Jos miehes sanois sun lapsista näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CrystalBlue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin kauan, kuin mies sanoo SINULLE näitä asioita, ei huuda lapsille, ei tiuski lapsille, eikä VARSINKAAN käy käsiksi kehenkään on toivoa ainakin minun mielestäni. Täällä palstalaisilla on vallitseva käsitys, että uuden puolison on hyväksyttävä ja nieltävä ihan kaikki mitä oma lapsi tekee? Ärsyttäähän jotain sukulaisten ja naapurin lapsetikin? Ennenkuin kiintymyssuhdetta on kunnolla syntynyt, voi todella jotkin piirteet ihmetyttää tai tavat ärsyttää.. Vai olenko muka mielipiteineni ihan metsässä???

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Jos se vaan toivoo että ne olisi koneita = että niihin olis selkeät käyttöohjeet ja on/off- nappi?
Mä oon usein toivonut tuota :D

oisitpa kuullu et hymyilis :( kun sen mielest ne pitäs siis opettaa heti niin ettei itke ja melua ollenkaan :|

Hö :/
Ei se tajuu, kun ei sillä oo vielä omia... :hug:
Ja ehkä se haluais sut pelkästään itselleen, ja on "mustasukkainen" siitä huomiosta mitä sun lapset sulta saa?

ei se oo sitä.. vaan kun alkaa näyttää siltä ettei se osaa olla niitten kans vaiks miten yrittää.. ja ei sais päästä itkua eikä mitään.. huoh.. en tiedä kauan jaksan enää..

enpä alkais sinuna mitään vakavaa ainakaan suunnittelemaan, ei kauheen lupaavalta vaikuta :/

Ei kai se nyt varmaan tahallaan mitään sano mutta sillä hetekllä kun ne suustansa päästää niin ei tunnu kivalta.. oliskin vaan et harvemmin.. mut kun ei.. kauanko menee et se sopeutuu sitten tähän ? Että mulla on niitä lapsia ja sen pitäs oppia elämään niitten kanssa joskus tässä?

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Mutta hänen kanssaanko kaikesta huolimatta haluat/aiot olla?

Haluan, koska on hänessä myös erittäin paljon hyviä asioita!
Ja jos asiat näin jatkuis niin eihäbn se silloin tule toimimaan.. mut jos asiat saatais järjestymään..

No tietääkö se mies, että pahoitti pahasti sinun mielesi?

Jos Crystal todella epäilyttää, voitko kuvitella että ottaisitte vähän etäisyyttä toisiinne? Jos miehesi miettisi hetken aikaa rauhassa mitä tulevaisuudeltaan oikein tahtoo?

Täytyy vielä mainita, että minua on siunattu maailman ihanimmalla lapsipuolella <3 Oma lapsi se on enemmänkin viirapää ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
niin kauan, kuin mies sanoo SINULLE näitä asioita, ei huuda lapsille, ei tiuski lapsille, eikä VARSINKAAN käy käsiksi kehenkään on toivoa ainakin minun mielestäni. Täällä palstalaisilla on vallitseva käsitys, että uuden puolison on hyväksyttävä ja nieltävä ihan kaikki mitä oma lapsi tekee? Ärsyttäähän jotain sukulaisten ja naapurin lapsetikin? Ennenkuin kiintymyssuhdetta on kunnolla syntynyt, voi todella jotkin piirteet ihmetyttää tai tavat ärsyttää.. Vai olenko muka mielipiteineni ihan metsässä???

Tästä täytyy tosiaan puhua sen kanssa.. pää lyö jo kohta ihan tyhjää tässä..

Alkuperäinen kirjoittaja Isä:

Ja jos asiat näin jatkuis niin eihäbn se silloin tule toimimaan.. mut jos asiat saatais järjestymään..

Tietää.. sanoin sen sille ja käskin menemään omaan kotiinsa.. sen verran pahasti..

muoks.. siis sen verran pahasti pahoitti mieleni..

no, sitten sinuna kertoisin, kuinka pahalta sinusta lasten arvostelu tuntuu. Pyytäisin arvostelemaan vaikka minua, mutta jättämään lapset rauhaan. En itse henkilökohtaisesti voisi olla ihmisen kanssa, joka syyttä lastani arvostelisi...

Tietää.. sanoin sen sille ja käskin menemään omaan kotiinsa.. sen verran pahasti..

No hyvä että sanoit suoraan! Asia kannattaa käsitellä jälkeenpäin sitten, kun puolin ja toisin ollaan rauhallisilla mielillä. Käsittelemättä sitä ei kannata jättää, käsittelemättömät asiat tuhoaa varmasti parisuhteen (nimim. kokemusta on).

No hyvä että sanoit suoraan! Asia kannattaa käsitellä jälkeenpäin sitten, kun puolin ja toisin ollaan rauhallisilla mielillä. Käsittelemättä sitä ei kannata jättää, käsittelemättömät asiat tuhoaa varmasti parisuhteen (nimim. kokemusta on).

No se tässä hyvä puoli että kaikki asiat ollaan saatu puhuttua.. rauhottumisen jälkeen..

Välittääkö miesystäväsi miltä sinusta ja lapsistasi tuntuu?

Se raha-asioista saivartelu ja tuo ymmärtämättömyys lapsia kohtaan kertovat kyllä aika paljon ihmisen luonteesta. Jos mies joutuu kovasti ponnistelemaan ollakseen ns. normaali (älyää jotain lasten tunne-elämästä, ei laske joka senttiä ja maitopurkillista jne.), kertoo se jonkin sortin taipumuksesta luonnevikaisuuteen ja jossain vaiheessa homma kaatuu omaan mahdottomuuteensa.

Joidenkin asioiden tulisi tulla luonnostaan, ei niitä voi pakottaa. Ja jos ihminen joutuu ponnistella ollakseen ns. normaali, tulee jossain vaiheessa kunnon pamaus ja hermojen menetys.

Jos itse olisin tuossa tilanteessa, et mies noin nihkeenä mun lapsii ja niiden normaaliin ääntelyyn lapsen tasoisee käyttäytymiseen niin miettisin vakavasti kumpi on täkeempi suhde vai lapset. No siis ei sitä tietty tarvi ees miettii lapsi tieteki tärkein.
Ja aika heikolta kuulostaa eläminen tollasen kanssa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Bannitar:
Välittääkö miesystäväsi miltä sinusta ja lapsistasi tuntuu?

Se raha-asioista saivartelu ja tuo ymmärtämättömyys lapsia kohtaan kertovat kyllä aika paljon ihmisen luonteesta. Jos mies joutuu kovasti ponnistelemaan ollakseen ns. normaali (älyää jotain lasten tunne-elämästä, ei laske joka senttiä ja maitopurkillista jne.), kertoo se jonkin sortin taipumuksesta luonnevikaisuuteen ja jossain vaiheessa homma kaatuu omaan mahdottomuuteensa.

Joidenkin asioiden tulisi tulla luonnostaan, ei niitä voi pakottaa. Ja jos ihminen joutuu ponnistella ollakseen ns. normaali, tulee jossain vaiheessa kunnon pamaus ja hermojen menetys.

Luulen että välittää tietenkin. Sillä ei vaan ole minkäänlaista käsitystä miten lapset käyttäytyy ja on ja toimii.. siksi pyrkii pitämään kaiken hallinassa, eli itkut yms pois ni homma hallussa tyyliin.. tai näin mä sen käsitän.
Ei sille ole luontaista puhua lasten kanssa "lässyttämällä" tai edes vähän lasten "kielellä".. puhuu niille ihan niinkuin muillekin.. aikuisille..

Ap, ymmärsinkö oikein. Lapsesi itki, miehesi halusi mennä rauhoittelemaan lasta ja sinä kielsit?

Kääntäisin miehen kommentit ennemmin kuittailuksi sinulle ja lastenhoitotyylillesi kuin negatiiviseksi kommentiksi lapsestasi.

Parisuhteessa yleensä kannattaa kysyä suoraan kumppanilta mitä tarkoitit, eikä mielessään hautoa omia tai muiden tulkintoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, ymmärsinkö oikein. Lapsesi itki, miehesi halusi mennä rauhoittelemaan lasta ja sinä kielsit?

Kääntäisin miehen kommentit ennemmin kuittailuksi sinulle ja lastenhoitotyylillesi kuin negatiiviseksi kommentiksi lapsestasi.

Parisuhteessa yleensä kannattaa kysyä suoraan kumppanilta mitä tarkoitit, eikä mielessään hautoa omia tai muiden tulkintoja.

et ymmärtänyt ..lapsi kiukutteli kun en laittanut peittoa sille jatkuvasti ja sanoin et saapi laittaa ite "tekoitkua" oli ja mies oli menossa hiljentäämään sen.. eli sanomalla hiljaa nyt..

