Helluntailaisia..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MargeSimpson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Helluntailaisuus myös opettaa että pierusta voi kuulla onko joku syntinen vai ei :snotty:

Mä en oikeesti olisi sinusta uskonut :/

Mutta näinhän sä olet itse asian ilmaissut. Älä nyt valita, jos osuu ilkeästi.

miksi sä vihaat gracea??? joka jutussa pitää olla nälvimässä!

Miksi et kysy Gracelta, miksi hän on joka jutussa nälvimässä minua?

no enpä ole huomannut yhtäkään missä grace sua nälvisi! tässäkin sä aloit nälvimään ja oon huomannut muitakin missä sä nälvit sitä. aloitat kiusaamisen vaikka grace kirjoittaisi omasta joulun vietostaan!

Nyt nälvin tuossa alempana kun ei vaan jaksa niellä sontaa ämpärikaupalla.

Huomaatko sä nyt itse, mitä tulit tehneeksi?

1) SINÄ kävit nälvimässä ensin minun aloittamassani ketjussa. (En kommentoinut siihen mitään.)
2) Minä kommentoin Klonkun esiinnostamaa asiaa, jonka SINÄ olet täällä kirjoittanut. SINÄ suutuit jo siitä, että minä muistutin asiasta.
3) SINÄ rupesit haukkumaan minua (äikänope-kommentti).

Mitäs minä tein? Ainakaan en ole haukkunut sinua asiayhteyteen kuulumattomista (jos kohta en mistään muustakaan) asioista.

Älä viitsi. On huomattu miten sä haukut Gracea ja sitten kun hän puolustautuu niin takerrut siihen ja laitat kaikki hänen syyksi. Ja unohdat ne useat jutut missä olet aloittanut haukkumisen, vaikka Grace tosiaan olisi kirjoittanut omasta Joulustaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Helluntailaisuus myös opettaa että pierusta voi kuulla onko joku syntinen vai ei :snotty:

Mä en oikeesti olisi sinusta uskonut :/

Mutta näinhän sä olet itse asian ilmaissut. Älä nyt valita, jos osuu ilkeästi.

Ei ole ihme ettet ole valmistunut vielä äikän opeksi kun et osaa edes lukea..

Tässä oikein malliesimerkki Gracen ystävällisyydestä ja suvaitsevaisuudesta. Ilmeisesti juuri näin helluntailaiset opettavat rakastamaan ja kunnioittamaan lähimmäisiään.

Jäit kiinni! Oikeasti sä vihaat uskovaisia, ja sen takia sä olet ottanut Gracen silmätikuksi.

En vihaa sen enempää uskovaisia, helluntailaisia ryhmänä tai Gracea ihmisenä. Mutta sitä minä vihaan, että joku nostaa itsensä muita ylemmäksi, vaikka on oikeasti ihan pirun ilkeä ja katkera.

Siis siitäkö tässä nyt on kyse??!!
Mä en todellakaan ole ylempänä ketään!!
Katkera?? Tässä tuleekin nyt tosi paljon uutta infoa mullekin. :D

Teenlitkun omat kommentit lapsettomuushoidoista onki ollu niin h*lvetin asiallisia :whistle:

eikä oo ainut ketju missä sillä on ollu asiattomia kommentteja.oon huomannu "parissa"muussakin.jakso sen nina tt kanssa väitellä oikee henkee ja veree asti,haki litku elämä itelles

Alkuperäinen kirjoittaja minää:
Teenlitkun omat kommentit lapsettomuushoidoista onki ollu niin h*lvetin asiallisia :whistle:

eikä oo ainut ketju missä sillä on ollu asiattomia kommentteja.oon huomannu "parissa"muussakin.jakso sen nina tt kanssa väitellä oikee henkee ja veree asti,haki litku elämä itelles

Niinpä, Teenlitkunhan piti uuden vuoden myötä alkaa tutkiskelemaan itseään ja käytöstään, mut sehän ois tarkottanu että täytys alkaa kiltiksi, eikä se sille raukalle sovi.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Vielä vähän aikaa hellari vastaa..
Vaikuttaa tietenkin joka päiväiseen elämään usko vaikuttaa tahtomista ja tekemistä elän Jumalan johdatuksessa tai ainakin tahtoisin niin ja sehän on jo tosi hyvä :D
Tottumuksiin hmm mitä tarkoitat? =)
Lapsiamme ei ole kastettu vauvoina.

