Jotenkin haikea olo tulee kun katselee kuvia Suviseuroista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";24113989]Ihan hienolta kuulostaa :) Saako kysyä että onko siellä kuinka pakollista osallistua siihen ohjelmaan (vaimitäsenyton?) Eli oletetaanko että koko päivä lapsien kera kuunneellaan saarnaa (?) ja laulellaan virsiä? Jotenkin jäi sellainen käsitys kun kuvateksteissä mainittiin jotain että "tauolla tavattiin ystäviä".[/QUOTE]

En eilen enää ehtinyt koneelle. Eli vastaan nyt vielä. Ei siellä ole pakko osallistua mihinkään vaan voi elää ihan oman aikataulun mukaan. Ja kuten tuossa joku jo laittokin ettei ollut käynyt yhtään puhetta kuuntelemassa niin en käyny minäkään. Oli kädet sen verran täynnä noiden lasten kanssa et ei vaan ehtiny. Mutta siis aina kun rauhallisempi hetki niin ehti jonkun pätkän kuunnella joko autolla tai sit vaikka kävellessä.
Isommat lapset olivat käyneet ihan oma-aloitteisesti kuuntelemassa yhden puheen päivässä. Kulkivat siis itekseen tuolla.

itsekkiin sieltä eilen tulleena, ihanat seurat oli! meillä meni ihan hyvin elo, teltassa majotuttiin pienen perheemme kans. yks puhe ehittiin vkl aikana isossa teltassa kuuntelemaan, eikä sitäkään keskeytyksittä. mutta kentällä, vaunuilla, teltoilla sitäki enemmän :)

yhtä asiaa mä ihmettelen: miksi ihmiset arvostelee meidän uskontoa? mä en ainakaan tee pahaa kärpäsellekkään, en puutu toisten elämään. elän vaan tätä omaa, välillä vaikeaa, välillä helpompaa elämää. ja sit toiset arvostele tätä ?! :D

kertokaas tässäki ketjussa arvostelleet, että miksi te jaksatte arvostella ja puuttua toisten elämään? eikö omassanne oo tarpeeks elämistä ;)

Heh, hassua lukea kun ootte tykänneet noista uskonnollisista tapahtumista. Mussa on varmaan jotain vikana, mutta ne kerrat kun oon uskonnollisiin menoihin jostain syystä päätynyt on olleet todella ahdistavia! Joskus teininä oltiin (helluntailaisten?) "nuorisokonsertissa" ja mä sain niin kamalan pakokauhun että aloin lopulta itkeä. Siitä on jäänyt tunne, että siellä on kaikki ihan sekaisin! Sama tunne on tullut kerran huumehörhöjen raveihin jouduttuani kun tajusin että kaikki muut on kamoissa, myös ne tutut kenen kanssa sinne menin.

... pisti silmään et varmaan 80 % noista kuvista esitti nuoria tyttöjä tai pieniä lapsia yleensä, pani vain miettimään viime aikojen uutisoinnin jälkeen.

[QUOTE="vierass";24116110]itsekkiin sieltä eilen tulleena, ihanat seurat oli! meillä meni ihan hyvin elo, teltassa majotuttiin pienen perheemme kans. yks puhe ehittiin vkl aikana isossa teltassa kuuntelemaan, eikä sitäkään keskeytyksittä. mutta kentällä, vaunuilla, teltoilla sitäki enemmän :)

yhtä asiaa mä ihmettelen: miksi ihmiset arvostelee meidän uskontoa? mä en ainakaan tee pahaa kärpäsellekkään, en puutu toisten elämään. elän vaan tätä omaa, välillä vaikeaa, välillä helpompaa elämää. ja sit toiset arvostele tätä ?! :D

kertokaas tässäki ketjussa arvostelleet, että miksi te jaksatte arvostella ja puuttua toisten elämään? eikö omassanne oo tarpeeks elämistä ;)[/QUOTE]

Mulla ei oo tarvetta puuttua toisten elämään, eikä mulla oo sinänsä mitään vl-uskoa vastaan, uskokoot niin kuten tykkää. En vaan ymmärrä sitä...et miten kukaan voi uskoa silleen, ja ne säännöt... :ashamed: Mutta eihän sitä kaikkea voi ymmärtää. Varmaan sama on ihan toisinki päin.

Mun suku on lestadiolaisia ja jo pienestä mua ahdisti olla suvun kanssa.... uhkailtiin helvetin tulilla ja ei hyväksytty meidän perhettä, ku ei oltu kunnon lessuja.
Ne vasta oli kovia tuomitsemaan.

Mun suku on lestadiolaisia ja jo pienestä mua ahdisti olla suvun kanssa.... uhkailtiin helvetin tulilla ja ei hyväksytty meidän perhettä, ku ei oltu kunnon lessuja.
Ne vasta oli kovia tuomitsemaan.

Minä en taas ymmärrä miks niin monia ahdistaa ne meijän puheet. Kun ei teijän pitäs niihin uskoa:) jotenki ristiriitasta tuollanen.

itelle suviseuroista, tässä uskossa ja näin elämällä tulee hyvä olo. En ikinä haluais tätä "elämäntapaa" vaihtaa. Ja en tyrkytä uskoani muille, koska ihan samalla tavoin muillaki on oman elämänsä määräämisoikeus.

Mutta hyvät seurat oli taas. Ei sinne mitään muuta ohjelmaa tarvikaan. Niitä seurojahan sinne mennään kuuntelemaan ja laulamaan. Ja samalla tavataan sukulaisia ja tuttuja. Itse kukin lopulta päättää kuinka paljon kuuntelee....

Minä en taas ymmärrä miks niin monia ahdistaa ne meijän puheet. Kun ei teijän pitäs niihin uskoa:) jotenki ristiriitasta tuollanen.

itelle suviseuroista, tässä uskossa ja näin elämällä tulee hyvä olo. En ikinä haluais tätä "elämäntapaa" vaihtaa. Ja en tyrkytä uskoani muille, koska ihan samalla tavoin muillaki on oman elämänsä määräämisoikeus.

Mutta hyvät seurat oli taas. Ei sinne mitään muuta ohjelmaa tarvikaan. Niitä seurojahan sinne mennään kuuntelemaan ja laulamaan. Ja samalla tavataan sukulaisia ja tuttuja. Itse kukin lopulta päättää kuinka paljon kuuntelee....

samma här! :D

[QUOTE="vieras";24114436] Kun ei halua katsoa televisiota, aikaa jää silloin paljon parempiin asioihin, eikä ole pelkoa, että ajautuu pian pois tästä uskostaan innostumalla asioista, jotka johtaa yleensä moniin muihin asioihin. Synnit on mahdollisuus saada anteeksi aina kun on uskossa ja siihen voi luottaa, kun uskoo.TAi tuomitse? Mutta jos usko omaan maailmankatsomukseen alkaa horjua, on silloin ehkä vaihdettava seurakuntaa omanlaiseen, eikä voi elää siinä samassa seurakunnassa. On ihan oikeasti varmaan katsottu, että alkoholi, tietty musiikki, meikkaaminen, tietty pukeutuminen johdattaa helposti uskosta pois päin, ja heidän elämään kuuluu kuitenkin suurena osana se usko, perhe, suku.[/QUOTE]

Telkkari on muka niin syntiä teidän mielest, mutta netti ei. Kuinka paljon enemmän netistä löytyy moskaa ja tietoa. Kuinka paljon muka aikaa säästyy kun katsotte netistä uutisia ja muuta. Miten tietokoneella käytetty aika on parempaa aikaa lestaadiolaisten mielestä kuin televisioon käytetty aika? Miten muka hiusten laittaminen nätisti ja vaatteilla koreilu on synnittömämpää kuin meikillä koristelu? Kuten tässäkin on käynyt ilmi niin vaatteisiin satsataan. Onko se mielestänne parempaa ja synnittömämpää? ja millä oikeudella te sen määräätte, että synnit saa anteeksi kun on teidän uskossa. Kuinka itsekkäitä voitte olla?

Nämä jutut vaan tuli mieleeni. Ei siis mitään vastaan lestaadiolaisia.
Ei ollenkaan, mutta nämä seikat ihmetyttävät ja saavat uskontonne kuulostamaan vain tiettyihin sääntöihin nojaavalta. Ihmisen omia aivoja supistavalta ja itsekkäältä toiminnalta. Mutta kaikki tyylillään.

[QUOTE="Minä";24120818]Telkkari on muka niin syntiä teidän mielest, mutta netti ei. Kuinka paljon enemmän netistä löytyy moskaa ja tietoa. Kuinka paljon muka aikaa säästyy kun katsotte netistä uutisia ja muuta. Miten tietokoneella käytetty aika on parempaa aikaa lestaadiolaisten mielestä kuin televisioon käytetty aika? Miten muka hiusten laittaminen nätisti ja vaatteilla koreilu on synnittömämpää kuin meikillä koristelu? Kuten tässäkin on käynyt ilmi niin vaatteisiin satsataan. Onko se mielestänne parempaa ja synnittömämpää? ja millä oikeudella te sen määräätte, että synnit saa anteeksi kun on teidän uskossa. Kuinka itsekkäitä voitte olla?

Nämä jutut vaan tuli mieleeni. Ei siis mitään vastaan lestaadiolaisia.
Ei ollenkaan, mutta nämä seikat ihmetyttävät ja saavat uskontonne kuulostamaan vain tiettyihin sääntöihin nojaavalta. Ihmisen omia aivoja supistavalta ja itsekkäältä toiminnalta. Mutta kaikki tyylillään.[/QUOTE]

Ei ole kielletty laittamasta itseään nätiksi, me uskomme että ihminen on nätti sellaisena kuin on. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, ajattele niin, ollaan Jumalan luomia. Me emme kiellä meikkaamasta ihmisiltä, ehkä meikkaaminen ja hiusten värjääminen katsotaan vievän Jumalasta pois päin, siitä luodusta kuvasta kauemmaksi. Se on minusta turhaa kun voi saada elämässään kaiken onnen osakseen ilmankin, miksi pitäisi naamioitua siltä mikä on.

me uskomme, että synnit saa anteeksi kun uskoo ja pyytää syntinsä anteeksi. emme kiellä televisiotta,mutta emme halua, emme tarvitse. Sieltä ei tule suureksi osaksi mitään sellaista mitä me kaipaisimme tai tarvitsisimme. Netissä voi pitää yhteyttä esimerkiksi sukulaisiin, ihan niinkuin kaikki muutkin, jutella asioista laajemmin muiden kanssa. Ei meitä ole kielletty olemaan tekemisissä muihin. Ei mielestäni televisiota voi edes verrata, mitä sieltä muka tulee. Sitä sisältöä aina vaan ei katsota soveliaaksi, sopiiko se sellaisenaan kaikille ihmisille..

hah! Jo oli Lumijoen kaupat tyhjennetty kortsuista, röökistä ja kaljasta. Vanhemmat siis todellakin kuuntelevat rauhassa asuntovaunun ulkopuolella iltahartautta.. Keppanat käsissä vissiin! :D

B) tähän löytyy selitys. Paikalliset ei kestä selevin päin niitä seuroja ja kun tiet on tukossa niin pakko tyytyä kaupan keppanaa, kun alkoo ei pääse. Samalla laitetaan perheen ehkäsy kuntoon et ei pertana yhtään mukulaa ennään meijän perheeseen.

Tupakit loppu varmasti siksi kun alueella ei saanut ennään myydä tupakkaa.

haisevia meitsejä pitkin zeppeliiliä eilen. YÖK, perhe helteisessä ilmassa ilman suihkua KOKO viikonlopun.. yök.
(suihkua siellä ei ole kaikille ja suihku sitäpaitsi maksaa)

[QUOTE="vieras";24120973]Ei ole kielletty laittamasta itseään nätiksi, me uskomme että ihminen on nätti sellaisena kuin on. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, ajattele niin, ollaan Jumalan luomia. Me emme kiellä meikkaamasta ihmisiltä, ehkä meikkaaminen ja hiusten värjääminen katsotaan vievän Jumalasta pois päin, siitä luodusta kuvasta kauemmaksi. Se on minusta turhaa kun voi saada elämässään kaiken onnen osakseen ilmankin, miksi pitäisi naamioitua siltä mikä on.

me uskomme, että synnit saa anteeksi kun uskoo ja pyytää syntinsä anteeksi. emme kiellä televisiotta,mutta emme halua, emme tarvitse. Sieltä ei tule suureksi osaksi mitään sellaista mitä me kaipaisimme tai tarvitsisimme. Netissä voi pitää yhteyttä esimerkiksi sukulaisiin, ihan niinkuin kaikki muutkin, jutella asioista laajemmin muiden kanssa. Ei meitä ole kielletty olemaan tekemisissä muihin. Ei mielestäni televisiota voi edes verrata, mitä sieltä muka tulee. Sitä sisältöä aina vaan ei katsota soveliaaksi, sopiiko se sellaisenaan kaikille ihmisille..[/QUOTE]

millä vitulla perustelet sen että tietokonetta voi käyttää. Enemmän epäsopivaa sisältöä siellä on ? Miten te idiootit osaatte valita sisällön netistä, jos TV:sta ette ? TÄHÄN ei kukaan osaa vastata

[QUOTE="ruu";24124366]haisevia meitsejä pitkin zeppeliiliä eilen. YÖK, perhe helteisessä ilmassa ilman suihkua KOKO viikonlopun.. yök.
(suihkua siellä ei ole kaikille ja suihku sitäpaitsi maksaa)[/QUOTE]

Eiköhän siellä jokainen halukas pääse suihkuun ;)

Alkuperäinen kirjoittaja meitsit on tyhmiä;24124385:
millä vitulla perustelet sen että tietokonetta voi käyttää. Enemmän epäsopivaa sisältöä siellä on ? Miten te idiootit osaatte valita sisällön netistä, jos TV:sta ette ? TÄHÄN ei kukaan osaa vastata

Ettekö te hyvät ihmiset tajua, että se "tv-kielto", on päätetty joskus kymmeniä vuosia sitten,
kun tv alko yleistymään Suomessa.
Samoin meikkaus ja muut tavat, joita lestadiolaiset synteinä pitää.
Entisaikaan oli ihmiset tiukempia, eikä
koreilua hyväksytty monessa muussakaan perheessä.

itse "toisen sortin uskovaisena" nostan hattua lestadiolaisille ja tunnen myös monia ihania ihmisiä liikkeestä. Ainoa asia, mikä usein tökkii on just tää "ainoa oikea oppi" -meininki, jonka uskon myös olevan syy siihen, miks monet liikkeen kannattajat myös käyttäytyvät hiukan ylimielisesti suhteessa muihin. Itse olen useankin vitsin kuullut siitä, mitä lestadiolaiset taivaassa sanovat, ku tajuavatkin etteivät ole ainoaita paikan päällä olevia ;) Eli oikeanlaista Raamatun tulkintaa kehiin vaan. Itse myös rakastan käydä hengellisillä kesäjuhlilla. Niitä löytyy paljon muitakin kuin vain suviseurat.

Lestat on pahimpia teeskentelijöitä, ovat hirveen kivoja kasvotusten, mutta selän takana hullu paskanjauhanta, siis muut ihmiset on paskoja, l-positiiviset hyviä. Hulluja tuomitsijoita, jotka esittävät elämän olevan ihanaa. Tosi asiassa nämä onnelliset äidit ovat juuri niitä jotka yön pikkutunteina roikottavat vauvaansa juuri rakennetun omakotitalon yläpartsin reunan ulkopuolella, koska ovat erittäin ahdistuneita tilanteeseensa. Ja sitten aamulla taas hymyillään, vaikka ei tekis mieli pimperoa miehelle tänäänkin antaa. Mutta niin, siihenhän nainen on luotu, tekemään lisää rakkauden lapsia. Jos jumala niin suo.

Lestat on pahimpia teeskentelijöitä, ovat hirveen kivoja kasvotusten, mutta selän takana hullu paskanjauhanta, siis muut ihmiset on paskoja, l-positiiviset hyviä. Hulluja tuomitsijoita, jotka esittävät elämän olevan ihanaa. Tosi asiassa nämä onnelliset äidit ovat juuri niitä jotka yön pikkutunteina roikottavat vauvaansa juuri rakennetun omakotitalon yläpartsin reunan ulkopuolella, koska ovat erittäin ahdistuneita tilanteeseensa. Ja sitten aamulla taas hymyillään, vaikka ei tekis mieli pimperoa miehelle tänäänkin antaa. Mutta niin, siihenhän nainen on luotu, tekemään lisää rakkauden lapsia. Jos jumala niin suo.

ei herranen aika mikä mielikuvitus sulla on!.

[QUOTE="vaimo";24124694] Itse olen useankin vitsin kuullut siitä, mitä lestadiolaiset taivaassa sanovat, ku tajuavatkin etteivät ole ainoaita paikan päällä olevia ;) [/QUOTE]
No mitä? En ole kuullut.

Yhteistyössä