jos mies heittää tietokoneen hiiren metrin päähän minusta seinään ja käskee uhkaavan näköisenä olemaan hiljaa

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
terve
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Älä viitsi muuttaa keskustelun kontekstiä jälkikäteen ja laittaa sanoja minun suuhun.
Tein viestissäni selväksi että sanoin asiat "ilman suodatusta" tarkoituksella.
Se että te ette osaa laittaa moista oikeaan viitekehykseen ei liene minun ongelma.

Miehen reaktio oli sinusta liioiteltu ja pelottava.
Tässä sinä taas sanelet rajat ja säännöt että mitenkä ihminen saa tuntea tai ilmaista tuntemuksensa.

Et sinä naisena päätä näistä asioista kuten ei miehetkään päätä siitä että mistä nainen voi loukkaantua tai suuttua.

Tässä on moni sanonut paljon hyviä pointteja tässä ketjussa, en ole nähnyt sinun vielä ottavan niitä vielä huomioon millään lailla.
Ikään kuin sinä et edes ajattele että vika voisi olla sinussa, jos syyllistä nyt on kerran haettava (niin kuin aikaisemmin sanoin)

Olet jo päättänyt että vika on täysin miehessä, sinä et tehnyt mitään väärin.
Sinä *vaan asiallisesti sanoit* asiasta ja näin ollen miehen reaktio oli täysin väärin, ei mitenkään ymmärrettävissä.

Jos sinun anoppi tulee asiallisesti sanomaan että kuinka sinä pidät lasta väärin sylissä etkä osaa vaihtaa vaippoja tai mitenkä huonekalujen järjestys on sen kaltainen että se vaarantaa lapsen turvallisuuden niin suuttuisitko? olisiko se loukkaavaa ?
Varmasti olisi

Jos nyt olet tajunnut pointin, eli sen missä sinä menit vikaan niin et vastaa tähän sanomalla " mutta en minä mitään tavaroita paiskoisi"


Ilmeisesti sinä kirjoitit tänne olettaen että kaikki tuomitsevat sinun miehesi käytöksen ja voit istuskella kotonasi odotellen miehesi anteeksipyytelyä minkä hän varmasti tekeekin kunhan tarpeeksi painostat epäsuoralla aggressiolla ja passiivisella aggressiolla.

Meidät on koulutettu tekemään niin...
Anteeksi nyt vaan mutta minä sanoisin kyllä että sinuu ei ole koulutettu millään lailla.
 
no ei
niin, siis tarkoitin, oikeasti todella, minusta jaska vastasi ihan fiksusti. Olisi ajattelemisen aihetta.
mutta jaska voisi vaihtaa nimimerkkiä, vaikka jaanaksi. Silloin täällä naiset ottaisi kommentit vastaan eri tavalla, toisenlaisen ajattelemisen kautta, vaihtoehtona.. nyt mennään vastakkainasettelun asetelmisssa vähän kuin tyyliin; mitä sä mies tänne tulet meitä naisia neuvomaan, me haluamme haukkua miehiä ja olla marttyyreitä ja kokea miehet uhkina.
 
kinuski
No mä kyllä ymmärrän molempia osapuolia. Meillä tilanne tosin eri, koska ollaan molemmat töissä, mutta joskus kun tulen iltavuorosta kotiin ja täällä on kuin pommin jäljiltä (vaikka olen koko helvatan aamupäivän siivonnut) niin todellakin avaudun asiasta, ja jos mies kävis siitä syystä tavaroita heittelemään niin heittäisin takaisin, sitä miestä. Yleensä kyllä hillitsen itseni ja nätisti sanon (tai sitten en sano mitään vaan alan itse siivoamaan), koska ymmärrän ettei mies jaksa aina rankan työpäivän jälkeen alkaa täällä puunata, nuo meidän lapset kun osaa tehdä tästä kaatopaikan hetkessä. Silloin kun itse olin vielä kotona, niin tottakai se olin minä joka siivosi ja hoiti kodin, mutta kyllä välillä niin v.tutti ettei olis huvittanu tehdä mitään, ja jos mies olis siitä töistä tullessaan alkanut paasaamaan, niin varmaan olisin kilahtanut. Ehkä ap:n miestä tosiaan vähän masentaa ja stressaa tuo työttömyys, jos ennen ei ole noin käyttäytynyt. Kyllä mä ainakin olen nykyään paljon hyväntuulisempi ja onnellisempi kun olen töissä, ja monille miehille tuo kotona työttömänä olo on varmasti vielä stressaavampaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja terve:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Älä viitsi muuttaa keskustelun kontekstiä jälkikäteen ja laittaa sanoja minun suuhun.
Tein viestissäni selväksi että sanoin asiat "ilman suodatusta" tarkoituksella.
Se että te ette osaa laittaa moista oikeaan viitekehykseen ei liene minun ongelma.

