jos tuo kakara ei lopeta tuota lyömistä,niin minä lyön sitä takaisin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirun äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ja puolustuskyvytöntä lastako pitäisi sitten saada kurittaa?

Tämä asia erotettiin nyt räikeästi alkuperäisestä aiheesta. Minä kommentoin omaltaosaltani lumihiutaleen kysymykseen, joka meni näin;

"opetatteko lapsillennekin että jos joku lyö niin ei muuta kuin lyöt takasin?"

Alkuperäinen kirjoittaja pirun äiti:
ihan oikeesti. olen raskaana ja tuo kusipää kävi lyömässä täysin aiheetta isoilla kovilla puuhelmillä suoraan mahaa, sattu ja jäi punaiset jäljet sit se vitun idiootti vielä haukkuu mua! no kyllä haukuin takaisin, vittu vituttaa kun toi ei perkele mitään opi! mä en kestä olla mikään helvetin nyrkkeilysäkki! mulle riittää! jos ei lopu tää niin saa kyllä oikeesti lapsi lähteä sumaan johonkin muualle. mä olen niin vitun täynnä kun kakara ei opi edes sitä että EI saa lyödä! ei oo paljon vaadittu että yks asia menis jakeluun! mä oon nyt niin niin ärtynyt ja vihanen että ei oo tosikaan. millä helvetin oikeudella tuo ketään lyö?

2vuotta sillä on ollut käytössä jäähynurkka,aina on pitänyt anteeksi pyytää. kukaan meidän perheessä ei käytä väkivaltaa. jokaikinen tavara millä tuo on lyönyt on lähtenyt varastoon joksikin aikaan. aina saanut paljon huomiota ja hellyyttä ja rakkautt. aina selitetty asiat että miksi ei saa jotain tehdä ja miltä se tuntuu. mutta mikään ei riitä eikä tehoa! joten ensi kerralla ku se tulee mua lyömään läpsäisen takasin jos perkele se sitten tajuais että ei ole kivaa kun lyödään!

vittu jos se nyt aiheutti tällä vaaraa pikkusisareleen niin sai tasan olla vika kerta! :kieh:

Älä kuitenkaaan lyö lastasi, puhu kauniisti, ehkä ymmärtää!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
lapsi on vanhempansa peilikuva.siinä syy miksi lyö ja käyttäytyy kuten käyttäytyy

Mä peesaan tätä. Ja luulenpa, että lapsi haluaa huomiota äidiltään tuolla lyömisellä...äidillä on varmaan jotain TOSI tärkeetä hommaa, kun ei lasta huomaa. Kauheeta kielenkäyttöä. Kyllä mullakin pinna palaa sen sata kertaa päivässä, mutta en edes ajattele lapsesta noin rumasti...huoh.

Nyt jossain mättää ja pahemman kerran. ei ole normaalin kuuloista käytöstäå lapselta, eikä puhetta äidiltä. Viha huokuu läpi kirjoituksesta. nyt lienee kyse jostakin....soittoa perheneuvolaan heti ja tilanne kertomaan sinne!!

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Lastaan lyövä (nippaava, läpsäisevä jne) äiti on säälittävä tapaus.
Hävitä nyt LAPSELLE valtataistelussa! Noloa.

juuri näin!!!!

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Kiitos kehuista :laugh: En minä ainakaan valtataistelun takia lastani nippaa vaan siksi että suojelen häntä hellalta tai pistorasioilta. Eli opetan että jos siihen koskee niin käy kipeää. Yksivuotiaalle kun on vaikea vielä selittää asioita. Hyvin on toiminut eikä ole tarvinnut sen jälkeen lapsia lyödä. Ja jos lapset todella ovat peilikuva minusta niin olen kyllä täydellinen äiti :saint:

Sun ap kannattaa kyllä tehdä asialle jotain ja pian. Kauhee viha huokuu sinusta ja varmasti lapsi tuntee ja vaistoo sen. Eihän se pikkunen halua muuta kuin sun huomiota ja aikaasi. Koeta olla kärsivällinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

juuri näin!!!!

Kiitos kehuista :laugh: En minä ainakaan valtataistelun takia lastani nippaa vaan siksi että suojelen häntä hellalta tai pistorasioilta. Eli opetan että jos siihen koskee niin käy kipeää. Yksivuotiaalle kun on vaikea vielä selittää asioita. Hyvin on toiminut eikä ole tarvinnut sen jälkeen lapsia lyödä. Ja jos lapset todella ovat peilikuva minusta niin olen kyllä täydellinen äiti :saint:

Voi kotilehmä, nyt ei varmaan ollu kyse siitä, saako lasta kieltää ja estää satuttamasta itseään...

