Helluntailaisia..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MargeSimpson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Ei ole lapsia kastettu, ovat vielä pieniä. Minä mein kasteelle, kun olin 14, halusin mennä ja sovin pastorin kanssa siitä, kotona kerroin vasta myöhemmin.

Ihan arkeen vaikuttaa siten, että (siis ei itse helluntailaisuus, vaan se, että olen uskovainen) Juttelen Jumalalle ja pyrin lukemaan raamattua. Kun jotain pahaa sattuu, pyydän apua ja kun hyvää sattuu, kiitän. Minusta melkein kaikki asiat liittyvät jotenkin hengellisiiin juttuihin ja tulee katsottua asioita usein siitä näkökulmasta.

Sitten joskus mä jätän sanomatta asioita, joita tekisi mieli sanoa, ihan Jeesuksen takia, koska en halua olla pehennukseksi hänelle. Vielä riittää paljon parannettavaa, mutta yritystä kyllä on siihen suuntaan. Joskus pitää siirtää syrjään se, että joku on loukannut ja valita, ettei sano seuraavassa sopivassa hetkessä takaisin, vaikka ihan hirveästi haluttaisi iskeä. Se on aika vaikeaa, enkä aina siihen pystyy.

Viime aikoina sä et täällä ole niin kärkkäästi sanonut muille, kuin aikasemmin. Olen vain huomannut... :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ei ole lapsia kastettu, ovat vielä pieniä. Minä mein kasteelle, kun olin 14, halusin mennä ja sovin pastorin kanssa siitä, kotona kerroin vasta myöhemmin.

Ihan arkeen vaikuttaa siten, että (siis ei itse helluntailaisuus, vaan se, että olen uskovainen) Juttelen Jumalalle ja pyrin lukemaan raamattua. Kun jotain pahaa sattuu, pyydän apua ja kun hyvää sattuu, kiitän. Minusta melkein kaikki asiat liittyvät jotenkin hengellisiiin juttuihin ja tulee katsottua asioita usein siitä näkökulmasta.

Sitten joskus mä jätän sanomatta asioita, joita tekisi mieli sanoa, ihan Jeesuksen takia, koska en halua olla pehennukseksi hänelle. Vielä riittää paljon parannettavaa, mutta yritystä kyllä on siihen suuntaan. Joskus pitää siirtää syrjään se, että joku on loukannut ja valita, ettei sano seuraavassa sopivassa hetkessä takaisin, vaikka ihan hirveästi haluttaisi iskeä. Se on aika vaikeaa, enkä aina siihen pystyy.

Viime aikoina sä et täällä ole niin kärkkäästi sanonut muille, kuin aikasemmin. Olen vain huomannut... :)

No mä yritän sitä, olen yrittänyt ennenkin, enkä takaa, että pystyn, mutta haluan.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

No mä yritän sitä, olen yrittänyt ennenkin, enkä takaa, että pystyn, mutta haluan.

Se on hienoa että haluat ja yrität. :) Moni kun ei edes tee sitäkään...

Musta on seurakunnalta suorastaan edesvastuutonta antaa alaikäisen tehdä tuollaisia ratkaisuja ilman vanhempien lupaa.

Minä mein kasteelle, kun olin 14, halusin mennä ja sovin pastorin kanssa siitä, kotona kerroin vasta myöhemmin.

eihän tuo ole laillista! :o alaikäisellä pitää olla vanhempien lupa uskontokuntaan liittymiselle. törkeä virhe ja lapsenmielen hyväksikäyttöä seurakunnan jäsenmäärän nostamiseksi siltä pastorilta. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Hmm ..jota ei katsota hyvällä. Tarkoitatko että meidän seurakunnassa esimerkiksi jouduttaisiin nuhdeltavaksi jos tehtäisiin jotain kiellettyä?
Eiii, kyllä me ihan itse teemme tiliä Jumalan edessä kaikesta mitä ollaan sanottu ja tehty.

itse aikoinaan kuuluin helluntaiseurakuntaan ja siellä nimenomaan harrastettiin tätä seurakuntalaisten nuhtelua milloin mistäkin asiasta. puhutteluja, julkista nöyryytystä (kokouksessa pyydettiin eteen ja kovaan ääneen esirukoiltiin jotta pääsisin siitä taikka tästä synnistä eroon ), suoranaista uhkailua (jos et toimi näin, sinut erotetaan seurakunnasta ), varoituksia. se oli pelottava paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-hellari:
Hmm ..jota ei katsota hyvällä. Tarkoitatko että meidän seurakunnassa esimerkiksi jouduttaisiin nuhdeltavaksi jos tehtäisiin jotain kiellettyä?
Eiii, kyllä me ihan itse teemme tiliä Jumalan edessä kaikesta mitä ollaan sanottu ja tehty.

itse aikoinaan kuuluin helluntaiseurakuntaan ja siellä nimenomaan harrastettiin tätä seurakuntalaisten nuhtelua milloin mistäkin asiasta. puhutteluja, julkista nöyryytystä (kokouksessa pyydettiin eteen ja kovaan ääneen esirukoiltiin jotta pääsisin siitä taikka tästä synnistä eroon ), suoranaista uhkailua (jos et toimi näin, sinut erotetaan seurakunnasta ), varoituksia. se oli pelottava paikka.

:| niin onhan näitäkin seurakuntia

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Helluntailaisuus myös opettaa että pierusta voi kuulla onko joku syntinen vai ei :snotty:

:laugh: tää oli paras, taidan ehdottaa meidän srk:n pastorille. :laugh:

ai kauheeta!!Tää oli kyllä illan paras :D

Kuinkakohan kauan mun pitää tätäkin korjata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! EI PIDÄ PAIKKAANSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Helluntailaisuus myös opettaa että pierusta voi kuulla onko joku syntinen vai ei :snotty:

Mä en oikeesti olisi sinusta uskonut :/

Mutta näinhän sä olet itse asian ilmaissut. Älä nyt valita, jos osuu ilkeästi.

miksi sä vihaat gracea??? joka jutussa pitää olla nälvimässä!

Miksi et kysy Gracelta, miksi hän on joka jutussa nälvimässä minua?

no enpä ole huomannut yhtäkään missä grace sua nälvisi! tässäkin sä aloit nälvimään ja oon huomannut muitakin missä sä nälvit sitä. aloitat kiusaamisen vaikka grace kirjoittaisi omasta joulun vietostaan!

Nyt nälvin tuossa alempana kun ei vaan jaksa niellä sontaa ämpärikaupalla.

Huomaatko sä nyt itse, mitä tulit tehneeksi?

1) SINÄ kävit nälvimässä ensin minun aloittamassani ketjussa. (En kommentoinut siihen mitään.)
2) Minä kommentoin Klonkun esiinnostamaa asiaa, jonka SINÄ olet täällä kirjoittanut. SINÄ suutuit jo siitä, että minä muistutin asiasta.
3) SINÄ rupesit haukkumaan minua (äikänope-kommentti).

Mitäs minä tein? Ainakaan en ole haukkunut sinua asiayhteyteen kuulumattomista (jos kohta en mistään muustakaan) asioista.

Sinä olet todella lapsellinen.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä