Jotenkin haikea olo tulee kun katselee kuvia Suviseuroista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
se joka itsensä ylentää se alennetaan...en ole koskaan ymmärtänyt miten lestat voivat sanoa et esim.helluntalaiset eivät pääse taivaaseen? tai kuka tahansa jonka elämän herra on Jeesus???ja toi meikkaaminen ja tv ja muutsellaset...ei ihmistä saastua mikään ulkoa tuleva vaan sisältä.eikä mun mielestä noi suviseuralaiset onnellisilta näyttäneet...naiset ainakin väsyneiltä/harmailta kasvoiltaan.

Minä en taas ymmärrä miks niin monia ahdistaa ne meijän puheet. Kun ei teijän pitäs niihin uskoa:) jotenki ristiriitasta tuollanen.

QUOTE]

Hei, minä luulin että teikäläiset saarnaajat pitävät noita puheita jotta ulkopuoliset haluaisi kääntyä ja tulla Jeesuksen seuraajiksi. Eikö koko suviseuroien idea ole tämä, elikkä siis toteuttaa Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä.

Olenko väärässä suviseurojen suhteen?

Minä en taas ymmärrä miks niin monia ahdistaa ne meijän puheet. Kun ei teijän pitäs niihin uskoa:) jotenki ristiriitasta tuollanen.

QUOTE]

Hei, minä luulin että teikäläiset saarnaajat pitävät noita puheita jotta ulkopuoliset haluaisi kääntyä ja tulla Jeesuksen seuraajiksi. Eikö koko suviseuroien idea ole tämä, elikkä siis toteuttaa Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä.

Olenko väärässä suviseurojen suhteen?

Suviseurat on jättimäiset orgiat ja fetissifestivaalit.

Siinä kaikki!

kuvat voivat olla silkkaa harhaa. Mikä väsymys,tuska, voimattomuus piiloutukaan suurien aurinkolasien taa. Äiti viimeisillä voimillaan työntää kaksostenrattaita pitkin peltoa. Vatsassa potkii kymmenes "toivottu"lapsi.
Äidin sydän täynnä tuskaa,miksi elämä menikään näin et muut ympärillä sanelee mikä on oikein ja mikä on väärin. Vain muutaman tunnin yöuni suo rauhan.

tätäkö ihannoitte??

[QUOTE="vieras";25849359]liian suljettu ja ahdas yhteisö joka ei anna jäsenilleen päätäntä valtaa.[/QUOTE]

Ei saa päättää itse ehkäisystä - mutta vastoin kieltoa yhä useampi lestadioalispari ehkäisee. "Tämä on omakohtainen ratkaisu eikä siitä tarvi kellekkään huudella", he sanovat.

Että näin! Epärehellisyydellä pääsee pitkälle - jopa taivaaseen!

[QUOTE="aloittaja";24113956]Musta tuntui että suurin osa naisista oli hoikkia ja tyylikkäästi pukeutuneita, tukat kivasti ja hienot aurinkolasit. Paremman näköistä porukkaa kuin esim. meidän leikkipuistoissa, uimarannasta puhumattakaan :) Mutta kai nuo Suviseurat on heille aika tärkeä tapahtuma ja laittautuvatkin sitten sen mukaan. Lapsillakin oli muuten mun mielestä kivoja vaatteita.[/QUOTE]

On pari syytä, miksi lestadiolais naiset näyttää ehkä keskimäärin paremman näköisiltä.

- he ovat täysraittiita, ja se näkyy naamasta, ei turvotusta ja pöhötystä.

- koska lestadiolaisnaisilta on meikkaaminen kielletty, niin he kompensoivat tuon pukeutumalla erittäin huolitellusti, jopa seksikkäästi, naiset haluavat näyttää mahdollisimman haluttavilta olivat he sitten mistä kulttuurista kotoisin tahansa, ja koska lestadiolaisnaiset eivät saa meikata, niin he pitävät kroppansa timmissä kunnossa ja käyttävät kauniita vaatteita.

Kävin katsomassa kuvia minäkin. Uteliaisuudesta. Mielenkiinnosta. Olen vanhoillislestadiolaisen kasvatuksen saanut ja suviseuroissa ravannut ihminen. En ollut innoissani suviksista. Suutuin aina, kun porukat lähti sinne jo tiistaina tai keskiviikkona ja maanantaihin oli pakko olla. Huoh.

Kun majoitin itseni telttaan, oli kivaa. Teltta-alue tarjosi ihan erilaiset suviseurat. Ei me puheita kuunneltu. Me tutustuttiin muihin nuoriin/teineihin, jotka samalla lailla horjui uskossaan. Oli ihan ok jutella samoin ajattelevien kanssa ja monta ystävyyssuhdetta syntyi tuolloin.

Välillä meni sitten överiksikin. Me tutkittiin vastakkaista sukupuolta ihan käsin kokeillen. Annoin koskettaa, tutkia, sormeilla minäkin. Oli jännää...

En haluais suviksiin enää, en halua vielä sinne lapsiani. Ei ne muistot ole mitenkään ihmeelliset. Leirintäaluea tarjoaa saman leiritunnelman ja irtioton ilman paatosta ja taukoamatonta saarnametakkaa. Niissä on tekemistä, näkemistä, kokemista ja kavereita. Niihin vien lapseni.

Yhteistyössä