jos mies heittää tietokoneen hiiren metrin päähän minusta seinään ja käskee uhkaavan näköisenä olemaan hiljaa

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä kyse on eniten siitä pelkäsitkö? Kenenkään ei pidä pelätä omassa kodissaan. Mun exä käyttäyty vuosia kuin "hullu", mutta en mä sitä pelännyt, vaikka riehui mm kirveen kanssa kotona joskus. Sit yks kerta riidan yhteydessä mä tosiaan pelkäsin sitä ja se suhde oli sitten siinä. Minä kun en pelossa elä.
no tottakai pelkäsin! ja ennen ei ole pelottanut ikinä.

ja jaska, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin kannattaa olla hiljaa. näköjään toi uhkailu on miehillä verissä. jaska olisi siis lyönyt vaimoaan, vaikka hän ei taida tietää mitään kyseisen "nalkutuksen" äänensävystä tai muutenkaan mistään. onnea vaan parisuhteelle.

Minun mielestäni vaan pissavaipan vieminen lattialta on normaalia jokapäiväistä juttua, mikä KUULUU tehdä. nurmikon ajelun voi hoitaa vaikka huomenna, se ei ole niiiin tärkeää.
Eipä ruveta jälkikäteen rationalisoimaan ja muuttelemaan tarinaa.

Sinun ei tarvitse onnea toivottaa minun mahdollisille parisuhteille.
Mitä minä odotan on se että otetaan se kumppani huomioon eikä kävellä toisen yli silmää räpäyttämättä.

Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, niin todellakin kannattaa olla hiljaa, sinun olisi kannattanut olla hiljaa ennen kuin avasit sanaisen arkkusi miehellesi.

fucker..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
nyt tullee mielipide naiselta joka on kerran saanu turpiin ja lähti siitä suhteesta..mut pakko kysyä et miksi käski olee hiljempaa...jos esim joku höpöttäs toista tuntia ku yritän keskittyä eikä ymmärtäis mahdollista vihjettä että rauhaa niin saattasin viskata vaikka päin että lopettaa=(
no selitin että mikä ero on jokapäiväisissä kotitöissä (kotona seinien sisällä asutaan ja ois kiva et siellä olis nättiä, pihatöitä ei ole joka päivä koko ajan..jne.. )

ja en huutanut. ei vaan mies jaksanut asiallisesti tapella asiasta, vaan uhkaili mut hiljaiseksi. miten helvetissä ton jälkeen enää uskaltaa mistään sanoa tai yrittää keskustella?
Miehelläsi voi olla aikamoinen huonon olon stressi parhaillaan. Riittämättömyyden tunne, kun on työtön eikä kotosallakaan "osaa" tehdä asioita "oikein". Mielestään teki kotitöitä jo =ulkotöitä, eikä kestänyt valitusta asiasta.
no joo. mutta ei se silti oikeuta vastavuoroisesti käyttäytymään kuin apina. toivottavasti tajuaa pyytää anteeksi.
Heti kun tämä nainen pyytää anteeksi sitä että käyttäytyi kuin apina, ajattelematon apina.

Heti kun hän pyytää anteeksi sitä että kohteli miestään kuin pientä lasta jota voidaan pallotella sinne sun tänne, heti kun hän pyytää anteeksi sitä että halveksui miestänsä.

Ja sitten pyytää anteeksi sitä että teki nuo asiat silmää räpäyttämättä ja ymmärtämättä. Muistaa myös pyytää anteeksi sitä että on kenties tehnyt noin aiemminkin.

Ai niin, ja pyytää anteeksi sitä että nyt syyllistää miestänsä noista asioista ja venyttää riita tilannetta vaikka on itse syypää koko hommaan (jos syyllistä on etsittävä).