Alkuperäinen kirjoittaja mies minäkin:
Mulla on lukemisen ymmärtämisessä vikaa kun otan tämän näin

- Ei ne ole mitään koneita...

-Sais olla enemmän koneita = Sais olla enemmän lapsia...

siis sais olla ennemmin koneita.. voi olla et tullut jokunen virhe sinne..

Ehkä hän tuskaili osaavansa toimia koneen piiputtaessa, mutta lapsen hädän hoitaminen ei onnistu. Eli ehdotti lapsen rauhoittelua, minkä sinä kielsit vääränä toimintana...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mies minäkin:
Mulla on lukemisen ymmärtämisessä vikaa kun otan tämän näin

- Ei ne ole mitään koneita...

-Sais olla enemmän koneita = Sais olla enemmän lapsia...

siis sais olla ennemmin koneita.. voi olla et tullut jokunen virhe sinne..

Ehkä hän tuskaili osaavansa toimia koneen piiputtaessa, mutta lapsen hädän hoitaminen ei onnistu. Eli ehdotti lapsen rauhoittelua, minkä sinä kielsit vääränä toimintana...

lasta kävin rauhottelemassa, useasti ennen tätä.. ja kun se "itku" taas tuli niin ajattelin et odotan sen hetken enkä ryntää sinne samantien..

kun lapsi ( vajaa 4v ) itkee tekoitkua kun en suostunut sen pompoteltavaks ja sanoin et saa ite laittaa peiton..kun sen jo monesti kävin laittamassa..
tuli tekoitkua.. tai sellasta et koittaa mut saamaan sinne laittamaan sen..
niin mies toteaas iihen et menee hiljentämään sen..
sanoin et anna olla ( miehellä ei lapsia ) ..
alle minuutin oli "iktkenyt" .. sanoin ukolle ettei lapset ole mitään koneita ja niistä lähtee ääntä jne..
vastaus..sais olla koneita ennemmin..
no tää kolahti muhun niin et se toivois ettei mulla olis lapsia.. koska niistähän lähtee melua ja itkua.. kun ne pitäs opettaa niin ettei ne melua ja itke..

Jäin oikein miettimään tätä tapahtumaketjua. Okei, paljon muutakin tuntuu liittyvän tähän parisuhteeseen, mutta voisihan tämä olla näinkin:

Mies halusi viettää ap:n kanssa aikaa kahdestaan, ilmeisesti siksi tullutkin paikalle. Tilannetta nyt luonnollisesti häiritsee lapsen "temppuilu" eli tuo tekoitku, josta ei tietenkään pääse eroon sillä että äiti suostuu lapsen pompotteluun. Mikä lie tuossa sitten se oikea tapaus hoitaa nukutus mallikkaasti, ei ole nyt se pointti tässä.

No siis mies halusi viettää parisuhdeaikaa. Se ei tahtonut millään onnistua kun tuota tekoitkua ja peitonlaittelua tuntui olevan koko ajan. Naisen huomio oli koko ajan muualla kuin miehessä. Ja jos lapsi (teko)itkee, niin vaikea siinä on kenenkään vanhemman rauhoittua toisen kainaloon tms. Ilmeisesti tässä tapauksessa tilanne oli jatkunut jo jonkin aikaa samanlailla. Ja sitten mies pyytää menemään hiljentämään lapsen -hänellä on tarve olla naisen kanssa kahden- johon sitten ap vastaa tuolla kone-repliikillä.

Tässä kohtaa on mitä ilmeisesti tapahtumien kulminaatiopiste. Ennen tätä kaikki oli suht' ok, tämän jälkeen pakka repesi.

Mies tuli tuolla kone-repliikillä ylikävellyksi, hänelle tuli tunne että tuon naisen elämässä hän ei ole tärkeä, vain lapsi on tärkeä. Toki äänensävytkin vaikuttavat huomattavan paljon, mutta olisihan ap:kin voinut vastata jollain muulla tavalla, vaikka pussaamalla poskelle ja sanomalla, että annetaan lapsen hetken itkeä, kyllä se siitä kohta nukahtaa.

Avaan sateenvarjon jo valmiiksi.

Yhteistyössä