Jos Jumala on olemassa, niin ainakin yhden karitsansa hän on unohtanut!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PROVO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Et sinä ole epäonnistunut :hug: ei aikuisen ihmisen edesottamuksista voi vanhempia syyttää :/

Nyt lopetat kaiken avustamisen jotta huomaavat sen konkreettisesti kuinka olette auttaneet =) ja kun tulee kyse siitä että ette auta enää niin sanot että huomaatkos kuinka ollaan ennen autettu joten ihan turhaan olette sanonut että mitään ette ole saaneet ;) voipi olla että ääni muuttuu kellossa ;)

Jos et tavaroita pois hae niin pistät hanat kiinni. Ja opetat lasta elämään omillaan. Käsket mennä työkkäriin ja hankkimaan elantonsa. Et osta ruokaa et vaatteita et yhtään mitään. tytölle kovin karua mutta pakko sitä on jostakin alottaa. =) . Ja jos ruinaa että rahaa ja ruokaa ei oo niin annat enemmin aikusta likkaa selkään jos sitten menis paremmin sana perille. :headwall:

No höh :( Mulla saman ikäinen tytär ja ei kyllä tulisi mieleenikään ruveta sille ulkomaanmatkoja makselemaan. Poikkeuksena tilanne, jossa pyytäisin tyttöä itselleni matkaseuraksi ja tietäisin, että sillä itsellään ei ole rahaa. Ts jos mulla vaihtoehtona olisi ulkomaanmatka yksin.

Mä kannatan kans tuota, että laitatte rahahanat kiinni. Jos viette kyläillessänne tytöllesi ruokaa, viettekin sitten tosiaan vain paketin kahvia + kahvileivät, kun kerran tuolla tavalla suhtautuu. Mun likka on asunut nyt 3 kuukautta omassa asunnossa ja vain ekaksi päiväksi vein sille sinne ruokaa (oli itse silloin valmennusleirillä ja tuli vasta illalla kotiin kauppojen sulkemisajan jälkeen). Joskus saatan viedä "unicef-paketin", jos käyn vaikkapa Lidlissä ja sen kissan nyt jouduttua erikoisruokavaliolle lupauduin kustantamaan ne eläinlääkäriasemalta ostettavat kissanruuat. Mutta esim kissansa eläinlääkärikustannukset on maksanut ihan itse.

Mitä tulee tuohon katkeruuteen siitä, että pienemmän sisarukset ovat kenties saaneet enemmän....mä omalta kohdaltani toivon, että mun likka ei tule siitä olemaan koskaan pikkuveljelleen kateellinen vaan ymmärtää, että meidän perheen elintaso oli paljon paljon matalampi likan ollessa pieni. En ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä, että perheen kaikkien lasten pitäisi saada tasan yhtä paljon. Toki pitää pyrkiä tasapuolisuuteen, mutta siinä missä toinen on saanut esim enemmän aikaa ja apua, toinen voi saada enemmän jotain materiaa.

Anna tytön nyt jupista jupinansa ja koita olla välittämättä asiasta. Ehkäpä sillä on vaan joku "kausi" menossa ja sitä viduttaa elämä ylipäätään....äidille on sitten helppo kiukutella asiasta =)

NO sehän on ainakin helppoa lakata avustaminen kokonaan, kun ei kerran mikään riitä. Sanot vaan,että eipä se sitten haittaa jos jätät senkin vähän antamatta.
Kaikki ei muuten tule kasvatuksesta...

Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
no mä oon tänä vuonna 21 ja mulla on yks lapsi, en ole ollut töissä ja toinen tulossa. opiskelu kesken ammattikorkeassa, enkä oleta vanhempieni maksavan minulle mitään

Vaikutat paljon kypsemmältä kuin meikälainen oli aikoinaan kaksikymppisenä.....
siis mitä nyt oon sun kommentteja lukenut :)

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Pyydänkö huonekalut samalla vaivalla?? =) vaatteet, astiat ja muu tilpehööri...
Voisi aika ankeaa olla :/

Äläs nyt. Laskette vaan miehen kanssa paljonko voitte lapsia avustaa vuosien mittaan. Minusta on tosi paljon jos pystytte kaikkia avustamaan huonekaluissa, vaatteissa. Johonkin on raja pantava kun lapsia kuitenkin on useampi. Jos se raja on ulkomaanmatkan maksamisessa, minusta se on aika korkealla. Lapsille voi sanoa asian ihan suoraan.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Pyydänkö huonekalut samalla vaivalla?? =) vaatteet, astiat ja muu tilpehööri...
Voisi aika ankeaa olla :/

Äläs nyt. Laskette vaan miehen kanssa paljonko voitte lapsia avustaa vuosien mittaan. Minusta on tosi paljon jos pystytte kaikkia avustamaan huonekaluissa, vaatteissa. Johonkin on raja pantava kun lapsia kuitenkin on useampi. Jos se raja on ulkomaanmatkan maksamisessa, minusta se on aika korkealla. Lapsille voi sanoa asian ihan suoraan.

Valintojahan ne vaan ovat, voidaan me maksaa neiti siis rouva perheineen ulkomaille vaikka pari kertaa vuodessa, mutta en ymmärrä miksi meidän pitäisi??

