mies soitti tänään kun olin kaupassa "tuu heti kotiin tai mää vittu kohta heitän tän penikan seinään!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkumieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkumieli

Vieras
Olin vanhemman tytön kans aamupäivällä kaupoissa. Oltiin oltu noin pari tuntia ostoksilla kun mies soittaa ja valittaa et "tää pentu ei oo muuta tehny ku huutanu. Ala tulla heti kotiin syöttämään tää pentuS tai mää vittu kohta heitän tän penikan seinään niin eipähän enää vittu huuda!" Ite olin aivan pökerryksissä. En tienny mitä oisin sanonu. Olin yhtäaikaa surullinen, vihainen ja järkyttynyt. En sanonu muuta kuin "sillä on nälkä, syötä se ja laita nukkuun".

Kun tultiin sit kotiin noin 30 min kuluttua, mies oli pikkuisen kans nukkumassa. Pikkuinen oli kuulema ollut niin väsynyt et oli nukahtanut maitopullolle. Ikää pienellä on 1v1kk ja joskus ihan pienenä viimeksi nukahtanu pullolle. Että voikin mies olla tyhmä! Ettei tajua toisen viestiä eli itkua ja kärttyilyä. Ja miten anteeksiantamatonta kielenkäyttöä! MIten joku sika voi sanoa noin omasta lapsestaan. Ja miten alistavaa käytöstä mua kohtaan. "tuu syöttään pentus!" Niin kuin se nyt vain minun olisi.

En tiedä mitä tässä pitäis ajatella. Äsken yritin ukolle asiallisesti sanoa tapahtuneesta. Sanoin että en halua enää koskaan kuulla tuollaista puhetta. Sanoi sen vaan olleen sellaisen "tokaisun!" Jumalauta! Kuka terve ees voi tokaista tollaista että tappaa oman lapsensa! Vittu meikäläinen pyörittää tätä arkea monesti päivätolkulla yksin! Ei ukko voinu olla ees paria tuntia toisen kans. Miten ihmeessä tästä uskaltaa mihinkään kohta lähteä ja jättää lapsia tolle idiootille!?? Kuulema kun tuntuu että "aina pitää kiirehtiä kotiin kun jossakin on" (viittas nyt siihen kun oli metällä ja erehdyin soittaan ja sanomaan et jos tulis ennen yhdeksää kotiin).
On vaan niin sanoinkuvaamattoman tyhjä ja väsynyt olo.

No oli kyllä aika järetön kommentti... Eikä kyllä munkaan mielestä kovin terveen ihmisen suusta tuu tuommosta tekstiä! Miten tuommosen jälkeen uskaltaa edes jättää lapsia isälle ku ei osaa kuin hermostua jos lapsella hätä... Ymmärrän kyllä olosi =/

En mä tiedä... Suoraan sanottununa RAIVOSTUTTAVA äijä!!!!
Mä en varmaan jättäis tommoselle muksuja ollenkaan edes kauppa reissun ajaksi.
Ja vittuilisin kyllä joka käänteessä, ettei oman mukulan kanssa pärjää hetkeäkään.

Hirveä kommentti, mutta toisaalta tuo on tosi yleistä. Mies sitä varmasti katuu vaikka ei sitä myöntäskään. Kaverin isi oli esikoisestaan kans sanonu tyyliin" Vittu ku me tuo rääpäle tehtiin, ei saa ees seksiä koskaan rauhas harrastaa. Eipä tuota ois." Ku pikkunen oli häiriköinyt seksihommia. Kyllä sitä suutuspäissään sanoo, mutta ei ne koskaan mitään lapselle tekisi.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ja vittuilisin kyllä joka käänteessä, ettei oman mukulan kanssa pärjää hetkeäkään.

tuosta vittuilusta ei ole apua koskaan.. nimimerkillä kokemusta on! ja siitä viisastunut,että on järkevämpiäkin keinoja!!

Onko miehes lapsien kanssa minkä verran, siis keskenään?
Jos ei vaan tosiaan tienny mitä ois pitäny tehdä, ja se lapsen itku jos jatkuu ja jatkuu yrittää mitä vaan niin varmaan tulee aika avuton olo ja hermostuu. Ei mitään kivaa kielenkäyttöö kyllä, että sitä en puolustele.

