Joulukuiset -07 Elokuussa

On vähän palstailu jääny kun on ollu niin murhetta ja stressiä.... Nyt paranemaan päin. Me jouduttiin meidän vanhempi koira lopettaan kun meinas purra alisaa ja usein murisi ja näytti hampaita. :'( Nyt meillä on uus pentu joka on tosi reipas ja kiva! :) se vähän piristää mieltä. Lisäks sain töitä! Ei tarvi sitäkään enään miettiä että tuleeko syyskuussa leipää pöytään vaiko ei. :)

Lentää: Meilläkään ei alisa tykkää mun tekemistä soseista ollenkaan. :/ Oli virhe sillon aikoinaan alottaa noilla kaupan soseilla!

 
Heipähei taas!

Onneksi on torstai ja kohta jo viikonloppu käsillä, on niin hyvä mieli siitä! :D

Päiväunista sen verran, et meillä on menty kaksilla päiväunille jo varmaan 3-4 kuukautta. Ekat nukutaan n. klo 9 alkaen. Nukkuu n. 2 tuntia. Toiset nukutaan n. klo 13-14. Tällöin nukkuu 1-2 tuntia. Ja yöunille siis käydään klo 18 ja aamulla herätään klo 7. Et aikamoinen nukkuja meillä tuo poika.

Suzyco: tosi harmillista, että jouduitte lopettamaan teidän koiran. :( Ja hienoa, että olet saanut töitä!

En muista kirjoitinko jo, mutta meillä oli eilen ekaa kertaa menty konttausasentoon.. Tämä on aikamoista edistystä meidän mittakaavalla, kun tuo poika on aika laiska liikkumaan. Tai laiska ja laiska, kun ei ilmiselvästikään vaan keksi, miten pääsisi eteenpäin, vaikka menohaluja löytyisi paljon. Neuvolassakin oli eilen sanottu, että jospa se seuraavaan kertaan mennessä edes jotenkin liikkuisi, ja nimenomaan eteenpäin! :D

Nyt jatkan töitä..
 
Meillä oli nyt 7kk neuvola (Emma kyllä on jo 7,5kk). Tasasesti omalla käyrällään kasvaa: 9,1kg ja 71,1cm. Parin viikon päästä onkin lääkäri ja seuraava neuvola käynti sitten vasta joulukuussa. Täällä kun on vain tarvittaessa tuo 10kk käynti ja neuvolatätsyn mielestä meidän ei tartte silon käydä.

On muuten isoja muksuja teillä joillain..! (en enää muista ketkä kerto uusia mittoja :ashamed: )

Emma osaa jo istua! Itse ei vielä kyllä vielä istuma-asentoon pääse.. mutta sen kunniaksi sitten ostettiin potta. Vielä ei olla harjottelua alotettu, ehkä tässä lähipäivinä.

suzyco: Onnea työpaikan johdosta! :flower:
Harmi, että koira piti lopettaa :'( mutta kyllä lapsen turvallisuus menee lemmikin edelle!

Vauvakuume on ihan hirveä :headwall:
 
suzyco: Todella ikävää että kävi noin, mutta niin kuin lentää sanoi, lapsen turvallisuus ensin! Ja kiva kuulla että sait töitä =)

raisu: Ihanaa että teillä on opittu uusi taito =)

lentää: Ai sullakin on vauvakuume!! Niin mullakin B)

Meillä joonas jo melkein konttaa! Tänään joonas meni konttaus asentoon ja pysyi siinä jonkin aikaa, mutta sitten tipahti kun ei enää jaksanut siinä olla. Mulla oli tänään parturi on niin ihanaa kun on lyhyt tukka. Ostin parturista tigin shamppoon ja hoitoaineen..Oli ne kalliita mutta noi oli sellasia 700 mL pulloja..

Nyt suihkuun ja syömään. Ihanaa kohta viikonloppu!!!

 
Kimallus: Jep, hiljaa hyvä tulee. Ehkä meilläkin tuo vauhti tosta vielä vähän kiihtyy, eilen tosiaan mentiin aika hitaasti, mutta mentiin kuitenkin. :D

Mutta oli aika ihana näky, kun poju punnersi eteenpäin menemään. Tosin aika laiskalta pojalta vaikuttaa, sillä ryömi vaan tiettyjen tavaroiden perässä, omat lelut eivät siis kiinnostaneet lainkaan. Mutta annapas olla, kun laitoin lattialle esim. kaukosäätimen tai pöytälampun, niin jo alkoi liikettä tapahtua. Välillä sitten aina unohtui, että miten sitä eteenpäin pääsikään ja palattiin vanhaan hytkymistyyliin. Mutta ihmeitä näköjään tapahtuu, ajattelin jo oikeasti, etytä kunhan vuoden ikään mennessä edes jotenkin eteenpäin pääsee.. :LOL:

 
raisu: Niin meilläkin joonas aluksi lähti liikkeelle hitaasti mutta kun meni jokunen viikko niin jopas löytyi vauhtia. Nyt meillä mennään niin kovaa että pitää olla koko ajan silmät selässä..kun käännän päätä joonas saattaa olla jo muualla =) Ja keittiön kaapit kiinnostaa aiankin meillä, meillä kun on sellaisia vetolaatikoita ihan alhaalla niin niitä pitää työntää auki ja kiinni.

Nyt joonas nukkuu mutta meillä tuo päiväunille käyminen on vaikeutunut, joonas ei meinaa millään rauhoittua nukkumaan. Joonas koko ajan potkii vaunupeitettä, näplää takkiaan yms..Vihdoin ja viimein nukahtaa ihan kotiovella suunnilleen. Onko muilla tälläistä?

Illalla kyllä nukahtaa omaan sänkyyn ihan tosta noin vaan =)

Huomenna olisi ne häät.. ihanaa :heart: Toivotaan että on hyvä ilma!!

Nyt syömään ja lukemaan päivänlehti kun on omaa rauhaa ;)
 
Häät vietetty eilen ja mukavaa oli. Ei siis ollut omat häät vaan siskopuolen. Kyllä oli onnistumeet häät, ruoka oli hyvää ja mukava tunnelma häissä oli. Joonas jaksoi kirkossa hyvin. Joonas istui ihan hiljaa kirkossa mun sylissä ja katseli ihmisiä :)

Eilen kun meni rytmi hiukan pyllylleen niin tänään sen on huomannut. Joonas on väsyneempi..tottakai kun nukkumaan meno hiukan viivästyi..(normaalisti mennään nukkumaan 19.00-19.30 eilen joonas nukahti 20.30)

Nyt joonas on jo nukkumassa poitsu oli ihan väsy eilisestä. Oon kyllä itsekkin aikas väsy..eilen käytiin jo klo 22.00 nukkumaan =)

Nyt lähden syömään ja katselemaan leffaa käytiin vuokraamosta hakemassa leffa.
 
Enpä nyt ehdi kirjoittelemaan , mutta piti tulla nostamaan tää meidän ketju ettei huku kokonaan =) Täälä menee ihan hyvin tänään kokeiltiin kalaa ekan kerran hyh koko kämppä lemuaa . Me ei mun miehen kanssa kalaa syödä ja kärsitään tästä lemusta :LOL: no mutta meidän ukolle kala maistui.

Meillä ei vieläkään ryömitä saati sitten kontata, mutta tuolla kävelytuolilla rallataan pitkin kämppää niin että paikat rytisee :D

Mutta tuun paremmalla ajalla kirjoittelemaan. Ai niin vauvauinti alkoi taas ja Kylläpäs meidän Ukko nautti taas uimisesta nyt uskalsi jo riehuakkin vähän =)

Julia tervetuloa joukkoon....

 
Sunnuntai-iltaa!

Täällä vauhtiviikonloppu takana, kun anoppi oli kylässä ja me oltiin eilen kavereiden häissä. Hauskat olivat häät, niin kuin sanniksellakin oli ollut. Tollaset pirskeet kyllä piristävät mukavasti arkea.

Julialle multakin tervetulomoi!

Meillä nyt sitten imetys loppui. Yritin vielä viimeisen kerran pojalle tissiä tarjota. Imi sekunnin, otti tutin sängyltä ja laittoi suuhunsa. Aika selkee vihje äidille, et älä tunge sitä tissiä mun suuhun. :LOL: Kokeilin vielä, mutta huudoksi meni. En mä tosin ole imettänyt kuin kerran päivässä viimeisen kuukauden aikana.

Pitäis saada maidot johonkin tyhjättyä rinnasta ennen kuin posahtaa. En tiedä pitäiskö vähän pumpata, vai yltyykö maidontuotanto vaan siitä? Kellään kokemusta?
 
upa
Sateinen aamu jälleen. Ollaan tytön kanssa tutustuttu puutarhamarjoihin. Vattua on jo maisteltu ja mansikkaa. Unikoulua on ollut n.viikon ajan. Se alkaa tuottaa tulosta. Viime yönä nukkui omassa sängyssään syömättä koko yön. Heräsi kyllä pari kertaa mutta ihmeesti rauhottuu kun silittää kädellä selkää. Pitää vain sitkeästi sietää huutamista vähän aikaa niin kyllä se sitten rauhoittuu. Piti käydä ostamassa eilen olohuoneeseen uus kaluste, kun tyttö vetelee kaikki cd levyt ym.tavarat alas. Uudessa on ovet mutta auttaakohan sekään. Aika väsy oli tyttö kaupunkireissun jälkeen kun piti syödäkin ravintolassa. Tänään vietetään seesteisempi päivä.
Hyvää alkanutta viikkoa varsinkin töihin joutuville...kotihoidon tukipäätös ei ole vieläkään tullut, ei kai sitä töihin joudu.
 
Kimallus: Niin pumppaat vaan ihan vähän rinnoista maitoa pois. Jos sitä pumppaa liikaa nii maidotuotanto hih mikä sana tulee lehmä mieleen :LOL: vaan jatkuu. Mä itse sain meidän ukon imemään rinnoista ihan vähän pois niin se auttoi ja eikä tarvinnut tehdä kun kerran niin siihen loppu maito rinnoista johonkinse vaan haihtui.....

Meillä kans poika itse päätti, että nyt ei enää tissit kiinnosta.
 
Huomenta!

Meillä oli aika unelias viikonlopu! Itse olin tosi väsynyt ja niin tuntuyi olevan poikakin. Pe-la välisenä yönä nukkui "vain" 13 tuntia, mutta la-asu välisenä yönä huimat 14,5 tuntia eikä inahtanutkaan koko yönä, niin kuin ei yleensäkään. itsekin vedin sit makoisat 11,5 tuntia unia tuona la-su-yönä. Kyllä oli ihanaa! Päivisin sitten kitistiinkiin oikein urakalla, jee. :/ En tiedä, onko ne ne hampaat, mut meno on ollut aikamoista. :whistle:

Meilläkin on maisteltu omasta maasta mansikkaa ja vattua, herukoita sekä karviaisia. Tyrniäkin annoin, mutta ilme oli aikamoinen. Taisi olla aika tujua tavaraa ilmeestä päätellen.

Veihdettiin pojan kanssa huoneita päikseen viikonlopun aikana ja hyvin nukkui nyt "uudessakin" huoneessa.

Jospa tässä saisi kesälomia pitää edes muutaman päivän alta pois tuossa syyskuun alussa. Sitä odotellessa.. :D
 
leppis Varsinainen meijeri, kun maidontuotannosta puhutaan. :LOL: Joo, paras olis kun sais pojan sen verran imee et tyhjenis, mutta eipä tuo taida. En jaksa pumppua kaivaa telakalta, joten ehkä yritän ite suihkussa saada lypsettyä. Ei sitä paljoo oo, mut sen verran ainakin toisessa rinnassa että rinnat ovat erikokoiset! :D
 
Tuosta kodinhoidon tuesta..mullakaan ei ole vielä tullut päätöstä siitä. Kyllä kelalla kestää |O Saamari..! No ei auta kuin odotella :)

Täällä sataa, on satanut koko aamun. äsken joonaksen kanssa käytiin lenkillä ja joonas nukkuu edelleen. Tänään mulla on röntgen kuvaus tuosta viisaudenhampaasta että miten se siellä kasvaa. Apua...No onneksi nyt ei ole kuin kuvaus,mutta sitä hampaan poistoa odotellessa PELOTTAA :eek: Mä nimittäin pelkään hammaslääkäriä yli kaiken!

Jepulis..kotihommiin on ryhdyttävä..ilmoitan mikä on tuomio kunhan pääsen hammaslääkäristä..
 
mun viisaudenhammas joudutaan poistamaan leikkauksella. Leikkaus on varattu 5.9 klo 12.00 mua jännittää niin kamalasti.. :( Mä nimittäin pelkään hammaslääkäriä todella paljon. Mutta hammaslääkäri lupasi että laitetaan puudutetta niin paljon että en tunne mitään ja saan varmasti kivuttoman hampaanpoiston :) Lääkäri sanoi että poski turpoaa leikkauksen jälkeen joten jääpussia poskea vasten niin pitäisi helpottaa ja tietenkin särkylääkettä ja paljon B)

Joonas nukkuu jo..Nukahti todella nopeasti meillä nykyään joonas nukkuu päivällä vähemmän ja illalla joonas käy nukkumaan aikaisemmin kuin esimerkiksi 2kk sitten. Meillä touhutaan paivät pitkät niin eihän siinä nukkumaan ehdi. Joonas nukkuu 1-2 unet päivässä.