Tyypillistä....
oikeassa olet joo.
mä nyt kommentoinkin vaan lähinnä tuota miehen käytöstä.
 
no ei
Miehesi taitaa olla - jos ei masentunut, niin ainakin hyvin stressaantunut työttömyydestä. Ehkä hän kokee kotona olon turhauttavana. Hän ei ilmeisesti saa oikein otetta arjesta eikä saa siihen runkoa eikä rytmiä.

Ehkä kannattaisi alkaa purkaa vyyhteä tästä näkövinkkelistä. Että nyt miehen työ on lapsen hoitaminen ja siinä ohessa kodin hoito. Ja että ne ovat tärkeitä tehtäviä nyt. Tässä olisi upea mahdollisuus luoda suhde lapseen, sellainen joka kantaa vielä aikuisiällekin.

Kun hän myöhemmin hakee töihin, hän on huomattavasti organisointikykyisempi ja voi kertoa yhtenä vahvuutenaan tämän koti-isä jakson, jos ja kun hän on hoitanut sen kunnialla, ikään kuin työnä.
 
turpiinsa kerran saanu
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
nyt tullee mielipide naiselta joka on kerran saanu turpiin ja lähti siitä suhteesta..mut pakko kysyä et miksi käski olee hiljempaa...jos esim joku höpöttäs toista tuntia ku yritän keskittyä eikä ymmärtäis mahdollista vihjettä että rauhaa niin saattasin viskata vaikka päin että lopettaa=(
no selitin että mikä ero on jokapäiväisissä kotitöissä (kotona seinien sisällä asutaan ja ois kiva et siellä olis nättiä, pihatöitä ei ole joka päivä koko ajan..jne.. )

ja en huutanut. ei vaan mies jaksanut asiallisesti tapella asiasta, vaan uhkaili mut hiljaiseksi. miten helvetissä ton jälkeen enää uskaltaa mistään sanoa tai yrittää keskustella?
Miehelläsi voi olla aikamoinen huonon olon stressi parhaillaan. Riittämättömyyden tunne, kun on työtön eikä kotosallakaan "osaa" tehdä asioita "oikein". Mielestään teki kotitöitä jo =ulkotöitä, eikä kestänyt valitusta asiasta.
no joo. mutta ei se silti oikeuta vastavuoroisesti käyttäytymään kuin apina. toivottavasti tajuaa pyytää anteeksi.
miehesi voi tosissaan olla mielestäsi "apina"mutta jos oikein käsitin niin ei aiemmin ole ollut..eli nyt hyvin tod.näk.masentunut, vittuuntunut, välinpitämätön, ei tiedä paikkaansa jne...ja sitten sinä jolla töitä j apääset pois kotoa päiväksi niin on valittamaista kun toinen ei jaksa...yritä tukea j akatso parantaako..kysy onko paha olla..hiivi illalla kainaloon (siivoa vaikka sitä ennen niin aamulla voi miehesikin yrittäää jaksaa pitää huushollia yllä)ja puhu, kysy j akerro et suakin oikeesti kyllä vituttas olla työttömänä...
 
ap
jaska, en sua tunne etkä sinä tunne minua. mutta olet silti törkein ihminen kenet olen netissä tavannut. enkä kaunistele tarinaa. jos et ollut paikalla voit pitää turpasi kiinni. väität että puhuin kuin lapselle vai? mitä tein väärin? odotin likavaipan korjaamista lattialta?
 
Täällä onkin huomattavasti fiksumpaa porukkaa jo kommentoimassa, minä vetäydyn pois tästä ketjusta, kylläpäs paloi päreet mokoman asian takia.

Mutta se mielikuva jossa toinen rationalisoiden/hymyillen/näppärästi ilmoittaen tulee kertomaan toiselle että millä tavalla olla "hyvä perheen isä" tai tässä tapauksessa "mies" niin sai minut ainakin suuttumaan.
 
Jaskan tapauksessa pelko olisi aiheen, mutta pelkkä raivoaminen ja esineiden hajoittaminen ei anna aihetta huoleen. Varsinkin kun hän ei uhkaillut sinua.

