Jos poltat nii kuinka paljo?

odotusaikana en polttanut yhtään enkä sillon ku imetin tosin maitoa riiti vain kuukauden ajan ja sen jälkeen aloin polttamaan. poltan todella paljon;aski päivässä mutta en koskaan lapseni lähellä eli hän ei alistu tupakan savulle.
 
tupakasta
Tiesittekö, että henkityksestä tulee haitallisia aineita n.45 min vielä tupakoinnin jälkeenkin... Eli jos polttaa tunnin välein tupakan, jää 15 min. sellaista aikaa, jolloin et ole haitaksi lapsellesi!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 21:06 tamppa kirjoitti:
odotusaikana en polttanut yhtään enkä sillon ku imetin tosin maitoa riiti vain kuukauden ajan ja sen jälkeen aloin polttamaan. poltan todella paljon;aski päivässä mutta en koskaan lapseni lähellä eli hän ei alistu tupakan savulle.
jos poltat askin päivässä niin lapsesi aivan varmasti altistuu tupakan myrkyille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 17:16 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 21:06 tamppa kirjoitti:
odotusaikana en polttanut yhtään enkä sillon ku imetin tosin maitoa riiti vain kuukauden ajan ja sen jälkeen aloin polttamaan. poltan todella paljon;aski päivässä mutta en koskaan lapseni lähellä eli hän ei alistu tupakan savulle.
jos poltat askin päivässä niin lapsesi aivan varmasti altistuu tupakan myrkyille!
great ;) näin o!
 
hmm enpäs tiennytkään... tosin en polta tunnin välein ku poltan kerralla aina useamman tupakin. poltan kun juon kahvia ja tupakilla käyn aina kun lapsi nukkuu koska kahestaan ollaan... niin tuskin nyt ihan hirveesti alistuu....

muoks:kirjotusvirheitä.<br><br>
 
älytöntä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 13:33 diarrhea kirjoitti:
poltanhan minä.. ennen ku tyttö syntyi, poltin jonku askin päivässä, raskauden aikana suurinpiirtein 5/pv ja nyt samaa tahtii ku olen taas raskaana.
Kukaan ei ole niin riippuvainen tupakasta, että ei voisi olla raskausaikana polttamatta. ja altistat puolustuskyvyttömän lapsesi vaaroihin, vauva voi kuolla siihen, että poltat.
Tupakkaa polttavat äidit eivät ole kypsiä äitejä, iästä riippumatta. Raskausaikana tupakoitsijoita pitäisi sakottaa. Hirveää nähdä synnytyssairaaloiden edessä äitejä röökit suussa maha pystyssä. YÖK!!!!!!! :headwall: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 18:25 älytöntä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 13:33 diarrhea kirjoitti:
poltanhan minä.. ennen ku tyttö syntyi, poltin jonku askin päivässä, raskauden aikana suurinpiirtein 5/pv ja nyt samaa tahtii ku olen taas raskaana.
Kukaan ei ole niin riippuvainen tupakasta, että ei voisi olla raskausaikana polttamatta. ja altistat puolustuskyvyttömän lapsesi vaaroihin, vauva voi kuolla siihen, että poltat.
Tupakkaa polttavat äidit eivät ole kypsiä äitejä, iästä riippumatta. Raskausaikana tupakoitsijoita pitäisi sakottaa. Hirveää nähdä synnytyssairaaloiden edessä äitejä röökit suussa maha pystyssä. YÖK!!!!!!!!! :headwall:
En itsekkään todellakaan kannata tupakointia raskausaikana ja on kieltämättä tullut paheksuttua polttavia mammoja maha pystyssä. En kuitenkaan todellakaan lähde tuohon kypsyysväittämään mukaan! Hyvä tuttavani 35vuotias tunnollinen 7lapsen äiti on polttanut joka raskaudessaan ja on todellakin kypsä!Hän on se keneltä kylän mammat neuvoja ja vinkkejä kyselevät.Hyvin niitä lapsia voi kasvattaa vaikka nortti huulessa välillä palaisikin!<br><br>
 
Diarrhea, miettisit hiukan. Sun eka lapses synty keskosena, eikö vaan?
Oletko ajatellut ettei sun tupakointis oo ainakaan vauvaa auttanu ja nyt taas poltat. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Mua oikeen ärsyttää tollaset välinpitämättömät ihmiset(mitä et varmaankaan muuten ole) mutta lopeta se tupakointi edes raskausajan ajaksi.Jos kerra taas raskanaa olet.
 
ottaa päähän
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 15:52 taizii kirjoitti:
Diarrhea, miettisit hiukan. Sun eka lapses synty keskosena, eikö vaan?
Oletko ajatellut ettei sun tupakointis oo ainakaan vauvaa auttanu ja nyt taas poltat. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Mua oikeen ärsyttää tollaset välinpitämättömät ihmiset(mitä et varmaankaan muuten ole) mutta lopeta se tupakointi edes raskausajan ajaksi.Jos kerra taas raskanaa olet.
Tätä ei voi ku peesiä!!

