jos tyttäresi ikä 13 vuotta löytäisi netistä itselleen poikaystävän, jolla ikää on 18vuotta

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Alkuperäinen kirjoittaja Dooris85:
Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Alkuperäinen kirjoittaja 5 x äiti:
en päästäis vaik olis 17-v
Heh. Tuossa iässä on nuoret tehnyt jo kaiken mistä yrität niitä säästellä.
jos koton asuvat niin en usko...... en mäkään ollu tuossa iässä viel tehny puoliakaan siittä mitä tein sen jälkeen kun muutin kotoota poijes...... ;)
Itte olin tuon ikäisenä seurustellut jo reilut pari vuotta.
Ite kans muuttanu 14veenä nykyisen aviopuolisoni kans yhteen.
Jollei siihen anna vanhemmat lupaa niin teinit keksii kyllä keinon tavata.
Meillä vanhemmat antoi luvan muuttaa yhteen,mutta luvalla että saavat käydä ja soittaa usein. Ja opiskeluihin panostetaan täysillä.
+ että syön e-pillereitä jotka isän kans hankittiin kun sanoi ettei voi laittaa videokameraa pyöriin 24/7 :D
Miksi ihmeessä halusit muuttaa 14-vuotiaana jo poikaystäväsi kanssa yhteen? :O

Meillä vanhemmat antoi luvan muuttaa yhteen,mutta luvalla että saavat käydä ja soittaa usein. Ja opiskeluihin panostetaan täysillä.
+ että syön e-pillereitä jotka isän kans hankittiin kun sanoi ettei voi laittaa videokameraa pyöriin 24/7 :D
Töihin tartti mennä 14veenä että sai vuokran maksettua,laskut hoidettua, ruokaa ostettua ja bussikortin.
Tapailu on jees, mutta avoliitto 14-vuotiaana on ihan eri asia kuin seurustelu.

Vanhemmille toki kätevää, kun ei tarvitse enää hoitaa elatusvelvollisuuttaan :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Dooris85:
Alkuperäinen kirjoittaja 5 x äiti:
en päästäis vaik olis 17-v
Heh. Tuossa iässä on nuoret tehnyt jo kaiken mistä yrität niitä säästellä.
jos koton asuvat niin en usko...... en mäkään ollu tuossa iässä viel tehny puoliakaan siittä mitä tein sen jälkeen kun muutin kotoota poijes...... ;)
Itte olin tuon ikäisenä seurustellut jo reilut pari vuotta.
Miksi ihmeessä halusit muuttaa 14-vuotiaana jo poikaystäväsi kanssa yhteen? :O
Opiskelut oli syynä. Vanhempien asunnolta oli 35km kouluun ja uudesta asunnosta 5km. Sain 2h odottaa bussia aina koulun jälkeen joka ei tod ollut kannattavaa. Uudelta asunnolta meni busseja 5min välein.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Töihin tartti mennä 14veenä että sai vuokran maksettua,laskut hoidettua, ruokaa ostettua ja bussikortin.
Tapailu on jees, mutta avoliitto 14-vuotiaana on ihan eri asia kuin seurustelu.

Vanhemmille toki kätevää, kun ei tarvitse enää hoitaa elatusvelvollisuuttaan :snotty:
Kyllä meijän molempien vanhemmat oli aktiivisesti mukana ja kävi usein kylässä. Eli tarkastamassa tilanteen. Ja oon isosta perheestä ja rauhaa ei ollut koskaan. Jaoin huoneen 4 siskon kans. Voi luoja. Numerot parani samantien kun pääsin pois.

harmaana 2 lasta
Alkuperäinen kirjoittaja ursus maritimus ei pääse kirjautumaan:
No en todellakaan päästäis. Enkä muutenkaan hyväksyisi sitä suhdetta!
Veikkaan että vanhemmilla ei ole mitään valtaa jos nuori niin päättänyt.
Koulun jälkeen, kauppamatkalla, kun olet töissä tapaa tai viikonloppusin kun sanoo menevänsä kaverille.

Joo
Mä en päästäis 13-vuotiasta yökylään yhtään minkään ikäsen poikakaverin kaa.

Ja kaikkihan me tiedämme minkä vuoksi 18 vuotias nuori mies haluaa "yökyläillä" tyttöjen kanssa.....

EJK
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Mihinkäs se elatusvelvollisuus muuton myötä katoaa?
Ko. tyyppi kertoi käyneensä töissä, jotta sai maksettua ruokansa, vuokran, jne.
Niin? Laillisesti se ei työssä käymällä katoa yhtään mihinkään.

