Jotenkin haikea olo tulee kun katselee kuvia Suviseuroista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24113795]Mäkin olen muuttanut kerrostaloon, jossa on aika yhteisöllistä elämää :) Ja osa tätä ihanaa yhteisöä on naapurin lestadiolaisperhe, joka on viettänyt viikonloppuaan suviseuroissa :D[/QUOTE]

Kuinka osuvaa. :D

=) Mä en itse henk.koht. usko, että voisin esim. olla (vanhoillis)lestadiolainen, mutta olen paljon ystävieni kanssa käynyt heidän seuroissaan ja tutustunut heidän elämäänsä, ja juuri se yhteisöllisyys on aika ihanaa. Toki siellä voi olla sisäisiä ristiriitojakin, mutta itse en ole niitä kokenut tai nähnyt. Voimakas yhteisöllisyys, tapaa sitä sitten missä porukassa tahansa, viehättää minua kyllä syvästi. :) Nyt olen onnekseni sattunut muuttamaan kerrostaloon, jossa vietetään aika yhteisöllistä elämää. :heart:

Mä oon kans alkanu kaipaamaan yhteisöllisyyttä aiempaa enemmän nykyään. :) Meillä oli lapsuudessa aivan ihana naapurusto, kun asuttiin rivitalossa. :heart: Kaikki tunsi toisensa ja auttoi toinen toisiaan. Nyt yksin asuessa (kerrostalossa, jossa en tunne ketään) on jotenkin semmonen olo, ettei tää ole pidemmän päälle mun juttu. Olen onnellisin, kun on paljon ihmisiä ympärillä. Joskus tulevaisuudessa olis ihanaa kokeilla jonkinlaista yhteisöasumista. Pitäis kuitenkin olla reilusti omaa tilaakin, muuten en kestäis. :D Yhdessä tekemistä, mutta myös yksityisyyttä. Musta olis ihanaa laittaa ruokaa jonkun kanssa ja tehdä muitakin hommia, kun olen aika laiska tekemään yksin. :p Kaikki auttais toisiaan, lastenhoidosta lähtien ja illat pohdittais syntyjä syviä. :D

Pesky on toivottavasti messissä? ;)

Muuhun en ota kantaa, mutta pisti silmään ap:n tekstistä tuo "kauniita hoikkia naisia". Kävin selailemassa kuvia, ja musta olivat hyvin tavallisen näköisiä suomalaisia meikittömiä naisia?

[QUOTE="eee";24113920]Muuhun en ota kantaa, mutta pisti silmään ap:n tekstistä tuo "kauniita hoikkia naisia". Kävin selailemassa kuvia, ja musta olivat hyvin tavallisen näköisiä suomalaisia meikittömiä naisia?[/QUOTE]

Musta tuntui että suurin osa naisista oli hoikkia ja tyylikkäästi pukeutuneita, tukat kivasti ja hienot aurinkolasit. Paremman näköistä porukkaa kuin esim. meidän leikkipuistoissa, uimarannasta puhumattakaan :) Mutta kai nuo Suviseurat on heille aika tärkeä tapahtuma ja laittautuvatkin sitten sen mukaan. Lapsillakin oli muuten mun mielestä kivoja vaatteita.

Me tultiin tänään tuolta suviseuroista kotiin. Olin siellä to-la yksin lasten kanssa. Mies tuli eilen kymmenen jälkeen illalla ja tänään sit lähdettiin iltapäivällä kotiin.
Vaikka siellä ei juuri ehtinyt istumaan ja kuuntelemaan puheita mutta aina kuuli pätkän sieltä ja toisen täältä. Ja vaikka tuli kaiken näköisiä takapakkeja (jääkaappi hajos, yks oksensi jne) niin nyt on päällimmäisemän hyvä ja rauhallinen olo.
Ja kun tuonne menee niin on kyllä sellanen olo niin kuin olis kotona. Tuntuu vaan niin tutulle ja turvallisellekin.

Ei se elämä joka päivä ole yhtä onnea mutta kun on miehen kanssa ne perus asiat samalla pohjalla niin helpottaa todella paljon. Samoin lasten kanssa.

