Jos poltat nii kuinka paljo?

yks lopettanut
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2006 klo 10:40 heli-alan kirjoitti:
olen joo raksaana poltan kyllä.. mutta oma mielipide tupakointiini on hyvä, ennen meni maxi aski päivässä melkein, nykyään menee 1normaali aski viikossa... ja joskus voin olla 1-5päivää polttamatta sitten voi mennä hermot ja pitää saada tupakkaa... kotona en polta... olisi helpompaa lopettaa jos olisi joku tukena... harkitsin kyllä nikotiini korvaus hoitoihin (purkkaan/laastariin jne) siirtymistä mutta joissain niistä luki että ei käyttöä raskauden aikana-...
nikotiinipurkkaa voit käyttää raskausaikana,,niitä laastareita et.tai nuin ainakin mulle sanottiin.

mut et ilmeisesti polta nikkisten takii,vaan sullkkin toi on vaan tapa.tsemii sulle kyllä sä onnistut lopettamisessa,kunhan vaan saat otettua itseäsi kunnolla niskasta kii.

itse poltin 7vuotta.lopetin.vaikeeta se kyl oli,mut kannatti :)
 
Jamin äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2006 klo 10:11 aino kirjoitti:
On totta, että stressi on haitallista vauvalle. Mutta ihmettelen sitä, miksi raskaaksi aikovat eivät lopeta tupakointia ennen raskautta. Tuntuu tekosyyltä sanoa, että ei voi lopettaa kokonaan, kun tulee stressiä. Nämä asiat pitäisi olla tiedossa ennen kun hankkiutuu raskaaksi. Olisi hyvä pohtia etukäteen mitä asioita omissa elintavoissa on muutettava, jotta lapsella olisi mahdollisimman hyvät olot kehittyä normaalisti.
Eikö oma lapsi ole niin iso ja hieno asia, että sen eteen tekee niin paljon kun voi? Minusta ainakin on. Kaikki eivät voi saada lapsia. Lapsi - etenkin terve lapsi - on lahja, ei itsestään selvyys.
Tupakasta luopuminen on pieni "uhraus" oman lapsen eteen!

"Miksi raskaaksi aikovat eivät lopeta tupakanpolttoa enne raskautta".Kaikki lapset eivät ole tekemällä tehtyjä..Meille tuli tällainen iloinen yllätys..Ja elintavoista, kyllä ihmisen pitäis pitää huolta elitavoistaan vaikkei edes harkitsisi rakskaaksi tuloa,siis oma terveyden takia..Ei meistä kukaan ole täydellinen mutta kunhan edes parhaansa tekee..Jossain tutkimuksessa oli että on paljon(lapsen) geeneista kiinni
miten paljon vaurioita esm alkoholi hälle aiheuttaa.Toiset juovat viimesillään ittensä änkyräkänniin ja saavat täysin terveitä lapsia ja jotkut lapset taas kärsivät suuria vahinkoja..
Täytyy myöntää että on kyllä kamalaa nähdä raskaana olevia baarissa hoipertelemassa :headwall:
 

[/quote]
nikotiinipurkkaa voit käyttää raskausaikana,,niitä laastareita et.tai nuin ainakin mulle sanottiin.

mut et ilmeisesti polta nikkisten takii,vaan sullkkin toi on vaan tapa.tsemii sulle kyllä sä onnistut lopettamisessa,kunhan vaan saat otettua itseäsi kunnolla niskasta kii.

itse poltin 7vuotta.lopetin.vaikeeta se kyl oli,mut kannatti :)
[/quote]


Se on vaikeaa... nyt kun minulla alkoi joululoma..joululoman ekan päivän olin polttamatta, päivä kului mainiosti, kunnes tuli ilta ja sisko soitti ja ilmoitti että äiti on sairaalassa... meinas niin katketa pinna.koska en polta kotona, en mennyt tupakalle, vääntelin kääntelin koko yön sängyssä mielessä vaan et tupakan yhden pienen tupakan kun saisi niin pystyisin rauhottumaan... sitten aamulla kaveri otti yhteyttä ja pyysi kahville lähdin oitis. sanoin vaan että kiitos pelastit mut, ja sytytin röökin... se rööki tuntu niin ihanalta...mul niinku on tollasissa tilanteissa se tupakan saanti pakollinen...
 
odess a
en mä nyt ketään syyllistämään ala, mutta jos on pystynyt jo vähentämään niin kyllä pystyy kokonaan lopettamaankin. näin mulle neuvolassakin sanottiin. itse poltin ennen raskautta 2 askia päivässä, raskauden selvittyä vähensin 1-3 ja sitten lopetin täysin. se on itsestä kiinni! suosittelen lukemaan ihan ajatuksella ne neuvolasta saatavat tupakointiin liittyvät vihkoset, en ainakaan itse pystynyt sen jälkeen polttamaan.

ajatelkaa sitä mitkä vauriot vauva siitä saa, viaton pieni ihminen! ja jos joku väittää että mitään vauriota ei ole tullut, niin en tarkoita tällä käsien ja jalkojen puuttumista.
monet haitat näkyvät usein vasta kasvu- ja kouluiässä. oppimisvaikeudet, keskittymisvaikeudet, kitukasvuisuus yms.
keskosuus on myös hyvä esimerkki tästä.
miten edes voisi olla ettei tupakoinnista mitään haittaa vauvalle olisi? onhan se tiedetty jo kauan että tupakan myrkyt ovat haitallisia, sekä äidille että lapselle eikä varmasti tule kenellekään meistä yllätyksenä.

kannustimena kannattaa myös käyttää sitä, että laittaa kaikki tupakkaan menevät rahat säästöön vauvaa varten, itse laitan ne tilille mihin alan keräämään rahaa jotka lapsi saa sitten joskus vanhempana. :)

hyvää alkanutta kaikille ja voimia lopettamiseen. :)
 
ne jotka polttavat raskausaikana vaarantavat tietoisesti lapsensa henkeä ja terveyttä!sitä ei voi puolustella mitenkään!!ihminen joka ei edes lopeta tupakoinnin kun on raskaana on todella itekäs ja tyhmä!mut se on mun mielipide, ja jokaisella on omansa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2007 klo 12:57 mami87 kirjoitti:
ne jotka polttavat raskausaikana vaarantavat tietoisesti lapsensa henkeä ja terveyttä!sitä ei voi puolustella mitenkään!!ihminen joka ei edes lopeta tupakoinnin kun on raskaana on todella itekäs ja tyhmä!mut se on mun mielipide, ja jokaisella on omansa!

Oon todellakin samaa mieltä. Miten joku raskaana oleva, tuleva äiti voi rauhassa tuprutella kun masussa on pieni viaton lapsi, joka luulee olevansa turvassa äitinsä kohdussa. Mä en vaan yksinkertaisesti ymmärrä, et kuinka joku pystyy käyttäytyä niin itsekkäästi, että vaarantaa lapsensa hengen kun nyt "sattuu oleen niin kovat nikkikset".

Tässä myös mun mielipide.
 
mä poltin 7 vuotta ja lopetin heti kun testi näytti plussaa.en ollu aikasemmin ees yrittäny lopettaa ja yllätyin miten helppoo se oli.enkä todellakaan aio alottaa uudestaan,nyt mulla on varaa ostella vauvanvaatteita ja muuta mukavaa...ja eipä ainakaan tarvii haista pahalle:)päänsäryt ja muut vaivat loppu jo viikon jälkeen..et silleen,kantsii ees yrittää lopettaa (ite poltin vielä 1-2 isoo askii per päivä)
 

Yhteistyössä