Lapseni on kastettu - 2 lasta. Kaste oli nimen anto juhla johon kokoontui vain kummit (2 kpl) sekä isovanhemmat ja sisarukset. Pienet, lämpimät juhlat jossa pääosassa oli ihana vauva.Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:Onko täällä paljon kastettuja lapsia?
Miksi lapset on kastettu?
Oletteko itse miten paljon kirkollisessa toiminnassa mukana?
Voi olla, että olen käsittänyt väärin, mutta kaste nimenomaan on uskonnollinen juhla. Uskonnottomia nimenantojuhlia sanotaan nimiäisiksi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lapseni on kastettu - 2 lasta. Kaste oli nimen anto juhla johon kokoontui vain kummit (2 kpl) sekä isovanhemmat ja sisarukset. Pienet, lämpimät juhlat jossa pääosassa oli ihana vauva.
En ole mukana kirkollisissa toimituksissa.
Että ei tule puheita? Tätä mä vaan en käsitä??Alkuperäinen kirjoittaja se:Lapseni on kastettu koska mies halusi, helpompi kuulemma niin että ei tule puheita.
Kirkolliseen toimintaan en osallistu, ja tuskin lapsikaan tulee pakollisia enemmän osallistumaan. Saa sitten päättää meneekö riparille vai ei.
No nimenomaan, mä luin kanssa useamman kerran että ymmärsinkö nyt jotain väärinAlkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:Voi olla, että olen käsittänyt väärin, mutta kaste nimenomaan on uskonnollinen juhla. Uskonnottomia nimenantojuhlia sanotaan nimiäisiksi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lapseni on kastettu - 2 lasta. Kaste oli nimen anto juhla johon kokoontui vain kummit (2 kpl) sekä isovanhemmat ja sisarukset. Pienet, lämpimät juhlat jossa pääosassa oli ihana vauva.
Siis mitä te tarkoitatte? Meidän lapset kastettiin siis kirkkoherran toimesta mutta MEILLE kyse oli nimen anto juhlasta koska emme ole uskovaisia vaikka kirkkoon kuulummekin.Alkuperäinen kirjoittaja joo:No nimenomaan, mä luin kanssa useamman kerran että ymmärsinkö nyt jotain väärinAlkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:Voi olla, että olen käsittänyt väärin, mutta kaste nimenomaan on uskonnollinen juhla. Uskonnottomia nimenantojuhlia sanotaan nimiäisiksi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lapseni on kastettu - 2 lasta. Kaste oli nimen anto juhla johon kokoontui vain kummit (2 kpl) sekä isovanhemmat ja sisarukset. Pienet, lämpimät juhlat jossa pääosassa oli ihana vauva.
Tää varmaan tarkotti että heille se oli nimenantojuhla, ei muuta, vaikka kastettiinkin.Alkuperäinen kirjoittaja joo:No nimenomaan, mä luin kanssa useamman kerran että ymmärsinkö nyt jotain väärinAlkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:Voi olla, että olen käsittänyt väärin, mutta kaste nimenomaan on uskonnollinen juhla. Uskonnottomia nimenantojuhlia sanotaan nimiäisiksi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lapseni on kastettu - 2 lasta. Kaste oli nimen anto juhla johon kokoontui vain kummit (2 kpl) sekä isovanhemmat ja sisarukset. Pienet, lämpimät juhlat jossa pääosassa oli ihana vauva.
Ihan uteliaisuudesta kysyn: vietättekö Joulua? Jos vietätte niin miksi? Entäs pääsiäistä?Alkuperäinen kirjoittaja meillä nimiäiset:Ei todellakaan kastettu kun ei itsekään kuuluta kirkkoon tai uskota. Jos lapsi sitten myöhemmin haluaa liittyä kirkkoon niin saa sen itse päättää.
Vietetään joulua muttei mitenkään kristillisesti vaan ihan perhejuhlana jossa annetaan toisillemme lahjoja. Ja pääsiäisenä vaan herkutellaan kun on pyhäAlkuperäinen kirjoittaja utelias:Ihan uteliaisuudesta kysyn: vietättekö Joulua? Jos vietätte niin miksi? Entäs pääsiäistä?Alkuperäinen kirjoittaja meillä nimiäiset:Ei todellakaan kastettu kun ei itsekään kuuluta kirkkoon tai uskota. Jos lapsi sitten myöhemmin haluaa liittyä kirkkoon niin saa sen itse päättää.
Toisille suku ja suvun perinteet ovat tärkeämpiä kuin toisille. Ja toisaalta jos ei itse usko, mutta joku muut uskoo niin mitä se lapsi siinä menettää ?Alkuperäinen kirjoittaja ??:Että ei tule puheita? Tätä mä vaan en käsitä??Alkuperäinen kirjoittaja se:Lapseni on kastettu koska mies halusi, helpompi kuulemma niin että ei tule puheita.
Kirkolliseen toimintaan en osallistu, ja tuskin lapsikaan tulee pakollisia enemmän osallistumaan. Saa sitten päättää meneekö riparille vai ei.
Varmaan kyse on siitä, että on vähän höhlää ja tekopyhää kastaa lapsensa, jos ei usko siihen kasteeseen tai siihen uskoon.Alkuperäinen kirjoittaja kynäilijä:Eihän täällä yliateistisessa maassa saa kohta tehdä mitään hengellisyyteen viittaavaa. Kaikkien "itseään kunnioittavien ja fiksujen" ihmisten pitäis erota kirkosta jne. Kyllä muut uskonnot on ihan jees, jopa suotavaa, mutta auta armias, jos näät jonkun ristin jossain.
Minäkin vietän joulua ja pääsiäistä, mutta juhlin silloin omalla tavallani. Yhtähyvin voisin pitää juhlani muuhun aikaan, mutta sopivasti kaupat ovat jouluaattoiltana suljettuja, ja pääsiäisenäkin on pitkät pyhät.Alkuperäinen kirjoittaja utelias:Ihan uteliaisuudesta kysyn: vietättekö Joulua? Jos vietätte niin miksi? Entäs pääsiäistä?Alkuperäinen kirjoittaja meillä nimiäiset:Ei todellakaan kastettu kun ei itsekään kuuluta kirkkoon tai uskota. Jos lapsi sitten myöhemmin haluaa liittyä kirkkoon niin saa sen itse päättää.