Jos mun mielestä 40v lisääntyminen on typerää, ja 40v nainen...

no huh huh
Sinulla ap siis on oikeus kailottaa mitä sylki suuhun tuo ( koska aivoista moinen törähdys ei voi olla harkinnan tulosta ), eli oikeus pitää tietyn ikäryhmän toimintaa omien sanojesi mukaan moukkamaisena, ääliömäisenä ja typeränä, mutta kenelläkään muulla ei ole oikeutta ihmetellä mielipiteitäsi? Olet siis mielestäsi fiksu ja oikeutettu ajattelemaan noin ja ilmaisemaan ajatuksiasi sellaisenaan, ja muiden pitäisi vain ne hyväksyä?

oonko jo mummo??!
No mä olen saanut lapseni 26-vuotiaana, 33-vuotiaana, 36-vuotiaana ja 38-vuotiaana. Ja olen sitä mieltä, että tällainen tahti sopi mulle täydellisesti. En silti ole ikinä suunnitellut elämääni noin ehdottomasti kuin ap. Siis aivan järkyttävä ajattelutapa!!!! Niin, ja olen nyt 40-v. Elämä on ihanaa, kun ottaa avoimen asenteen siihen. :)

hmmm...
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Asian ydin on siinä miten mielipiteesi esität, samalla voi myös ajatella että onko pakko esittää se millään lailla!?
Jokainen elää omaa elämäänsä, tekee omat ratkaisunsa.
Mietitkö sinä, kannattaako sinun esittää tämä mielipiteesi?
KKK yrittää olla fiksumpi kuin onkaan alkamalla filosofoida?

Sori, minun mielepiteeni vaan...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Asian ydin on siinä miten mielipiteesi esität, samalla voi myös ajatella että onko pakko esittää se millään lailla!?
Jokainen elää omaa elämäänsä, tekee omat ratkaisunsa.
Mietitkö sinä, kannattaako sinun esittää tämä mielipiteesi?
No sinä KKK et ainakaan miettinyt omasi ilmaisemista, vaan teit sen peräti kahdessa ketjussa. Oli se vissiin niin hyvä mielipide.

Alkuperäinen kirjoittaja no huh huh:
Sinulla ap siis on oikeus kailottaa mitä sylki suuhun tuo ( koska aivoista moinen törähdys ei voi olla harkinnan tulosta ), eli oikeus pitää tietyn ikäryhmän toimintaa omien sanojesi mukaan moukkamaisena, ääliömäisenä ja typeränä, mutta kenelläkään muulla ei ole oikeutta ihmetellä mielipiteitäsi? Olet siis mielestäsi fiksu ja oikeutettu ajattelemaan noin ja ilmaisemaan ajatuksiasi sellaisenaan, ja muiden pitäisi vain ne hyväksyä?

:D :D Saa ihmetellä, ihan niin paljon kuin haluaa, ja kai minä olen oikeutettu samaan? Jos tämä aloitus koskisi mahdollista mielipidettäni 17v äideistä, sitä tuskin olisi leimattu "empatiakyvyttömäksi ja typeräksi mielipiteeksi". Ja miten monta kertaa pitää sanoa, että jokainen on vapaa lisääntymään vaikka 67vuotiaana, mutta mun kohdalla tuo 40v olis tosiaankin liian vanha ja liian myöhään.

Mä olen mielestäni fiksu, ja täysin oikeutettu ajattelemaan mitä haluan, ja ilmaisemaan ajatukseni sellaisenaan :D Eikä kenenkään ole pakko hyväksyä mitään, mun mielipiteitä, pakolaispolitiikkaa, naapureitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sinä KKK et ainakaan miettinyt omasi ilmaisemista, vaan teit sen peräti kahdessa ketjussa. Oli se vissiin niin hyvä mielipide.
Ei kuulu tapoihin hirveesti harkita, mitä täällä suustaan päästää. Ja hupia iltaan ainakin tuli :D Aloituksen pointti olikin, että mun mielipide ei ole sen oikeampi tai väärempi, kuin muidenkaan, se on vain mielipide, ei mikään jumalainen totuus. Vaikka toisaalta on aika imartelevaa, että niin moni tuntuu sitä sellaisena pitävän :saint: :D :saint: :saint:

vieras
Nytpä KKK sen itse sanoit, ei ole pakko hyväksyä mitään, sinä et tosiaan tunnu hyväksyvän mitään mikä poikkeaa sinun ajattelumaailmastasi tai elämäntyylistäsi.
Toivottavasti et tartuta tuota ajattelua lapsiisi tai kasvatat lisää koulukiusaajia.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mä en rehellisesti sanottuna tajua miksi tyypit vetää kilarit jonkun toisen mielipiteestä. :eek: Jokainen saa olla sitä mieltä kuin haluaa, ja aloitusta kompaten, eihän se ole keltään pois.
Joo saa olla mielipiteitä, mutta kun tyyli on mitä on. Kauhistellaan muitten tekoja ja mielessään ajatellaan suoraan sanottuna että voi vittu.

vieras
ei se ookaan mutta saattaa ehkä loukata sellaista joka on lisääntymisvaiheessa tuossa iässä. Ite oon 40 ja kyllä mä voisin vauvan tehdä ainakin jos ei vielä noita olisi
Lisäänny ihan niin paljon kuin haluat, mun mielestä on vaan outoa, että joku tuon ikäisenä vielä haluaa lisääntyä.
Minusta on outoa, että joku tänäpäivänä tekee lapsia alle 30v, täytyyhän sitä ehtiä elämään, opiskella hankkia koulutus työ ja mies, mennä naimisiin. Ai niin eihän aina tarvi miestä, saati avioliittoa, koulutuksesta ja työstä puhumattakaan, hyvin toimii nämä tuet nykyaikana :/

Nytpä KKK sen itse sanoit, ei ole pakko hyväksyä mitään, sinä et tosiaan tunnu hyväksyvän mitään mikä poikkeaa sinun ajattelumaailmastasi tai elämäntyylistäsi.
Toivottavasti et tartuta tuota ajattelua lapsiisi tai kasvatat lisää koulukiusaajia.
Meillä katotaan aina sunnuntai-iltaisin luokkakuvasta, että ketä lapset ens viikolla kiusaa. Ja mä aina annan kohteesta pari hyvää vinkkiä, että mistä ko.lasta voi haukkua.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Ei se vaan mua haittaa :D Mä kun oon aina sanonut, et MÄ olen jo 30 vuotiaana ihan liian vanha saamaan lapsia B)
Kuin myös, nou beibiis tänne, mä oon kohta 31v ja vanha.
Toinen jalka haudassa :) Kysytäänpä 10v päästä asiaa uudestaan. Minustakin alle kaksikymppisenä kolmekymppiset oli tosi vanhoja ja ikäloppuja, mutta itse en kuitenkaan ollut kun oli 30v ;)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja matamiko:
ei sitten niin mitenkään :D
No ei niin, mutta oon kuulemma ikärasisti :headwall:
No mä sanoisin, että ainakin tuommoisen ääneen sanominen on typerää.

Ja on tuo ikärasismia minunkin mielestä. Katsos kun ihmisten tiet kulkevat hyvin eri polkuja. Ja mulle ainakin ikä on tuonut ymmärtämystä siihen. Mullakin mittarissa on jo se 40, enkä pidä täysin mahdottomana, että meille vielä vauva tulisi, hyvin epätodennäköistä se on.

Mutta on niitä pariskuntia, jotka ovat vasta tavanneet toisensa, eli lapsen saantiin ei aiemmin ole ollut mahdollisuutta. On niitä äitejä, jotka ovat saaneet ekansa alle 18-vuotiaana ja viimeisen yli 40-vuotiaana. Kovin helppoa on arvostella muiden elämää, mutta asiantuntija on ainoastaan oman elämänsä suhteen.
Juuri näin, hieno kirjoitus. Kaikki ei todellkaan tee lapsia ekan tapaamansa miehen kanssa, saati heti, kun vauvakuume nostaa päätään.

Toinen jalka haudassa :) Kysytäänpä 10v päästä asiaa uudestaan. Minustakin alle kaksikymppisenä kolmekymppiset oli tosi vanhoja ja ikäloppuja, mutta itse en kuitenkaan ollut kun oli 30v ;)
40v on VANHA saamaan lapsia, mutta muuten NUORI :D
Mun mielestä taas ei ole liian vanha saamaan lapsia. Mä olen laittanut ittelleni takarajaksi lasten saamiselle 45v. ja siinäkin on joustamisen varaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minulla on ainakin kauhea ikäkriisi ja olen 29v.
Mulla tuo kolmenkympin kriisi tuli jo 25v, silloin tunsi itseni tosi vanhaksi ja tuntui etten ollut mitään saanut aikaiseksi vaikka mulla oli vakityö ja koulutus :) No, siitä alkoikin eläminen. Ja nyt liki 40v en tunne itseäni yhtään vanhaksi. Yleensä naiset, jotka tekevät lapset myöhemällä iällä pysyvät nuorekkaina.

vieras
Meillä katotaan aina sunnuntai-iltaisin luokkakuvasta, että ketä lapset ens viikolla kiusaa. Ja mä aina annan kohteesta pari hyvää vinkkiä, että mistä ko.lasta voi haukkua.
Enpä yhtään ihmettelisi vaikka tuo olisi tottakin...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en rehellisesti sanottuna tajua miksi tyypit vetää kilarit jonkun toisen mielipiteestä. :eek: Jokainen saa olla sitä mieltä kuin haluaa, ja aloitusta kompaten, eihän se ole keltään pois.
Joo saa olla mielipiteitä, mutta kun tyyli on mitä on. Kauhistellaan muitten tekoja ja mielessään ajatellaan suoraan sanottuna että voi vittu.
Olenko mä jäänyt jostain paitsi? Kun tästä ketjusta en löydä tuollaista ajattelutapaa ap:n toimesta. Kyllä mä tiedän että munkin lapsilukua ihmetellään, ompa siitä tehty aloituskin, "sarjasynnyttäjä" jne. Mutten jaksa välittää. Jokainen pitäköön mielipiteensä, mä koitan välttää ne ketjut joissa tiedän pahoittavani mielen.

Tiedätkö, näin koulukiusatun lapsen äitinä tosi mauton vitsailun aihe. Pahimman kiusaajaan vanhemmat kun olivat sitä mieltä, ettei heidän lapsensa tee mitään väärää. Kumma juttu, että koko muu luokka oli eri mieltä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
ei mitenkään. Itse en edes ymmärrä miten 40v jaksaa pienten lasten kanssa täysipäiväisesti kun 20v ei meinaa jaksaa saati sitten 30v (itseäni tarkoitan ) sitä olen aina miettinyt.
Oliskohan ihan ihmisestä itsestään kiinni? Eli ko ihmisen henkisestä tasapainosta ja fyysisestä kunnosta. Ei kai 40v mitään "mummoja" ole?
ei varmaan kaikki olekaan.
No jippii sentään, tämä 41 ei todellakaan tunne olevansa mummo!
tarkoitin, että eihän 40v yleensä mummoja olekaan, ihan kirjaimellisesti.
Niin vaikka voivatkin olla ihan oikeesti=)
Mun äidistä tuli mummo 38-vuotiaana :)

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Olenko mä jäänyt jostain paitsi? Kun tästä ketjusta en löydä tuollaista ajattelutapaa ap:n toimesta. Kyllä mä tiedän että munkin lapsilukua ihmetellään, ompa siitä tehty aloituskin, "sarjasynnyttäjä" jne. Mutten jaksa välittää. Jokainen pitäköön mielipiteensä, mä koitan välttää ne ketjut joissa tiedän pahoittavani mielen.
En mä jaksa tästä mieltäni pahoittaa, vähän vain kyrsii joidenkin rajoittunut ajattelutapa. Tätä asiaa on käsitelty jo yhdessä toisessa ketjussa ja ainakin siellä tuli ap:n asenne aika hyvin esille. Tai sitten olen tulkinnut hänet väärin.

vieras
Toiset elää 40 v:nä kadotettua nuoruuttaan, kun lapset saatiin liian nuorena sen ensimmäisen poikaystävän kanssa... nyt lapset aikuisia ja mies lempattu. Mammat lähtevät lähiöbaariin teineilemään... sekään ei käy kateeksi...
Juuri noin. Olis kamalaa nyt 40v olla aikuisten lasten äiti eri asia toki, jos olis myös leikki-ikäisiä. Kamalaa olis jos olis 40v mummo.

Yhteistyössä