Jos mun mielestä 40v lisääntyminen on typerää, ja 40v nainen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt tulee aloittajaa vastaan oikeen vanhojen ämmien (joilta on näköjään elämää jäänyt aiemmin elämättä kun vanhana täytyy alkaa lisääntymään) kansanhyökkäys :) Ihan samaa mieltä olen että kyllä nelikymppinen saa alkaa odottelemaan kohta lapsenlapsia ja keskittää vaikka energiansa ( kun sitä kuulemma niin löytyy) vaikka niihin. Onhan se jotenkin luonnonvastaista että yli nelikymppisenä vielä haaveillaan vauvasta, johan sen kertoo sekin että riskit saada vammainen lapsi. Mutta nämä naisethan ajattelevat vain itseään, lapsi saatava hinnalla millä hyvänsä..Mikähän on muuten ikäraja hedelmöityshoitoihin? tämä on minun mielipiteeni. Terveisin: Kahden lapsen onnellinen äiti joka TOIVOO ettei koskaan joudu sellaiseen mielenhäiriöön että alkaa tehtaamaan lapsia "mummuikäisenä".
No mä olen kyllä kuukautta vajaa 30v. :whistle: Ap tuntee ittensä mua vuotta vanhempana ittensä vanhaksi. Mä en tunne itteäni vanhaksi enkä näe mitenkään ihmeellisenä, että saa lapsen 40-vuotiaana. Ennemmin ihmettelisin sitä, että jo 40-vuotiaana pitäisi odotella lapsenlapsia.

Aika rajoittunut ja mustavalkoinen ajattelutapa joillakin. No ehkä se on niin helppo huudella näitä "totuuksia", kun itte on nuorena saanut lapsilukunsa täyteen. Kaikilla ei asiat mene niin, mutta sitä eivät jotkut tunnu millään käsittävän.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
on mun mielestä liian VANHA lisääntymään, niin miten se teiltä on pois?
Kuule, viisaus lisääntyy iän myötä. Sitten kun sinä olet 40-v, tulet huomaamaan, että et pidä itseäsi vanhana.
Mistä sä voit tietää, että en tulis pitämään itseäni 40v liian vanhana lisääntymään? Kun pidän nyt jo.
Miksi 31-vuotias pitää itteään vanhana? :eek:

vieras
Mä oon saanut lapset lähempänä 40-vuotta kuin 30-vuotta. Mulle ihan jees juttu :) Nyt 42-vuotiaana en tunne itseäni vieläkään vanhaksi saati mummoikäiseksi :eek: Mutta siis ei mua haittaa vaikka olisin muiden mielestä vanha. Pääasia et ite tietää, miltä tuntuu ja mitä ajattelee.

äiree
että asia jolle kukaan ei voi mitään, on IKÄÄNTYMINEN. Ja kummasti sitä ihminen vaan sopeutuu lisääntyviin lukemiin. Kaikkien elämä ei mene samaa rataa ja jokainen elää tyylillään ja asiat tapahtuu sopivina ajankohtina. Äidiksi voi tulla jo teininä tai sitten varttuneemmalla iällä. Elämää ja elämäntyyliä/tapaa on monenlaista.
Itse olen 38 vuotias 3-vuotiaan lapsen onnellinen ja hyvinvoiva äiti. Lapsenhoito ei todellakaan ole raskasta. Elämä on asenne. Ja lapsia saa tulla lisää, jos Luoja suo...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja riski on eri asia kuin todellisuus:
Mutta jos tilastoja katsotaan, niin kyllä valtaosa down- ja muista vammaisista lapsista on syntynyt ALLE 40-vuotiaille vanhemmille. Riski voi olla korkeampi yli 40-v synnyttäjällä, mutta kuitenkin ne vammaiset lapset ovat syntyneet niille nuoremmille.
Ehkä nämä nelikymppiset punnitsevat hoitojaksamisensa, käyvät tarkasti sikiöseulonnat ja tekevät synnytyspäätöksen sen mukaan. Siinä vaiheessa on valinta, synnyttääkö down-lapsen. Tilastot kuitenkin puhuvat selvää kieltä, että riski on kohonnut vanhemmilla äideillä. Tilastot puhuvat myös selvää kieltä siinä, että abortit ovat lisääntyneet.

Joo
Ap:lle: jos sinä olet 40v. liian vanha tekemään lapsia niin älä yleistä sitä koskemaan muita! Saat rauhassa olla sitä mieltä kunhan se koskee vain sinua itseäsi. Olet epälooginen: sanot että kukin tehköön kuten haluaa ja että vain omalla kohdallasi ajattelet niin, kuitenkin seuraavassa lauseessa toteat että nelikymppinen on liian vanha, jolloin laajennat mielipiteesi koskemaan kaikkia. Älä siis ihmettele että joku vetää herneen nenäänsä mielipiteestäsi joka oikeasti on TYPERÄ!

taffel
No typerää on jotain 25vuotiaana ajatella tietävänsä millaista on olla 45v! Mulla nyt 1v poika eikä tosiaan väsytä! Paaaljon enemmän väsytti sillon 25-35 vuotiaana kun muut lapset oli pieniä! Tai siitä se kai johtuukin ku te nuoremmat ootte niin väsyjä ni luulette että ikä väsyttää enemmän, mutta ei se aina ihan niinkään mene! Enpä sillon 25 veenä olis jaksanut kaikkea mitä jaksan nyt.

Ei se ole mitenkään multa pois, mutta tajuatko että se voi loukata sellaista, joka juuri tuossa iässä odottaa.
Mä täytän 41, meillä 5 lasta.Nuorin pian 2v.En ole aikeissa lisääntyä :D
( terveyteni ei kestäisi raskautta ).Mielestäni 40v ei ole liian vanha lisääntymään.

Yhteistyössä