Jos miehes sanois sun lapsista näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CrystalBlue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
No kyllä kai lapsen itku herättää miehessäkin tunteita, vaikkei lapset omia olisikaan... Itsekin kyllä olen hirmu herkkä, jos joku sanoo lapsestani jotain negatiivista, tai sinne päinkään.

Mutta siis, välttämättä mies ei tarkoittanut, ettei lapsesta saisi mitään ääntä lähteä. Kuitenkin myös miehellä on oikeus negatiivisiinkin tunteisiin. Vaikka sinun lapsi onkin. :hug:

Joo tietty..
mut se tyyli millä sanoi.. ja äänensävy.. "ei ne ole koneita".. ni toinen vastaa et mielummin niitä.. kun tyyliin itkevä lapsi.. se vaan kolahti muhun aika lailla..

Mä tunnen tosi kovasti myötätuntoa sua kohtaan. :hug: Ymmärrän hyvin, että suhteesta haluaa pitää kiinni, mutta lapset ovat tärkeimmät... Jos oikeesti tuntuu, ettei asennemuutosta oo tulossa, niin kannattaa ehkä miettiä asioiden tärkeysjärjestystä.

Tässä nyt ollut muitakin juttuja mitkä laittanut miettimään asioita ja olisko parempi yksin.. mutta sillä saralla mies on jo muuttunut parempaan.. ja ymmärtää munkin kannan asiaan..
ehkä tässä olis mahdollisuus kuitenkin.. sen muuttua myös tässä asiassa.. mutta tuntuu tiukasti pitävän kiinni siitä ettei lasten tarvitse itkeä..
mä käskin sen lähteä kotiin heti tilanteen jälkeen.. sen verran pahalta se tuntui..

:| ja kyllä tästä puhutaan sitten kunhan saan mun ajatukset kasattua etten käy päälle kun syyttäjä..

Lasten ei tarvitse itkeä? Kysypä siltä saako aikuiset itkeä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kumman otat?:
Mies selvästi ei ole lapsirakas ja varmasti jonain päivänä saadan iltapäivä lehdistä lukea kuinka miehesi on väkivaltaisesti pahoinpidellyt lasta ja äiti ollut vaan hiljaa.
Valitse nyt joko lapsesi onnellinen ja turvallinen lapsuus tai sitten seksipano koneesi. Kummasta vaikeampi luopua?

|O |O |O

Joo ja ei todellakaan ole väkivaltainen!! :kieh:
Ja JOS olis niin en todellakaan kattois vierestä! IDIOOTTI!

Mies selvästi ei ole lapsirakas ja varmasti jonain päivänä saadan iltapäivä lehdistä lukea kuinka miehesi on väkivaltaisesti pahoinpidellyt lasta ja äiti ollut vaan hiljaa.
Valitse nyt joko lapsesi onnellinen ja turvallinen lapsuus tai sitten seksipano koneesi. Kummasta vaikeampi luopua?

No nyt ampui "vähän" yli!!!

No nyt ampui "vähän" yli!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Jos se vaan toivoo että ne olisi koneita = että niihin olis selkeät käyttöohjeet ja on/off- nappi?
Mä oon usein toivonut tuota :D

mä taas oon monesti kysyny miks näis ei voi olla volyme-nappii tai mutee :D

Älkää heti teilatko, mä koitan vähän tuoda toisakin näkökantaa ongelmaan (ap ei varmaan pistä pahitteeksi?). En todellakaan puolustele miehen sanomisia, mutta voin ymmärtää mitä miehen pään sisällä saattaa muhia. Teillä on suht tuore suhde, vuosi yhdessäasumista ei ole vielä kovinkaan paljon. Siinä ajassa tosin ehtii kyllä tutustumaan ja tottumaan yhteiseen arkeen. Sinun mukanasi tuli "koko paketti", eli lapset ja sinä itse. Se miehen on kertakaikkiaan hyväksyttävä, ja varmasti on jo hyväksynytkin. Lapsilla ja miehellä on omanlaisensa suhde keskenään. Ovat varmasti kiintyneet toisiinsa omalla tavallaan, mutta isää ei miehestäsi heille tule, eikä varmasti ole tarkoituskaan. Mutta, mutta... Miten mies esittää negatiivisia tunteitaan lapsia vastaan, ellei sanomalla suoraan? Miehellä on oikeus tuntea sellaisiakin tunteita, niinkuin jokaisella vanhemmallakin! Varmasti joskus oma lapsikin käy hermoille! Miehesi purkaa tunteitaan SINUUN, mikä on erittäin viisaasti menetelty. Vai ymmärsinkö ihan oikein? Uskon, että teillä on vielä pitkä tulevaisuus yhtenä uusperheenä :hug:

