Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja :Alkuperäinen kirjoittaja mama:Meillä oli sama ongelma ja maitoni loppui kokonaan ennen ristiäisiä (2kk). Tosin olen sitä mieltä, ettei täysimettäminen ole välttämättä paras vaihtoehto kovinkaan pitkään. Äidillä ei siinä ole juuri mahdollisuutta omaan elämään tai nukkumiseen. Meidän lapselle ei ainakaan koitunut ongelmia korvikkeesta. Ei ole toistaiseksi ollut kertaakaan vielä sairaana (nyt 9kk) ja hyvin kasvaa.
On, on. Maitoa voi lypsää pulloon kun jättää vauvan hoitoon.
Alkuperäinen kirjoittaja Nisäkäs:Alkuperäinen kirjoittaja :Alkuperäinen kirjoittaja mama:Meillä oli sama ongelma ja maitoni loppui kokonaan ennen ristiäisiä (2kk). Tosin olen sitä mieltä, ettei täysimettäminen ole välttämättä paras vaihtoehto kovinkaan pitkään. Äidillä ei siinä ole juuri mahdollisuutta omaan elämään tai nukkumiseen. Meidän lapselle ei ainakaan koitunut ongelmia korvikkeesta. Ei ole toistaiseksi ollut kertaakaan vielä sairaana (nyt 9kk) ja hyvin kasvaa.
On, on. Maitoa voi lypsää pulloon kun jättää vauvan hoitoon.
Ja oma kokemukseni on, että imettäen nukkuminen on helpointa! Paljon mukavampaa on ottaa vauva vierelle imemään ja jatkaa unia kuin joko nousta lämmittämään korviketta tai kuunnella vauvan itkua sen aikaa kun mies lämmittää. Ja kun siihen tottuu, ei tarvitse herätä ollenkaanMinä ainakin joka aamu löydän illalla pinnasänkyyn laitetun vauvan meidän sängystämme, eikä ole mitään muistikuvaa yöimetyksestä
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:Kyllä se maito voi vaan vähentyä. Syitä voi olla niin monia. Mulle kävi niin ja nyt meillä on korvikevauva. Mua se ei haittaa, kunhan vauva voi hyvin ja saa syödäkseen.
Edellisiltana sain pumpattua n.2dl ja seuraavana iltana hyvä jos molemmista 50ml. Ei auttanu vaikka kuin yritti pumpata, imettää yms.
Alkuperäinen kirjoittaja Työmyyrä:Alkuperäinen kirjoittaja AP lisää:Se unohtui, että kun vauva oli tissillä tunteja, niin aina välillä se rupesi itkemään imiessään. Eli selvästi "hermostui" jostain mutta yritti silti sinnikkäästi imeä, puhkesi monta kertaa kuitenkin itkuun imiessään. Tätä ei ole ennen ollut
Kuulostaa tutulta. Tuota jatkuu yhdestä kahteen, harvemmin kolmeen vuorokautta. Ja sitten tosiaan tunnet itsekin, kun maitoa tulee ja paljon! Mutta on oikeasti tärkeää, että tuossa tiheän imun kautena ei anna lisäkorviketta! Kun maitoa tulee tarpeeksi, niin satunnaisella korvikkeella ei ole niin paljoa merkitystä.
Meillä kuopus oli itkuinen kärttyinen ja hermostunut tiheän imun kausina. (ja muistathan ap, että noita kausia tulee säännöllisesti, kun vauva tilaa lisää maitoa. Ensimäinen on siinä 2-3 viikon iässä, toinen tulee noin 2 kuukauden iässä jne..)
Varsinkin jos lapsi on ensimäinen sitä helposti hätääntyy ja antaa sitä korviketta. Sinuna minä jättäisin antamatta, koska tuo eka kausi on oikeasti todella lyhyt: Sen parin päivän mittainen. Jos mahdollista, yritä nukkua ja levätä aina kun vauvakin nukkuu: silloin sinä et ole yöllä niin väsynyt.
Toinen vinkki: Ota lapsi yöksi viereesi ja nuku ilman paitaa. (siis näiden kausien ajaksi) Helpottaa todella paljon, kun lapsi haluaa olla KOKOAJAN tissillä
Alkuperäinen kirjoittaja Suvikki:Voi tok vähentyä, mutta ei voi ihan yhtäkkiä maidontulo tyssätä. Mutta siis tuosta pumppaamastasi määrästäkö arvelit, ettei maito riitä?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onpa rankkoja mielipiteitä, pitäisikö äitien mielen tasapinosta huolestua![]()
Ainoa pelko minulla olisi lapsen allergisoitumisesta, hän on niin pieni vielä. Omat lapset ovat olleet allergisia, se ei ole maailman mukavinta.