Miehen reaktio oli sinusta liioiteltu ja pelottava.
Tässä sinä taas sanelet rajat ja säännöt että mitenkä ihminen saa tuntea tai ilmaista tuntemuksensa.

Et sinä naisena päätä näistä asioista kuten ei miehetkään päätä siitä että mistä nainen voi loukkaantua tai suuttua.

Tässä on moni sanonut paljon hyviä pointteja tässä ketjussa, en ole nähnyt sinun vielä ottavan niitä vielä huomioon millään lailla.
Ikään kuin sinä et edes ajattele että vika voisi olla sinussa, jos syyllistä nyt on kerran haettava (niin kuin aikaisemmin sanoin)

Olet jo päättänyt että vika on täysin miehessä, sinä et tehnyt mitään väärin.
Sinä *vaan asiallisesti sanoit* asiasta ja näin ollen miehen reaktio oli täysin väärin, ei mitenkään ymmärrettävissä.

Jos sinun anoppi tulee asiallisesti sanomaan että kuinka sinä pidät lasta väärin sylissä etkä osaa vaihtaa vaippoja tai mitenkä huonekalujen järjestys on sen kaltainen että se vaarantaa lapsen turvallisuuden niin suuttuisitko? olisiko se loukkaavaa ?
Varmasti olisi

Jos nyt olet tajunnut pointin, eli sen missä sinä menit vikaan niin et vastaa tähän sanomalla " mutta en minä mitään tavaroita paiskoisi"


Ilmeisesti sinä kirjoitit tänne olettaen että kaikki tuomitsevat sinun miehesi käytöksen ja voit istuskella kotonasi odotellen miehesi anteeksipyytelyä minkä hän varmasti tekeekin kunhan tarpeeksi painostat epäsuoralla aggressiolla ja passiivisella aggressiolla.

Meidät on koulutettu tekemään niin...
Anteeksi nyt vaan mutta minä sanoisin kyllä että sinuu ei ole koulutettu millään lailla.
Keskitytään itseasiaan, mahdollisuuksien rajoissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Jaskan tapauksessa pelko olisi aiheen, mutta pelkkä raivoaminen ja esineiden hajoittaminen ei anna aihetta huoleen. Varsinkin kun hän ei uhkaillut sinua.

Mutta tuollainen käytös, että ei osallistu kotitöiden tekemiseen on jo huolestuttavaa. Kehoittaisin miettimään haluatko elää elämäsi tälläisen miehen kanssa.
Huomauttaisin, että mies teki ulkohommia eli ei ollut täysin tekemättä mitään kotitöitä. Ei vain sattunut tekeen tälläkertaa sisähommia. Asiallinen puhuminen olisi fiksumpaa tuossa tilanteessa. Ei syyttävästi, eikä missään nimessä siten, että "marmattamisella" ajaa toisen ns. "nurkkaan".
Tuo jäi kyllä huomaamatta. Mutta sen käsityksen kuitenkin sain, että mies ei ole tehnyt missään vaiheessa kotihommia vaan hänellä on perinteinen näkemys miesten ja naisten töistä. Toisaalta ap sanoi myöhemmin että mies on hyvä ja osallistuva, ainut vika on vain tämä yksittäinen tulistuminen.

Tuon tulistumisen suhteen en huolehtisi, minä olen suuttunut pahemminkin. Ikinä en ole vahingoittanut ketään, mutta pari ovea olen kyllä hajoittanut kun olen arvioinnut väärin kyseisen objektin kestokyvyn.

Myönnän että mielipiteeni suhteen jatkamisesta oli hätiköity ja ajattelematon.
 
huoh..
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Keskitytään itseasiaan, mahdollisuuksien rajoissa.
Just. Eipäs aleta muuttamaan tarinoita jälkeenpäin, eikös niin? ;)
Jos naisesi sanoisi illalla että vaippojen roskiinlaitto olisi vähän tärkeämpää kuin kukkien kastelu päivän aikana niin sinä löisit hampaat kurkkuun koska nainen on mäkättävä ämmä, se oli sinun alkuperäinen reaktiosi, eikö?
Nyt alat sitten kaunistelemaan ja selittelemään ensimmäisiä kommenttejasi, sama asia mistä ap'ta syytit...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja N41v:
Alkuperäinen kirjoittaja no ei :
jaskan vastaus oli tosi fiksu.
Peesi
Hienoa, että löytyy näitäkin, ja useampia vielä!

Jaska- puhuu asiaa.
Oho, onpa Jaskalla monta nikkiä täällä :D
Almost funny, peppari.

Varmaan kaikki jotka tietävät minun tyylin kirjoittaa ymmärtävät samalla että minulla ei ole tarvetta käyttää useampaa nikkiä ilmaistaakseni mielipiteeni, oli se sitten mitenkä yleistä mielipidettä vastaan =)

Mutta... nice try :p

Erimielisyydestä huolimatta sanon seuraavan.
Parempi olla painostamatta miestä riidan selvittämiseen jos hän itse on vastahakoinen siihen, en usko että on edes välttämättä tarvetta selvittää moista riitaa missä ei nyt mitään _niin_ erikoista tapahtunut.

Parempi olisi toki jos asiat voi rauhassa selvittää, rauhallisella äänensävyllä.

Mutta rauhallinen äänensävy ei tarkoita sitä etteikö toista ihmistä voi loukata verisesti siitä huolimatta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh..:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Keskitytään itseasiaan, mahdollisuuksien rajoissa.
Just. Eipäs aleta muuttamaan tarinoita jälkeenpäin, eikös niin? ;)
Jos naisesi sanoisi illalla että vaippojen roskiinlaitto olisi vähän tärkeämpää kuin kukkien kastelu päivän aikana niin sinä löisit hampaat kurkkuun koska nainen on mäkättävä ämmä, se oli sinun alkuperäinen reaktiosi, eikö?
Nyt alat sitten kaunistelemaan ja selittelemään ensimmäisiä kommenttejasi, sama asia mistä ap'ta syytit...
Tässäpä tulee se minun alkuperäinen viesti ilman editointia. Ensimmänen osa siitä viestistä, jälkimmäinen osa ei tuo siihen mitään uutta.

"Olisipa lähellä että saisit köniin minulta jos minulle tuohon sävyyn tulisit juttelemaan, olettaen että olemme parisuhteessa.

Tuon ylläolevan sanon mitään miettimättä, ilman mitään suodatusta. Antaakseni sinulle kuvan siitä että miehesi reaktio saattaa olla jotenkin ymmärrettävissä, tai että hänen reaktio ei ole poikkeavaa mitenkään.

Hyväksyttävä reaktioko? tuskinpa. "

 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Meillä tämä ainakin on ihan arkipäivää. Tänään vaimoke paiskasi imurilla. Viikonloppuna tuli juomalasista päähän.
Mutta hän ei uhannut lyödä sinua nettiforumilla turpiin? edes epäsuorasti?

Eihän siinä sitten ole mitään vikaa...mitä valitat siinä.. ÄIJÄN KETALE !!!

:D
 
jenski
Eli siis Jaskan mielestä on ihan OK jos vaimo on kauhian väsynyt kun kotona on niin rankkaa ja jättää kusivaipat lojumaan pitkin lattioita? Et kai missään nimessä vaan huomauta rakkaalle naisellesi siitä ettei hälle vaan tule paha mieli vaan ihan hissukseen siivoilet koko päivän sotkut vielä työpäivän päätyttyä?

Saanen epäillä.[/quote]

Tähän on kyllä pakko kommentoida. Mulla kyllä saattaa jäädä pissavaippoja lojumaan lattialle jos oon todella väsynyt niin kuin nyt kun kahden viikon ajan oon nukkunu alle kuus tuntia joka yö... Ja mies ei tule mulle nalkuttamaan vaan voi kyllä siivota niitä pois kun tulee kotiin. Eikä siitä sen isompaa numeroa tarvi nostaa! ja kyse ei ole siitä etteikö mulle vois sanoa jos tarvetta olis. Se vaan ymmärtää että olen väsynyt ja haluaa auttaa.
 
Ihan näin hieman offtopicina, niin miksi Jaska kimmastut/suutut niin kovin edes näin tekstien pohjalta tällaiseen aloitukseen? Sun asiasisällön ymmärrän, mutta miksi otat tämän niin tunteikkaasti?

TOki ei ole pakko vastata, alkoi vain mietityttään. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenski:
Eli siis Jaskan mielestä on ihan OK jos vaimo on kauhian väsynyt kun kotona on niin rankkaa ja jättää kusivaipat lojumaan pitkin lattioita? Et kai missään nimessä vaan huomauta rakkaalle naisellesi siitä ettei hälle vaan tule paha mieli vaan ihan hissukseen siivoilet koko päivän sotkut vielä työpäivän päätyttyä?

Saanen epäillä.
[/quote]


Tuskinpa huomauttaisin, mutta vaikea arvioida tietysti.
Se silta ylitetään sitten kun siihen tullaan.

Eikä sitä aina tarvitse olla niin väsynyt edes töistä tai olla rankka päivä ihmisellä jotta voi oikeuttaa väsymisenä olemisen.

Ihmiset joskus väsyvät ilman erityistä näkyvää syytäkin.
 
huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja jenski:
Eli siis Jaskan mielestä on ihan OK jos vaimo on kauhian väsynyt kun kotona on niin rankkaa ja jättää kusivaipat lojumaan pitkin lattioita? Et kai missään nimessä vaan huomauta rakkaalle naisellesi siitä ettei hälle vaan tule paha mieli vaan ihan hissukseen siivoilet koko päivän sotkut vielä työpäivän päätyttyä?

Saanen epäillä.
Tuskinpa huomauttaisin, mutta vaikea arvioida tietysti.
Se silta ylitetään sitten kun siihen tullaan.

Eikä sitä aina tarvitse olla niin väsynyt edes töistä tai olla rankka päivä ihmisellä jotta voi oikeuttaa väsymisenä olemisen.

Ihmiset joskus väsyvät ilman erityistä näkyvää syytäkin.[/quote]

Siis olisiko se sinusta ihan aikuisten oikeasti OK jos toinen ketjun aikana selvinneiden tietojen mukaan nauttii lomastaan, hengailee kotona ja odottelee syksyä että koulu alkaa eikä voi edes viedä likaisia vaippoja roskiin päivän aikana...?
Eikö sen pitäisi olla aikuisen ihmisen aivoihin ihan noin niinkuin sisäänohjelmoitua että sotkut, varsinkin virtsaiset/ulosteiset hoidetaan heti pois eikä jätetä lojumaan että toinen töistä tultuaan siivoaa ne...?
Aika outoa. :(

Tai siis outoa on se että sinusta ap'n miehen kaltainen, uhkaava käytös on normaali reaktio asiasta mainitsemiseen. Kyllä minusta likaiset vaipat lattialla on mainitsemisen arvoinen asia, varsinkin jos kyseinen juttu toistuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ihan näin hieman offtopicina, niin miksi Jaska kimmastut/suutut niin kovin edes näin tekstien pohjalta tällaiseen aloitukseen? Sun asiasisällön ymmärrän, mutta miksi otat tämän niin tunteikkaasti?

TOki ei ole pakko vastata, alkoi vain mietityttään. :)
Toki vastaan. Sen minkä nyt kykenen jäsentämään ajatuksiani.

Kuvittele tilanne/yhteiskunta joissa tietyissä asioissa toinen sukupuoli ei voi koskaan ´voittaa´, on melkein sama mitä teet niin häviät aina, vaikka olisit oikeassa.
Sinulla ei ole vaihtoehtoa muuta kuin olla hiljaa, purra hampaat yhteen, kuunnella ja myöntyä.

Kuvittele yhteiskunta jossa sinulle luontainen tapa (joskin huono kenties) ilmaista kovaa suuttumista ja loukkaantumista on kielletty tai siitä halveksutaan sinua ilman että sinulta on koskaan kysytty mitään.

Kuvittele yhteiskunta jossa sinut pakoitetaan ilmaisemaan itsesi aina tietyllä tavalla ja kykenemättömyys siihen saa aikaan sen että sinut tuomitaan jossain mielessä kelpaamattomaksi.

Kuvittele yhteiskunta jossa pelisäännöt on laadittu sillä tavalla että ne sopivat luontaisesti toiselle joukkueelle mutta toiselle joukkueelle eivät.

Ja tämä kaikki jätetään huomiotta sosiaalisessa kanssakäymisessä ja yleensäkkin kun asioista keskustellaan.
Tämä huomiotta jättäminen on se mikä minua kismittää ehkä eniten, en suinkaan vaadi sitä että säännöt on muutettava uudestaan.

Mutta kuvittele nyt että Amerikkalaista jalkapalloa pelaava joukkue joutuu niissä varustuksissa pelaamaan sulkapalloa. ? ilman että yleisö kiinnittää siihen mitään huomiota tai että sitä otetaan mitenkään huomioon säännöissä?
 
moi taas
Alkuperäinen kirjoittaja jenski:
Eli siis Jaskan mielestä on ihan OK jos vaimo on kauhian väsynyt kun kotona on niin rankkaa ja jättää kusivaipat lojumaan pitkin lattioita? Et kai missään nimessä vaan huomauta rakkaalle naisellesi siitä ettei hälle vaan tule paha mieli vaan ihan hissukseen siivoilet koko päivän sotkut vielä työpäivän päätyttyä?

Saanen epäillä.
Tähän on kyllä pakko kommentoida. Mulla kyllä saattaa jäädä pissavaippoja lojumaan lattialle jos oon todella väsynyt niin kuin nyt kun kahden viikon ajan oon nukkunu alle kuus tuntia joka yö... Ja mies ei tule mulle nalkuttamaan vaan voi kyllä siivota niitä pois kun tulee kotiin. Eikä siitä sen isompaa numeroa tarvi nostaa! ja kyse ei ole siitä etteikö mulle vois sanoa jos tarvetta olis. Se vaan ymmärtää että olen väsynyt ja haluaa auttaa.[/quote]

No jos se mies on jaksanut mennä päivän aikana pihalle tulppaanit kastelemaan niin eiköhän se vaippojen nostaminen roskikseen onnistuisi siinä ohikulkiessa vaikkapa? Kyseessä ei kuitenkaan ole ap'n antamien tietojen mukaan mitenkään erityisen masentunut/väsynyt mies. Ja mies kuitenkin on ilmeisesti tavallaan "kesälomalla" nyt jos kerta syksyllä alkaa opinnot.
Ap sanoi ettei mies pistä "lomaa" pahakseen myöskään, joten ilmeisesti se kotona olo ei ole niin raastavan raskasta kuitenkaan.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ihan näin hieman offtopicina, niin miksi Jaska kimmastut/suutut niin kovin edes näin tekstien pohjalta tällaiseen aloitukseen? Sun asiasisällön ymmärrän, mutta miksi otat tämän niin tunteikkaasti?

TOki ei ole pakko vastata, alkoi vain mietityttään. :)
Toki vastaan. Sen minkä nyt kykenen jäsentämään ajatuksiani.

Kuvittele tilanne/yhteiskunta joissa tietyissä asioissa toinen sukupuoli ei voi koskaan ´voittaa´, on melkein sama mitä teet niin häviät aina, vaikka olisit oikeassa.
Sinulla ei ole vaihtoehtoa muuta kuin olla hiljaa, purra hampaat yhteen, kuunnella ja myöntyä.

Kuvittele yhteiskunta jossa sinulle luontainen tapa (joskin huono kenties) ilmaista kovaa suuttumista ja loukkaantumista on kielletty tai siitä halveksutaan sinua ilman että sinulta on koskaan kysytty mitään.

Kuvittele yhteiskunta jossa sinut pakoitetaan ilmaisemaan itsesi aina tietyllä tavalla ja kykenemättömyys siihen saa aikaan sen että sinut tuomitaan jossain mielessä kelpaamattomaksi.

Kuvittele yhteiskunta jossa pelisäännöt on laadittu sillä tavalla että ne sopivat luontaisesti toiselle joukkueelle mutta toiselle joukkueelle eivät.

Ja tämä kaikki jätetään huomiotta sosiaalisessa kanssakäymisessä ja yleensäkkin kun asioista keskustellaan.
Tämä huomiotta jättäminen on se mikä minua kismittää ehkä eniten, en suinkaan vaadi sitä että säännöt on muutettava uudestaan.

Mutta kuvittele nyt että Amerikkalaista jalkapalloa pelaava joukkue joutuu niissä varustuksissa pelaamaan sulkapalloa. ? ilman että yleisö kiinnittää siihen mitään huomiota tai että sitä otetaan mitenkään huomioon säännöissä?
Onneksi meille naisille kaikki on kukkasilla tanssimista. Toivottavasti te miehet pääsette joskus meidän kanssa jakamaan nämä kissanpäivät missä kaikki on helppoa, oikeudenmukaista ja kivaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Vastaat itse kysymykseesi jo heti alkuun. Kun joku käyttäytyy mielestäsi "uhkaavasti", se ei ole normaalia. Kenenkään ei pidä kokea pelkoa jne.
Väärin. Vika voi olla myös pelkääjässä, jos hän pelkää olemattomia. Jotkut pelkäävät jo äänen korottamista.
 

Yhteistyössä