M
Miä
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja oho:Alkuperäinen kirjoittaja Miä:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lyömisestä tulee meillä pelikieltoa tai muun mieluisan asian eväämistä.
Mulla on niin kovapäinen kersa ( äitiinsä tullut ) että ei auta! Oli vasta kuukauden ilman telkkaria, tietokonetta ja pleikkaria. Karkkipäivät peruttiin, leluja otettiin pois ja kaikkea mahdollista, ei käytös parantunut yhtään.
Minkä ikäinen? Jos alle kouluikäinen, kuukausi on liian pitkä rangaistusaika. Ajantaju ei pysy matkassa, ja rangaistus menettää merkityksensä.
Olen siis tänään käyttäytynyt huonosti, saan siitä heti jonkin rangaistuksen, esim. huonearesti vaikkapa puoli tuntia tai kunnes rauhottuu.
Tai ei saa katsoa lastenohjelmaa, tänään.
Mutta jos rangaistus kestää kuukauden, ei enää ymmärrys riitä.
Olen tänään ollut kiltti ja tottelevainen, silti rangaistus jatkuu.
Se menettää merkityksensä. Kilttinä olo ei tuo mitään hyvää. On ihan sama mitä on, kun ei saa katsoa telkkaria, vaan tulee vaan lisää kieltoja.
Ihan oikeasti vanhemmat. Ajatelkaa nyt sen lapsen ikää !! Rangaistus ei voi olla mikään, mikä toteutetaan kahden päivän päästä, eikä mikään, mikä jatkuu päivä toisensa jälkeen !!
5 vee ja ei sitä rangaistusta kuukautta kerrallaan annettu, päivä kerrallaan mentiin, ei toimi. Meillä ei tuo vaan toiminut, nyt yritetään muuta.