Mutta tuollainen käytös, että ei osallistu kotitöiden tekemiseen on jo huolestuttavaa. Kehoittaisin miettimään haluatko elää elämäsi tälläisen miehen kanssa.
 
ap
kiitoksia kaikille. mieheni on tosiaan ollut aivan ihana malli-isä ja aviomies. ja suhteemme ihan lähes täydellinen.

ja samantapaisia kinasteluja on ollut ennenkin, mutta miehen reaktio oli nyt liioteltu ja pelottava. jaska on hyvä ja tulee vaan vetämään mua turpiin, kun kerran naisten satuttaminen on näköjään verissä. annan kyllä osoitteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Jaskan tapauksessa pelko olisi aiheen, mutta pelkkä raivoaminen ja esineiden hajoittaminen ei anna aihetta huoleen. Varsinkin kun hän ei uhkaillut sinua.

Mutta tuollainen käytös, että ei osallistu kotitöiden tekemiseen on jo huolestuttavaa. Kehoittaisin miettimään haluatko elää elämäsi tälläisen miehen kanssa.
Huomauttaisin, että mies teki ulkohommia eli ei ollut täysin tekemättä mitään kotitöitä. Ei vain sattunut tekeen tälläkertaa sisähommia. Asiallinen puhuminen olisi fiksumpaa tuossa tilanteessa. Ei syyttävästi, eikä missään nimessä siten, että "marmattamisella" ajaa toisen ns. "nurkkaan".
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Täällä onkin huomattavasti fiksumpaa porukkaa jo kommentoimassa, minä vetäydyn pois tästä ketjusta, kylläpäs paloi päreet mokoman asian takia.

Mutta se mielikuva jossa toinen rationalisoiden/hymyillen/näppärästi ilmoittaen tulee kertomaan toiselle että millä tavalla olla "hyvä perheen isä" tai tässä tapauksessa "mies" niin sai minut ainakin suuttumaan.
- en hymyillyt.
- sanoin: minun mielestäni kotityöt... etc..
- näppärästi? oletko jaska ikinä ollut eri mieltä kenenkään kanssa jostain? vastaatko kaikille antamalla turpiin vai yritätkö selittää kantasi?
- minun ei tarvitse neuvoa mkiten olla hyvä isä, hän osaa sen luonnostaan.

suutu rauhassa.
 
N41v
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Huomauttaisin, että mies teki ulkohommia eli ei ollut täysin tekemättä mitään kotitöitä. Ei vain sattunut tekeen tälläkertaa sisähommia. Asiallinen puhuminen olisi fiksumpaa tuossa tilanteessa. Ei syyttävästi, eikä missään nimessä siten, että "marmattamisella" ajaa toisen ns. "nurkkaan".
Eihän se tehnyt ollenkaan mitään kotihommia, kun ei tehnyt niitä hommia mitä ap odotti miehensä tekevän. Ei ole kuin yksi ratkaisu ->JSAAP!

Mitä siitä että yhden kilahtamisen takia menee perhe rikki.... ihanaa malli-isää ja aviomies vessata alas. Ku ny sattui yks huonompi hetki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitoksia kaikille. mieheni on tosiaan ollut aivan ihana malli-isä ja aviomies. ja suhteemme ihan lähes täydellinen.

ja samantapaisia kinasteluja on ollut ennenkin, mutta miehen reaktio oli nyt liioteltu ja pelottava. jaska on hyvä ja tulee vaan vetämään mua turpiin, kun kerran naisten satuttaminen on näköjään verissä. annan kyllä osoitteen.
Jos miehesi ei ole ennen tuollain käyttäytynyt, kannattaa se ottaa nyt samantien puheeksi, mutta HYVIN asiallisesti. Luulisin, että miehesi käy nyt itse kamalaa kriisiä itsensä kanssa, koska on työtön. Se voi olla tosi paha pala ja tuollainen käytös voi näyttää osittain masennuksen merkkejä. Keskustele miehesi kanssa miten hän kokee työttömyyden ja nyt kotona olemisen. Kannattaa ottaa puheeksi, ettei saa käyttäytyä edes masentuneena aggressiivisesti vaan voi lähteä vaikka pienelle happikävelylle´kesken kaiken.

Niin ja Älä välitä jaskan tekstistä, jos koit sen kovin aggressiivisesti.

 
no huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja turpiinsa kerran saanu:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
nyt tullee mielipide naiselta joka on kerran saanu turpiin ja lähti siitä suhteesta..mut pakko kysyä et miksi käski olee hiljempaa...jos esim joku höpöttäs toista tuntia ku yritän keskittyä eikä ymmärtäis mahdollista vihjettä että rauhaa niin saattasin viskata vaikka päin että lopettaa=(
no selitin että mikä ero on jokapäiväisissä kotitöissä (kotona seinien sisällä asutaan ja ois kiva et siellä olis nättiä, pihatöitä ei ole joka päivä koko ajan..jne.. )

ja en huutanut. ei vaan mies jaksanut asiallisesti tapella asiasta, vaan uhkaili mut hiljaiseksi. miten helvetissä ton jälkeen enää uskaltaa mistään sanoa tai yrittää keskustella?
Miehelläsi voi olla aikamoinen huonon olon stressi parhaillaan. Riittämättömyyden tunne, kun on työtön eikä kotosallakaan "osaa" tehdä asioita "oikein". Mielestään teki kotitöitä jo =ulkotöitä, eikä kestänyt valitusta asiasta.
no joo. mutta ei se silti oikeuta vastavuoroisesti käyttäytymään kuin apina. toivottavasti tajuaa pyytää anteeksi.
miehesi voi tosissaan olla mielestäsi "apina"mutta jos oikein käsitin niin ei aiemmin ole ollut..eli nyt hyvin tod.näk.masentunut, vittuuntunut, välinpitämätön, ei tiedä paikkaansa jne...ja sitten sinä jolla töitä j apääset pois kotoa päiväksi niin on valittamaista kun toinen ei jaksa...yritä tukea j akatso parantaako..kysy onko paha olla..hiivi illalla kainaloon (siivoa vaikka sitä ennen niin aamulla voi miehesikin yrittäää jaksaa pitää huushollia yllä)ja puhu, kysy j akerro et suakin oikeesti kyllä vituttas olla työttömänä...
Niin ja sitten kun nainen on kotona kotiäitinä (joko omasta tahdostaan tai muista syistä) ja miesparka raataa niska limassa koko päivän voivoivoi ja vaimo ei oo kokannut ateriaa valmiiksi miehen kotiin tullessa niin VOIVOI kun on kamala akka joka ei arvosta miehen työntekoa ja rahan-ansaintia ollenkaan!!

Mutta jos mies on kotona koti-isänä, vaikkakin olosuhteiden pakosta, niin vaimon pitäisi aamulla ennen töihinlähtöä siivota ja hoitaa lapsi ja melkeinpä kattaa miesparalle aamupala valmiiksi ettei rassukka masennu ihan täysin kun se on vaan niin kertakaikkisen HANKALAA.

Just joo.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitoksia kaikille. mieheni on tosiaan ollut aivan ihana malli-isä ja aviomies. ja suhteemme ihan lähes täydellinen.

ja samantapaisia kinasteluja on ollut ennenkin, mutta miehen reaktio oli nyt liioteltu ja pelottava. jaska on hyvä ja tulee vaan vetämään mua turpiin, kun kerran naisten satuttaminen on näköjään verissä. annan kyllä osoitteen.
Jos miehesi ei ole ennen tuollain käyttäytynyt, kannattaa se ottaa nyt samantien puheeksi, mutta HYVIN asiallisesti. Luulisin, että miehesi käy nyt itse kamalaa kriisiä itsensä kanssa, koska on työtön. Se voi olla tosi paha pala ja tuollainen käytös voi näyttää osittain masennuksen merkkejä. Keskustele miehesi kanssa miten hän kokee työttömyyden ja nyt kotona olemisen. Kannattaa ottaa puheeksi, ettei saa käyttäytyä edes masentuneena aggressiivisesti vaan voi lähteä vaikka pienelle happikävelylle´kesken kaiken.

