Jos serkulle antaa häälahjaksi rahaa... muoks: summa päätetty ja kuva lisätty :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
vein kaverin häihin kanssa rahapuun, jonka tein kuivasta oksasta jonka maalasin kultamaalilla, laitoin roikkumaan sydämmiä ja 5? seteleitä taiteltuna perhosiksi ja puun juurelle "kultahippuja" eli sitä koristehiekkaa
oksa oli savipurkissa jonka maalasin myös kultamaalilla

tuli hieno vaikka itse sanonkin :)

Mä just mietinkin että eipä kait mikään keksintö tässä maailmassa ole uniikki. Että ihan takuulla joku toinenkin on tehnyt samantapaisen systeemin kuin minä :). Alkoi epäilyttää kun täällä kaikki taivasteli että "sen pitää olla oikea rahapuu-kasvi hei daiju". Kun tosiaan tämä idea vaan pulpahti mieleeni, enkä ole koskaan nähnytkään rahapuuta :D.

Sun idea kuulostaa ihanalta, voin vaan kuvitella miten hieno se oli =) :flower:

en tykkää yhtän. turhaa krääsää, oli se itse tehty vai ei. jos tekee jotain pitäisi tehdä jotain tarpeellista JA Kaunista. tuo ei ole kumpaakaan. jos olisin 5v tuo olisi hieno, mutta kun olen aikuinen.

Alkuperäinen kirjoittaja sori:
en tykkää yhtän. turhaa krääsää, oli se itse tehty vai ei. jos tekee jotain pitäisi tehdä jotain tarpeellista JA Kaunista. tuo ei ole kumpaakaan. jos olisin 5v tuo olisi hieno, mutta kun olen aikuinen.

selvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja sori:

selvä.

niin. se on vaan minun mielipide. sinä tunnet varmaan serkkusi ja tämän maun. minusta olisi hienompaa laittaa raha tilille kuin tehdä turhaa rumaa roskiin menevää tavaraa pölyttymään.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
mä en kyllä ymmärrä miks oot maalannu kaiken? Mä tekisin luonnollisemman version, pähkinäpuun oksa, kiviä sellasenaan, mulperipaperia lehdiksi ja kortti teemaan sopivasta luonnonpaperista yms. Mutta tietysti makunsa kullakin.

olisi hieno versio, nuo mulperilehdet kyllä jättäisin pois. Lisäisin kyllä vielä sammalta juurelle. Eikös pähkinäpuu olekin semmoinen, jossa on käkkyräiset oksat?

Me saatiin kihlajaislahjaksi sellanen rahapuu itsessään ja se oli kukkinut sitten rahaa =) Ideana kiva ja miksei kävis häälahjanakin. Oli jo valmiiksi vihreä joten "kukintojen" käyttöönotto ei sitä rumentanu.

Rahapuu häälahjana alkaa kyllä olla jo niin loppuun kaluttu juttu kuin vain voi olla. Se ei todellakaan ole mikään uniikki tai kekseliäs juttu. Mutta vielä pahempia on ne ämpärillinen hiekkaa ja sinne piilotettu kolikoita -jutut. Jos lahjaksi toivotaan jotain kuoreen mahtuvaa tai annetaan tilinumero, niin silloin ei varmaan mitään kyhäelmiä kannata viedä. Tosin ihan kiva se ehkä on, jos yksi sellainen tulee, mutta noi on nyt niin muotia että pahimmillaan tulee monta.

no se puu ja kortti näyttivät aivan taaperon askarteluilta, varmaan lähemmin tarkasteltuna paljastuisi vielä hikisiä sormenjälkiä yms. Osta nyt suosiolla oikea kasvi ja vie tuo kuollut tekele roskiin, itkisin varmaan jos joku kiikuttaisi minulle tuollaisen, toi siis on oikein serkun aliarviointia että mikä tahansa tekele kelpaa, tärkeintä on muistaminan. On toki, mutta ei räpellyksellä, joka on enemmän loukkaus ja nöyryytys kuin mukava muisto.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Me saatiin lahjaksi siis ihan oikea rahapuu niminen viherkasvi mihin oli kiinnitetty seteleitä. Kasvaa tuossa ikkunalla edelleen.:)

Näin oli myös miehen veljen häissä kesällä. Oksiin oli kiinnitetty 5?:n seteleitä, juurella oli kolikoita "kultahippuina" ja mukana teksiti " Ja kuka sanoikaan ettei raha kasva puussa?". Mun mielestä oli ihan kiva idea, en ole aiemmin nähnyt vastaavaa, joten eiköhän tuota tule joskus käytettyä jonkun juhlissa

Mä tykkään, tosiaan se viherkasvi rahapuu on jo aika loppuun kaluttu, että pidän kyllä tuiota huomattavasti tyylikkäämpänä vaihtoehtona. Vähän japanilaistyyppinen, ja varmasti tosiaan tunnet serkkusi maun paremmin kuin me muut. Mä ilahtuiosin kyllä enemmän tuosta kuin siitä oikeasta rahapuusta, en oikein jaksa viherkasveja

Yhteistyössä