Jos lapsenne menee yökylään, tai itse menet, otatko omat lakanat yms mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuisteillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuisteillä

Vieras
Lapselle laitan ehdottomasti mukaan! Samoin jos itse menen tai vaikka koko perheellä niin otan omat lakanat sun muut mukaan. :) En kehtais kyläpaikkaan niin paljo pyykkiä jättää jos en omia mukaan ottas.

En, eka kertaa kuulinkin ko. tavasta täällä palstalla joskus.
Mä kokisin jotenkin loukkaavanakin jos meille tultais omien lakanoiden kanssa.

Viimeksi kun tästä aiheesta oli ketju tultiin sihen tulokseen että tässä tavassa on ihan selkeästi alueellisia eroja.

Riippuu kenelle ja millä menen. Jos autolla, niin otan omat lakanat. Jos menen junalla 500 km mummolaan niin en ota, enkä myöskään oleta että mummo raahaa lakanoita tänne. Pyykkikonehan nuo pesee!

Lapselle kyllä ja itselle en, jos olen yökylässä niin sitten olen liikenteessä junalla tms. en lähde lakanoita raahaamaan, matkatavaroissa on ihan riittävästi. Ja jos autolla menee, niin tahtoo sekin olla täynnä ilman ylimääräisiä, on rattaat ja matkasängyt yms. Yleensä yövyn kyllä maksullisessa paikassa.

En, eka kertaa kuulinkin ko. tavasta täällä palstalla joskus.
Mä kokisin jotenkin loukkaavanakin jos meille tultais omien lakanoiden kanssa.

Viimeksi kun tästä aiheesta oli ketju tultiin sihen tulokseen että tässä tavassa on ihan selkeästi alueellisia eroja.

Meillä esim on kahdeksan henkinen perhe, en missään nimessä kehtais edes mummolaan mennä niin ettei omia mukana! Enkä tykkää jos meille tullaan niin ettei omia ole mukana... mutta tietenki annan käyttöön omiani. :) Turhauttavaa pestä esim viiden ihmisen liinavaatteet yhden yön jäliltä.

Kyllä meille tulee lapsen usein kaveri/kavereita yöksi, eikä niiden tarvi ottaa mitään petivaatteita mukaan (yhdellä on aina oma pyyhe mukana).. Kyllä meillä osataan pyykkiä pestä. Samassa sängyssäkin nukkuvat (140cm).. Eikä meilläkään raahata petivaatteita mukaan mihinkään (lapsi siis). Aikuiset emme käy yökylässä.

Alkuperäinen kirjoittaja kuisteillä;22286794:
Meillä esim on kahdeksan henkinen perhe, en missään nimessä kehtais edes mummolaan mennä niin ettei omia mukana! Enkä tykkää jos meille tullaan niin ettei omia ole mukana... mutta tietenki annan käyttöön omiani. :) Turhauttavaa pestä esim viiden ihmisen liinavaatteet yhden yön jäliltä.

Meitäkin on 7 mutta ei meillä mummoloissa odoteta että otettais omat mukaan. Ja muualla ei kyllä koko porukalla yökyläilläkään, tykkään enemmän mennä hotelliin kun toisten nurkkiin.

Viimeksi muokattu:
En oo koskaan mennyt/lähettänyt lastani yökylään omat lakanat tai pyyhkeet mukana, eikä meille yökylään tulevillakaan ole koskaan lakanoita tai pyyhkeitä mukanaan. Tottakai kyläpaikka ns. tarjoaa ne, täälläpäin & meidän tuttavapiirissä se on itsestäänselvyys.

[QUOTE="vieras";22286901]MIksi?[/QUOTE]

Varmaan kohteliaisuutta tai näin mulle on tavat opetettu et ei ole kohteliasta jättää jälkeen hirveetä pyykki määrää. Mummolat taas on melkein kun kotona ois.

Mä en ota omia lakanoita mukaan. enkä oleta että meille tullaan omat lakanat kainalossa vaan oletan että vieraat nukkuu meidän lakanoissa ja käyttää meidän pyyhkeitä.

Musta on vähän outoa jos meille tulee joku kylään ja tuo oman pyyhkeen. Tai siis, kyllä meillä on pyyhkeitä ja saa niitä lainata, pyyhe sinne tänne, kone ne pesee enkä minä.

Se riippuu minne menossa ja millä porukalla. Jos meidän viisihenkinen perhe lähtee mun yksin asuvan siskon luokse kylään niin otamme omat lakanat mukaan, tai makuupussit. Ja myös patjoja. Mutta jos menemme samankokoisen tuttavaperheen luoksen, en ota lakanoita mukaan. Omat pyyhkeet usein otamme mukaan.

Yökyläilemme ainoastaan mökillä, molempien vanhemmilla ja yhdellä ystäväperheellä. Ystäväperheen luo mennessä on tavallisesti omat pyyhkeet mukana, muualle emme vie omia liinavaatteita. En tiedä laittaisinko lapselle mukaan. Minun lapsuudessani joillain oli omat lakanat, joillain ei. Minulla muistaakseni joskus oli, mutta yleensä ei. Meille tullessa ei tarvitse ottaa omia mukaan.

Ei tulisi mieleenkään laittaa lapselle lakanoita mukaan! :o Jotenkin kuvittelen, että siellä kyläpaikassa ei olla niin avuttomia, etteikö voitaisi lasten lakanapyykkiä pestä. Jos ajattelisin, että sinne pitää lakanat viedä, niin en päästäisi lastanikaan sinne. Ei siis varmaan tarvitse sanoakaan, mutta meille ei kyllä tarvitse aikuisten, eikä lasten tuoda omia lakanoita tai pyyhkeitä. Jos taas itse yöpyisin jossain (vaikken niin tekisikään, kuin erikoistilanteessa), niin kysyisin etukäteen kyläpaikasta miten haluavat, jos en tietäisi, mutta kyllä minä ne tuttavani tiedän, joilla voisin yöpyä, eikä kellekään heistä tarvitsisi ottaa omia liinavaatteita mukaan.

Varmaan kohteliaisuutta tai näin mulle on tavat opetettu et ei ole kohteliasta jättää jälkeen hirveetä pyykki määrää. Mummolat taas on melkein kun kotona ois.

En mäkään ilkeäisi suurperheen pyykkejä jättää, mutta kolmen henkilön pyyhkeet ja lakanat ilkeän. Toisaalta taas, minusta on kohteliasta, että isäntäperhe vieraanvaraisuudessaan tarjoaa lakanat ja pyyhkeet.

En mäkään ilkeäisi suurperheen pyykkejä jättää, mutta kolmen henkilön pyyhkeet ja lakanat ilkeän. Toisaalta taas, minusta on kohteliasta, että isäntäperhe vieraanvaraisuudessaan tarjoaa lakanat ja pyyhkeet.

Kyllä mäkin ne tarjoan meille kylään tuleville, toiset ottaa ne ilolla vastaan ja toiset sanoo et ei suotta tehdä pyykkiä on omat lakanat mukana.

Yhteistyössä