jos syö clomifenia liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katsukka

Vieras
Mitä sitten? kasvaako follikkelit liikaa tai liian monta? miten se vaikuttaa jos annostus on liian suuri? Liian pieni annos ei tietty auta munasolua irtoamaan, mutta entä onko haittaa liian suuresta annoksesta, eli siis jos jo yhdellä tabulla irtoaisi mutta onkin määrätty kaksi? tai jos ovuloikin ilman esim siinä kuussa, niin miten syöty clomikuuri sitten vaikuttaa?

Ymmärsikö kukaan mitä kysyn? osaako kukaan vastata?

Suurin todennäköisyys on että munasoluja kehittyy määrällisesti enemmän, ei niin että yksi jättikokoinen. Saattaa kypsyä (ja irrota) jopa 3-4 eli jos sulla ei ole ultraseurantaa, älä herranjestas ainakaan omapäisesti suurenna annostusta! :o

Siinä nimittäin voi tulla myös hyperstimulaatio jonka terveydelliset vaikutukset on pahimmillaan hengenvaaralliset!

Alkuperäinen kirjoittaja hoidot tuttuja:
Suurin todennäköisyys on että munasoluja kehittyy määrällisesti enemmän, ei niin että yksi jättikokoinen. Saattaa kypsyä (ja irrota) jopa 3-4 eli jos sulla ei ole ultraseurantaa, älä herranjestas ainakaan omapäisesti suurenna annostusta! :o

Siinä nimittäin voi tulla myös hyperstimulaatio jonka terveydelliset vaikutukset on pahimmillaan hengenvaaralliset!

No eikun ongelma on lähinnä se, että mulla ei ole tota ultraseurantaa ja mulla on vahva fiilis ollut, että ovuloin ehkä itsenäisesti joka toinen kierto. Kuitenkin mulla on annostus clomeja 1 tabu, joka kierrolle, 4 kierron ajan. ni mietin että uksallanko mä niitä nappailla, jos muutenkin ovuloisin? Lääkäri kyllä tiesi tän kaiken, mutta kuitenkin mä pähkäilen...

Sulla ei ole seurantaultraa, oho! Ehdottomasti pyydät ultran clomikiertoihin, muuten voi käydä joko niin että munasoluja irtoo liikaa tai sit että et ovuloi clomeillakaan ja syöt niitä turhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Sulla ei ole seurantaultraa, oho! Ehdottomasti pyydät ultran clomikiertoihin, muuten voi käydä joko niin että munasoluja irtoo liikaa tai sit että et ovuloi clomeillakaan ja syöt niitä turhaan.

Sitä minäkin! Neuvolalekuri laitto mut polille ihan sitä varten, että kun pitää ultrata ja niillä ei ollu laitteita. Ja esikoisen kohdalla ultrattiin, ni tiedän kyllä. Ja pyysin erikseen ja vartavasten, mutta mulle polilla lääkäri sanoi ettei sitä tarvita, koska riski siihen, että tulis enämpi kun kaksi on niin pieni...jollekin sekin prosentinosa osuu... :(

Vaadit ultran. Ja vaikka ovuloisit itsenäisesti, se ei haittaa. Niin mäkin tein ja silti söin clomeja, kerran oli kolme munista tulossa (ultrassa selvisi!) eli joko ei seksiä tai ehkäisy kuntoon loppukierron ajaksi, tai kolmosriskillä paljaalla.

Syö ohjeen mukaan tai keskutele lääkärisi kanssa.

Sitäpaitsi, jos sä et ovuloi, se selviää vasta ultrassa jolloin on jo myöhäistä aloittaa clomit.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaadit ultran. Ja vaikka ovuloisit itsenäisesti, se ei haittaa. Niin mäkin tein ja silti söin clomeja, kerran oli kolme munista tulossa (ultrassa selvisi!) eli joko ei seksiä tai ehkäisy kuntoon loppukierron ajaksi, tai kolmosriskillä paljaalla.

Syö ohjeen mukaan tai keskutele lääkärisi kanssa.

Sitäpaitsi, jos sä et ovuloi, se selviää vasta ultrassa jolloin on jo myöhäistä aloittaa clomit.

niin, tai nelosriskillä... Mietin sitäkin että muutenkaan ei kait joka kierto ultrata, niin mistä niistä sitten tietää. Esikoisen kohdalla mut ultrattiin kerran ja oli yks selkee johtofolli mut toinenkin iso. olikos silläkin jotain merkitystä että mmä oon niitä ennenkin syönyt, eikä munasarjat sillonkaan riehaantuneet

Yhteistyössä