Ai niin, sä oot ollu siellä. :) Muistan, kun olit ihan huumassa sen jälkeen. :D Siellä käy kuulemma paljon ei-uskoviakin.

Juu niin olinkin. :D Haluaisin joskus vielä päästä, mut ne on aina jossain hornan tuutissa.. siis ainakin täältä katsoen. :p Joo, sehän on silleen avointa toimintaa, että ei porteilla kysytä jäsenkirjoja. :) Mä nyt olen ollut vaikka missä uskonnollisissa tapahtumissa, ja aina tykännyt kaikista. :D

[QUOTE="vieras";24113962]Me tultiin tänään tuolta suviseuroista kotiin. Olin siellä to-la yksin lasten kanssa. Mies tuli eilen kymmenen jälkeen illalla ja tänään sit lähdettiin iltapäivällä kotiin.
Vaikka siellä ei juuri ehtinyt istumaan ja kuuntelemaan puheita mutta aina kuuli pätkän sieltä ja toisen täältä. Ja vaikka tuli kaiken näköisiä takapakkeja (jääkaappi hajos, yks oksensi jne) niin nyt on päällimmäisemän hyvä ja rauhallinen olo.
Ja kun tuonne menee niin on kyllä sellanen olo niin kuin olis kotona. Tuntuu vaan niin tutulle ja turvallisellekin.

Ei se elämä joka päivä ole yhtä onnea mutta kun on miehen kanssa ne perus asiat samalla pohjalla niin helpottaa todella paljon. Samoin lasten kanssa.[/QUOTE]

Ihan hienolta kuulostaa :) Saako kysyä että onko siellä kuinka pakollista osallistua siihen ohjelmaan (vaimitäsenyton?) Eli oletetaanko että koko päivä lapsien kera kuunneellaan saarnaa (?) ja laulellaan virsiä? Jotenkin jäi sellainen käsitys kun kuvateksteissä mainittiin jotain että "tauolla tavattiin ystäviä".

[QUOTE="aloittaja";24113694]Juu toki tiedän että varmasti monella heistä on vaikeaa. Kadehdin vaan sitä tunnelmaa joka noista kuvista välittyi.[/QUOTE]

No sehän on se tunnelma vain niissä kuvissa, tavallista arkea niilläkin on muutoin, siellähän ne on vähän niinkuin juhlissa! Pukeudu säkin lapsesi kanssa hienosti ja lähde vaikka torin laidalle jätskille =)

[QUOTE="vieras";24114005]No sehän on se tunnelma vain niissä kuvissa, tavallista arkea niilläkin on muutoin, siellähän ne on vähän niinkuin juhlissa! Pukeudu säkin lapsesi kanssa hienosti ja lähde vaikka torin laidalle jätskille =)[/QUOTE]

:) mut ei se oo sama kun ei me tunneta niitä muita siellä torilla, ei tuu mitään fiiliksiä. Eikä nyt ollu ollenkaan tarkoitus ruikuttaa omaa kohtaloani (paitsi ehkä vähän).

kuvat voivat olla silkkaa harhaa. Mikä väsymys,tuska, voimattomuus piiloutukaan suurien aurinkolasien taa. Äiti viimeisillä voimillaan työntää kaksostenrattaita pitkin peltoa. Vatsassa potkii kymmenes "toivottu"lapsi.
Äidin sydän täynnä tuskaa,miksi elämä menikään näin et muut ympärillä sanelee mikä on oikein ja mikä on väärin. Vain muutaman tunnin yöuni suo rauhan.

[QUOTE="aloittaja";24113956]Musta tuntui että suurin osa naisista oli hoikkia ja tyylikkäästi pukeutuneita, tukat kivasti ja hienot aurinkolasit. Paremman näköistä porukkaa kuin esim. meidän leikkipuistoissa, uimarannasta puhumattakaan :) Mutta kai nuo Suviseurat on heille aika tärkeä tapahtuma ja laittautuvatkin sitten sen mukaan. Lapsillakin oli muuten mun mielestä kivoja vaatteita.[/QUOTE]

Mitäh, onko me katsottu samoja kuvia ollenkaan? :D Taitaa sitten vaan olla hiukan erilaiset käsitykset tyylikkäästä pukeutumisesta ja laittautumisesta... Mun mielestä olivat aivan tavallisen näköisiä naisia tavallisissa t-paidoissa, capreissa ja hameissa.

