Jos mun mielestä 40v lisääntyminen on typerää, ja 40v nainen...

poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Ei se vaan mua haittaa :D Mä kun oon aina sanonut, et MÄ olen jo 30 vuotiaana ihan liian vanha saamaan lapsia B)
Kuin myös, nou beibiis tänne, mä oon kohta 31v ja vanha.
No musta on kyllä tosi sääli, jos pidät itseäsi vanhana. Monet 6-kymppisetkään kun eivät pidä itseään vielä vanhana, kun ovat hyvässä kunnossa. He toki eivät halua enää vauvoja. Ja minä 41 v, en tosiaankaan ole vanha, vaan elämä on kyllä tosi ihanaa ilman tietynlaista nuoruuteen kuuluvaa hötkyilyä ja epävarmuutta. En minä itseäni nuorenakaan pidä, mutta en takuuvarmasti vanhanakaan! Tässä välissä kun on ainakin minun tietääkseni se keski-ikä ;-D

Sini
Tuolla asenteella olet 60v. kiikkustuolissa istuva, vaivojaan kitisevä mummo! Onneksi monet nykyään ovat suvaitsevaisia ja avarakatseisia, sallivat ihmisten toteuttaa itseään haluamallaan tavalla ikään katsomatta. Kaltaisesi kategorisoivat ihmisiä iän perusteella ja kyllä, se on ikärasismia!

poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minulla on ainakin kauhea ikäkriisi ja olen 29v.
Sulla on se kuuluisa 3-kympin kriisi, mutta älä välitä se menee ohi. Elämää on edessä vaikka kuinka ja paljon, ja tekemistä, kokemista ja nähtävää.

Alkuperäinen kirjoittaja ens:
Miten se sit on sulta pois, jos joku haluaa lisääntyä 40 veenä? Ilmeisesti jotenkin, kun sun on saatava möläyttää se.
Justhan tuossa aikaisemmassa vastauksessa sanoin, että antaa palaa vaan.. Ei ole multa mitenkään pois. Mutta jos 40v on mun mielestä liian vanha saamaan lapsia, niin miksi se tekee musta empatiakyvyttömän, ja muutenkin ikävän ihmisen? Sehän on vaan MUN mielipide, ei yhtään sen huonompi/parempi, kuin kenenkään toisenkaan mielipide.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Minulla on ainakin kauhea ikäkriisi ja olen 29v.
Mulla ei ole mitään kriisiä, en jaksa ja kerkiä sellaasia ajatella. :D
Mä jaksan ja kerkeän ajatella lähes päivittäin ikääni. Aivan tolkuton ja tarpeeton ikäkriisi painanut jo puolisen vuotta. Vituttaa.
Menee varmaan ohi =)

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
ei mitenkään. Itse en edes ymmärrä miten 40v jaksaa pienten lasten kanssa täysipäiväisesti kun 20v ei meinaa jaksaa saati sitten 30v (itseäni tarkoitan ) sitä olen aina miettinyt.
Oliskohan ihan ihmisestä itsestään kiinni? Eli ko ihmisen henkisestä tasapainosta ja fyysisestä kunnosta. Ei kai 40v mitään "mummoja" ole?
ei varmaan kaikki olekaan.
No jippii sentään, tämä 41 ei todellakaan tunne olevansa mummo!
tarkoitin, että eihän 40v yleensä mummoja olekaan, ihan kirjaimellisesti.
Niin vaikka voivatkin olla ihan oikeesti=)

;-D
Alkuperäinen kirjoittaja sääliksi käy...:
Voi sinua, KKK, olet aikas reppana. Valitettavasti typeryys yhdistyneenä empatian ja suvaitsevaisuuden täydelliseen puuttumiseen sekä omien mielipiteiden yliarvostamiseen ei ole mitenkään viehättävä eikä tykövetävä luonteenpiirre.
Ja mä kuitenkin niin tykkään itsestäni :heart:
No hyvä että joku. Ei ole sitten niin yksinäistä sulla vanhana nelikymppisenä.

poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja ens:
Miten se sit on sulta pois, jos joku haluaa lisääntyä 40 veenä? Ilmeisesti jotenkin, kun sun on saatava möläyttää se.
Justhan tuossa aikaisemmassa vastauksessa sanoin, että antaa palaa vaan.. Ei ole multa mitenkään pois. Mutta jos 40v on mun mielestä liian vanha saamaan lapsia, niin miksi se tekee musta empatiakyvyttömän, ja muutenkin ikävän ihmisen? Sehän on vaan MUN mielipide, ei yhtään sen huonompi/parempi, kuin kenenkään toisenkaan mielipide.
Ei se olekkaan yhtään huonompi kuin kenenkään muun. Mutta empatiakyvyn puutetta osoittaa sitten se, ettet asetu toisen asemaan, esim. jos pari on vasta tavannut toisensa, miksei heillä olisi oikeutta saada yhdessä lapsi? ja toisaalta se mielipide on lähtöisin ihan siitä maailmasta josta elät. Kuten jo aiemmin kirjoitin, jokainen tekee päätöksensä ja valintansa ihan omista lähtökohdistaan ja kokemuksistaan. Me emme ymmärrä miksi, mutta emme voi pitää toisten valintoja ja päätöksiä vääränä.

