KAstejuhla, onko kaikki lapsenne kastettu?

Jos mä saisin veilä yhden lapsen niin se jäsi varmaan kastamatta. Olin vasta kastejuhlassa ja mietin siinä, et ihanko oikeesti tuo pappi uskoo noihin juttuihin. OLEn entinen srkuntanuori ja kolme lastakin on jo kastettu, mutta nyt huomaan olevani aivan vieraantunut ko. uskonnosta, tai uskonnoista yleensä.

Onko kukaan ns. kastattanut osan lapsista, ja vaikka kuopus on jäänyt kastamatta ajatusmaailman muuttumisen vuoksi?
 
Kaikki kolme kastettu ja jos vielä lapsia tulisi nekin kastettaisiin.
Tyttäreni liittyi takaisin avomiehensä kanssa jotta lapsensa saadaan kastetuksi,jopa yksi kummeista käy nyt rippikoulua jotta on virallinen kummi.
 
diipa
esikoinen 6v on kastettu ja kuopus 1v ei.
olen tuossa välissä eronnut kirkosta.
esikoinen kuuluu kirkkoon edelleen, en jaksa isänsä kanssa käydä vääntöä asiasta koska yhteishuoltajuus on kuitenkin olemassa, esikoinen päättäköön sitten aikanaa mitä tekee jatkossa.
saa kysyä lisää :)
 
utelias
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Molemmat on kastettu. Vanhempi on käynyt Katumajärvessä pesemässä kasteensa pois.
Pesemässä kasteensa pois? Tämä kuulostaakin mielenkiintoiselta. Kerrotko enemmän? Liittyykö johonkin? Siis pakanuuteen tmv? Kun ei vaan erota kirkosta vaan kaste pestään pois?

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja utelias :
Pesemässä kasteensa pois? Tämä kuulostaakin mielenkiintoiselta. Kerrotko enemmän? Liittyykö johonkin? Siis pakanuuteen tmv? Kun ei vaan erota kirkosta vaan kaste pestään pois?
Liittyy pakanuuteen. Hämäläisillä pakanoilla, jotka oli pakotettu ottamaan kaste vastaan, oli aikoinaan tapana käydä Hämeenlinnassa sijaitsevassa Katumajärvessä pesemässä se kaste pois.

 
utelias
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias :
Pesemässä kasteensa pois? Tämä kuulostaakin mielenkiintoiselta. Kerrotko enemmän? Liittyykö johonkin? Siis pakanuuteen tmv? Kun ei vaan erota kirkosta vaan kaste pestään pois?
Liittyy pakanuuteen. Hämäläisillä pakanoilla, jotka oli pakotettu ottamaan kaste vastaan, oli aikoinaan tapana käydä Hämeenlinnassa sijaitsevassa Katumajärvessä pesemässä se kaste pois.
Kiitos vastauksesta, mielenkiintoista kaikenkaikkiaan. :D ----> suunnistaa googlamaan pakanuudesta. :wave: ;)


 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja utelias :
Kiitos vastauksesta, mielenkiintoista kaikenkaikkiaan. :D ----> suunnistaa googlamaan pakanuudesta. :wave: ;)
Ollos hyvä vaan :) Pakanuuttahan on montaa lajia, mutta tämän päivän suomenuskoiset ( aiemmin käytettiin nimitystä muinaissuomalaiset ) ovat ottaneet tuon vanhan tavan käyttöönsä. Me käytiin tyttären kanssa yhdessä Katumajärvellä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias :
Pesemässä kasteensa pois? Tämä kuulostaakin mielenkiintoiselta. Kerrotko enemmän? Liittyykö johonkin? Siis pakanuuteen tmv? Kun ei vaan erota kirkosta vaan kaste pestään pois?
Liittyy pakanuuteen. Hämäläisillä pakanoilla, jotka oli pakotettu ottamaan kaste vastaan, oli aikoinaan tapana käydä Hämeenlinnassa sijaitsevassa Katumajärvessä pesemässä se kaste pois.
Haa, toihan kulostaa mielenkiintoiselta.
 

Yhteistyössä