:hug:
Olipa ikävästi sanottu mieheltäsi :o
Jos mä oon 2 tuntia jossakin, melkein 100% niin tulee soitto kotoa mieheltä.
HETI KOTIIN! kaikki huutaa.
Mut ei ikinä oo sanonut tekevänsä mitään.
Mä ainakin keskustelisin asian TOSI perusteellisesti
:hug:

se johtuu siitä kun eihän miehet osaa lasten kanssa olla ollenkaan!!(paitsi silloin kun lapset on jo syötetty ja nukutettu ja heräilleet ja vaimiina leikkimään)
Miehille pitäis pitää sellainen "kuinka hoidan lastani" -koulutus, joka alkais lapsen ollessa 1v ja kestäis vähintään vuoden ja sisältäis paljon työharjoittelua! Ehkä noi ukot siitä jotain oppis,kai...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

tuosta vittuilusta ei ole apua koskaan.. nimimerkillä kokemusta on! ja siitä viisastunut,että on järkevämpiäkin keinoja!!

En mä sillä, että siitä apua olisikaan.
Mutta kun en siedä tommosta käytöstä, niin mä kyllä "väkisin" vittuilisin koska en pystyisi hiljaa olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Hirveä kommentti, mutta toisaalta tuo on tosi yleistä. Mies sitä varmasti katuu vaikka ei sitä myöntäskään. Kaverin isi oli esikoisestaan kans sanonu tyyliin" Vittu ku me tuo rääpäle tehtiin, ei saa ees seksiä koskaan rauhas harrastaa. Eipä tuota ois." Ku pikkunen oli häiriköinyt seksihommia. Kyllä sitä suutuspäissään sanoo, mutta ei ne koskaan mitään lapselle tekisi.

Näin mäkin haluan uskoa, ettei oikeasti mitään tekisi lapsillemme. Oiskait se varmaan jo tehnyt sen koliikki-helvetin aikana. Silloinkin taisi parikin kertaa sanoa vastaavaa väsyneenä ja suuttuneena. Mutta silti MIKÄÄN EI OIKEUTA sanomaan noin julmasti! Mun mielestä saa olla väsynyt v*ttuuntunut ja kaikkea mahdollista (mitä itsekin olen aika ajoin) mutta en kyllä vois sanoa siltikään noin!!! Kaikkein järkyttävintä on että jos toi kielenkäyttö ei muutu niin lapset kyllä tajuaa tollaset puheet melko pian eivätkä he voi tietää että "isi vaan tokaisee tollaisia, ettei se oikeasti meitä tapa".

Alkuperäinen kirjoittaja MissyMom:
Mä en edes harkitse jättäväni näitä isänsä kans. Mein ukko on ihan samanlainen, mut siltä tulee se puhelu jo puolen tunnin jälkeen.
Siks mulla on aina kaikki neljä mukana.

Miten sä jaksat? Arkea tommosen ukon kanssa?
Tämä ei ole vinoilua vaan REHTI KYSYMYS!!

Alkuperäinen kirjoittaja riks raks poks:
Onko miehes lapsien kanssa minkä verran, siis keskenään?
Jos ei vaan tosiaan tienny mitä ois pitäny tehdä, ja se lapsen itku jos jatkuu ja jatkuu yrittää mitä vaan niin varmaan tulee aika avuton olo ja hermostuu. Ei mitään kivaa kielenkäyttöö kyllä, että sitä en puolustele.

Aivan näin. ehkäpä miehesi tosiaan oli epätietoinen mikä lasta vaivaa ja purki tuskaisuutensa noihin sanoihin. Et kertonut miten paljon miehesi viettää aikaa lapsen kanssa? voisiko olla niin, että hänen suhteensa lapseen ei ole niin kiinteä että tunnistaisi lapsen tarpeita yhtälailla kuin sinä äitinä? Asiasta kannattanee keskustella ja miettiä yhdessä miten tuollaisessa tilanteessa voisi toimia eli miten omaa kiukkuaan ja epätietoisuuttaan voisi purkaa... voimia ja yhteisymmärrystä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Ei muuta kuin useammin liikenteeseen vaan, siis sinä itse! Miehenhän täytyy oppia viimeistään tuossa vaiheessa olemaan lastensa kanssa ja hoitamaan heitä.

