jos tyttäresi ikä 13 vuotta löytäisi netistä itselleen poikaystävän, jolla ikää on 18vuotta

Minski76
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Alkuperäinen kirjoittaja minski76:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minski76:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minski76:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
13v on vielä lapsi ja 18v ei. ja kai sen järkikin sanoo mitä 18v haluaa.... :(
Ei kaikki. Oma lapseni on 13 ja kulkee 17 vuotiaan kans. Käsikädessä ja hakee turvaa. Ei välitä "leikkiä" enää muitten 13 vuotiaitten kans. Kehitys on niin yksilöllistä.
Et kai anna 13-vuotiaasi seurustella 17-vuotiaan kanssa? :eek: Mistäs tiedät, mitä he puuhaavat, kun et ole näkemässä :/
Tapaa jokatapauksessa vaikka yrittäis kieltää. Vierekkäiset koulut ja samat välitunnit ja ruokatunti. Koulusta pääsee samaanaikaan ja yhteiset tilat koulun jälkeen jäädä pelaan bilistä ja lautapelejä. Kaikkea ei voi vahtia. Mieluummin annan luvan ja säilytän luoton tyttäreen. Sitä kautta pysyn selvillä mitä tapahtuu.
Siis tyttä seiskalla ja poika lukiossa/ amatsussa??
No mietippä sitä miten ton ikäiset puhuu ja toimii, ootko ihan varma että kertovat sulle kaikkea? Jos olis mun muksu pistäisin kyllä stopin tohon asiaan....
En tietenkään voi aivan varma olla että kertoo kaiken. Tyttö kuitenkin fiksu ja ei ole koskaan mitään salaillu. Puhutaan niin pojista, koulusta. tulevaisuudesta, kuukautisista=haluaa e-pillerit koviin kipuihin (ei seksin takia) ja että ei halua lukioon vaan ammattikouluun parturi-kampaajalinjalle ja lähin on 100km päässä. Pohditaan aina mikä on järkevintä.
Tiedän mitä puhuu, olen joskus itsekkin ollut teini, rakastunut sellainen.
E-pillereitä 13 vuotiaalle? No huh huh....suostuuko lääkärit niitä edes määräämään ton ikäisille?
Ollaan kysyttykin jo lääkäriltä ja ei ole ollenkaan epänormaalia että hankkii pillerit että ei ole kovin kipeä tunnilla ja pystyy keskittymään.
 
yksin eläjä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lkjh:
Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
No, melkein elävästä elämästä tämä. Mieheni tyttärellä oli 14-vuotiaana 19-vuotias poikaystävä ja äidin mielestä tämä oli mielettömän hieno juttu.
Ei juma. Onks sun mies kommentoinu asiaa. Eiks ole mitään saamarin pakkostoppi-lakia olemassa.
Itse aloin seurustelemaan 15-vuotiaana 20-vuotiaan kanssa. En kadu tippaakaan. Kauneimmat muistot hänen kanssaan ja ensirakkauteni.
Oma äitini alkoi seurustella isäni kans 12 vuotiaana :/
Sanoi joskus vaan että siihen ei kannata ruveta liian nuorena joten päätin katsoa tarkkaan. Itse nyt 34 ja edelleen yksin elän. Mieluummin 12 vuotiaana kun koko elämä ilman kumppania.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Ettekö te nyt ymmärrä, että erilaisuutta ei voi ymmärtää? Kukin ajattelee tätä asiaa omalla kokemuksellaan.
Mä pidän itseäni melko suvaitsevana ja yritän ajatella asioita toistenkin silmin,mutta tää on juttu mitä mä en voi ymmärtää vaikka miten päin sen mielessäni kääntäisin. Aina herää samat kysymykset: Mitä yhteistä on 18v ja 13v? Miksi 18v ei halua mielummin ikäistään seuraa? Kun miettii että 13v on seiska-kasiluokkalainen ja vuosi,pari sitten kävi vielä ala-astetta,niin mun mielestä on surullista ajatella että lapsen elämästä hypätään suoraan amisauton etupenkille poppeja huudattamaan,näin kärjistetysti sanottuna. Täällä oli joku aika sitten kysely,että minkä ikäisen lapsen voi jättää viikonlopuksi yksin kotiin. Moni sanoi ettei jättäisi vielä 12 vuotiasta,ei luottaisi vielä niin paljon että pärjää. Mutta 13v onkin jo valmis seurustelusuhteeseen aikuisen kanssa?

Nih. Sitä juuri tarkoitinkin, että tätähän tukee vain sellaiset, joilla on vastaavasta omaa kokemusta. Pedofiilitkin ovat usein itse hyväksikäytettyjä.
Kukaan tässä ketjussa mielestäni ei olisi päästämässä tuota tyttöä sinne yöksi! Jokaikinen sanoi, ettei saisi mennä!

Juu, minen oo niin hullu, että olisin lukenu koko ketjun.
Nyt nimittelet hulluiksi ihmisiä. Olet aika paha suustasi, mutta se on sinun tapasi.

Eiköhän kaikilla ole se mielipide, että tuota lasta ei saisi missään nimessä sinne päästää, tämä äiti toimi väärin(ap:n ystävä) kun päästi. Seurustelukaan ei ole oikein, ikäero liian suuri. Sensijaan ystävyys voi olla mahdollista. 13 v. on vielä senikäinen, että häntä pitää vahtia, missä aikansa viettää ja kenen kanssa.
Minä en nimitellyt ketään, vaan sinä nimittelit mua pahasuiseksi. Mä sanoin etten ole NIIN hullu. Jokainen on jossain määrin hullu, toiset enemmän, toiset vähemmän. Miksi jotkut ottavat niin herkästi henkilökohtaisesti jotkut möläytykyset? Minä tuskin liittäisin tuollaisia itseeni elleivät ne ltodella iittyisi muhun.
Kyse ei ole siitä, että sinun möläytyksiäsi ottaisi itseensä, mutta palstalla on kuitenkin käytössäännöt, joten eiköhän noudateta niitä kaikki :) Joku todella voi tuollaisista suuttua(hullu) vaikka eivät itseään koskisikaan, toiset vain eivät tykkää siitä, että möläyttelee palstalla mitä sattuu. Ihmisiä on erilaisia.

Esim. jos joku haukkuisi minua läskiksi täällä, niin ottaisin sen itseeni, vaikka olenkin hoikka. Se olisi minusta asiatonta. Mutta eiköhän asia ole loppuunkäsitelty, vai mitä?
 
Helmi
13- vuotiaana olin ihastunut 18- vuotiaaseen serkkuuni, joka asui 7 tunnin automatkan päässä Kuopiossa, joten ymmärrän pulmasi. Sanoisin, että kannattaa viheltää peli poikki, kun vielä voit. Itse karkasin sinne Kuopioon kaksi kertaa, kunnes äitini soitti poiliisit.....
onneksi olen nyt järkevämpi.
Onnea sinulle!
 

Yhteistyössä