Joukkoirtisanoutunut sairaanhoitaja

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79 hohoi...!:
En ole lukenut koko ketjua mutta huomasin että sinulla on paljon ja vahvoja mielipiteitä tästä tehyn irtisanoutumisuhasta...
Koska et ole itse hoitaja niin miten ja miksi tämä asia on sinulle niin tärkeä että siitä monta sivua riittää kirjoitettavaa?

Tokihan itsekin (erityislapsen äitinä) on monenlaisia mietteitä mutta en täällä viitsi niitä jauhaa...
Siksi, että Tehyn toimet ovat uhka monelle ihmiselle ja itse koen osaavani henkisellä tasolla asettua sen äidin asemaan, jonka pieni vastasyntynyt makaa tällä hetkellä letkuissa ja ties missä vempaimissa.. tai sen nuoren naisen asemaan, jonka rintasyöpähoidot vaativat sairaalahoitoa.
Henkilökohtaisesti asia ei minua koske, mutta se koskettaa.
Toistan itseäni, mutta kaikki tullaan hoitamaan!! Pienet vastasyntyneet eivät kuole tämän takia! ja syöpäpotilaat saavat hoidon.
Esim. kaihileikkaukset tmv. varmaan siirtyvät, mutta se ei ketään tapa. Totta kai sekin on kurjaa niille, jotka sellaiseen pääsyä ovat jo muutenkin joutuneet jonottamaan.

Mitään joukkomurhaa ei ole tulossa!
Media on tiedottanut ihan muuta. Esim. syöpähoidoista toteutetaan lääkkeelliset hoidot, ei esim. sädehoitoja ja lisäksi syövän diaknosointi viivästyy. Koitapa miettiä, miltä tuntuisi olla itse se potilas joka odottaa varmistusta sairaudestaan??? Tuntuisiko miltään?

Ja miten ihmeessä sinä pystyt vakuuttamaan, että kaikki hoidetaan?
En pystykään vaikuttamaan. Ja kyllä pystyn asettumaan potilaan asemaan. keskustelun sävy vaan on muuttunut täällä sellaiseksi, että jotkut luulee, että jopa vastasyntyneet tehohoitoa vaativat potilaat jäisivät hoitoa vaille.
Kirjoitin vakuuttamaan, en vaikuttamaan ;)

Toivotaan, ettei tässä käy hullusti.

häh
Alkuperäinen kirjoittaja Miten:
Irtisanoutuneet saisivai ihan mieluusti joutua sossun luukulle kun sitä itse tahtovat. Ei kukaan ole ketään pakottanut irtisanoutumaan vai onko???

Sinä sitten hymyssä suin tekisit töitäsi ja maksaisit veroina osasi niiden parjaamasi 13 000 ammattitaidottoman hoitajan elatuksesta? Sinusta on parempi se, että muut elättävät nuo hoitajat kuin se, että he saisivat korotuksen ja työnsä takaisin, jolloin taas kolahtaisi heiltäkin enemmän veromarkkoja yhteisen hyvän eteen? Ja tuota tapaa sinä sitten kutsut pitkän tähtäimen ajatteluksi....
No tuota... kun itseasiassa en maksa ;)

Eli sä oot ite joku tuilla elelijä? Hienoo....

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja Miten:
Irtisanoutuneet saisivai ihan mieluusti joutua sossun luukulle kun sitä itse tahtovat. Ei kukaan ole ketään pakottanut irtisanoutumaan vai onko???

Sinä sitten hymyssä suin tekisit töitäsi ja maksaisit veroina osasi niiden parjaamasi 13 000 ammattitaidottoman hoitajan elatuksesta? Sinusta on parempi se, että muut elättävät nuo hoitajat kuin se, että he saisivat korotuksen ja työnsä takaisin, jolloin taas kolahtaisi heiltäkin enemmän veromarkkoja yhteisen hyvän eteen? Ja tuota tapaa sinä sitten kutsut pitkän tähtäimen ajatteluksi....
No tuota... kun itseasiassa en maksa ;)

Eli sä oot ite joku tuilla elelijä? Hienoo....
Itse asiassa en ole ;)

Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
miten te hoitsut luulette saavanne arvostusta tällä keinolla kun kostatte tavalliselle kansalle,luuletteko että päättäjät kärsii,kostakaa niille :headwall:
Hei, tässä tuskin on kostamisesta kyse... Hoitajat saavat ainakin minun arvostukseni edelleen. :) Jos jotakin tahoa haluatte syyttää, niin syyttäkää tehyä. Ei yksittäistä hoitajaa.

AmElIe
en nyt jaksanu koko ketjua selata läpi mutta eikös niillä ole sellanen sopimus että kukaan ei mee töihin jos ei kaikkia oteta takas...tyhmää kyllä tuo taistelu!!ei se raha niitä työntekijöitä tuo lisää..ainaki täällä pohjosessa voisin sanoa että vakinaistettais ennemmin virkoja niin se saattas tuoda lisää työntekijöitä..ei paljon kiinnosta tehä 20 vuotta pätkätöitä vakiviran toivossa...

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
miten te hoitsut luulette saavanne arvostusta tällä keinolla kun kostatte tavalliselle kansalle,luuletteko että päättäjät kärsii,kostakaa niille :headwall:
Hei, tässä tuskin on kostamisesta kyse... Hoitajat saavat ainakin minun arvostukseni edelleen. :) Jos jotakin tahoa haluatte syyttää, niin syyttäkää tehyä. Ei yksittäistä hoitajaa.
syytänkin tehyä ja irtisanoutujia =)

No ikävä kyllä se ei ihan onnistu. Aika valtava määrä hoitajia on Tehyn takana, joten.......

miero
Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
Mut edelleenkin toistan että missään en ole näin ilkeästi kuullut kommentoitavan tätä työtaistelua kuin TÄÄLLÄ :kieh:
käy kurkkaamassa vauva-lehden sivuilla aihe vapaalla niin saatat yllättyä :kieh:

No ikävä kyllä se ei ihan onnistu. Aika valtava määrä hoitajia on Tehyn takana, joten.......
Joten mitä...? Luuletko etten tiedä noita juttuja? =)

miero
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Napasaara:
Mut edelleenkin toistan että missään en ole näin ilkeästi kuullut kommentoitavan tätä työtaistelua kuin TÄÄLLÄ :kieh:

Et sitten vissiin ole Vauva-lehden av:lla käynyt?
Siellä se meno on ollu kovempaa eikä siellä kai ole edes modeja lukitsemassa/siirtelemässä ketjuja,ainakaan mä en ole sellasta havainnut...
on siellä modet mutta kun periaatteessa nuo ketjut ei riko mitään vauva-lehden säännöistä ja ei ole modeille mitään yleistä ohjeistusta niin modet ei juurikaan uskalla kajota noihin ketjuihin. muutenkin vauvalla modet toimii ihan erilailla kuin täällä. toimivat piilossa ja edes modet eivät tiedä ketkä muut ovat modeja.

Kuikka
Anteeksi, en jaksanut lukea koko ketjua, enkä muutenkaan ole seurannut tätä työtaistelua, mutta tuli sellainen asia mieleen, että jos palkankorotus tulee, niin saavatko sen kaikki sh:t siitä riippumatta, osallistuivatko he joukkoirtisanoutumiseen tai kuuluivatko Tehyyn?

miero
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79 hohoi...!:
En ole lukenut koko ketjua mutta huomasin että sinulla on paljon ja vahvoja mielipiteitä tästä tehyn irtisanoutumisuhasta...
Koska et ole itse hoitaja niin miten ja miksi tämä asia on sinulle niin tärkeä että siitä monta sivua riittää kirjoitettavaa?

Tokihan itsekin (erityislapsen äitinä) on monenlaisia mietteitä mutta en täällä viitsi niitä jauhaa...
Siksi, että Tehyn toimet ovat uhka monelle ihmiselle ja itse koen osaavani henkisellä tasolla asettua sen äidin asemaan, jonka pieni vastasyntynyt makaa tällä hetkellä letkuissa ja ties missä vempaimissa.. tai sen nuoren naisen asemaan, jonka rintasyöpähoidot vaativat sairaalahoitoa.
Henkilökohtaisesti asia ei minua koske, mutta se koskettaa.
Toistan itseäni, mutta kaikki tullaan hoitamaan!! Pienet vastasyntyneet eivät kuole tämän takia! ja syöpäpotilaat saavat hoidon.
Esim. kaihileikkaukset tmv. varmaan siirtyvät, mutta se ei ketään tapa. Totta kai sekin on kurjaa niille, jotka sellaiseen pääsyä ovat jo muutenkin joutuneet jonottamaan.

Mitään joukkomurhaa ei ole tulossa!
mutta jos totta puhutaan niin esim. sydänlasten järjestöjen yms. ihmiset ovat suorastaan kauhuissaan tilanteesta. nimittäin pahoja seurauksia tulee olemaan juuri niille vanhuksille ja vastasyntyneille joilla tulee akuutisti vastaan suuri hätä. valitettavasti.

Niin ja kysynpä vain, että MITEN hoitajien pitäisi olla ja elellä, että se arvostus tulisi teiltä??? Aina saatanan samaa paskaa kitinää vaan eikä koskaan mistään kiitosta, vaikka kuinka oot koittanut jaksaa venyä ja paukkua, ihmisiä ne hoitajatkin vain on ja raja niidenkin jaksamisella on... ja siihen ylityöjuttuun...
Niin melko naivi kommentti sanoa, että no eihän ylitöitä ole pakko tehdä...
Ehkä ei, mutta MITEN voit jättää ihmisen kuin koira paskansa ja lähteä vain, että kappas, työaika loppui, moro!
Jos hoitajien asenne olisi tuo niin tulisiko sitä arvostusta sittenkään?
Ei arvostusta jos teet työsi, se on kuitenkin paskasti tehty ja ei arvostusta jos et tee työtäsi, koska sitten olet ahneitsekäspaskiainen!
Joten kutsumusalasta voi olla jo turha puhua...
Eihän hoitoalalle enää kukaan halua tai jos erehtyykin haluamaan niin
ei siellä kovin kauaa kukaan viihdy....
Siinä sitä sitten ollaankin, kun nää suuret ikäluokat jää eläkkeelle niin ei meillä varmaan enää olekkaan muita kuin ulkomaisia hoitajia ja kuinka noloa se on? Suomalaiset eivät enää hoida edes omaa väkeään....
enkä ihmettele, että miksi näin....
ja millä tavoin hoitajien pitäisi reagoida sitten? Nöyrästi vaan uskoa näihin turhiin lupauksiin palkankorotuksesta? Ja sit jos siihen on palanut käpy kiinni niin vikahan on tietysti vain ja ainoastaan hoitajissa....
Kyllä te olette uskomattomia!
:headwall:

No joten sitä, että periaatteessa pakko syyttää koko "porukkaa".

Kertokaa nyt kaikki ihan rehellisesti että oletteko sitä mieltä että kaikki saavat työnsä takaisin saatikka samoilla eduilla ja vielä korotetulla palkalla?
Ja etteivät rivit ala ratkeamaan siinä vaiheessa kun töitä suurimmalle osalle on jo takaisin tarjottu?
Että kukaan ei todellakaan mene töihin ennenkuin viimeinenkin on paikan saanut?

Minä en usko tuon tapahtuvan.

itse asiassa
Alkuperäinen kirjoittaja Kuikka:
Anteeksi, en jaksanut lukea koko ketjua, enkä muutenkaan ole seurannut tätä työtaistelua, mutta tuli sellainen asia mieleen, että jos palkankorotus tulee, niin saavatko sen kaikki sh:t siitä riippumatta, osallistuivatko he joukkoirtisanoutumiseen tai kuuluivatko Tehyyn?

Sehän tässä hauskinta onkin, että lain mukaan asian tosiaan pitäisi mennä noin. Kunnassa kun samasta työstä on maksettava sama palkka, eli ei hoitajia voida liittojen/niihin kuulumattomuuden mukaan jaotella. Erittäin mielenkiintoista siihen nähden, että parikin muuta hoitoalan liittoa on isoon ääneen arvostellut Tehyä tavoitteistaan - ja samaan aikaan heidän omatkin jäsenensä todennäköisesti tulevat saamaan Tehyn taisteleman hyödyn.

shoo
Hoitajien työolot ovat ala-arvoiset. Potilaat voat yhä huonokuntoisempia, vanhempia ja raihnaisempia, teknologia hä monimutkaisempaa. Hoitajat ovat viimein heränneet, että työhön täytyy tulla muutos; ja se alkaa palkasta. Hoitjat ovat aidosti sitä mieltä, että heidän työnsä on tärkeää ja sitä tulee maksaa kunnon korvaus.

Vastuu sairaanhoidosta on muuten kunnilla ja valtiolla. JA mitä tekee hallitus? Pesee kätensä koko jutusta!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja homelitoosa:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Sitä minä vain ihmettelen, miten Tehy voi luvata sellaista? En toki tunne lainsäädäntöä aiheesta, mutta jos irtisanoutuu- ei kai työnantajalla ole velvoitetta palkkaamaan vanhan työntekijän kaltaisin työehdoin.
Tai palkkaamaan ollenkaan. Ainakaan yksittäistapauksissa.
No nii-in :| Melkein poikkeuksettahan siinä paukahtaa kolmen kuukauden karenssi ja karenssihan on aina sanktio jostakin.

voi olla väärä luulo minulla, mutta ihan kuin oisin jostakin kuullut että ei se karenssi lopu ennenku meet uudelleen töihin tai koulutukseen. (en ole tarkistanut tätä mistään :attn: ) onko kellään muulla tämmönen luulo? eli ne päivärahat ei niin vaan alkaisi juosta sen kolmen kk päästä.

ei silti, jos hoitajapula on niin suuri kuin sanotaan, ei ole ongelma löytää uutta työtä jos vanhaan ei pääsekkään takaisin.
Jos itse irtisanot itsesi niin työttömyyspäivärahaan on 3 kk karenssi, sen jälkeen sitä saa. Tosin tässä tapauksessa moni on kertonut että on tuhansia työpaikkoja vapaana joten jos kieltäydyt tarjotusta työstä niin tulee uusi karenssi.
Tehyhän on luvannut maksaa 34e/päivä "työtaisteluavustusta" näille jotka irtisanoutuvat

Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:

Niin ja kysynpä vain, että MITEN hoitajien pitäisi olla ja elellä, että se arvostus tulisi teiltä??? Aina saatanan samaa paskaa kitinää vaan eikä koskaan mistään kiitosta, vaikka kuinka oot koittanut jaksaa venyä ja paukkua, ihmisiä ne hoitajatkin vain on ja raja niidenkin jaksamisella on... ja siihen ylityöjuttuun...
Ehkä ei, mutta MITEN voit jättää ihmisen kuin koira paskansa ja lähteä vain, että kappas, työaika loppui, moro!

Ei arvostusta jos teet työsi, se on kuitenkin paskasti tehty ja ei arvostusta jos et tee työtäsi, koska sitten olet ahneitsekäspaskiainen!
Siinä sitä sitten ollaankin, kun nää suuret ikäluokat jää eläkkeelle niin ei meillä varmaan enää olekkaan muita kuin ulkomaisia hoitajia ja kuinka noloa se on? Suomalaiset eivät enää hoida edes omaa väkeään....
ja millä tavoin hoitajien pitäisi reagoida sitten? Nöyrästi vaan uskoa näihin turhiin lupauksiin palkankorotuksesta? Ja sit jos siihen on palanut käpy kiinni niin vikahan on tietysti vain ja ainoastaan hoitajissa....
No niinhän he ovat nytkin tekemässä... jättämässä ihmiset paskaansa ja sanomassa moro, oikein isolla joukolla.
Oletpa kyllä itse aika uskomaton :headwall:

No joten sitä, että periaatteessa pakko syyttää koko "porukkaa".
Mutta tehy siellä on päätösten takana, siis idea joukkoirtisanoutumisista lähti sieltä. Tietenkin päätäntävalta on loppujen lopuksi hoitajalla itsellään.

vieras
Kuntatyönantaja haastoi Tehyn oikeuteen
24.10.2007 15:14

Hoitajaliitto Tehy joutuu puolustamaan työtaistelu-uhkansa laillisuutta työtuomioistuimessa. Kuntatyönantaja on haastanut Tehyn sekä joukon sen ammattiosastoja oikeuteen.

Kunnallisen työmarkkinalaitoksen mielestä virkasuhteessa olevien hoitajien joukkoirtisanoutuminen on laiton työtaistelukeino.

Tehyn irtisanoutumislistoille antoi nimensä noin 12 800 liiton jäsentä. Heistä virkasuhteisia on 764.
STT

vomppeli
Alkuperäinen kirjoittaja itse asiassa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuikka:

Sehän tässä hauskinta onkin, että lain mukaan asian tosiaan pitäisi mennä noin. Kunnassa kun samasta työstä on maksettava sama palkka, eli ei hoitajia voida liittojen/niihin kuulumattomuuden mukaan jaotella. Erittäin mielenkiintoista siihen nähden, että parikin muuta hoitoalan liittoa on isoon ääneen arvostellut Tehyä tavoitteistaan - ja samaan aikaan heidän omatkin jäsenensä todennäköisesti tulevat saamaan Tehyn taisteleman hyödyn.
Puhumattakaan korotuksia kovaan ääneen vastustavista hoitajista, joita tältäkin palstalta löytyy. Mahtavatko sitten kieltäytyä korotuksia vastaanottamasta...? ;)

shoo
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:

No niinhän he ovat nytkin tekemässä... jättämässä ihmiset paskaansa ja sanomassa moro, oikein isolla joukolla.
Oletpa kyllä itse aika uskomaton :headwall:
Vastaapa Annette-79, KENEN VASTUULLA on sairaanhoidon järjestäminen Suomessa:

a)kuntien
b)valtion
c)sairaanhoitajien

Yhteistyössä