Enpä suosittelisi, tai siis, itse en tekisi noin, vaan päin vastoin: jos kerran mies ei todellakaan kykene huolehtimaan lapsesta,ei tajua että milloin lapsi pitää ruokkia, milloin sillä on nälkä, jos ihan perushoito ei toimi, miten kummassa kukaan normaali vastuuntuntoinen äiti uskaltaa jättää lapsensa tommoselle hoitajalle.

Ei isyys tuo automaattisesti vastuuta, ymmärrystä, lapsen hoidosta, eikä siihen voi ketään pakottaa ja laittaa lasta koekappaleeksi, harjoitteluvälineeksi.

Lapsen pitäisi olla soma nukke sohvan nurkassa, vaivaton, äänetön, jotta mies itse saa toteuttaa itseään eikä rasitus liikaa.. ja kun lapsi vaatii, se on "sinun kakarasi", "hoida pentusi",
tai kuten exäni, lasteni isä sanoi aikoinaan "Itsepähän olet ne (lapset) halunnut, minä en ole halunnut kumpastakaan".

Pyysin häntä hetken aikaa katsomaan lasten perään, että saisin jonkun pienen kotityön, tiskin tai vast., tehtyä alusta loppuun, keskeytyksettä, kun se pieni homma keskeytyi koko ajan.

Ja vastaus oli tuo.

MInä sanoin: kiitos.
Mies hekotteli: se oli vitsi, tottakai hän katsoo.
Minä: ei tarvitse.

Minä en nähnyt asiassa mitään vitsiä, kun otti huomioon taustan, perhetilanteemme: minä olin yksin vastuussa koko huushollista, lapsista, mies ei kyennyt, ei halunnut, ottamaan alkeellisintakaan vastuuta yhtään mistään. Kävi töissä, kävi kavereilla, kävi metsällä, tissutteli illan pitkät, ei osannut edes maitoa kaataa lapsille mukiin, ei lämmittää itselleen valmista ruokaa jääkaapista. Jos en ollut kotona palvelemassa, huusi minulle miten hän täällä nälkäsenä odottaa eikä ruokaa ole talossa.. ja minä avaan jääkaapin oven: tässä on, koko kattilallinen, nosta liedelle ja lämmitä. Ja vieressä seisoo aikuinen (parikymppisiä oltiin tuolloin) mies, hartiat lysyssä, lyötynä.
Minä: siis etkö sinä osaa lämmittää tätä valmista ruokaa?
Mies: en.

No, tuo miehen kommentti "en ole kumpastakaan halunnut" jne. oli viimeinen niitti sille tosiasialle, että päätin erota.

Ja niin erottiin. Avoliitto onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Minkä takia sun mies on edes halunnut lapsia??

Sitä kysyin itsekin häneltä äsken kun "keskustelimme". Vastaus aina sama "en tiijä". Virheeksi heitä nimittikin. Ois pitänyt tajuta sanoa että "sinä se oot meidän virhe!"

Tosi ikävää käytöstä.

Meillä mies on vauvasta asti hoitanut lapsia ja pärjää kyllä yksin heidän kanssaan.
Koskaan ei tarvinnut pelätä,että mies ei pärjäisi ja nyt taas muksut on jo niin isoja ja omatoimisia.

Jotkut miehet osaa olla lastensa kanssa koska ovat alusta asti saaneet olla.

Esim.meillä ei ukko soittele perään ollenkaan, jos menen likkojen kans syömään tai minne tahansa.On helppo jättää lapsi hänelle, syötöt, nukutukset, vaipan vaihdot ja ulkoilut sujuu yhtä hyvin kuin minulta.

Usein aninen itse esittää korvaamatonta ja sulkee isän pois lapsen elämästä ja sit tulee näitä tilanteita.

miehillä ei oo samanlaista kärsivällisyyttä kuin äideillä.

sille tuli vaan varmaan avuton olo. Lun lapsi itkee energiataso laskee nopeasti nollaan, koska oman lapsen huuto on niin energiavievää.
Vanhemmathan on tarkoitettu vastaamaan lapsen itkuun ja jos ei mikään onnistu, voi tuntea itsensä riittämättömäksi. :ashamed:

Voimia :hug: