Joukkoirtisanoutunut sairaanhoitaja

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja urpoja:
jos teitä niin ketuttaa suomalaise hoitsut, niin miks te sit ulisette kun ne eroaa? Vai onko pointti se ettei ne huonolla palkalla hoidakkaan teitä? Kunnon hoitomaksut kaikille, niin on varaa maksaa palkat... Köyhät jääköön ilman hoitoa, parempi vaihtoehtoko? Niin että kunnilta vaan lisää palkkaa!!

Minä en ole ulissut, jos ne eroaa. Vaan päin vastoin, kengän kuva ahteriin ja uutta verta tilalle.

Siinä vaiheessa kun asiaan sitoutuneet ihmiset alkavat leikkiä marttyyriä7Jumalaa, niin he eivät todellakaan ole kelvollisia ottamaan vastuuta toisten ihmisten hengistä tulevaisuudessakaan. Siinä vaiheessa kuin uhka kohdistuu varsinkin pieniin puollustuskyvyttömiin lapsiin niin asiassa on helvetin suuri vääryys!
Näitä sun tekstejä lukiessa on kyllä tullut mieleen se, mihin et ole vieläkään kyennyt vastaamaan...Mistä ne kaikki pätevät hoitajat tehdään näiden irtisanoutuneiden tilalle?!

Olen sen kyllä todennut aika moneen otteeseen, mutta ilmeisesti joku ei osaa sisäistää lukemaansa :whistle:
aika laaja käsite on tuo suomenlahden toiselta puolen...josko tarkemmin mainitsisit maat, josta niin kovin hoitajia tänne haluaisit?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Minun mielipiteeni ei asiaa kohtaan muutu vaikka kuinka koitatte puolustella kantaanne. Se on vain sellainen seikka, jota ei enää noiden toimien jälkeen pahemmin puolustella. Irtisanoutuneet saisivai ihan mieluusti joutua sossun luukulle kun sitä itse tahtovat. Ei kukaan ole ketään pakottanut irtisanoutumaan vai onko???

Katkeruudesta en tiedä, mutta omasta kokemuksestani voin vain esittää todenperäistä faktaa... mikä tulee siis väitteeseeni osan hoitajien ammattitaidottomuudesta. Ja mielestäni minulla on oikeus vedota siihen mielipiteitä luodessani.

Ikävä kyllä, minä olen omalta kohdaltani tuominnut täysin kyseisen työtaistelun. Perusteet voi jokainen hakea aiemmista teksteistäni, jos se jolle kulle on vielä jäänyt epäselväksi. Ja mielelläni ilmaisen sen asian rehellisesti.
Eika kukaan sun mielipidettä yritäkään muuttaa, mutta älä sinäkään oleta että saat muiden päät kääntymään. Jokaisella on asiasta oma mielipiteensä, ja kaikki yhtä oikeita, ei pelkästään se sinun mielipiteesi.
En ole muuttamassa kenenkään mielipiteitä, vaan ilmaisen omani suoraan ja turhia lässyttämättä.
Juu, eiköhän se ole huomattu. Kunhan muistat ettei se ole juuri se ainoa ja oikea mielipide.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mrrr:
Herranen aika jos tuo Anette rupeaa hoitajaks niin siinä ei hyvin käy potilaille!!! Jaottelisi ja luokittelisi asiakkaansa hyvinkin nopeasti ja kenkää ja potkua persuuksiin sai häntä ärsyttäessään yks sun toinen...ainakin näin palsta-juttujensa perusteella.
Hyvä on vaatimaan muilta, mutta mikä on oma moraalisi sitten lopulta...

En rupea hoitajaksi, turha pelätä =)

Mutta millä perusteella väität, että jaottelen ja luokittelen ihmiset? Siis ihan tämän yhden keskustelun pohjalta ennustit moista?? :kieh:

 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja urpoja:
jos teitä niin ketuttaa suomalaise hoitsut, niin miks te sit ulisette kun ne eroaa? Vai onko pointti se ettei ne huonolla palkalla hoidakkaan teitä? Kunnon hoitomaksut kaikille, niin on varaa maksaa palkat... Köyhät jääköön ilman hoitoa, parempi vaihtoehtoko? Niin että kunnilta vaan lisää palkkaa!!

