Jos serkulle antaa häälahjaksi rahaa... muoks: summa päätetty ja kuva lisätty :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänsäLuuseri:
Tuo puu on vähän,öö karu/ kylmä, vaikka noi rahat sitä lämmitääkin :laugh:
siis jotain lämmintä siihen,mutta maku on jokaisella erilainen =)

Mun serkulla on samanlainen maku kuin mulla ja mä uskon että hän tykkää tuosta. Ja jos ei tykkää, niin tykkää ainakin rahoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänsäLuuseri:
Tuo puu on vähän,öö karu/ kylmä, vaikka noi rahat sitä lämmitääkin :laugh:
siis jotain lämmintä siihen,mutta maku on jokaisella erilainen =)

Mun serkulla on samanlainen maku kuin mulla ja mä uskon että hän tykkää tuosta. Ja jos ei tykkää, niin tykkää ainakin rahoista.

Joo kuten sanoin maku on kaikilla erilainen:)hieno idea tuo on kuitenkin:)

Alkuperäinen kirjoittaja tätinen:
Pääseepäs porukka halvalla. Olis meilläkin tommoset summat, mutta tuplat laittaisin.

Juuri tämän takia en ikinä antaisi häälahjaksi rahaa (ellen satu kokemaan jotain lottovoittoa).
Häälahjoiksi olen ostanut 20-40? arvoisia lahjoja, joten tämän kaltaiset kauhistelijat saisivat varmaan sydänkohtauksen poikasia minun rahalahjoista...

Öö, eli onks toi vaan joku risu jostain ojan pohjalta jonka oot laittanu purkkiin ja siihen teipannu vitosia, näyttää tiäkkö vaa pahasti siltä ja itte jäisin kyllä ennemmin kotiin ku veisin tuollasta noloa lahjaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen aina luullut että lahjarahapuut tehdään siihen oikeaan rahaapuu-kasviin. :D

En mä tiedä miten kuuluu tehdä :D. Mulle vaan tuli tuollainen idea mieleen ja toteutin sen sitten :D

En mäkään tiedä. Näinköhän sille ees on mitään "oikeaa" tapaa. Mutta hieno siis tuo on.

Mäkin olen luullut, että rahapuun idea on se, että puu on oikeesti se rahapuu-kasvi. Itse saatiin sellanen häälahjaksi, eikä tykätty. Puu kuoli ajat sitte ja rahat meni mihin meni... Tilille jotenkin kivampi saada lahjarahat. Tää on vaan mun mielipide...

Alkuperäinen kirjoittaja tosimies:
Öö, eli onks toi vaan joku risu jostain ojan pohjalta jonka oot laittanu purkkiin ja siihen teipannu vitosia, näyttää tiäkkö vaa pahasti siltä ja itte jäisin kyllä ennemmin kotiin ku veisin tuollasta noloa lahjaa...

No mun mielestä tuo on hieno. Ja näyttää varmaan livenä hienommalta kuin kuvassa. Joka tapauksessa: purkki on valkoiseksi maalattu saviruukku. Sen sisälle olen etsinyt pyöreitä kiviä, jotka maalasin ruskeiksi. Etsin 3 oksaa, jotka olivat mielestäni kauniita. Ne maalasin myös ruskeiksi. Kiinnitin oksat vaahtomuoviin, jonka asetin ruukun pohjalle. Sitten sovittelin kivet kauniisti päälle.

Sen jälkeen tein kukkia löytämästäni nätistä servettipaperista ja leikkasin kukan viereen vihreästä kreppipaperista lehden. Niitä laitoin metallilangalla kiinni pitkin oksia.

Setelit (yks 20?, yks 10? ja kaks 5?) rullasin ja sidoin vaaleansinisellä (eli samalla värillä kuin kukat) lahjanarulla rusetilla sopiviin kohtiin oksiin.

Lahja voi olla sun mielestäsi nolo, mutta mun mielestä se on ensinnäkin nätti ja toisekseen henkilökohtaisempi ja ajatuksella ja vaivalla tehty kuin että olisin tehnyt rahasiirron serkun tilille.

Kivan näkönen rahapuu :) :flower:
Mä ite ehkä lisäisin tuohon ruukkuun jostain nauhasta rusetin.
Jos et haluu tehdä koko korttia uusiksi, ni entä jos tekisit pienistä sydämistä umpinaiset. Tai lisäät vaan niihin vähän tuota hilettä, et saat ne suunnilleen saman muotoisiksi :)

mä en kyllä ymmärrä miks oot maalannu kaiken? Mä tekisin luonnollisemman version, pähkinäpuun oksa, kiviä sellasenaan, mulperipaperia lehdiksi ja kortti teemaan sopivasta luonnonpaperista yms. Mutta tietysti makunsa kullakin.

Alkuperäinen kirjoittaja jozzy82:
Kivan näkönen rahapuu :) :flower:
Mä ite ehkä lisäisin tuohon ruukkuun jostain nauhasta rusetin.
Jos et haluu tehdä koko korttia uusiksi, ni entä jos tekisit pienistä sydämistä umpinaiset. Tai lisäät vaan niihin vähän tuota hilettä, et saat ne suunnilleen saman muotoisiksi :)

Hei toi lahjanauha oli hyvä idea :flower:

Mä muokkasin tota korttia jo sen verran että laitoin noiden sydämien sisälle vaaleansinistä kimalleväriä. Saas nähdä, ehkä innostun tekemään vielä kokonaan uuden tai sitten annan tuon kortin ja sanon että esikoinen teki sen :D (siis vitsivitsi)

Alkuperäinen kirjoittaja **:
mä en kyllä ymmärrä miks oot maalannu kaiken? Mä tekisin luonnollisemman version, pähkinäpuun oksa, kiviä sellasenaan, mulperipaperia lehdiksi ja kortti teemaan sopivasta luonnonpaperista yms. Mutta tietysti makunsa kullakin.

Ideana oli tehdä tuo puu jo kotoa löytyvistä aineksista. Mun mielestä olis ollut hölmöä laittaa tuohon rahaa kiinni, kun sitten olis voinut antaa vaikkapa rahaa enemmän :). Eikä löytynyt kotoa mulperipaperia tai muutakaan, saati pähkinäpuun oksaa.

Ja kivet ja oksat maalasin sen takia että tulee yhtenäisen värisiksi. Tiedän että serkku tykkää ruskeasta, kuten myös allekirjoittanut :)

Muoks: niin mietin vielä että tuskinpa tuo tuollaisenaan kelpaa sisustuselementiksi, mutta nuo "risut" voi helposti poistaa ja käyttää ruukkua ja kiviä johonkin jos haluaa.

vein kaverin häihin kanssa rahapuun, jonka tein kuivasta oksasta jonka maalasin kultamaalilla, laitoin roikkumaan sydämmiä ja 5? seteleitä taiteltuna perhosiksi ja puun juurelle "kultahippuja" eli sitä koristehiekkaa
oksa oli savipurkissa jonka maalasin myös kultamaalilla

tuli hieno vaikka itse sanonkin :)

Yhteistyössä