Vois kyllä luulla et äiti,jonka laps on syntynyt noin aikaisilla viikoilla,nii miettis vähän seuraavaa raskauttaan.Ja yrittäis siis kaikkensa et lapsi sais pysyy edes vähän kauemmin masussa.

Ei voi ku sääliä sun lapsias.
 
pah poltanhan mie ja ylleensä mennnee vajjaa toppa päivässä nykyisin kun olen koulussa ja muut polttaa kanssa.... mutta uskokee tai älkää... kotona kun olen pojan kanssa niin en polta... so voisinhan lopettaa eikös vaan??? olen seura-tupakoitsija.... mutta sen tiedän että poika altistuu röökille koska isäsä polttaa tupakkia....
 
Minä polti ennen kun sain tietää olevani raskaana,mutta lopetin oikeastaan sitten heti.Hermothan siinä meinasi aluksi mennä,mutta jotenkin siitä selvisi.Vieläkin ajattelen tupakkaa joka päivä,vaikka vauva jo 7kk.Eikai siitä koskaan kunnolla eroon pääse,aina niitä himotuksia voi tulla.Nykyään saatan polttaa joskus illalla tai silloin jos meinaa mennä hermot :$
 
poltan kyllä mutta nyt raskausaikana oon vähentänyt siihen viiteen...joskus menee kyl enemmän ja joskus sit vähemmän olen sellainen seura kessuttelija...niin tuohon en kyllä ite lähtis mukaan että lapsi voi kuolla mahaan tai no voihan se kuolla mutta tuskin tuosta 5tupakasta päivässä mulle ei kertaakaan ole neuvolassa sanottu että kuoleman vaara on vaikka tietävät tupakoinnistani.ja eiköhän tuo diarrhea tiiä samat asiat tupakan haitoista kun minäkin tai kaikki muut polttajat.
 
Kun sain kuulla että oon raskaana tupakointi loppu siihen päivään!Imetin ja imetyksen jälkeen aloin polttamaan uudestaan. Poikani ei altistu tupakan savulle ja hän oli ihan normaali syntyessään ja on topakasti kasvanut! vajaa aski menee päivässä..
 
Savuton
Ei kyl vastaa aiheeseen, kun en polta. Enää!
Poltin ennen raskautta säännöllisesti, mut sit pian plussauksen jälkeen tuli toppi röökaamiselle. Toivottavasti pitää myös imetyksen jälkeen.
Tää on mun henilökohtainen mielipide, mut annan oman kultani päättää 18-vuotiaana itse polttaako vai ei. En vois kuvitella altistavan pikkuista jo masusta asti myskyille. Ja sit synnytyksen jälkeen olis tosi vaikee kattoo omaa nyyttiä ja ajatella mitä kauheuksia on aiheuttanu toiselle vaavin tahtomatta. Jokainen tehköö tavallaan, mut itsekästähän on ajatella omaa mieltekoaan vauvan terveyden edelle.

Eikö anneta jokaiselle vauvalle ja lapselle mahdollisuus elää terveellinen lapsuus ja antaa valta päättää omasta terveydestään täysi-ikäisinä siinä määrin ku se on mahdollista.
 
ärsyttää
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 19:01 Saaga kirjoitti:
Lainattu viesti on poistettu.
en itse polta enää raskauden aikana, mutta enemmän kuin ne 5 tupakkaa päivässä polttavat äidit, #&%?$!* tuollaiset sormella osoittelevat arvostelijat omasta mielestään täydelliset superäidit jotka voivat kohdella muita ihmisiä ihan miten tykkäävät. katoppa peiliin.se joka on synnitön heittäköön sen ensimmäisen kiven.jos ei, pysyköön hiljaa.<br><br>
 


Neuvolassa sanoivat että tupakkalakosta johtuva stressi(jos sellasta on) on pahempi kun se että vähentää pottamista..Korkea verenpainen ym.
Yks mun hyvä ystävä potti koko raskauden ajan, tosin vähensi sitä aikalailla just jonkun 5 tupakkaa sanoi polttavansa.Lapsi kuitenkin ihan terve.Tietysti tupakka on pahasta mutta onhan se hyvbä että edes vähentää kun et polttaa kokoajan.Näkeehän noita viimisillään olevia baarissa ympäripäissään rööki suusa

:/ .. Se jos jokin on inhottava näky..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2006 klo 12:39 äippä kirjoitti:
Neuvolassa sanoivat että tupakkalakosta johtuva stressi(jos sellasta on) on pahempi kun se että vähentää pottamista..Korkea verenpainen ym.
Yks mun hyvä ystävä potti koko raskauden ajan, tosin vähensi sitä aikalailla just jonkun 5 tupakkaa sanoi polttavansa.Lapsi kuitenkin ihan terve.Tietysti tupakka on pahasta mutta onhan se hyvbä että edes vähentää kun et polttaa kokoajan.Näkeehän noita viimisillään olevia baarissa ympäripäissään rööki suusa

:/ .. Se jos jokin on inhottava näky..

juu näin minullekin asia on neuvolassa esitetty.sanottiin että kunhan edes yrität vähentää niin ok ja ettei kannata kuitenkaan ihan loppuun itteesä vetää tuossa asiassa.juu minäkin yhden naisen(25vuotiaan jo) tiedän joka istui koko raskauden ajan joka viikonloppu baarissa kaljatuoppi kourassa ihan viimesilleen asti.kyllä oli paha kattella.mä en tajuu et miks niille edes tarjoillaan baarissa pitäishän niittenkin jo sanoo että en tarjoile kun kerta raskaana olet.olen minäkin käynyt raskauden aikana kaks kertaa kun oon ollut porukoille kuskina.toisella kerralla join jaffaa toisella vettä mutta silti oli jotenki ilkee olo...ei oikeen kuulunu siihen porukkaan ja tuntu et kaikki kattoo...
 
Kuka ihan oikeesti polttaa kun on raskaana? miettikää vähän? Haluatte lapsia ja väitätte että pärjäätte ja olette vastuuntuntisia äitejä mutta ette lopeta röökin vetämistä kun saatte tietää raskaudesta!!! haloo
Minä itse poltin ennen raskautta todella todella paljon heti kun sain tietää että olen raskaana se loppui kuin seinään. en voisi edes kuvitella polttavani! ei tee mieli enkä aio aloittaa enää ikinä! täällä näkyi muutama sellanenkin joka kirjoitti olevansa polttamatta raskauden ja imetyksen ajan mutta sitten aloitti! mitä järkeä? ei siinä ees enää tee mieli tupakkaa jos on vuoden ollut polttamatta? savu on pilannut aivonne :LOL:
 
johan on neuvolat
... ainakin terveydenhoitajat saisi laittaa siperiaan uudelleenkoulutusleirille, jos esittävät tuollaisia kaupunkilegnedoja että lopettamisen aiheuttama stressi olisi vauvalle pahempaa kuin polttaminen. Kertokaahan mistä neuvoloista on kyse???

Antaisitteko savukkeen vauvan suuhun? Teette täsmälleen saman sikiölle kun poltatte raskaana ollessanne. Tiedän ettei lopettaminen ole helppoa. Nikotiinin aineenvaihdunta muuttuu raskauden aikana niin, että sen vaikutus keskushermostossa lakkaa nopeammin kuin ei raskaana ollessa, joten tupakanhimo loppuraskaudessa voi olla vielä suurempi kuin milloinkaan muulloin. Siksi kannattaisi lopettaa jo ennen raskautta. Tai jos ei voi niin käyttää mieluummin nikotiinikorvaushoitoa kuin tupakoida, se ei ole sentään niin paha.

Isot halit teille jotka olette pystyneet vähentämään/ lopettamaan raskauden aikana :hug:
 
En yhtään, yhdenkään raskauden aikana. Sen verran luulisi olevan järkeä jokaisella... *avaa sateenvarjon* Ja kyllä, tiedän mitä on polttaa, poltin itse 18-vuotiaana. Raskauden aikaista tupakointia on turha selitellä lopettamisen vaikeudella.
 

Yhteistyössä