Jos se vaan toivoo että ne olisi koneita = että niihin olis selkeät käyttöohjeet ja on/off- nappi?

Tää mullekin tuli mieleen =)

Ja yksi mitä aloin miettimään sillon kun meiän tytöllä (vajaa 4v) alkoi pienenä 1½ vuotiaana eka kunnon uhma, oli että onkohan "näissä" joku palautusoikeus? :D Joskun miehelle uhkasin että soitan ihan pokalla sairaalaan ja kysyn... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja miero:

joo kyl mä tiiän noi heitot ihan hyvin itekin.. mut se miten asia sanotaan ja millä äänensävyllä .. niin loukkas aikas palojn..enkä ymmärrä kun se laukoo suustaan paljon sammakoita..

totta. se tapa millä asia ilmaistaan tekeekin sen onko kommentti puhtaasti herja vai töksähtääkö se pahasti ja satuttaa. tiedän tunteen mutta toisaalta, onko tuota järkeä jatkaa?

jäi loppukaneetti puuttumaan; kyllä se leijonaemo meidän jokaisen sisällä nostaa päätään, oli se kuka tahansa joka arvostelee omaa lasta! :kieh: Ymmärrän, miksi Crystal on pettynyt mieheensä...

Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Jos se ei oikeasti tajua, että lapset nyt vaan ovat sellaisia, että ne itkevät ja kitisevät, niin antaisin lähdöt sellaiselle. Vähän siltä vaikutta tuo sun tilanne.

Peesaan.

Ja ihmettelen miks kaikki puolustelee tuota MIESTÄ :o

Mun ex oli samanlainen, ja joskus sillä kilahti muksujen itkuun.. :( Oli viimeinen kilahdus meidän suhteessa. HÄN ei kuulemma ikinä itkenyt eikä melunnut...

Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Älkää heti teilatko, mä koitan vähän tuoda toisakin näkökantaa ongelmaan (ap ei varmaan pistä pahitteeksi?). En todellakaan puolustele miehen sanomisia, mutta voin ymmärtää mitä miehen pään sisällä saattaa muhia. Teillä on suht tuore suhde, vuosi yhdessäasumista ei ole vielä kovinkaan paljon. Siinä ajassa tosin ehtii kyllä tutustumaan ja tottumaan yhteiseen arkeen. Sinun mukanasi tuli "koko paketti", eli lapset ja sinä itse. Se miehen on kertakaikkiaan hyväksyttävä, ja varmasti on jo hyväksynytkin. Lapsilla ja miehellä on omanlaisensa suhde keskenään. Ovat varmasti kiintyneet toisiinsa omalla tavallaan, mutta isää ei miehestäsi heille tule, eikä varmasti ole tarkoituskaan. Mutta, mutta... Miten mies esittää negatiivisia tunteitaan lapsia vastaan, ellei sanomalla suoraan? Miehellä on oikeus tuntea sellaisiakin tunteita, niinkuin jokaisella vanhemmallakin! Varmasti joskus oma lapsikin käy hermoille! Miehesi purkaa tunteitaan SINUUN, mikä on erittäin viisaasti menetelty. Vai ymmärsinkö ihan oikein? Uskon, että teillä on vielä pitkä tulevaisuus yhtenä uusperheenä :hug:

Ei olla asuttu yhdessä.. Ehkäpä siksi en käsitä miten voi sillä "mennä hermo" noinkin pienestä.. kun on ollut meillä sen puoli tuntia..
Onhan hän meidät hyväksynyt varmaankin kun ekana päivänä kun tavattiin tiesi että mulla lapset myös. Ja siltikin soitti jne.
Kestäisin sen paremmin jos sanois asian toisenlailla eikä "haukkumalla".. tai vertaamalla et olispa noi koneita ni ei tarvis kuunnella..
Todellakin haluan että tämä toimii.. mut jatkuvasti samasta asiasta sanominen ei ole mitenkään kovin kivaa.. ja varsinkin kun se liittyy lapsiin.. niin luulis oppivan , ymmärtävän ekasta kerrasta.. tai viimeistään toisesta.. syöhän se tätä kun tulee riitaa.. nytkään ei oltu viikkoon melkein nähty..