Kertokaa ap:lle mitä se vois tehdä että lyöminen loppuu tai miten toimia kun lapsi lyö? Ihmiset osaa haukkua ja kertoa mitä ei saa tehdä. Kuka kertoo mitä saa ja pitää tehdä???

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
opetatteko lapsillennekin että jos joku lyö niin ei muuta kuin lyöt takasin?

Opetan, kyllä vaan. Minun lapsesta ei tule sitä surullisenkuuluisaa koulukiusattua joka aina vaan ottaa turpaansa.

Rivien välistä kun äkkiseltään luen, niin on siis kiusatun syy kun hän saa aina turpaansa? Takaisin pitää osata lyödä, muuten muut jatkaa mätkimistä?

Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:

juuri näin!!!!

Voi kotilehmä, nyt ei varmaan ollu kyse siitä, saako lasta kieltää ja estää satuttamasta itseään...

Kyllä oli, nippaava äiti on säälittävä, minä siis :wave:

juuri näin!!!!

Hyvin mun lapset ovat oppineet olemaan koskematta hellaan, pistorasiaan yms, vaikka ovat kovasti niistä kiinnostuneetkin tietyssä iässä, enkä siltikään ole heitä nippaillut....osaan opettaa ja kieltää lasta ilman väkivaltaakin :saint:

juuri näin!!!!

Hyvin mun lapset ovat oppineet olemaan koskematta hellaan, pistorasiaan yms, vaikka ovat kovasti niistä kiinnostuneetkin tietyssä iässä, enkä siltikään ole heitä nippaillut....osaan opettaa ja kieltää lasta ilman väkivaltaakin :saint:

Se on hyvä että sinä osaat. Minä en jaksa. :whistle: Oppii ne vähemmälläkin kuin sata kertaa kieltämällä eikä se 1-vuotias siitä traumatisoidu.

Sinä se et tunnu käsittävän, että lapsia on todella monenluonteisia!!!! On niitä, jotka nyt vaan uskovat helpommin ja sitten on niitä, jotka hakkaavatr vaikka päänsä verille kaapin kulmaan, jolleivä saa tahtoaan periksi :). Ei kaikkien lapset ole samalaisia kuin sinun lapsesi ;).

tiiän tasan tarkkaa miltä ap:stä tuntuu mulla on poika kans kohta 4v ja välillä tulee kyl nyrkkii että sattuu pari mustelmaa on kasvoihinkin tullu. (ja siis ton ikänen lyö kovaa ) en oikeen tiedä ja osaa neuvoa mitä pitäs tehdä että saa lyömisen loppumaan mä nyt olen myös raivonnu, istuttanu jäähyllä, vieny suoraan sänkyyn, ottanu leluja pois ym.. ja kertonu pojalle että ei saa lyödä että eihän hänkään tykkään jos sitä lyödään. ja tosta tarha jutusta niin me saatiin kans tossa puol vuotta pelkkää paskaa pojan käytöksestä ei osaa seistä jonossa, ei osaa istua pöydässä, ym ym!!!!

AP:lle jaksamista ja voimia. onko sulla mies kotona iltasin jos vaik yrittäs olla teidän muksun kans hiukka kaksin tehdä jotain mistä hän tykkää mut seuraavana päivänä ei saa kivaa tekemistä jos lyö.. :hug:

Se on hyvä että sinä osaat. Minä en jaksa. :whistle: Oppii ne vähemmälläkin kuin sata kertaa kieltämällä eikä se 1-vuotias siitä traumatisoidu.

Eli olet paitsi säälittävä nippailija, myös laiska äiti. Hyi hyi :saint:
1-vuotias ei taatusti käsitä miksi äiti, kaikkein rakkain ihminen, satuttaa häntä (sen sijaan että opettaisi). Eikä tule tajuamaan sitäkään, miksi äiti saa nipata häntä kun hän tekee tuhmaa, mutta jos hän tekee samoin äidille, iskälle tai toisille lapsille niin hän saa siitä haukut.
Onnea valitsemallasi tielle, sääliksi käy sitä vuoden vanhaa jota nippailet kun et jaksa kieltää :/

En jaksaut muiden vastauksia käydä läpi, joten voi olla toistoa:

Olen aina ihmetellyt lapsia, jotka lyö toisia lapsia tai toisia ihmisiä.

Vanhemmat heillä yleensä on niiiin ihania ja lempeitä ja lässynlää.

2 vuotiaasta jäähynurkka, eikä toimi. No ei, jos lapsi ei ymmärrä, miksi sen rangaistuksen saa. Saa sen teosta, mutta miksi se teko tapahtuu.
Nyt tulee rangaistus teosta, eli äidin lyömisestä. Mutta pitäisi mennä sinne asian taakse, että miksi lyö.
Joku syy on, ja noin pienellä se on aika suoraviivainen ajattelu.

Jos lyöt takaisin, jos lyöt ylipäätään tai käytät luunappeja tms., osoitat lapsellesi teollasi, että muita saa lyödä.

Mulla on myös 4 v, jonka kanssa oli tosi tiukkaa aikakautta. Oli liian paljon semmosia asioita, joite lapsi ei kyennyt käsittelemään ja kiuukutteli ja oli tosi hankala ja raskas, eikä mikään auttanut.
Kun pahimman yli selvittiin, jäljelle jäi tolkuton kiukuttelu.

Otin käyttöön reippaus-tarrataulun. Tietyistä reippaista asioista saa tarran ja kun tarroja on tarpeeksi, saa ostaa jotain kivaa, jonka itse maksaa kassalle.
Jopas muuttui käytös.
Ei siis rangaiostuksen kautta: teet väärin, nyt rankaisen
vaan
hyvän käytöksen kautta: toimit toivotulla tavalla, saat palkkion. (niinhän koirillekin tehdään :) :) :D
toimii paremmin !

Suosittelen !!

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
opetatteko lapsillennekin että jos joku lyö niin ei muuta kuin lyöt takasin?

Opetan, kyllä vaan. Minun lapsesta ei tule sitä surullisenkuuluisaa koulukiusattua joka aina vaan ottaa turpaansa.

Rivien välistä kun äkkiseltään luen, niin on siis kiusatun syy kun hän saa aina turpaansa? Takaisin pitää osata lyödä, muuten muut jatkaa mätkimistä?

Jep, jos on opetettu ettei saa lyödä vaan tulee kääntää toinen poski niin äkkiä siinä käy niin että on helppo saalis kaikenmaailman kusipäille.
Sellaista lasta joka antaa napakasti takaisin harva viitsii kiusata kun saattaapi saada siinä itsekin turpaansa.

Ja kyllä, minua on kiusattu, hakattu juuri niin kauan kunnes kyllästyin ja hakkasin maahan asti pojan joka päivittäin kiusasi minua. Sen jälkeen sain olla rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja juurikin:
Sinä se et tunnu käsittävän, että lapsia on todella monenluonteisia!!!! On niitä, jotka nyt vaan uskovat helpommin ja sitten on niitä, jotka hakkaavatr vaikka päänsä verille kaapin kulmaan, jolleivä saa tahtoaan periksi :). Ei kaikkien lapset ole samalaisia kuin sinun lapsesi ;).

Mun lapset ei ole niitä, jotka uskovat helpommin.
Hassua, että heti oletetaan mun lasten olevan helppoja ja luontaisesti tottelevaisia kun kerron etten nippaile heitä.
Nuo on paksupäisiä tenavia, mutta niiden äiti on vieläkin paksupäisempi, sitkeämpi ja voimakastahtoisempi.

Eli olet paitsi säälittävä nippailija, myös laiska äiti. Hyi hyi :saint:
1-vuotias ei taatusti käsitä miksi äiti, kaikkein rakkain ihminen, satuttaa häntä (sen sijaan että opettaisi). Eikä tule tajuamaan sitäkään, miksi äiti saa nipata häntä kun hän tekee tuhmaa, mutta jos hän tekee samoin äidille, iskälle tai toisille lapsille niin hän saa siitä haukut.
Onnea valitsemallasi tielle, sääliksi käy sitä vuoden vanhaa jota nippailet kun et jaksa kieltää :/

Älä turhaan sääli, sääli vaikka niitä lapsia jotka oli sen isänsä kellarissa, niin ei mene sääli väärään kohteeseen. :kieh:

Sitä on tässä maailmassa niitäkin lapsia, jotka eivät opi kuin sen lihasmuistin kautta. Kaikki nämä "hirveitä äitejä jotka pahoinpitelevät pieniä kullannuppujaan" -äidit eivät ilmeisesti kyseisen kaltaisia lapsia tunne. Vaikka olen itsekin sitä mieltä, että lasten lyöminen on todella hirveää, tiedän valitettavasti, että on tilanteita, jolloin tehokkainta, ja ainoa toimiva konsti on huitaista/läimäistä/mitäikinä takaisin. Ap:n tilanne kuulostaa juuri sellaiselta...

Keijo Tahkokalliokin, tämä lastenpsykologi/-iatri (kumpi lie) kerran sanoi, että joutui tilanteeseen, jossa pojalleen totesi aikuismaisen tyynesti, että jos sinä jatkat tuota käytöstä, niin minä nippasen. Eikä se ollut raivopäissään toteutettu valtataistelu, vaan looginen seuraus huonosta käytöksestä. Hänen ei tarvinnut nipata kuin kerran tai kaksi ja kuukausia jatkunut huono toimintamalli loppui siihen.

Yhteistyössä