Jos otat yhden siiderin, niin voitko ottaa sen lasten nähden vai odotatko että lapset ovat nukkumassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Täällä kun puhutaan aina, siitä yhden siiderin juomisesta silloin kun lapset ovat jo menneet nukkumaan, mutta juotko koskaan sitä yhtä siideriä tai kaljaa lasten nähden.

Kyllä minä juon, minusta se ei ole mitenkään paha asia.

En juurikaan, mutta viiniä juomme usein lasten nähden. Ruokapöydässä, kun lapsetkin ovat kanssamme illallisella.
Jos tulee vieraita saatamme juoda siiderin tai oluen heidän kanssaan. Mutta silloin lapsillakin on erityistä mehua tarjolla, joten kyseessä on 'erityinen tilanne'.

Oon juonut lapsen nähden. Kesällä istuttiin 2-veen kanssa pihalla auringonpaisteessa. Molemmilla tuopit pöydällä. Lapsella mehua, minulla siideriä. Ja sitten pulikoitiin uima-altaassa. Ai niitä aikoja.

Voin juoda vaikka kaksikin lasten nähden.

Minun mielestä se on outoa, jos ei osata ottaa kohtuudella lasten nähden, vaan aina täytyy piilotella siihen asti kun lapset on käyneet nukkumaan.

itse olen ottanut useita olusia lapseni nähden. en ole mikään holisti vaan tykkään kaljan mausta eikä siinä pitäisi olla ongelmaa vaikka lapseni sen näkeekin. ei hän kuitenkaan vielä mitään alkoholista tiedä.

En ole ottanut lasten nähden, mutta toisaalta ne muutamat siideritölkit meillä on jääkaapissa lasten näkyvillä ja lapsille on sanottu (jos ovat kysyneet) niiden olevan "aikuisten juomaa".

Mun mielestä on ihan hyvä, että lapset näkevät aikuisten juovan ''aikuisten juomaa'' KOHTUUDELLA, esim. lasi viiniä ruoan kera. Piilojuomisesta tulee kuva, että alkoholi on mörkö, ja kun sitä otetaan, niin otetaan ja kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä on ihan hyvä, että lapset näkevät aikuisten juovan ''aikuisten juomaa'' KOHTUUDELLA, esim. lasi viiniä ruoan kera. Piilojuomisesta tulee kuva, että alkoholi on mörkö, ja kun sitä otetaan, niin otetaan ja kunnolla.
Tästä asiasta olen täysin samaa miletä. Näin sitä on/off juomakulttuuria opetetaan.

TÄYSI peesi.

Tää on oikeasti ihan totta.

Kyllä olen ottanut siiderin jos toisenkin lapsen ollessa hereillä. Minusta on tyhmää piilotella niitä siidereitä ja juoda hipihipi hiljaa ja salaa sit vasta kun lapsi on nukkumassa. Mun mielestä lapselle voi "näyttää" että aikuiset osaa nauttia alkoholijuomia tulematta humalaan.

Yhteistyössä