CB, tuo ei oikeasti mielestäni kuulosta siltä että miehesi on aidosti hyväksynyt lapsesi. Ei vanhempipuolen tietenkään tarvitse olla mikään yli-ihminen, mutta kyllä pitäisi ymmärtää että lapsella on oikeus näyttää tunteitaan. Vaikka se sitten tarkoittaisi itkua ja meluamista.

Jos on kyse vaan "sopeutumisongelmista" :hug: Mä uskon, että asiat on ratkaistavissa. Jos ja kun teillä on seuraavaksi aikaa ihan kahden, nosta kissa pöydälle ja kysy mikä miestä ärsyttää. Koittakaa pitää keskustelu asiallisena, ja anna miehen ilmaista negatiivisiakin tunteitaan. Koita pysyä tyynenä ja suuttumatta ja yrittäkää päästä kompromissiin. Lapsien on annettava olla lapsia omine (joskus ärsyttävine :kieh:) piirteineen. Anna miehelle aikaa tutustua lapsiin, olen varma että kiintymyssuhde heihin on vielä vasta kehittymässä.

Tää on taas näitä juttuja, kun mies on sanonut jotain, joka ei ole tilanteeseen täysin sopivaa ja siitä sitten vedetään kollektiiviset herneet nenään.

Miehellä ei saa olla huonoa päivää? Ja hänen sanomiset tulkitaan lähtökohtaisesti pahimman mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja miero:

musta tuntuu kans että meiltä löytyy vaan se repeat.. :D !

mutta juu kyllä mäkin olisin loukkaantunut..ja sillä on tosiaan merkitystä millä äänensävyllä sen sanoo!

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Jos on kyse vaan "sopeutumisongelmista" :hug: Mä uskon, että asiat on ratkaistavissa. Jos ja kun teillä on seuraavaksi aikaa ihan kahden, nosta kissa pöydälle ja kysy mikä miestä ärsyttää. Koittakaa pitää keskustelu asiallisena, ja anna miehen ilmaista negatiivisiakin tunteitaan. Koita pysyä tyynenä ja suuttumatta ja yrittäkää päästä kompromissiin. Lapsien on annettava olla lapsia omine (joskus ärsyttävine :kieh:) piirteineen. Anna miehelle aikaa tutustua lapsiin, olen varma että kiintymyssuhde heihin on vielä vasta kehittymässä.

e
i meillä ole kahdenkeskistä aikaa juurikaan.. mä olen iltasin niin väsynyt ja aamulla pitää herätä aikasin.. ehkäpä tässä joskus löytyy aikaa.. illasta..

Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Tää on taas näitä juttuja, kun mies on sanonut jotain, joka ei ole tilanteeseen täysin sopivaa ja siitä sitten vedetään kollektiiviset herneet nenään.

Miehellä ei saa olla huonoa päivää? Ja hänen sanomiset tulkitaan lähtökohtaisesti pahimman mukaan?

Ööh. No ei. Tässä ap kertoili vähän muutakin tuosta miehestä. Luitko?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä:

Saa olla huono päivä.. muttei ollut ,ainakaan siihen asti kunnes ei 4v halunnutkaan nukkua ja kiukkuili.. pitihän sen nyt kuunnella sitä "meteliä" muutama minuutti.. :headwall:
Ja kyllä mä varmaan tulkitsinkin sen pahimman mukaan koska just siltä se kuulosti.. ai niin en mä sais ottaa itteeni jos mun lapsia haukutaan jne..
tietty otan.. :snotty: ja joo ei oo vaan kyse tästä yhdestä jutusta..vaan monesta.. ja tasasin väliajoin.. niin kummasti sitä sitten tulee tällanen kärttynen nokkiinsa ottava.. :snotty:

Yhteistyössä