jos tyttäresi ikä 13 vuotta löytäisi netistä itselleen poikaystävän, jolla ikää on 18vuotta

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
13-vuotiaan LAPSEN ei kuulu seurustella 18-vuotiaan AIKUISEN kanssa. Ei vaikka olisi naapurinpoika. 18-vuotiaalla on aivan erilaiset seksuaaliset tarpeet kuin 13-vuotiaalla, ja sen arvaa jokainen kuinka tuollaisessa suhteessa käy: 13-vuotias joutuu aivan liian aikaisin vakituseen seksisuhteeseen.
samaa mielta, en hyvaksyis.

huh huh
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Itse en sano mitään :whistle:
Muuttanut 14veenä yhteen lapsosien isän kans. Lapsosien isä oli silloin 17.
Mutta oltiin samalta paikkakunnalta ja vanhemmat tunsi hyvin.
Syynä oli opiskelut. Lähempänä koulua ja jatko opiskelut oli lähempänä. Vanhempien luota oli 25km kouluun ja uudesta asunnosta vajaa 5km.
Edelleen yhdessä. :)
pikemminki :( kuin tuo sun hymiö.

Syynä oli opiskelut. Lähempänä koulua ja jatko opiskelut oli lähempänä. Vanhempien luota oli 25km kouluun ja uudesta asunnosta vajaa 5km.
Ainut ehto millä isä päästi saman katon alle oli että hankin e-pillerit. Ja sano että sille saa antaa laskun aina kun uusia täytyy hankkia ettei jää sen takai ottamatta :D
Kyllä tuo 14/17 on aivan eri asia kuin 13/18.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ainut ehto millä isä päästi saman katon alle oli että hankin e-pillerit. Ja sano että sille saa antaa laskun aina kun uusia täytyy hankkia ettei jää sen takai ottamatta :D
Kyllä tuo 14/17 on aivan eri asia kuin 13/18.
Totta. Mutta ei se ois ollu siitä kiinni jos mies ois ollu vuoden tai pari vanhempi ettei oltais muutettu.
Ja pienestä kylästä molemmat ja vanhemmat soitteli ja kävi suht usein.

kaameelta kuulostaa tuoki
Oppi ainakin siivoon ja arvostaan rahaa erilailla ja tekee töitä ym nuorena.
Tuliko paljonki jatkoa opiskeltua peruskoulun jälkeen? Tai tuliko ees se peruskoulun päästötokari?

Alkuperäinen kirjoittaja kaameelta kuulostaa tuoki:
Oppi ainakin siivoon ja arvostaan rahaa erilailla ja tekee töitä ym nuorena.
Tuliko paljonki jatkoa opiskeltua peruskoulun jälkeen? Tai tuliko ees se peruskoulun päästötokari?
Tuli hyvillä arvosanoilla ja sen jälkeen kävin viä ammattikoulussa suurtalous-ravintola-alan 3v. Sen jälkeen vuoden töissä ennen kun esikoista alettiin yrittämään.

Miulla ei tytärtä ole, mut pikkusiskoille ollaan aina ison siskon kanssa paasattu, et jos tuon ikäeron miekkosten kanssa rupeaa pikkutyttöinä pyörimään, ni miulla ja toisella isolla saattais olla hieman asiaa sille miekkoselle! Onneks siskot on jo 16, 17 ja 19, ni vähän enemmän järkeä päässä, mut edelleen muistavat miun ja toisen ison siskon mielipiteet :D

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
en päästäis vaik olis 17-v
:LOL:

pikkusen olet naiivi :D.
jep...mie asuin jo omillani ku olin 16, joten äiti ei tienny hölkäsen pöläystä siitä, et missä ja kenen kanssa mie pyörin milloinkin...
Mulla taas tiesi tarkkaan missä meen ja kenen kans. Yhteydessä oltiin usein ja vanhemmat kävi pari kertaa viikossa kyläilemässä (=tarkastamassa tilanteen)
:D

Siis, kuulostaisi aika kamalalta. Varsinkin kun kyse on nettituttavuudesta. Ja jos oma tytär tahtoisi miestä tavata, saattaisin nostaa metelin. Sitten mietin miten tekopyhää sekin olisi, kun itse aloin juuri 15-vuotta täyttäneenä seurustella 20-vuotiaan miehen kanssa. :|

Ja kyllä minäkin luultavasti menisin katsomaan mistä on kyse, eikä tytär pääsisi mukaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa:
no eiks tää jo pikkusen yliampuvaa? :whistle:
itse muutin 16v. pois kotoa ihan yksin opiskeleen ja eipä ollu kukaa kattomas perään..ja ajattele mun äiti on kaupungilla töissä johtavassa asemassa ja isäni on varakas yrittäjä eivät ole edes juoppoja tai narkkareita tai muutenkaan syrjäytyneitä ;) mut on kasvatettu ajattelemaan omilla aivoilla =)
niin pitkään kun minun lapset asuu kotona minä päätän siittä mitä tekevät..... ei se kuule ikää kato jos joku perverssi mukamas 18-v oottaa toisella paikkakunnalla sinun tytärtäsi kaiken maailman pervuudet mielessä........ jos ei voi tulla rehellisesti käymään näytillä niin ei ainakaan mulle luottamusta herätä... itte muutin 17-v pois kotoota ja voin sanoo et olis ollu hyvä et vanhemmat olis tieny missä mennään... ei rikkaus taa sitä et kasvatetaan lapset ajattelemaan omill aivoillaan..... mä köyhän perheen tyttönä olen tienanu itte rahanani 13-vuotiaasta lähtien ja siltikään ei ole aivot jääny koskaan narikkaan ;)

En päästäisi .
Saisi mies tulla vakkapa meille viikonlopuksi ja sen jälkeen katsotaan .....
13v ja 18v elävät kuitenkin ihan "erilaisissa maailmoissa" . Tuskin kannustaisin "seurusteluun".

minä
Minä en päästäisi, ainakaan juttelematta ensin miehen vanhempien kanssa ja varmistamalla että ovatko kotona. Nehän voi olla vaikka mökillä tms ja lapsi miehen kanssa kahdestaan kotona..

Alkuperäinen kirjoittaja 5 x äiti:
Heh. Tuossa iässä on nuoret tehnyt jo kaiken mistä yrität niitä säästellä.
jos koton asuvat niin en usko...... en mäkään ollu tuossa iässä viel tehny puoliakaan siittä mitä tein sen jälkeen kun muutin kotoota poijes...... ;)
Itte olin tuon ikäisenä seurustellut jo reilut pari vuotta.

Yhteistyössä