Minä en ole ulissut, jos ne eroaa. Vaan päin vastoin, kengän kuva ahteriin ja uutta verta tilalle.

Siinä vaiheessa kun asiaan sitoutuneet ihmiset alkavat leikkiä marttyyriä7Jumalaa, niin he eivät todellakaan ole kelvollisia ottamaan vastuuta toisten ihmisten hengistä tulevaisuudessakaan. Siinä vaiheessa kuin uhka kohdistuu varsinkin pieniin puollustuskyvyttömiin lapsiin niin asiassa on helvetin suuri vääryys!
Näitä sun tekstejä lukiessa on kyllä tullut mieleen se, mihin et ole vieläkään kyennyt vastaamaan...Mistä ne kaikki pätevät hoitajat tehdään näiden irtisanoutuneiden tilalle?!

Olen sen kyllä todennut aika moneen otteeseen, mutta ilmeisesti joku ei osaa sisäistää lukemaansa :whistle:
aika laaja käsite on tuo suomenlahden toiselta puolen...josko tarkemmin mainitsisit maat, josta niin kovin hoitajia tänne haluaisit?
Voi herran jumala, lue koko keskustelu!

 
metsänpeitto
Jollain erityissairaanhoidon osastoilla ei nytkään ole riittävästi pätevää henkilökuntaa, joten tuskin on paljon muutakaan vaihtoehtoa kuin palkata ne pätevät takaisin irtisanoutumisen jälkeen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Minun mielipiteeni ei asiaa kohtaan muutu vaikka kuinka koitatte puolustella kantaanne. Se on vain sellainen seikka, jota ei enää noiden toimien jälkeen pahemmin puolustella. Irtisanoutuneet saisivai ihan mieluusti joutua sossun luukulle kun sitä itse tahtovat. Ei kukaan ole ketään pakottanut irtisanoutumaan vai onko???

Katkeruudesta en tiedä, mutta omasta kokemuksestani voin vain esittää todenperäistä faktaa... mikä tulee siis väitteeseeni osan hoitajien ammattitaidottomuudesta. Ja mielestäni minulla on oikeus vedota siihen mielipiteitä luodessani.

Ikävä kyllä, minä olen omalta kohdaltani tuominnut täysin kyseisen työtaistelun. Perusteet voi jokainen hakea aiemmista teksteistäni, jos se jolle kulle on vielä jäänyt epäselväksi. Ja mielelläni ilmaisen sen asian rehellisesti.
Eika kukaan sun mielipidettä yritäkään muuttaa, mutta älä sinäkään oleta että saat muiden päät kääntymään. Jokaisella on asiasta oma mielipiteensä, ja kaikki yhtä oikeita, ei pelkästään se sinun mielipiteesi.
En ole muuttamassa kenenkään mielipiteitä, vaan ilmaisen omani suoraan ja turhia lässyttämättä.
Juu, eiköhän se ole huomattu. Kunhan muistat ettei se ole juuri se ainoa ja oikea mielipide.
No siis kyllähän se minun kohdallani on ainoa oikea mielipide. Vai siis mitä meinaat?
Eikö tämä ole keskustelu, jossa ilmaistaan oma mielipiteensä asiasta kenenkään persettä nuolematta?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja urpoja:
jos teitä niin ketuttaa suomalaise hoitsut, niin miks te sit ulisette kun ne eroaa? Vai onko pointti se ettei ne huonolla palkalla hoidakkaan teitä? Kunnon hoitomaksut kaikille, niin on varaa maksaa palkat... Köyhät jääköön ilman hoitoa, parempi vaihtoehtoko? Niin että kunnilta vaan lisää palkkaa!!

Minä en ole ulissut, jos ne eroaa. Vaan päin vastoin, kengän kuva ahteriin ja uutta verta tilalle.

