jos tuo kakara ei lopeta tuota lyömistä,niin minä lyön sitä takaisin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirun äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei se niin helppoa ole:
Kertokaa ap:lle mitä se vois tehdä että lyöminen loppuu tai miten toimia kun lapsi lyö? Ihmiset osaa haukkua ja kertoa mitä ei saa tehdä. Kuka kertoo mitä saa ja pitää tehdä???

Juuri näin!! Kiistelyksi meni tämä ketju, mutta neuvoja ei moni ap:lle anna, vaikka toinen on oikeesti hätää kärsimässä :( Ryhdistäytykääs mammat :)

Ihe ehotan, että vaihdat huonetta, kun tilanne on oikein pahana päällä. Poistuessasi teet ilmeilläsi ja eleilläsi lapselle selväksi, että olet surullinen/ vihainen. Ei ehkä korjaa itse ongelmaa, mutta oikein paha tilanne rauhoittunee nopeammin? Ohan se jo alku.

Minoon kyllä ihan turha immeinen neuvomaan, täysi keltanokka kasvatusasioissa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Lastaan lyövä (nippaava, läpsäisevä jne) äiti on säälittävä tapaus.
Hävitä nyt LAPSELLE valtataistelussa! Noloa.

juuri näin!!!!

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Kiitos kehuista :laugh: En minä ainakaan valtataistelun takia lastani nippaa vaan siksi että suojelen häntä hellalta tai pistorasioilta. Eli opetan että jos siihen koskee niin käy kipeää. Yksivuotiaalle kun on vaikea vielä selittää asioita. Hyvin on toiminut eikä ole tarvinnut sen jälkeen lapsia lyödä. Ja jos lapset todella ovat peilikuva minusta niin olen kyllä täydellinen äiti :saint:

en ole ikinä ymmärtänyt yhtälöä: 1 v on niin pieni, ettei ymmärrä EI sanaa tai puhetta tai kieltoa, ei osaa yhdistää siis : kuuma hella - EI!, mutta on niin iso, että ymmärtää, että luunappi, näppäsy tai lyöminen tarkoittaa, että tänne ei saa mennä eli: kuuma hella - lyönti - kipu - ei.

Miten lapsi voi ymmärtää, että häntä satutetaan hänen omaksi parhaakseen, jos hän ei ymmärrä EI sanaa???

Aika onnetonta.

Älä turhaan sääli, sääli vaikka niitä lapsia jotka oli sen isänsä kellarissa, niin ei mene sääli väärään kohteeseen. :kieh:

Multa riittää sääliä sekä niille lapsille että muillekin :xmas:
Se, että käyttää lapseensa väkivaltaa ja oikeuttaa sen sillä että joku toinen tekee lapselleen vielä pahempaa väkivaltaa on aika huono puolustus.

Mun mielestä lasta ei saa lyödä. Ihan kauheaa. Kauheeta tollanen nippailujen ja tukistamisten yleinen hyväksyminen. :o

1 vuotias ei ymmärrä, että käteen sattuu jos koskee hellaan, vaan että äiti satuttaa, jos koskee hellaan.

Tottakai jokaisella silloin tällöin kärvähtää mutta en kyllä tuollaista tekstiä omasta lapsesta latele. 4-vuotias on niin pieni vielä että ei tajua kaikkea maan ja taivaan väliltä ja sitäpaitsi ovat 2-4 vuotiaana väkivaltaisimmillaan juuri siksi ettei järki riitä.
Aikuinen voi raivota ja muuta mutta rajansa kaikella. Lyöminen ei ratkaise mitään. Aikuisen pitäisi tunnistaa rajansa.
Muutamakin täällä voisi miettiä miten omasta lapsesta kirjoittaa.

juuri näin!!!!