Onko ketään sun lapsia vielä kastettu? Missä iässä uskovien lapset yleensä menee kasteelle?

Ei ole. Jokainenhan - olkoonkin vaikka uskovan kodin lapsi joutuu sen suuren kysymyksen eteen olenko uskossa eli kun tämän asian ymmärtää tai on alkanut sitä pohtia ja tehnyt ratkaisunsa niin voi mennä kasteelle. Yleensä mitä tapauksia mä olen nähnyt tai tiedän niin on 12 vuotiaasta ylöspäin.

Tämä onkin yksi niitä asioita joita arvostan helluntalaisuudessa.
Että edes yritetään antaa valinnan mahdollisuus lapsille.

Tosin sekin peittyy sen faktan alle että kirkollisissa piireissä ei olla niin..miten sen nyt sanoisi... kiinni siinä uskonnossa, verrattaen helluntalaisuuteen.

Musta on kivaa keskustella ja argumentoida, sitä en tule ikinä lopettamaan. Se on yksi elämän tärkeimmistä asioista, kyseenalaistaa ja oppia uutta. NinaTT:n kanssa keskustely oli siinä mielessä rakentavaa, että hän ei mennyt henkilökohtaisuuksiin, niin kuin Grace meni tässä ketjussa, vaan erilaisista näkökulmista huolimatta pysyttiin asiassa. Siitä iso kiitos NinaTT:lle (jälleen kerran).

Alkuperäinen kirjoittaja hih:

Ainakaan mä en perustele niitä millään uskonnolla.

Siksi ettei menisi läpi sellaiset perustelut...

Ei kun siksi, että mulla ei ole sellaista uskontoa, joka kertoisi mun puolesta, miten asiat on. Mä joudun pähkäilemään asiat omassa päässäni, ja sen takia mun on loppupeleissä kannettava niistä itse myös vastuu, en voi paeta minkään jumalan selän taakse piiloon itkemään väärinymmärretyksi tulemista.

Musta on kivaa keskustella ja argumentoida, sitä en tule ikinä lopettamaan. Se on yksi elämän tärkeimmistä asioista, kyseenalaistaa ja oppia uutta. NinaTT:n kanssa keskustely oli siinä mielessä rakentavaa, että hän ei mennyt henkilökohtaisuuksiin, niin kuin Grace meni tässä ketjussa, vaan erilaisista näkökulmista huolimatta pysyttiin asiassa. Siitä iso kiitos NinaTT:lle (jälleen kerran).

Kyllä sä olet ninaTTnkin haukunut, niinkuin Gracenkin. Joka vain puolustautui kun sä olit haukkunut jo KAUAN. NinaTT et haukkunut niin pahasti kuin Gracea, ilmeisesti siksi että hän ei ole uskovainen... Keskutelemisessa ei ole vikaa, mutta sun tavassasi haukkua muita on.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Ihan mielenkiinnosta, vaikuttaako usko esim. arkeen tai joihinkin tottumuksiin mitenkään? Jos, niin miten? Missä iässä lapset on kastettu jne.?
Kiitos :)