Niin ja Älä välitä jaskan tekstistä, jos koit sen kovin aggressiivisesti.
:flower: kiitos. ei mies masentunut ole, tykkää olla työtön ja lomalla, opinnot alkavat syksyllä. reagoin voimakkaasti väkivaltaisen lapsuuden takia. se ilme oli ihan sama kuin isäpuolellani kun alkoi riehumaan ja hakkaamaan. :(

ja vaikea olla välittämättä jaskasta.. miten ihminen voi olla noin naisvihamielinen? mitä ihmettä se edes plussalla tekee, kun naisia noin vihaa? :eek:
 
just joo
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Eipä ruveta jälkikäteen rationalisoimaan ja muuttelemaan tarinaa.

Sinun ei tarvitse onnea toivottaa minun mahdollisille parisuhteille.
Mitä minä odotan on se että otetaan se kumppani huomioon eikä kävellä toisen yli silmää räpäyttämättä.

Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, niin todellakin kannattaa olla hiljaa, sinun olisi kannattanut olla hiljaa ennen kuin avasit sanaisen arkkusi miehellesi.

fucker..
Eli siis Jaskan mielestä on ihan OK jos vaimo on kauhian väsynyt kun kotona on niin rankkaa ja jättää kusivaipat lojumaan pitkin lattioita? Et kai missään nimessä vaan huomauta rakkaalle naisellesi siitä ettei hälle vaan tule paha mieli vaan ihan hissukseen siivoilet koko päivän sotkut vielä työpäivän päätyttyä?

Saanen epäillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Niin ja Älä välitä jaskan tekstistä, jos koit sen kovin aggressiivisesti.
Öö asia ei edes minua koske mutta koin hyvin agressiiviseksi sen että väkivallalla uhkaillaan. Ei ole helppoa Jaskan lähipiirissä elävillä jos on tuollainen kun antaa täällä kuvaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitoksia kaikille. mieheni on tosiaan ollut aivan ihana malli-isä ja aviomies. ja suhteemme ihan lähes täydellinen.

ja samantapaisia kinasteluja on ollut ennenkin, mutta miehen reaktio oli nyt liioteltu ja pelottava. jaska on hyvä ja tulee vaan vetämään mua turpiin, kun kerran naisten satuttaminen on näköjään verissä. annan kyllä osoitteen.
Älä viitsi muuttaa keskustelun kontekstiä jälkikäteen ja laittaa sanoja minun suuhun.
Tein viestissäni selväksi että sanoin asiat "ilman suodatusta" tarkoituksella.
Se että te ette osaa laittaa moista oikeaan viitekehykseen ei liene minun ongelma.

Miehen reaktio oli sinusta liioiteltu ja pelottava.
Tässä sinä taas sanelet rajat ja säännöt että mitenkä ihminen saa tuntea tai ilmaista tuntemuksensa.

Et sinä naisena päätä näistä asioista kuten ei miehetkään päätä siitä että mistä nainen voi loukkaantua tai suuttua.

Tässä on moni sanonut paljon hyviä pointteja tässä ketjussa, en ole nähnyt sinun vielä ottavan niitä vielä huomioon millään lailla.
Ikään kuin sinä et edes ajattele että vika voisi olla sinussa, jos syyllistä nyt on kerran haettava (niin kuin aikaisemmin sanoin)

Olet jo päättänyt että vika on täysin miehessä, sinä et tehnyt mitään väärin.
Sinä *vaan asiallisesti sanoit* asiasta ja näin ollen miehen reaktio oli täysin väärin, ei mitenkään ymmärrettävissä.

Jos sinun anoppi tulee asiallisesti sanomaan että kuinka sinä pidät lasta väärin sylissä etkä osaa vaihtaa vaippoja tai mitenkä huonekalujen järjestys on sen kaltainen että se vaarantaa lapsen turvallisuuden niin suuttuisitko? olisiko se loukkaavaa ?
Varmasti olisi

Jos nyt olet tajunnut pointin, eli sen missä sinä menit vikaan niin et vastaa tähän sanomalla " mutta en minä mitään tavaroita paiskoisi"


Ilmeisesti sinä kirjoitit tänne olettaen että kaikki tuomitsevat sinun miehesi käytöksen ja voit istuskella kotonasi odotellen miehesi anteeksipyytelyä minkä hän varmasti tekeekin kunhan tarpeeksi painostat epäsuoralla aggressiolla ja passiivisella aggressiolla.

Meidät on koulutettu tekemään niin...


Edit: tiedän että kirjoitin erittäin aggressiivisesti, totta se on, olen erittäin aggressiivinen keskustelija. Pyydän toki anteeksi.
 
HYVÄ NEUVO
Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Jaskan tapauksessa pelko olisi aiheen, mutta pelkkä raivoaminen ja esineiden hajoittaminen ei anna aihetta huoleen. Varsinkin kun hän ei uhkaillut sinua.

Mutta tuollainen käytös, että ei osallistu kotitöiden tekemiseen on jo huolestuttavaa. Kehoittaisin miettimään haluatko elää elämäsi tälläisen miehen kanssa.
No niin, jälleen kerran se täältä tuli.
Ota ero.
Kun puoliso ei täytä toiveita, kun elämä kolhii, työttömyys masentaan, ei jaksa, ei viitsi, kun naisella kroppa lässähtää synnytyksessä ja tissit roikkuu, miehelle tulee vatsakumpua ja tulot pienenee, niin eihän siinä aviopuolison kuulu tukea eikä ymmärtää, eikä vastamäessä seistä puolison rinnalla tukemassa.
Ei.
On aika erota.

ja sitten samat ihmiset vauhkoo täällä, miten helpposin perustein ihmiset eroaa.
joo-oo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Niin ja Älä välitä jaskan tekstistä, jos koit sen kovin aggressiivisesti.
Öö asia ei edes minua koske mutta koin hyvin agressiiviseksi sen että väkivallalla uhkaillaan. Ei ole helppoa Jaskan lähipiirissä elävillä jos on tuollainen kun antaa täällä kuvaa.
Eipä siinä tosiaan paljon tulkinnan varaa jäänyt. Aika hurjaa tekstiä. En myöskään uskaltaisi elää ihmisen kanssa, joka kirjoittaa noin avoimen väkivaltaisesti. Tajuaisin, jos olisi kirjoittanut, että voisi ottaa päähän, kun moititaan ja hermot menisivät tms., mutta harvapa ilmaisisi ajatuksiaan ihan "turpiin antamisena" - etenkin on kyse vain mielikuvasta siitä millainen alkuperäinen tilanne oikeasti oli ja oliko ap:llä oikeasti syytä olla kyllästynyt huushollin sotkuun tms. Mutta totuushan on tietty se, että emme tiedä asiasta yhtikäs mitään...
 
mamma
Yritä keskustella miehesi kanssa asiasta rauhallisesti ja kerro, että pelkäsit häntä. Ehkä hän sitten ymmärtää, että teki väärin. Ymmärrän kyllä miestäsikin jossain mielessä, koska hän on kuitenkin ulkohommia tehnyt. Hän varmaan koki, ettei häntä arvosteta ollenkaan. Mutta se hänenkin pitäisi ymmärtää, ettei noin saisi toista säikytellä..
 

Yhteistyössä