Siinä vaiheessa kun asiaan sitoutuneet ihmiset alkavat leikkiä marttyyriä7Jumalaa, niin he eivät todellakaan ole kelvollisia ottamaan vastuuta toisten ihmisten hengistä tulevaisuudessakaan. Siinä vaiheessa kuin uhka kohdistuu varsinkin pieniin puollustuskyvyttömiin lapsiin niin asiassa on helvetin suuri vääryys!
Näitä sun tekstejä lukiessa on kyllä tullut mieleen se, mihin et ole vieläkään kyennyt vastaamaan...Mistä ne kaikki pätevät hoitajat tehdään näiden irtisanoutuneiden tilalle?!

Olen sen kyllä todennut aika moneen otteeseen, mutta ilmeisesti joku ei osaa sisäistää lukemaansa :whistle:
aika laaja käsite on tuo suomenlahden toiselta puolen...josko tarkemmin mainitsisit maat, josta niin kovin hoitajia tänne haluaisit?
Voi herran jumala, lue koko keskustelu!
no sinun teksteistäsi ei ainakaan mitään eriteltyjä maita löydy... mutta ihan sama mulle..alunperinkään tarkoituksesi ei näköjään ollut käydä asiallista keskustelua, vaan provosoivaa sanahelinää!
 
Annette-79 hohoi...!
En ole lukenut koko ketjua mutta huomasin että sinulla on paljon ja vahvoja mielipiteitä tästä tehyn irtisanoutumisuhasta...
Koska et ole itse hoitaja niin miten ja miksi tämä asia on sinulle niin tärkeä että siitä monta sivua riittää kirjoitettavaa?

Tokihan itsekin (erityislapsen äitinä) on monenlaisia mietteitä mutta en täällä viitsi niitä jauhaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Vielä kysyisin sinulta Anette mitkä ovat oman työsi eettiset perusteet, mitkä ovat sinun arvosi ja moraalisi??

Koton köllötellessä niitä on hyvä sinunkin mietiskellä!
Oletko ollut näkemässä kun minä kotona köllöttelen :LOL:

Ja minun työni eettiset perusteet eivät kuulu tähän keskusteluun millään tavalla... Siitä voi aloittaa sitten oman keskustelunsa, jos se sinua niin kovasti kiinnostaa =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Minun mielipiteeni ei asiaa kohtaan muutu vaikka kuinka koitatte puolustella kantaanne. Se on vain sellainen seikka, jota ei enää noiden toimien jälkeen pahemmin puolustella. Irtisanoutuneet saisivai ihan mieluusti joutua sossun luukulle kun sitä itse tahtovat. Ei kukaan ole ketään pakottanut irtisanoutumaan vai onko???

Katkeruudesta en tiedä, mutta omasta kokemuksestani voin vain esittää todenperäistä faktaa... mikä tulee siis väitteeseeni osan hoitajien ammattitaidottomuudesta. Ja mielestäni minulla on oikeus vedota siihen mielipiteitä luodessani.

Ikävä kyllä, minä olen omalta kohdaltani tuominnut täysin kyseisen työtaistelun. Perusteet voi jokainen hakea aiemmista teksteistäni, jos se jolle kulle on vielä jäänyt epäselväksi. Ja mielelläni ilmaisen sen asian rehellisesti.
Eika kukaan sun mielipidettä yritäkään muuttaa, mutta älä sinäkään oleta että saat muiden päät kääntymään. Jokaisella on asiasta oma mielipiteensä, ja kaikki yhtä oikeita, ei pelkästään se sinun mielipiteesi.
En ole muuttamassa kenenkään mielipiteitä, vaan ilmaisen omani suoraan ja turhia lässyttämättä.
Juu, eiköhän se ole huomattu. Kunhan muistat ettei se ole juuri se ainoa ja oikea mielipide.
No siis kyllähän se minun kohdallani on ainoa oikea mielipide. Vai siis mitä meinaat?
Eikö tämä ole keskustelu, jossa ilmaistaan oma mielipiteensä asiasta kenenkään persettä nuolematta?
Kenenkäs persettä tässä on sitten nuoltu? Kertauksen vuoksi, sinun mielipiteesi on se ainoa oikea sinulle, kuinkas muuten. Mutta yleisesti ottaen se ei ole ainoa oikea mielipide.