Nyt mä lähden syömään. Muuten tein tänään mokkapaloja kahvin kanssa..ai miten oli hyvää :p nam..Heippa
 
Hei taas!!! meillä on yöt tosi levottomia, Alisa saattaa olla yhtäputkee kolmekin tuntii hereillä... johtuneekohan siitä kun on lähtenyt liikkeelle ja eiköhän niitä hampaitakin kohta pitäis tulla lisää joten sekin voi valvottaa...
 
Onneksi katsoin neuvolakortista, meillä on huomenna neuvola.Luulin koko ajan että se on 28.8 hyvä minä =) No huomenna on lääkäri neuvolassa.

Joonas nukkui taas todella kehnot päiväunet..1 tunnin no ruuan jälkeen lähdetään ulos uudestaan. Toivottavasti sitten nukkuu kunnolla toiset unet.

Nyt lähden valmistamaan joonakselle ruokaa joten moikkis :wave:
 
Taustalta kysyy: kotihoidon tuesta kun olitte keskustelleet...olenko ymmärtänyt oikein että koska vanhempainvapaani päättyy nyt 3 vkon kuluttua, on minulla siitä alkaen 6kk aikaa palauttaa Kelalle se hakemus hoitovapaasta? Minä kun en osaa päättää kauanko olisin kotona, en halua viel palauttaa hakemusta. Siinähän lukee et 6kk takautuvasti...??
 
Mötkylä niin mä sen ainakin ymmärsin, että 6kk voi hakea takautuvasti. Itse muistin laittaa hakemuksen vasta eilen, mutta eipä tässä mitään kiiettä ole. Kysyin täältä meidän kelalta, että kauanko päätöksessä menee niin sanoi, että käsittelyssä on 2 viikon jonot ettei se kovin paha ole kelan toiminnaksi :D
Sannis täälä luurataan, mutta mis palas lomalta töihin niin on taas totuttelemista, että osaa olla yksin. Oli se niin helppoa kun kaksi oli kotona aina pysty huutamaan toista avuksi ja aamulla sai välillä nukkua pitkään. Kyllä mä nytkin olen nukkunut onneksi 8.00 meidän ukko vetelee tollasia 12 tunnin yöunia. Pari kertaa yössä herää ja pitää laittaa tutti suuhun ja jatkuu onneksi unet. Tietääkö kukaan mistä sais sellasia pimeässä hohtavia tutteja ?? Olis paljon helpompi yöllä etsiä tuttia kun vähän hohtaisi ....

No nyt ukkeli hermostu pitää mennä.......
 
Moikka vaan kaikille :) .
Meillä kans joulukkuussa syntynyt poitsu. Silloin odotusaikana vähän täällä kirjoittelinkin, mut sitten vauvan myötä jäi kun on ollu niin hektistä :whistle: .

Meillä Onni täytti 8kk viime viikolla on siis syntynyt 14.12. Kiva huomata että täällä on muitakin melkoisia jässiköitä, meillä mies nimittäin hyvin mitoissaan 9400g ja 74.7cm. Vauhtia myös piisaa: konttaa, menee itse istumaan, nousee tukea vasten, liikkuu tukea vasten ja nyt on alkanut seisomaan jo hienosti ilman tukea. Että huh hu!!!

En tiedä johtuuko tästä huimasta liikkumisesta vai mistä, mutta meillä yöt aivan toivottomia. Alan kohta olla ihan epätoivoinen :'( .
Meillä pidettiin kertaalleen jo tassutteluunikouluakin ja se tuotti tulosta, mut sitten tuli flunssa ja hampaita ja palattiin entiseen. Siis heräilyä alle tunnin välein, kamalaa kiehnäämistä ja kieppumista, itkeskelyä ja yösyöttäjä. Alkuyön Onni nukkuu omassa sängyssään ja hänet saa sinne rauhoiteltua, mut sit viimeistään klo: 1-2 aikaan otetaan viereen kun en jaksa enää ravata pinniksellä. En muista, koska olisin nukkunut tutiakaan putkeen. Alkaa todella käydä voimille :whistle: .

Muuten Onni on aivan mahtava pikkuvesseli. Iloinen, aurinkoinen ja erityisesti päiväsaikaan todella hyväntuulinen ja terveenoloinen poika. Kova touhuamaan, ei pysy hetkeäkään aloillaan...
Jos jollain on antaa neuvoja meidän öihin niin otetaan kiitollisuudella vastaan.
 

Yhteistyössä