Kiitos kehuista :laugh: En minä ainakaan valtataistelun takia lastani nippaa vaan siksi että suojelen häntä hellalta tai pistorasioilta. Eli opetan että jos siihen koskee niin käy kipeää. Yksivuotiaalle kun on vaikea vielä selittää asioita. Hyvin on toiminut eikä ole tarvinnut sen jälkeen lapsia lyödä. Ja jos lapset todella ovat peilikuva minusta niin olen kyllä täydellinen äiti :saint:

:laugh: :laugh:
mun ei oo tarvinnu kertaakaan lyödä 11kk lastani vaikka menee pistorasialle.
et taida tietää että lapsi tarvii toistoja oppiakseen.

oon sitä mieltä että pitäis mennä vanhemmuus kurssille ja jos ei läpäse niin johdot poikki (no ei ihan sentään mutta melkein)

en tajua millaset ihmiset hankkii lapsia kun ei oo mitään tajua ja tietoa.

luuletteko että 1 vuotias tietää vielä maailmasta mitään.

no ei kait kukaan nyt tosissaan ees voi tollasta kirjottaa. Jos on tosissaan niin suosittelen pikaista avun hakemista ja hieman tiedon hakemista pienistä lapsista ja kasvatuksesta

luin vain ekan sivun mutta pakko kommentoida tuota kun joku ihmetteli ettei lapsella voi olla niin paljon voimaa!!
itse henk.koht kokeneena(en oman lapsen johdosta vaan miehen sisaren poika oli tuolainen) voin sanoa että lapsia on myös sellasia joka lyö potkii ja sylkee silmille vaikka perhe elämä on kohdillaan ja väkivaltaa ei kotona oo käytetty jne jne. ainoa joka tuon mun miehen sisaren pojan sai edes "jäähylle" oli mun mies ja se sai kaiken voimansa koota saadakseen tuon pojan ulos! toinen huone ei auttanut vaan piti viedä ihan ulos asti!!
voimia kuin härällä ja kokoa ison miehen verran jo alle 10 veenä. se olikin aika usein sijaisperheissä vkl ja sit ihan "hullujen huoneella" mut sinne se ei kuulunu koska ei ollu kuulemma mitään vikaa! oli siis paikassa jossa ei potilaat päässy ulos ja tolle annettiin oma avain kun siellä käyttäyty lähes aina ihan normaalisti.tais se n 2-3x saada jonku raivokohtauksen siellä että nekin lopulta usko että jokin mättää. ikinä se ei sinne halunnu ja aina se olis tullu kotiin ja itkusti kun joutu meneen mut täytyy myöntää että mulle riitti sen seura sen 2h/vk ja sääliks kävi äitiään joka jäi jyrän alle 24/7.
nykyään on jo ihan mallikelponen murrosikänen...rauhottu tossa muutama vuosi sitten mut n 10 vuotta kesti!
tiedä sitten millanen aikuinen siitä tulee!!
mutta ymmärrän ap:ta ja tiedän että on hankalaa elää sellasen kanssa. lapsilla kun tuntuu korvat kasvavan umpeen aina välillä!!
voimia vaan ap:lle. koita saada vaikka isovanhemmille tai kummeille aika ajoin hoitoon tmv. kyll'ä se siiitä!!

Älä turhaan sääli, sääli vaikka niitä lapsia jotka oli sen isänsä kellarissa, niin ei mene sääli väärään kohteeseen. :kieh:

Se, että käyttää lapseensa väkivaltaa ja oikeuttaa sen sillä että joku toinen tekee lapselleen vielä pahempaa väkivaltaa on aika huono puolustus.

Sitä vaan tarkoitin että maailmassa varmaan suurin osa lapsista elää huonompien vanhempien kanssa ja huonommissa oloissa kun meidän lapset että jos niitäkin säälit niin et varmaan öisin unta saa :whistle:
Kyllä se sinunkin sädekehä joskus putoaa :saint: :D

juuri näin!!!!

oon sitä mieltä että pitäis mennä vanhemmuus kurssille ja jos ei läpäse niin johdot poikki (no ei ihan sentään mutta melkein)

no ei kait kukaan nyt tosissaan ees voi tollasta kirjottaa. Jos on tosissaan niin suosittelen pikaista avun hakemista ja hieman tiedon hakemista pienistä lapsista ja kasvatuksesta

Niin ja ajattele että meille on jo viides rääkättävä tulossa :D Toivottavasti vein sinunkin yöunet :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitä on tässä maailmassa niitäkin lapsia, jotka eivät opi kuin sen lihasmuistin kautta. Kaikki nämä "hirveitä äitejä jotka pahoinpitelevät pieniä kullannuppujaan" -äidit eivät ilmeisesti kyseisen kaltaisia lapsia tunne. Vaikka olen itsekin sitä mieltä, että lasten lyöminen on todella hirveää, tiedän valitettavasti, että on tilanteita, jolloin tehokkainta, ja ainoa toimiva konsti on huitaista/läimäistä/mitäikinä takaisin. Ap:n tilanne kuulostaa juuri sellaiselta...

Keijo Tahkokalliokin, tämä lastenpsykologi/-iatri (kumpi lie) kerran sanoi, että joutui tilanteeseen, jossa pojalleen totesi aikuismaisen tyynesti, että jos sinä jatkat tuota käytöstä, niin minä nippasen. Eikä se ollut raivopäissään toteutettu valtataistelu, vaan looginen seuraus huonosta käytöksestä. Hänen ei tarvinnut nipata kuin kerran tai kaksi ja kuukausia jatkunut huono toimintamalli loppui siihen.

Juuri näin!

Toiset lapset nyt vaan ovat kovapäisempiä (on myös kovapäisempiä aikuisia olemassa, ihan niinkuin lapsiakin :) ). Joillekin lapsille riittää yksi kielto, joillekin 2, toiset vaativat sen 20 keiltoa. MUTTA> on niitäkin, jotak eivät usko, eivät MILLÄÄN.

On lapsia, jotka ovat isokoisia, eivätkä tiedosta että heidän lyöntinsä todella sattuu!

On niitä jääräpäitä, jotka lyövät nyrkillä suoraan naamaan, kun eivät saa tahtoaan periksi. Q-kuppi tässäkin tilanteessa vaan sössöttäisi, miten ei Matias noin ilkeästi saa tehdä, soosoo Matias.

Mutta minä sanon, että jos nyrkki vielä kerrankin osuu minuun, lyön yhtä kovaa takaisin. Johan on uhmailu loppunut. Jos lapsi lyö raskaana olevaa äitiään tahallaan, mahaan, ilkeyttään. Saa myös äiti näpsäistä lasta.

Sitä vaan tarkoitin että maailmassa varmaan suurin osa lapsista elää huonompien vanhempien kanssa ja huonommissa oloissa kun meidän lapset että jos niitäkin säälit niin et varmaan öisin unta saa :whistle:

eli hakkaa lapsia kun muilla on asiat vielä huonommin. hohoijaa.

eikä kukaan oo puhunu täydellisyydestä et turha tota sädekehä sontaa vetää tähän asiaan.
joskun vois vaan myöntää että ehkä oma tapa ei ole oikein.

ja voin sanoa että ihminen on idiootti ja naurettava pelle joka lyömällä YKSI VUOTIASTA "OPETTAA"

juuri näin!!!!

Totta, että 1-vuotias on tosi tosi pieni. Kuuluu asiaan, että sille toistetaan ja jankataan yhtä ja samaa asiaa. Tuhat kertaa. Ei se pikku rusina-aivo tajua vielä paljon mitään. Sehän se just vaatii kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa.