[QUOTE="eee";24114039]Mitäh, onko me katsottu samoja kuvia ollenkaan? :D Taitaa sitten vaan olla hiukan erilaiset käsitykset tyylikkäästä pukeutumisesta ja laittautumisesta... Mun mielestä olivat aivan tavallisen näköisiä naisia tavallisissa t-paidoissa, capreissa ja hameissa.[/QUOTE]

:) Kyllä ne varmaan samoja kuvia oli, mut ehkä kateltiin vähän eri näkökulmasta.

kuvat voivat olla silkkaa harhaa. Mikä väsymys,tuska, voimattomuus piiloutukaan suurien aurinkolasien taa. Äiti viimeisillä voimillaan työntää kaksostenrattaita pitkin peltoa. Vatsassa potkii kymmenes "toivottu"lapsi.
Äidin sydän täynnä tuskaa,miksi elämä menikään näin et muut ympärillä sanelee mikä on oikein ja mikä on väärin. Vain muutaman tunnin yöuni suo rauhan.

Niinhän se voi olla :(

[QUOTE="aloittaja";24113989]Ihan hienolta kuulostaa :) Saako kysyä että onko siellä kuinka pakollista osallistua siihen ohjelmaan (vaimitäsenyton?) Eli oletetaanko että koko päivä lapsien kera kuunneellaan saarnaa (?) ja laulellaan virsiä? Jotenkin jäi sellainen käsitys kun kuvateksteissä mainittiin jotain että "tauolla tavattiin ystäviä".[/QUOTE]

Mäkin vastaan sen yhden kerran kokemuksen perusteella. :rolleyes: Siis enimmäkseen ainakin lapsiperheet tuntui tuolla vaan seurustelevan, käyvän toistensa luona kylässä ja touhuavan lasten kanssa. Kävivät hakemassa ruokaa, söivät jne. Välillä osa perheestä kävi kuuntelemassa isossa teltassa sanaa, ja välillä oltiin vaan. Kovaäänisten kauttahan ne puheet kuuluu ympäriinsä, toisiin paikkoihin paremmin ja toisiin huonommin. En ainakaan huomannut, että kenelläkään olisi mikään pakko raahautua puheita kuuntelemaan tai virsiä laulamaan, tosin moni näytti haluavan tehdä niin.

ja siellä yli 80 000 kävijää. Arvata vaan saattaa kuinka monen naisen elämä on täyttä tuskaa. Kenellekään et voi purkaa sisintäsi.Piiloudut päivästä päivään tekohymyn taa. Elät mukamas onnellista elämää.

Niinhän se voi olla.. tai sitten voi olla, että siellä on se äiti kymmenen lapsensa kanssa onnellisena siitä perheestään ja siitä mitä on saanut. :) Tai voi olla, että siellä on sinkku tai parisuhteessa oleva lapseton, joka miettii, että miksei elämä voi olla toisin. Kun paikalla on kahdeksankymmentätuhatta ihmistä, niin on varmaa, että joukkoon mahtuu niin onnellisia kuin onnettomiakin ihmisiä, kuka mistäkin syystä.

Niinhän se voi olla.. tai sitten voi olla, että siellä on se äiti kymmenen lapsensa kanssa onnellisena siitä perheestään ja siitä mitä on saanut. :) Tai voi olla, että siellä on sinkku tai parisuhteessa oleva lapseton, joka miettii, että miksei elämä voi olla toisin. Kun paikalla on kahdeksankymmentätuhatta ihmistä, niin on varmaa, että joukkoon mahtuu niin onnellisia kuin onnettomiakin ihmisiä, kuka mistäkin syystä.

Hyvin vastattu :) Eipä me "uskonnottomatkaan" aina kovin onnellisia taideta olla.

Yhteistyössä