Jouluksi anoppilaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
Onkohan mulla viiminenkin järjen muru karannut korvan kautta kun aattelen et mentäs anoppilaan jouluksi...
Ei vaan tällä hetkellä yhtään kiinnosta jouluruokien laittaminen tms.
Ei olla ikinä oltu siellä joulua..ennen lapsia oltiin mun vanhemmilla ja kaks joulua ollaan oltu kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja sinne mekin:
ja ilolla mennään, pääsee valmisseen pöytäään ja lapset nauttii isovanhempien huomiosta!

No sitä minäkin vähän..siis valmista pöytää :snotty:
Mua ei kiinnosta pätkääkään mikään ruuan laitto tällä hetkellä... :ashamed:

Me vietetään joka toinen joulu anoppilassa ja joka toinen joulu kotona. Itsekin saan huokasta aina, kun ollaan menossa anoppilaan jouluksi vaikka osallistun kyllä sitten siellä ruuanlaittoon ja muuhun. Tänä vuonna meillä on kotijoulun vuoro. Kyllähän siellä voi olla ihan mukavaakin. Oma anoppi on aika mielenkiintonen tapaus välillä, mutta se kiva joulussa siellä on, että on kaikkia perinteitä mitä meillä ei kotona ole ollut.

Me oltiin viime vuonna mun vanhemmila kun vauva syntyi just ennen joulua. Anoppilaan en menisi koskaan aattoa viettämään, en ikinä. Pyhinä voin käydä syömässä. Mieluiten olen omassa kodissani ja nyt ollaankin kun "vauva" 1v ja isompikin 3.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me oltiin viime vuonna mun vanhemmila kun vauva syntyi just ennen joulua. Anoppilaan en menisi koskaan aattoa viettämään, en ikinä. Pyhinä voin käydä syömässä. Mieluiten olen omassa kodissani ja nyt ollaankin kun "vauva" 1v ja isompikin 3.

Mä en taas enään halua omille vanhemmille mennä, kun siellä on ikävä koira...

Anoppilaan mekin, ja kerrankin oikein odotan lähtöä! :D Vauva on vasta 2kk, anoppi oikein tarmokas, ei päästä muita häsläämään keittiössään ja laittaa todella hyvää ruokaa, mikäs siellä on sohvalla makoillessa... Täytyy oikein yrittää, että jotain kotitöitä pääsee ja ehtii avuksi tekemään. Meikä on oikein todella saamaton miniä, mutta anoppi on niin supertehokas, etten lasten kanssa säätämiseltä koskaan kerkeä mihinkään töihin. Ah, valmista ruokaa koko joulunaika! Ei siivoamista! Ei tiskaamista! Eikä edes pyykinpesua! Oispa joulu ainainen... ;) (no ei sentään, ei sitä mukavaakaan anoppia paria viikkoa kauempaa jaksa.)

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Au.. onko tehny pahoja? Miksi se sit vielä on siellä? Vai oletko allerginen?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Se on kerran yrittänyt purra esikoista, mutta siltikään sen menemisiä ja tulemisia ei rajoteta kun ollaan siellä..joten ollaan mahd.vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Se on kerran yrittänyt purra esikoista, mutta siltikään sen menemisiä ja tulemisia ei rajoteta kun ollaan siellä..joten ollaan mahd.vähän.
:(

Kyllä minäkin menisin, jos koko jouluksi kutsuttaisiin valmiiseen pöytään.
Mutta meidät kutsutaan yleensä käymään vaan. "tuletteko käymään jouluna?"

Siis tämähän on eri asia kuin tuletteko jouluksi meille/joulunviettoon meille...

Se on kerran yrittänyt purra esikoista, mutta siltikään sen menemisiä ja tulemisia ei rajoteta kun ollaan siellä..joten ollaan mahd.vähän.[/quote]

Joo kyllä minäki miettisin kahteen kertaan ennenku tuollaisen anopin luo lähtisin... :) :)

Kyllä minäkin menisin, jos koko jouluksi kutsuttaisiin valmiiseen pöytään.
Mutta meidät kutsutaan yleensä käymään vaan. "tuletteko käymään jouluna?"

Ei meitä kyllä oo kutsuttu :whistle: mutta tiiän että ollaan tervetulleita sinne :)

Mä menen ihan ilolla anoppilaan jouluksi, sinne tulevat myös miehen sisarukset. Mun lapsuuteni jouluissa suku oli koolla, oli paljon ihmisiä, hälinää ja hössötystä. Miehen lapsuuden joulut olivat samanlaisia. Lapsille halutaan tarjota sitä samaa. Pidän anopista ja apesta, joulunvietto yhdessä ei luultavasti tunnu kenestäkään pakkopullalta ;). Joulupäivänä ollaan kotosalla ja tapanina mun isäni ja puolisonsa luo syömään.

Ennen lapsia kumpikin teki kiireistä työtä, johon liittyi paljon matkustelua, silloin oltiin joulu mieluiten kahdestaan hipihiljaa kotosalla. Ensi jouluksi isäni toivoi meitä sinne mutta siellä on sitten pelkkiä aikuisia ja meidän tenavat. Voi olla lapsille vähän tylsää :/. Yritän luistaa asiasta jotenkin loukkaamatta ketään...

Mä olen ollut yhden joulun anoppilassa, silloin kun appivanhemmat olivat vielä naimisissa. Ainoa joulu tähän saakka, kun mulle jäi nälkä jouluaterian jälkeen. :whistle: Nyt mua ei saisi anopille jouluksi vaikka maksettais. Ei sen takia, etten tulisi toimeen anopin kanssa, vaan sen takia, että mua ahdistaa sen asunnossa.

Yhteistyössä