Tottahan toki maailmassa suuri osa lapsista elää tosi huonoissa oloissa, mutta ei se oikeuta ketään "muuten hyvää äitiä " vuoden vanhaa lastaan satuttamaan. Ei oikeuta.
Mä päätin jo vuosia sitten kaksi asiaa: en käytä väkivaltaa lapsiini, enkä näyttäydy heidän edessään humalassa. 4 v 4 kk ajan olen onnistunut pitämään siitä linjasta kiinni. Ja se sädekehä ei tule putoamaan, aion pitää siitä huolen. Haen vaikka ulkopuolista apua jos tulee sellainen olo että omat väkivallattomat kasvatuskeinot loppuu kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Lyömisestä tulee meillä pelikieltoa tai muun mieluisan asian eväämistä.

Mulla on niin kovapäinen kersa ( äitiinsä tullut ) että ei auta! Oli vasta kuukauden ilman telkkaria, tietokonetta ja pleikkaria. Karkkipäivät peruttiin, leluja otettiin pois ja kaikkea mahdollista, ei käytös parantunut yhtään.

Minkä ikäinen? Jos alle kouluikäinen, kuukausi on liian pitkä rangaistusaika. Ajantaju ei pysy matkassa, ja rangaistus menettää merkityksensä.

Olen siis tänään käyttäytynyt huonosti, saan siitä heti jonkin rangaistuksen, esim. huonearesti vaikkapa puoli tuntia tai kunnes rauhottuu.
Tai ei saa katsoa lastenohjelmaa, tänään.
Mutta jos rangaistus kestää kuukauden, ei enää ymmärrys riitä.
Olen tänään ollut kiltti ja tottelevainen, silti rangaistus jatkuu.

Se menettää merkityksensä. Kilttinä olo ei tuo mitään hyvää. On ihan sama mitä on, kun ei saa katsoa telkkaria, vaan tulee vaan lisää kieltoja.

Ihan oikeasti vanhemmat. Ajatelkaa nyt sen lapsen ikää !! Rangaistus ei voi olla mikään, mikä toteutetaan kahden päivän päästä, eikä mikään, mikä jatkuu päivä toisensa jälkeen !!

Alkuperäinen kirjoittaja juurikin:
Sitä on tässä maailmassa niitäkin lapsia, jotka eivät opi kuin sen lihasmuistin kautta. Kaikki nämä "hirveitä äitejä jotka pahoinpitelevät pieniä kullannuppujaan" -äidit eivät ilmeisesti kyseisen kaltaisia lapsia tunne. Vaikka olen itsekin sitä mieltä, että lasten lyöminen on todella hirveää, tiedän valitettavasti, että on tilanteita, jolloin tehokkainta, ja ainoa toimiva konsti on huitaista/läimäistä/mitäikinä takaisin. Ap:n tilanne kuulostaa juuri sellaiselta...

Keijo Tahkokalliokin, tämä lastenpsykologi/-iatri (kumpi lie) kerran sanoi, että joutui tilanteeseen, jossa pojalleen totesi aikuismaisen tyynesti, että jos sinä jatkat tuota käytöstä, niin minä nippasen. Eikä se ollut raivopäissään toteutettu valtataistelu, vaan looginen seuraus huonosta käytöksestä. Hänen ei tarvinnut nipata kuin kerran tai kaksi ja kuukausia jatkunut huono toimintamalli loppui siihen.

Juuri näin!

Toiset lapset nyt vaan ovat kovapäisempiä (on myös kovapäisempiä aikuisia olemassa, ihan niinkuin lapsiakin :) ). Joillekin lapsille riittää yksi kielto, joillekin 2, toiset vaativat sen 20 keiltoa. MUTTA> on niitäkin, jotak eivät usko, eivät MILLÄÄN.

On lapsia, jotka ovat isokoisia, eivätkä tiedosta että heidän lyöntinsä todella sattuu!

On niitä jääräpäitä, jotka lyövät nyrkillä suoraan naamaan, kun eivät saa tahtoaan periksi. Q-kuppi tässäkin tilanteessa vaan sössöttäisi, miten ei Matias noin ilkeästi saa tehdä, soosoo Matias.

Mutta minä sanon, että jos nyrkki vielä kerrankin osuu minuun, lyön yhtä kovaa takaisin. Johan on uhmailu loppunut. Jos lapsi lyö raskaana olevaa äitiään tahallaan, mahaan, ilkeyttään. Saa myös äiti näpsäistä lasta.

yksikään lapsi ei ole paha syntyessään.
siinä sulle pähkinä purtavax.

Mä en sössöttäisi mitään, älä laita sanoja mun suuhun.
Mä tekisin Matiakselle helvetin selväksi että mua ei lyödä. Koskaan. Kyllä yksi aikuinen aina lapsen nokkeluudessa voittaa, ja henkisessä sodankäynnissä.
Lapsi on lapsi. Hänen aivonsa eivät ole vielä kehittyneet, ei hän tajua asioita. Lapset lyö, mutta aikuisen ei pitäisi alentua samalle tasolle.
Uhkailu sinänsä on jees :whistle: kunhan uhkailee asialla jonka pystyy toteuttamaan. Se, että sanoo tempaisevansa nyrkillä päin näköä ei ole asia, jonka äiti pystyy toteuttamaan. Ainakaan ei pitäisi olla.

Juuri näin!

yksikään lapsi ei ole paha syntyessään.
siinä sulle pähkinä purtavax. [/quote]

NaxNax, vaxvax. Totta on, että lapsia on eri luonteisia. On niitä, joille asia menee helpommin perille kuin toisille ja on myösd niitä, jotka luonteeltaan jo muokkautuvat uhmakkaiksi, toiset leppoisiksi enkeleiksi. Toisille nyt vaan pitää olla kovemmat otteet kuin toisille.
JOS sinulla eui ole kokemusta kovaluonteisesta lapsesta, joka osoittaa suuttumustaan väkibaltaisesti ja todella vaarallisesti. Ethän puutu tähän, kun sinulla ei käytännön kokemusta ole. ;):

Multa tulis kyllä kunnon tupenrapinat. En tosiaan kattelis kauaa tuollasta. Ja mtään lässytystä se ei tosiaankaan olis mutta ei myöskään mustelmille pieksämistä.

Miten kukaan voi sanoa ap:n näiden kirjoitusten perusteella, että tullut äitiinsä. Ettehän te häntä tunne ja vihan vallassa kirjoitettu ne, jota on tänne kirjoittanut. Hölmöt! |O

NaxNax, vaxvax. Totta on, että lapsia on eri luonteisia. On niitä, joille asia menee helpommin perille kuin toisille ja on myösd niitä, jotka luonteeltaan jo muokkautuvat uhmakkaiksi, toiset leppoisiksi enkeleiksi. Toisille nyt vaan pitää olla kovemmat otteet kuin toisille.
JOS sinulla eui ole kokemusta kovaluonteisesta lapsesta, joka osoittaa suuttumustaan väkibaltaisesti ja todella vaarallisesti. Ethän puutu tähän, kun sinulla ei käytännön kokemusta ole. ;):

No se yksivuotias ei ainakaan ole tällainen lapsi. Silti sitä nippaillaan.

Mä oon ihan kauheen järkyttynyt, että näin kivikautisia mielipiteitä joku kertoo virnistellen! :o Ei vaan mahdu mun kalloon, että joku kasvattaa lastansa lain vastaisesti. :(

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
en ole ikinä ymmärtänyt yhtälöä: 1 v on niin pieni, ettei ymmärrä EI sanaa tai puhetta tai kieltoa, ei osaa yhdistää siis : kuuma hella - EI!, mutta on niin iso, että ymmärtää, että luunappi, näppäsy tai lyöminen tarkoittaa, että tänne ei saa mennä eli: kuuma hella - lyönti - kipu - ei.

Miten lapsi voi ymmärtää, että häntä satutetaan hänen omaksi parhaakseen, jos hän ei ymmärrä EI sanaa???

Aika onnetonta.

Tutustu behaviorismiin. Toimii, mutta parempiakin tapoja on. Itse kantaisin pois kunnes on tarpeeksi kypsä oppimaan ei sanan merkityksen.

Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Multa tulis kyllä kunnon tupenrapinat. En tosiaan kattelis kauaa tuollasta. Ja mtään lässytystä se ei tosiaankaan olis mutta ei myöskään mustelmille pieksämistä.

Miten kukaan voi sanoa ap:n näiden kirjoitusten perusteella, että tullut äitiinsä. Ettehän te häntä tunne ja vihan vallassa kirjoitettu ne, jota on tänne kirjoittanut. Hölmöt! |O

Nimenomaan, vihan vallassa. Kuka sanoo lastaan kusipääksi? Vaikka olisi kuinka vihainen? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja ei se niin helppoa ole:
Kertokaa ap:lle mitä se vois tehdä että lyöminen loppuu tai miten toimia kun lapsi lyö? Ihmiset osaa haukkua ja kertoa mitä ei saa tehdä. Kuka kertoo mitä saa ja pitää tehdä???

Juuri näin!! Kiistelyksi meni tämä ketju, mutta neuvoja ei moni ap:lle anna, vaikka toinen on oikeesti hätää kärsimässä :( Ryhdistäytykääs mammat :)

Ihe ehotan, että vaihdat huonetta, kun tilanne on oikein pahana päällä. Poistuessasi teet ilmeilläsi ja eleilläsi lapselle selväksi, että olet surullinen/ vihainen. Ei ehkä korjaa itse ongelmaa, mutta oikein paha tilanne rauhoittunee nopeammin? Ohan se jo alku.

Minoon kyllä ihan turha immeinen neuvomaan, täysi keltanokka kasvatusasioissa :ashamed:

:attn:
Huh mikä ketju!

Mä en sössöttäisi mitään, älä laita sanoja mun suuhun.
Mä tekisin Matiakselle helvetin selväksi että mua ei lyödä. Koskaan. Kyllä yksi aikuinen aina lapsen nokkeluudessa voittaa, ja henkisessä sodankäynnissä.
Lapsi on lapsi. Hänen aivonsa eivät ole vielä kehittyneet, ei hän tajua asioita. Lapset lyö, mutta aikuisen ei pitäisi alentua samalle tasolle.
Uhkailu sinänsä on jees :whistle: kunhan uhkailee asialla jonka pystyy toteuttamaan. Se, että sanoo tempaisevansa nyrkillä päin näköä ei ole asia, jonka äiti pystyy toteuttamaan. Ainakaan ei pitäisi olla.

Sinulla ei ole kokemusta väkivaltaisesta, voimakastahtoisesta, suurikokoisesta nelivuotiaasta? JOS olisi, osaisit suhtautua myös sellaisen lapsen vanhemman asemaan. Henkihieveriin pahoinpiteleminen ja näpsäisy tai niskavilloista kiinni ottaminen ovat kaksi täysin eri asiaa.
Mutta juuri näistä pumpulissa lullatuista "järkevästi puhumalla" kasvatetuista lapsista tulee juuri niitä koulukiusaajia. Lapset, joille ei ikinä ole tosissaan laitettu hanttiin ja kerrottu miten asiat on ja kuka komentaa.

Monessa asiassa voi lapsen kanssa keskustella, mutta on myös olemassa niitä asioita, joista se aikuinen päättää ja joista se aikuinen kertoo miten käyyttäydytään. Helmillä äidin mahalle täysillä veteleminen on väärin ja jollei sitä usko pahalla, voi äiti näppäistä lasta sormille kertoen, miten paljon se mahaan hakkaaminen sattuu. =minua sattui ihan yhtä paljon kuin sinua, se ei ole kivaa.

Yhteistyössä