Ennen ei ole oikein sekään luonnistunut, mutta eilen oli aikamoinen vauhti päällä. Ja sen vuoksi varmaan hyydyttiinkin yöiunille jo noin aikaisin.

Mutta kirjoittelen vielä myöhemmin niitä 8kk mittoja. :)
 
Multa poistettu kolme viisaudenhammasta ja alaviisurin poisto oli kaikista kivuliain operaatio. Mutta ei siihen kuole, jos se yhtään helpottaa =)
Alotin potattamisen tänään ja heti tuli aamukakka pottaan. Oli äiti ja tytär yhtä hymyä se jälkeen, hih! Ihmettelin kyllä suuresti mutta voi olla että huomen ei enää tulekkaan...saapa nähdä!
Meillä seuraava neuvola vasta 9kk iässä ja sillon on lääkärikäynti. Ihan kiva päästä välillä lääkärinkin tutkittavaksi. 7kk neuvolassa tytöllä painoa yli 9kg eli ruoka-aikaan ollut kotona.
Monetko päikkärit teillä vielä nukutaan. Meillä kolmet: 9.00/12.00/16.00 Osa päikkäreistä välillä tosi lyhyitä eli voi olla että rytmi on vaihtumassa. Aamu meillä alkaa 7.00
Synkän näköinen ilma taas tänään, pääseeköhän sitä ulos ollenkaan? Hyvää keskiviikon jatkoa kaikille!
 
Noista päiväunista meillä nukutaan kolmet päiväunet 9/12/16 Ja joonas käy illalla nukkumaan yöunille 19.30 ja joonas nukkuu 07.00 asti.

Tänään joonaksella on taas ollut niin hyvä päivä =) Yhtä naurua ja hymyä..Meillä on myös seuraava neuvola lääkärin tarkastus 9kk iässä. Saa nähdä paljon tuo poju on kasvanut.

Mulla on huomenna parturi IHANAA!!! Leikkaan tukkaa reilusti lyhyeksi ja värjään tummaksi lisänä kullanvaaleita raitoja. Oon viimeksi käynyt parturissa n.4kk sitten.

Nyt vaihtamaan vaippaa...
 

Yhteistyössä