Kuulun itse tällä hetkellä helluntaiseurakuntaan. Kuuluin aiemmin vapaakirkkoon, mut mieheni on hellareita ja kun odotin neljättä lastamme niin päätettiin vaihtaa molemmat tähän nykyisen asuinkuntamme seurakuntaan jossa myös käymme. tottumuksiin vaikuttaa niin että yleensä käymme sunnuntaisin päiväkokouksessa ja lapset pyhäkoulussa samaan aikaan. seurakuntamme on aika pieni eikä todellakaan täydellinen, mutta eihän kukaan meistä ole elikkäs jos seurakunta koostuu epätäydellisistä ihmisistä niin eihän muuta voi odottaakaan. =)
muuten uskomme vaikuttaa arkeen ehkä niin että turvaamme kaikesssa Jumalaan, rukoilemme päivittäin. emme välttämättä aina yhdessä, mutta yksikseen. Minä myös keskustelen Taivaan Isän kanssa päivittäin ja kerron hänelle omista asioistani ja pyydän esimerkiksi lisää kärsivällisyyttä ja rakkautta lapsiani ja puolisoani kohtaan hyvin ahkerasti. =)
Lapsemme käyvät myös luterilaisen kirkon kerhoissa ja käymme myös heidän järjestämässä perhekerhossa. Eli olen sitä mieltä, että niin kauan kuin Jumala on sama ei ole väliä, minkä rakennuksen seinien sisälle kuuluu.

Meidän lapsia ei ole kastettu ja he saavat itse sitten aikanaan päättää halauavatko kasteelle mennä, mutta toivon sen tapahtuvan vasta murrosiässä kun asioita aletaan itse oikeasti kyseenalaistamaan. Tiedän että Jumala kestää kyseenalaistamisen ja uskon myös että Hän ei siinä vaiheessa jätä lapsiani vaille vastausta. olen itse kyseenalaistanut Jumalan olemassa olon ja Jeesuksen sovitustyön 13-vuotiaana ja tehnyt siinä vaiheessa myös ratkaisun että jatkan tällä uskon tiellä. (9-vuotiaana tulin uskoon.)

Kiteytettynä, usko vaikuttaa arkeen joka päivä, henkilökohtaisena suhteena Jumalaan. Ja siitä olen kiitollinen.

juu näin se valitettavasti on.sä pilkkaat toisten uskontoa jatkuvasti tässäkin ketjussa.vähgättelet toisten uskomisia.

Kyllä sä olet ninaTTnkin haukunut, niinkuin Gracenkin. Joka vain puolustautui kun sä olit haukkunut jo KAUAN. NinaTT et haukkunut niin pahasti kuin Gracea, ilmeisesti siksi että hän ei ole uskovainen... Keskutelemisessa ei ole vikaa, mutta sun tavassasi haukkua muita on.

Alkuperäinen kirjoittaja hih:

Ainakaan mä en perustele niitä millään uskonnolla.

Siksi ettei menisi läpi sellaiset perustelut...

Ei kun siksi, että mulla ei ole sellaista uskontoa, joka kertoisi mun puolesta, miten asiat on. Mä joudun pähkäilemään asiat omassa päässäni, ja sen takia mun on loppupeleissä kannettava niistä itse myös vastuu, en voi paeta minkään jumalan selän taakse piiloon itkemään väärinymmärretyksi tulemista.

Etpä ole kyllä hyvin pähkäillyt, kun pitää haukkua toisia. Grace eikä kukaan ole tehnyt noin kun väität, mutta vihasi uskovaisia kohtaan saa sinut väittämään tuollaista.

Ei ole lapsia kastettu, ovat vielä pieniä. Minä mein kasteelle, kun olin 14, halusin mennä ja sovin pastorin kanssa siitä, kotona kerroin vasta myöhemmin.

Ihan arkeen vaikuttaa siten, että (siis ei itse helluntailaisuus, vaan se, että olen uskovainen) Juttelen Jumalalle ja pyrin lukemaan raamattua. Kun jotain pahaa sattuu, pyydän apua ja kun hyvää sattuu, kiitän. Minusta melkein kaikki asiat liittyvät jotenkin hengellisiiin juttuihin ja tulee katsottua asioita usein siitä näkökulmasta.

Sitten joskus mä jätän sanomatta asioita, joita tekisi mieli sanoa, ihan Jeesuksen takia, koska en halua olla pehennukseksi hänelle. Vielä riittää paljon parannettavaa, mutta yritystä kyllä on siihen suuntaan. Joskus pitää siirtää syrjään se, että joku on loukannut ja valita, ettei sano seuraavassa sopivassa hetkessä takaisin, vaikka ihan hirveästi haluttaisi iskeä. Se on aika vaikeaa, enkä aina siihen pystyy.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä