Jos mun mielestä 40v lisääntyminen on typerää, ja 40v nainen...

merimies
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei se ookaan mutta saattaa ehkä loukata sellaista joka on lisääntymisvaiheessa tuossa iässä. Ite oon 40 ja kyllä mä voisin vauvan tehdä ainakin jos ei vielä noita olisi
Lisäänny ihan niin paljon kuin haluat, mun mielestä on vaan outoa, että joku tuon ikäisenä vielä haluaa lisääntyä.
Kaikki ei saa lapsilukuaan täyteen alle 30-vuotiaana.
Niinpä. Eikä kaikki edes halua saada sitä täyteen alle kolmikymppisenä :D
No ei todellakaan!

vieras
Niillä, jotka tekee lapset myöhään on ollut koko elämä omaa aikaa itselle. Silloin kun 20v on hoitaneet lapsiaan on heidän ikätoverinsa nauttineet nuoruudesta ja vapaudesta. Yli 30v on aikaa perhe-elämälle, nuorena tulee elää.
Niin ja mä oon tehny nuorena lapseni, ja haluan oman aikani sitten, kun nuo on lähteneet kotoa. En missään nimessä aio tärvätä omaa aikaani hankkiutumalla raskaaksi 40v.
Etkö voisi jo lopettaa tuota samaa jauhamista?? Kantasi on tullut täysin selväksi kaikille ja nyt voisit lopettaa ennenkuin loukkaat ihmisten tunteita lisää:(

Alkuperäinen kirjoittaja Maammo:
Onneksi ei tarvitse olla tällaisen ihmisen kanssa oikeassa elämässä tekemisissä. olis kiva nähdä hänen vanhempansa, ei kukaan varmaan syntyessään ole valmiiksi noin kyyninen ja ilkeä, vaan jotakin on mennyt lapsena vinoon vanhempien kasnsa jo. kun lukee näitä osaa kyllä arvostaa omia hyviä ystäviä suuresti joilla on se sydänkin vielä olemassa eikä sitä ole tuhottu.
Mua pidettiin kellarissa, kerran viikossa heitettiin homeista leipää, jouluna ja juhannuksena sain puhtaat alushousut. Rotat oli mun ainoita ystäviä :'(

Gabriela
Alkuperäinen kirjoittaja Maammo:
Onneksi ei tarvitse olla tällaisen ihmisen kanssa oikeassa elämässä tekemisissä. olis kiva nähdä hänen vanhempansa, ei kukaan varmaan syntyessään ole valmiiksi noin kyyninen ja ilkeä, vaan jotakin on mennyt lapsena vinoon vanhempien kasnsa jo. kun lukee näitä osaa kyllä arvostaa omia hyviä ystäviä suuresti joilla on se sydänkin vielä olemassa eikä sitä ole tuhottu.
Juuri näin!!

vieras
Niillä, jotka tekee lapset myöhään on ollut koko elämä omaa aikaa itselle. Silloin kun 20v on hoitaneet lapsiaan on heidän ikätoverinsa nauttineet nuoruudesta ja vapaudesta. Yli 30v on aikaa perhe-elämälle, nuorena tulee elää.
Ja sinun mielestä elämä ja lapset sulkevat toisensa pois :eek:

Mahdat olla hyvin tasapainoinen äiti, kun noin uhrautuvalla asenteella...
Elämisellä tarkoitan baarissa käyntiä ym. villinpää menoa, kyllä suuremmat juoksut tulee olla juostu, kun lapsia tulee, ei äitien sovi enää joka viikonloppu baareissa juosta ja eikä sitä jaksakaan.

on se usein
mun tuttavapiirissä 45v nainen tekaisi lapsen kun luuli, että saa miehen avioon sitä kautta vaan ei saanut.. Yhtä helvettiä ollut niiden elo lapsen jälkeen. Ehkä on pikkuisen huono "kortti" tehdä lapsi tuossa iässä (esikoinen) jos aikoo kiristää..

pohdin
sanot ettei sun mielipide ole sen oikeampi, mutta vastaapa voiko sitten sellaisen typerän ihmisen mielipide olla?
Siis jos joku tekee tyhmästi, niin voiko muka silti olla sitä mieltä, että se olis ok se teko?

Toki oman mielipiteen saa ääneen sanoa ja vaikka julistaakin sitä, jos siltä tuntuu... Mutta miks ei vois samalla omistaa vähän aikaa sille, että miettii, miltä tällainen julkinen ihmettely ja sormella osoittelu tuntuu just niistä yli 40v äideiksi tulevista naisista?

Kotona Kirves Kädessä, tää aloitus oli aika mauton ja antaa susta negatiivisen mielikuvan. Mutta se onkin vaan mun mielipide, hah.

Hyvää yötä.

vieras
Etkö voisi jo lopettaa tuota samaa jauhamista?? Kantasi on tullut täysin selväksi kaikille ja nyt voisit lopettaa ennenkuin loukkaat ihmisten tunteita lisää:(
Oikeassa yläkulmassa on se punainen ruksi.
No hyvä kun huomasit, painappas kuule siitä!

Alkuperäinen kirjoittaja pohdin:
sanot ettei sun mielipide ole sen oikeampi, mutta vastaapa voiko sitten sellaisen typerän ihmisen mielipide olla?
Siis jos joku tekee tyhmästi, niin voiko muka silti olla sitä mieltä, että se olis ok se teko?
Mä putosin kaks asemaa sitten kärryiltä. En tajua sanaakaan tuosta sun tekstistä, jos joku tajuaa, vois suomentaa mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja on se usein:
mun tuttavapiirissä 45v nainen tekaisi lapsen kun luuli, että saa miehen avioon sitä kautta vaan ei saanut.. Yhtä helvettiä ollut niiden elo lapsen jälkeen. Ehkä on pikkuisen huono "kortti" tehdä lapsi tuossa iässä (esikoinen) jos aikoo kiristää..
Lapsenteko iässä missä tahansa kiristämisen takia on huono juttu.

on se usein
Alkuperäinen kirjoittaja on se usein:
Lapsenteko iässä missä tahansa kiristämisen takia on huono juttu.
aina yhtä itsekäst ja vastuutonta.

Mä tunnen yhden yhden äidin joka sai esikoisen 41 vuotiaana... Mä en ole varmaa onnellisempaa ihmistä ennen tavannut.
Vaikee ois kuvitella että siinä ois jotain typerää tai idioottia..

Nyt lapsi on 6v ja hyvin pysyy menossa mukana tää äitee, ja paljon ns. nuorekkaampi ja aktiivisempi kun moni muu puolta nuorempi.

Kukin tyylillään..

vieras
Ja sinun mielestä elämä ja lapset sulkevat toisensa pois :eek:

Mahdat olla hyvin tasapainoinen äiti, kun noin uhrautuvalla asenteella...
Elämisellä tarkoitan baarissa käyntiä ym. villinpää menoa, kyllä suuremmat juoksut tulee olla juostu, kun lapsia tulee, ei äitien sovi enää joka viikonloppu baareissa juosta ja eikä sitä jaksakaan.
No tuossa viimeisessä lauseessa olen samaa mieltä. Omaan haavemaailmaani ei kuitenkaan 20vuotiaana kuulunut ne juoksut vaan lapset.. että tekeekö se minusta hitaasti kypsyvän vai ehkä pikkuisen kypsemmän kuin 40vuotiaaksi asti äitiyttään kypsyttelevä? :xmas:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mä en rehellisesti sanottuna tajua miksi tyypit vetää kilarit jonkun toisen mielipiteestä. :eek: Jokainen saa olla sitä mieltä kuin haluaa, ja aloitusta kompaten, eihän se ole keltään pois.
Joo saa olla mielipiteitä, mutta kun tyyli on mitä on. Kauhistellaan muitten tekoja ja mielessään ajatellaan suoraan sanottuna että voi vittu.
Olenko mä jäänyt jostain paitsi? Kun tästä ketjusta en löydä tuollaista ajattelutapaa ap:n toimesta. Kyllä mä tiedän että munkin lapsilukua ihmetellään, ompa siitä tehty aloituskin, "sarjasynnyttäjä" jne. Mutten jaksa välittää. Jokainen pitäköön mielipiteensä, mä koitan välttää ne ketjut joissa tiedän pahoittavani mielen.
ap sanoi toisessa ketjussaan ihan suoraan että ei itse ole moukka, mutta ajattelee kuitenkin 40-vuotiaana lapsen saavasta että "ääliö"

Prättis
Saa joku tosiaan olla tuota mieltä jos haluaa! Mitä hittoa kaikki ottaa herneen nenään tuosta ja rupeaa sitten haukkumaan nuorempia äitejä että suuremmat juoksut pitää olla juostu yms. Helkkari kun minua alkoi kyrsiä tämä ketju ja siis muiden osalta paitsi aloittajan! Ja tämä on minun MIELIPIDE.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja puuki:
Alkuperäinen kirjoittaja No joo:
Mun mielestä luonto hoitaa tuon homman hienosti! ;) Vaihdevuodet nimittäin tulevat kuvaan mukaan siinä kohtaa, kun nainen oikeasti on liian vanha äidiksi.
PEESI!
Eli KKK:lla on ollut henkiset vaihdevuodet menossa jo pitkään, luultavasti lapsesta saakka.

17v
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ei mitenkään. Itse en edes ymmärrä miten 40v jaksaa pienten lasten kanssa täysipäiväisesti kun 20v ei meinaa jaksaa saati sitten 30v (itseäni tarkoitan ) sitä olen aina miettinyt.
Oliskohan ihan ihmisestä itsestään kiinni? Eli ko ihmisen henkisestä tasapainosta ja fyysisestä kunnosta. Ei kai 40v mitään "mummoja" ole?
no joo mut meijjät on tarkotettu lisääntyy nuorena, muuten kasvaa riskit kaikkii komplikaatioihin ja downiin jne. eikä ne prosentuaalisesti ootodellakaan mitää pieniä riskiä 40vuotiaana.
kyllä lapset kuuluu tehdä nuorena

ap sanoi toisessa ketjussaan ihan suoraan että ei itse ole moukka, mutta ajattelee kuitenkin 40-vuotiaana lapsen saavasta että "ääliö"
No moniko oikeesti, oikeassa elämässä olis niin pässi, että sanois päin naamaa, että oot liian vanha synnyttämään/siittämään, vaikka niin ajatteliskin? en minä ainakaan.

Ylikypsä :D

No tuossa viimeisessä lauseessa olen samaa mieltä. Omaan haavemaailmaani ei kuitenkaan 20vuotiaana kuulunut ne juoksut vaan lapset.. että tekeekö se minusta hitaasti kypsyvän vai ehkä pikkuisen kypsemmän kuin 40vuotiaaksi asti äitiyttään kypsyttelevä? :xmas:[/quote]

Kypsyyden vertailu lapsienhankkimisiän perusteella on mielestäni aika epäkypsää. Ehkä kypsä onkin se, joka kypsyttelee? :)

Hyvää illanjatkoa kaikille.

Yhteistyössä