 
Miten
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Irtisanoutuneet saisivai ihan mieluusti joutua sossun luukulle kun sitä itse tahtovat. Ei kukaan ole ketään pakottanut irtisanoutumaan vai onko???

Sinä sitten hymyssä suin tekisit töitäsi ja maksaisit veroina osasi niiden parjaamasi 13 000 ammattitaidottoman hoitajan elatuksesta? Sinusta on parempi se, että muut elättävät nuo hoitajat kuin se, että he saisivat korotuksen ja työnsä takaisin, jolloin taas kolahtaisi heiltäkin enemmän veromarkkoja yhteisen hyvän eteen? Ja tuota tapaa sinä sitten kutsut pitkän tähtäimen ajatteluksi....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Surina74:
Se korotus olisi ollut n. 200 euroa pieninä tippoina, muutama prosentti kerrallaan 1/2010 mennessä.
Hylätyn tarjouksen perusteella kuntien mukaan nostaisi sairaanhoitajan keskimääräistä palkkaa 317e/kk
(lähde:www.kunnat.net/k_perussivu.asp?path=1;29;60;32235;114800;126545;127295&voucher=FFA648E2-6EAA-46BB-B574-41B021B95F03)
Tehy totesi, että tarjous olisi nostanut sairaanhoitajan peruspalkkaa keskimäärin vajaan 220e korotuksen. (läde:www.tehy.fi/?x1536574=13176207).
Näin siis 2,5v aikana. Mitä nämä luvut tekevät 4v:ssa, jos tehdään raskas oletus, että seuraava kierros sujuisi yhtä hyvin?
317 * 4/2,5 = 507,2e
220 * 4/2,5 = 352e

Jälkimmäisessä kyse peruspalkasta, ensimmäisessä kyse koko palkasta. Kuulostaa minusta varsin suurelta korotukselta ja luulisi myös olevan tuntuva.



 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
En voi muuta sanoa kuin että aika iso osa kommenteista varmaan kuitenkin kumpuaa siitä että ollaan kateellisia jos joku saa 24% palkankorotusta.


Mä en ymmärrä tälläsiä kommentteja.
Miksi pitäisi olla kateellinen siitä mitä joku toinen ansaitsee,miksei voisi itse kouluttautua samalle alalle niin pääsisi samoille ansioille...Niin mä ainakin tein eikä tarvi olla kenellekään kateellinen :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
Mut edelleenkin toistan että missään en ole näin ilkeästi kuullut kommentoitavan tätä työtaistelua kuin TÄÄLLÄ :kieh:


Et sitten vissiin ole Vauva-lehden av:lla käynyt?
Siellä se meno on ollu kovempaa eikä siellä kai ole edes modeja lukitsemassa/siirtelemässä ketjuja,ainakaan mä en ole sellasta havainnut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79 hohoi...!:
En ole lukenut koko ketjua mutta huomasin että sinulla on paljon ja vahvoja mielipiteitä tästä tehyn irtisanoutumisuhasta...
Koska et ole itse hoitaja niin miten ja miksi tämä asia on sinulle niin tärkeä että siitä monta sivua riittää kirjoitettavaa?

Tokihan itsekin (erityislapsen äitinä) on monenlaisia mietteitä mutta en täällä viitsi niitä jauhaa...
Siksi, että Tehyn toimet ovat uhka monelle ihmiselle ja itse koen osaavani henkisellä tasolla asettua sen äidin asemaan, jonka pieni vastasyntynyt makaa tällä hetkellä letkuissa ja ties missä vempaimissa.. tai sen nuoren naisen asemaan, jonka rintasyöpähoidot vaativat sairaalahoitoa.
Henkilökohtaisesti asia ei minua koske, mutta se koskettaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79 hohoi...!:
En ole lukenut koko ketjua mutta huomasin että sinulla on paljon ja vahvoja mielipiteitä tästä tehyn irtisanoutumisuhasta...
Koska et ole itse hoitaja niin miten ja miksi tämä asia on sinulle niin tärkeä että siitä monta sivua riittää kirjoitettavaa?

Tokihan itsekin (erityislapsen äitinä) on monenlaisia mietteitä mutta en täällä viitsi niitä jauhaa...
Siksi, että Tehyn toimet ovat uhka monelle ihmiselle ja itse koen osaavani henkisellä tasolla asettua sen äidin asemaan, jonka pieni vastasyntynyt makaa tällä hetkellä letkuissa ja ties missä vempaimissa.. tai sen nuoren naisen asemaan, jonka rintasyöpähoidot vaativat sairaalahoitoa.
Henkilökohtaisesti asia ei minua koske, mutta se koskettaa.
Toistan itseäni, mutta kaikki tullaan hoitamaan!! Pienet vastasyntyneet eivät kuole tämän takia! ja syöpäpotilaat saavat hoidon.
Esim. kaihileikkaukset tmv. varmaan siirtyvät, mutta se ei ketään tapa. Totta kai sekin on kurjaa niille, jotka sellaiseen pääsyä ovat jo muutenkin joutuneet jonottamaan.

Mitään joukkomurhaa ei ole tulossa!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Miten:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Irtisanoutuneet saisivai ihan mieluusti joutua sossun luukulle kun sitä itse tahtovat. Ei kukaan ole ketään pakottanut irtisanoutumaan vai onko???

Sinä sitten hymyssä suin tekisit töitäsi ja maksaisit veroina osasi niiden parjaamasi 13 000 ammattitaidottoman hoitajan elatuksesta? Sinusta on parempi se, että muut elättävät nuo hoitajat kuin se, että he saisivat korotuksen ja työnsä takaisin, jolloin taas kolahtaisi heiltäkin enemmän veromarkkoja yhteisen hyvän eteen? Ja tuota tapaa sinä sitten kutsut pitkän tähtäimen ajatteluksi....
No tuota... kun itseasiassa en maksa ;)

 
Samaa mieltä Napasaaran kanssa tuosta ilkeilyjutusta.. Mainitakseni, itse en siis ole Tehyläinen..mutta näin hurjistuneita ihmisiä en haluaisi hoitaa suurellakaan palkalla. En ihmettele, että hoitajien naamat välillä rutussa..liekö joskus syytä myös hoidettavissa. Verenpaineethan tässä nousee tällaisia tekstejä lukiessa! Kovasti syytellään puolin ja toisin, vaikka kellään ei taida olla viimeisintä tietoa..odoteltaisiinko rauhassa, miten tämä päättyy ja siksi aikaa lakattaisiin kiukuttelemasta. Täällä palstalla riitely ei auta kummankaan osapuolen kannattajia. Kaunista syksyä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
En voi muuta sanoa kuin että aika iso osa kommenteista varmaan kuitenkin kumpuaa siitä että ollaan kateellisia jos joku saa 24% palkankorotusta.


Mä en ymmärrä tälläsiä kommentteja.
Miksi pitäisi olla kateellinen siitä mitä joku toinen ansaitsee,miksei voisi itse kouluttautua samalle alalle niin pääsisi samoille ansioille...Niin mä ainakin tein eikä tarvi olla kenellekään kateellinen :)

Juuri näin.
Jokainen kouluttautuu sen mukaan mitä arvostaa.. turha olla kenellekään kateellinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79 hohoi...!:
En ole lukenut koko ketjua mutta huomasin että sinulla on paljon ja vahvoja mielipiteitä tästä tehyn irtisanoutumisuhasta...
Koska et ole itse hoitaja niin miten ja miksi tämä asia on sinulle niin tärkeä että siitä monta sivua riittää kirjoitettavaa?

Tokihan itsekin (erityislapsen äitinä) on monenlaisia mietteitä mutta en täällä viitsi niitä jauhaa...
Siksi, että Tehyn toimet ovat uhka monelle ihmiselle ja itse koen osaavani henkisellä tasolla asettua sen äidin asemaan, jonka pieni vastasyntynyt makaa tällä hetkellä letkuissa ja ties missä vempaimissa.. tai sen nuoren naisen asemaan, jonka rintasyöpähoidot vaativat sairaalahoitoa.
Henkilökohtaisesti asia ei minua koske, mutta se koskettaa.
Toistan itseäni, mutta kaikki tullaan hoitamaan!! Pienet vastasyntyneet eivät kuole tämän takia! ja syöpäpotilaat saavat hoidon.
Esim. kaihileikkaukset tmv. varmaan siirtyvät, mutta se ei ketään tapa. Totta kai sekin on kurjaa niille, jotka sellaiseen pääsyä ovat jo muutenkin joutuneet jonottamaan.

Mitään joukkomurhaa ei ole tulossa!
Media on tiedottanut ihan muuta. Esim. syöpähoidoista toteutetaan lääkkeelliset hoidot, ei esim. sädehoitoja ja lisäksi syövän diaknosointi viivästyy. Koitapa miettiä, miltä tuntuisi olla itse se potilas joka odottaa varmistusta sairaudestaan??? Tuntuisiko miltään?

Ja miten ihmeessä sinä pystyt vakuuttamaan, että kaikki hoidetaan?

 
Tilli
Jos nyt kateellinen pitää olla, niin mieluummin vaikka jollekin Nokian pomon tilipussille, kun hoitajan liksalle (oli se korotus mikä tahansa).
Oma mielipiteeni on, että palkankorotuksen ovat hoitajat ansainneet (niinkuin monet muutkin työtätekevät), mutta olisivat vaan ottaneet sen mitä tarjottiin. Eikös se kuitenkin ollut prosentuaalisesti korkeimpia korotuksia Suomessa?
Mitä noihin irtisanoutumisiin tulee, niin jokaisen oma asia, mutta työpaikkaa on turha myöhemmin VAATIA takaisin. Toki suurin osa varmaankin saa palata, koska ei kaikkia voi korvata millään. Mutta osa melko varmasti menettää paikkansa kokonaan.
Kyllä tästä selvitään, jokaisen vaan täytyy huolehtia itsestään (ja muistakin) hivenen paremmin, sit kun hoitajat poistuu näyttämöltä. Että ei kuormitettais terveydenhuoltoa turhaan tyyliin: kännipäissä oli pakko koittaa kestääkö tiiliseinä jos siihen laskee pää edellä pulkalla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79 hohoi...!:
En ole lukenut koko ketjua mutta huomasin että sinulla on paljon ja vahvoja mielipiteitä tästä tehyn irtisanoutumisuhasta...
Koska et ole itse hoitaja niin miten ja miksi tämä asia on sinulle niin tärkeä että siitä monta sivua riittää kirjoitettavaa?

Tokihan itsekin (erityislapsen äitinä) on monenlaisia mietteitä mutta en täällä viitsi niitä jauhaa...
Siksi, että Tehyn toimet ovat uhka monelle ihmiselle ja itse koen osaavani henkisellä tasolla asettua sen äidin asemaan, jonka pieni vastasyntynyt makaa tällä hetkellä letkuissa ja ties missä vempaimissa.. tai sen nuoren naisen asemaan, jonka rintasyöpähoidot vaativat sairaalahoitoa.
Henkilökohtaisesti asia ei minua koske, mutta se koskettaa.
Toistan itseäni, mutta kaikki tullaan hoitamaan!! Pienet vastasyntyneet eivät kuole tämän takia! ja syöpäpotilaat saavat hoidon.
Esim. kaihileikkaukset tmv. varmaan siirtyvät, mutta se ei ketään tapa. Totta kai sekin on kurjaa niille, jotka sellaiseen pääsyä ovat jo muutenkin joutuneet jonottamaan.

Mitään joukkomurhaa ei ole tulossa!
Media on tiedottanut ihan muuta. Esim. syöpähoidoista toteutetaan lääkkeelliset hoidot, ei esim. sädehoitoja ja lisäksi syövän diaknosointi viivästyy. Koitapa miettiä, miltä tuntuisi olla itse se potilas joka odottaa varmistusta sairaudestaan??? Tuntuisiko miltään?

Ja miten ihmeessä sinä pystyt vakuuttamaan, että kaikki hoidetaan?
En pystykään vaikuttamaan. Ja kyllä pystyn asettumaan potilaan asemaan. keskustelun sävy vaan on muuttunut täällä sellaiseksi, että jotkut luulee, että jopa vastasyntyneet tehohoitoa vaativat potilaat jäisivät hoitoa vaille.
 

Yhteistyössä