vieras
Toiset elää 40 v:nä kadotettua nuoruuttaan, kun lapset saatiin liian nuorena sen ensimmäisen poikaystävän kanssa... nyt lapset aikuisia ja mies lempattu. Mammat lähtevät lähiöbaariin teineilemään... sekään ei käy kateeksi...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei se ookaan mutta saattaa ehkä loukata sellaista joka on lisääntymisvaiheessa tuossa iässä. Ite oon 40 ja kyllä mä voisin vauvan tehdä ainakin jos ei vielä noita olisi
Lisäänny ihan niin paljon kuin haluat, mun mielestä on vaan outoa, että joku tuon ikäisenä vielä haluaa lisääntyä.
Kaikki ei saa lapsilukuaan täyteen alle 30-vuotiaana.
Niinpä. Eikä kaikki edes halua saada sitä täyteen alle kolmikymppisenä :D

Ei se olekkaan yhtään huonompi kuin kenenkään muun. Mutta empatiakyvyn puutetta osoittaa sitten se, ettet asetu toisen asemaan, esim. jos pari on vasta tavannut toisensa, miksei heillä olisi oikeutta saada yhdessä lapsi? ja toisaalta se mielipide on lähtöisin ihan siitä maailmasta josta elät. Kuten jo aiemmin kirjoitin, jokainen tekee päätöksensä ja valintansa ihan omista lähtökohdistaan ja kokemuksistaan. Me emme ymmärrä miksi, mutta emme voi pitää toisten valintoja ja päätöksiä vääränä.

:headwall: :headwall: Jokainen lisääntyköön vaikka 60v mummona/vaarina, jos siltä tuntuu. Musta se vaan on ihan absurdi ajatus, mulla oli lisääntymisen takarajana 30v, ja sillä hyvä. Siis mun omalla kohdalla. Ja miksi mun pitäisi jonkun toisen asemaan asettua, ihan riittävästi hommia tässä omaan asemaansa asettumisessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei se ookaan mutta saattaa ehkä loukata sellaista joka on lisääntymisvaiheessa tuossa iässä. Ite oon 40 ja kyllä mä voisin vauvan tehdä ainakin jos ei vielä noita olisi
Lisäänny ihan niin paljon kuin haluat, mun mielestä on vaan outoa, että joku tuon ikäisenä vielä haluaa lisääntyä.
Kaikki ei saa lapsilukuaan täyteen alle 30-vuotiaana.
Niinpä. Eikä kaikki edes halua saada sitä täyteen alle kolmikymppisenä :D
En mä ainakaan ole halunnut sellaista. :D B)

Kata
Otahan tarkkaan selvää mitä kussakin ikävaiheessa on lupa tehdä että elämäsi sujuu normien mukaan! Ettei vaan kukaan tule sinulle laukomaan yhtä typeriä kommentteja!

vieras

:headwall: :headwall: Jokainen lisääntyköön vaikka 60v mummona/vaarina, jos siltä tuntuu. Musta se vaan on ihan absurdi ajatus, mulla oli lisääntymisen takarajana 30v, ja sillä hyvä. Siis mun omalla kohdalla. Ja miksi mun pitäisi jonkun toisen asemaan asettua, ihan riittävästi hommia tässä omaan asemaansa asettumisessa.
Siinäpä se tulikin... et ole oikein sinut päätöksesi kanssa, siksi muiden erilaiset päätökset jäytävät sinua...

No jokaisella on omat mielipiteet asiasta, mutta itse en itseäni tunne mitenkään vanhaksi vaikka olen kohta 50v. ja perheessäni kaksi alle 10 vuotiasta lasta. Vipinää ja vilskettä riittää eikä kerkeä pitkästymään missään vaiheessa. Pysyy niin nuorena että =)

No sun kauhistelusi saa sen tuntumaan aika inhottavalta ja tunnut arvostelevan kovastikin sellaisia jotka saavat 40-vuotiaana lapsen. Ei täällä sitäkään kauhistella jos joku on saanut lapsensa ennen 30v. synttäreitään.

Ei se sun valintasi vaan tuo tapa millä sä esität asian...

Yhteistyössä