Joojoo, tiedän, mutta mä vastasin vain hänelle, joka kävi 14-vuotiaana töissä saadakseen maksettua ruokansa, bussikorttinsa, laskunsa yms asiat jotka yleensä teinien vanhemmat maksaa.
Eli vanhemmille kätevää, kun on yksi suu vähemmän ruokittavana...siihen tyyliin.

meillä näin
Ruokailun aikana kysyin että mitä kukin on tänään tekemässä että jos mentäis käymään mummolassa. 15vuotias tyttäreni ilmoitti että menossa tapaamaan Joonasta. Luulin että on luokkakaveri. Seuraavina päivinä kiinnitin huomioo kännykän käyttöön. Kysäsin että kenelle noin paljon on asiaa (kulki kännykkä kädessä huoneesta toiseen ja näpytteli). VASTAUS: Joonakselle laitan jos mentäis ulos. Kysyin onko luokkakaveri. Vastas että käy amiksessa kolmatta vuotta raksaa. Jumaliste alko niskakarvat nouseen. Kysyin kuinka kauan on tuntenut. Puoli vuotta kulkenut yhdessä ja nyt halus asian kaikkien tietoon kun "suhde" edennyt siihen pisteeseen. Meinasin tippua polvilleni. En osannut sanoa mitään muuta kuin tuoda näytille. 3 päivää myöhemmin tulee näytille vaalea pitkähiuksinen hujoppi. Kohtelias ja hyvin käyttäytyvä. Kaikki näytti olevan kunnossa. Tehtiin neidin kans sääntö että saa tavata kun tapaaminen tapahtuu meillä. Nyt vuosi menyt ja kaikki näyttää hyvältä ja nuoripari saa käydä kaupungilla,mutta klo 21.00 oltava kotona.

Joojoo, tiedän, mutta mä vastasin vain hänelle, joka kävi 14-vuotiaana töissä saadakseen maksettua ruokansa, bussikorttinsa, laskunsa yms asiat jotka yleensä teinien vanhemmat maksaa.
Eli vanhemmille kätevää, kun on yksi suu vähemmän ruokittavana...siihen tyyliin.
Isä teki selväksi että jos haluan muuttaa niin kotoa ei apua heru.
Päätin kuitenkin kokeilla. Takasin olis voinut kuitenkin mennä jos ei olis onnistunut.
Ja kävin opiskelujen rinnalla töissä. Sain töistä noin 3000markkaa. Sillä sai suurimmat maksettua. Ilman täysin vanhempien apua ei olis onnistunut.
Kyllä se vanhemmille enemmän oli taloudellisesti huonompaa että lähin. Samallahan sitä ois tehnyt 9 lapselle ruuan kun 8:le.
Vanhemmille ei yhtään sen kätevämpää....
Ja jos omat lapset haluaa amatsuun niin lähin on 75km päässä. Veikkaan että muuttaa kotoa pois kans ja oon valmistautunut siihen jo.
Helppoa sanoa jos asuu kaupungissa, pohjosemmassa vähän eri meininki.

vieras
Mun mielipide on tämä: En päästäisi tyttöä , sanoisin kyllä että poika (18v ei ole minun mielestä mikään mies) saa tulla meille käymään, mutta tyttö ei lähde minnekään ennenkuin kunnolla tutustuu ja mikäli vielä kiinnostaa. Tapaamiset tapahtuu meillä ja jos jotain suhteesta kehittyy saa tyttö joskus ehkä vierailla pojan luona.

En kuitenkaan pidä 13 ja 18 vuotiaiden seurustelia rikoksena, enkä usko että totaalinen kieltäminen tytössä aiheuttaisi mitään muuta kuin vihaa ja kapinaa. On sitä tullut itsekin nuorena elettyä elämää. Eli siis automaattisesti en tuomitse 5 vuoden ikäeroa teinien suhteessa, mutta tapaamiset ei todellakaan tapahtuisi pojan kotikaupungissa. Mikäli ihastus on aitoa ja puhtaat jauhot on pussissa pojalla, hän kyllä siinätapauksessa varmasti matkustaa tytön luo.

Jep
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Mutta eihän se rakkaus katso ikää, ja 13v voi olla todella kypsä ikäisekseen.
Tai 18-vuotias tosi taantunut ikäisekseen?
Ei, vaan se on ihan ok. jos kerran rakastaa.
Onko sekin ok, jos 13-vuotias seurustelee pairkymppisen kanssa? Entä kaksvitosen? Kolmikymppisen? Nelikymppisen?

Jos "rakkaus ei katso ikää" ja "kaikki on ok jos vaan rakastaa", niin kai edellä mainitut tilanteet ovat ihan ok?

Tai kääntäen, jos 18-vuotias seurusteleekin 12-vuotiaan kanssa? 11? 10? 9? Missä vaiheessa menee kehdonryöstöksi? Ei kun ai niin, ihan ok jos rakastaa....

juukelsson
Oi joi, 13 vuotiaana me vielä leikittiin metsässä ratsatuskoulua, oltiin pihalla tuikkista pimeinä syysiltoina, pelattiin pesäpalloa, hypättiin narua...:( oma tyttö nyt 11, ja j.umalauta, jos sille parin vuoden päästä ilmestyisi 18 v "poika"ystävä, mä

a) tekisin ilmoituksen poliisille lapsiin sekaantujasta
b) kiskoisin sulhaskandidaatilta munat juurineen...

haloohaloo
Jos mun tyttäreni yöpyisi 18v miehen luona niin että sen vanhemmat tietää ikäeron, niin siinä joutuis kundin vanhemmatkin tosi soppaan meikäläisen kanssa. Ja jos mun 18 v poika yövyttäis 13 v tyttöä niin helvetti siitäkin irti pääsis. Vähänkös täällä vollotetaan ku ei seksi maistu. Miten se voi maistua jos sen lapsena alottaa. Kyllä sitä panna ehtii aikuisenakin. Ja totta hitossa 13v on rakastaunu, voi jessus, kun joku huomiota kiinnittää. Vanhemmat on sitävarten että pitää pennuistaan huolta.
Mitäs jos se 13 vuotia tulee vanhempana sanomaan äidilleen että miksi sä päästit mut? Miks te ette välittäny?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielipide on tämä: En päästäisi tyttöä , sanoisin kyllä että poika (18v ei ole minun mielestä mikään mies) saa tulla meille käymään, mutta tyttö ei lähde minnekään ennenkuin kunnolla tutustuu ja mikäli vielä kiinnostaa. Tapaamiset tapahtuu meillä ja jos jotain suhteesta kehittyy saa tyttö joskus ehkä vierailla pojan luona.

En kuitenkaan pidä 13 ja 18 vuotiaiden seurustelia rikoksena, enkä usko että totaalinen kieltäminen tytössä aiheuttaisi mitään muuta kuin vihaa ja kapinaa. On sitä tullut itsekin nuorena elettyä elämää. Eli siis automaattisesti en tuomitse 5 vuoden ikäeroa teinien suhteessa, mutta tapaamiset ei todellakaan tapahtuisi pojan kotikaupungissa. Mikäli ihastus on aitoa ja puhtaat jauhot on pussissa pojalla, hän kyllä siinätapauksessa varmasti matkustaa tytön luo.
Peesi tälle..

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Onko sekin ok, jos 13-vuotias seurustelee pairkymppisen kanssa? Entä kaksvitosen? Kolmikymppisen? Nelikymppisen?

Jos "rakkaus ei katso ikää" ja "kaikki on ok jos vaan rakastaa", niin kai edellä mainitut tilanteet ovat ihan ok?

Tai kääntäen, jos 18-vuotias seurusteleekin 12-vuotiaan kanssa? 11? 10? 9? Missä vaiheessa menee kehdonryöstöksi? Ei kun ai niin, ihan ok jos rakastaa....
On. Rakkauden edelle ei mene mikään, ikä on sivuseikka, palstan kuolemamattomia opetuksia.

Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Jep:

On. Rakkauden edelle ei mene mikään, ikä on sivuseikka, palstan kuolemamattomia opetuksia.
Sori, ikävää leimata paremmin tuntematta, mutta ton kommentin perusteella sinä olet sairas.

Sipi&Tylvesteri
Alkuperäinen kirjoittaja haloohaloo:
Jos mun tyttäreni yöpyisi 18v miehen luona niin että sen vanhemmat tietää ikäeron, niin siinä joutuis kundin vanhemmatkin tosi soppaan meikäläisen kanssa. Ja jos mun 18 v poika yövyttäis 13 v tyttöä niin helvetti siitäkin irti pääsis. Vähänkös täällä vollotetaan ku ei seksi maistu. Miten se voi maistua jos sen lapsena alottaa. Kyllä sitä panna ehtii aikuisenakin. Ja totta hitossa 13v on rakastaunu, voi jessus, kun joku huomiota kiinnittää. Vanhemmat on sitävarten että pitää pennuistaan huolta.
Mitäs jos se 13 vuotia tulee vanhempana sanomaan äidilleen että miksi sä päästit mut? Miks te ette välittäny?
Pakko yhtyä tähän. Rikosasia, se suhde pelittäis vaan mun kuolleen ruumiin yli. Piste.

minna
Alkuperäinen kirjoittaja juukelsson:
Oi joi, 13 vuotiaana me vielä leikittiin metsässä ratsatuskoulua, oltiin pihalla tuikkista pimeinä syysiltoina, pelattiin pesäpalloa, hypättiin narua...:( oma tyttö nyt 11, ja j.umalauta, jos sille parin vuoden päästä ilmestyisi 18 v "poika"ystävä, mä

a) tekisin ilmoituksen poliisille lapsiin sekaantujasta
b) kiskoisin sulhaskandidaatilta munat juurineen...
olen täysin samaa mieltä

Yhteistyössä