Jos itse osoittaisi jotain haluja työntekoon yms. niin voisin ajatella eri tavalla, mutta jos 21,5vee on ollut maksimissaan 1,5kk elämänsä aikana töissä niin turha ulkomaanmatkoista haaveilla :/

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
voi ei, kuulostaa kauhealta. toisaalta, sinulla olisi melkeinpä oikeus olla vihainen hänelle kiittämättömyydestä.

Olen ollut ihan mielettömän pahoillani kohta viikon asian vuoksi, luulin tyttäreni jo kasvaneen aikuiseksi, kun tosi hyvin on suhtautunut moneenkin asiaan, mutta taisin kuvitella turhia :/

Joo onhan se väärin että kaikki joudutte melkein kustantamaan nuorelle parille, mutta onhan teillä sitä rahaa, niin olet ainakin täällä usein kehunut ja tietysti tyttäresi käyttää hyväksi kun on varmaan itse saman asina huomannut :/

Meillä lähipiirissä yksi samanmoinen ja en voi muuta sanoa kuin että vituttaa se marina mitä kaikkea pitäisi olla ja mitä pitäisi voida tehdä, vaan kun eivät tee. :headwall: Niin makaa kuin petaa, hemmetin hemmetti.

Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
voi ei, kuulostaa kauhealta. toisaalta, sinulla olisi melkeinpä oikeus olla vihainen hänelle kiittämättömyydestä.

Olen ollut ihan mielettömän pahoillani kohta viikon asian vuoksi, luulin tyttäreni jo kasvaneen aikuiseksi, kun tosi hyvin on suhtautunut moneenkin asiaan, mutta taisin kuvitella turhia :/

niinpä, itselläni on vähän samanlaista kokemusta, tosin minä olin se tytär, vaikkakin olen käynyt töissä. kun pitää asioita itsestään selvyytenä, sitä unohtaa helposti muut ja sen mikä oikeasti on tärkeää. itsekkin olin todella kateellinen veljilleni kun he saivat autot yms muita mukavuuksia ja minä en, en vain huomannut että minäkin olen saanut mutta enemmän henkisellä tasolla ja nyt kun tulin äidiksi. onneks otin opikseni ennenku oli liian myöhäistä. toivottavast tyttäresikin heräisi ja huomaisi että ei se aina se materiaali ole se tärkein.

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Joo onhan se väärin että kaikki joudutte melkein kustantamaan nuorelle parille, mutta onhan teillä sitä rahaa, niin olet ainakin täällä usein kehunut ja tietysti tyttäresi käyttää hyväksi kun on varmaan itse saman asina huomannut :/

Tärkein pointti tässä on se, että ei ole tyttö vielä työllä rahaa tienannut, sitten kun tienaa ja osoittaa vielä osaavansa käyttää sitä niin sitten voidaan keskustella ihan mistä vaan, mutta ei ihan haluta alkaa automaateiksikaan :/ sellaiselle joka ei itse viitsi mitään tehdä.....

En mää enää rahaa antais. Pankkiin mars ja oma nokka tuulta vasten vaan. Mitään ulkomaan matkoja et ala maksamaan. Lypsäminen jatkuu vaan ja pahenee. Se on niin kätevää haukkua äiti lyttyyn ja syyllistää paskaksi, niin jospa se sitten antais taas rahaa, että syyllisyys helpottais... Plaah. (On siitä näköjään hyötyä, ku ei oo tottunu saamaan ilmaseksi ku haukkuja ja selkäänsä. ) :/

Koita jaksaa ja pitää tietty linja. =)

Sano sille tyttärellesi, että hän on kiittämätön paska, mitään et enää osta.
MIKSI vanhempien pitäisi kustantaa yhtään mitään aikuiselle lapselleen? Etenkin, jos toinen ei osaa edes kiitosta sanoa.
Ja sellaisia terveisiä lähettäisin myös hänelle, että oikeassa elämässä ihmisten täytyy tehdä töitä päästäkseen ulkomaille ja ostaakseen jotain kivaa. Niin se vaan menee.
Miten tuollainen inisijä osaa edes olla kenellekään äiti? Yhteiskunta ja omat vanhemmat elättää, ja itse on tekemättä mitään. Tai tekeehän se jotain: valittaa.
Mä en kuuntelisi tuollaista ruinausta, sanoisin vaan että turpa kiinni ja hyvää loppuelämää, näkyillään.

Tärkein pointti tässä on se, että ei ole tyttö vielä työllä rahaa tienannut, sitten kun tienaa ja osoittaa vielä osaavansa käyttää sitä niin sitten voidaan keskustella ihan mistä vaan, mutta ei ihan haluta alkaa automaateiksikaan :/ sellaiselle joka ei itse viitsi mitään tehdä.....

Niin että olikos se tyttö jo täysi-ikäinen ja itsekin äiti, vai ei?
Puhut kuin hän olisi kiukutteleva 13-vuotias: rahaa ei tipu, ennen kun oma huone on siivottu, ja silloinkin katsotaan tarkkaan osaako lapsi käyttää rahansa oikein vai ei.
Katkaise jo se napanuora. Pliis.
Se, miten aikuinen ihminen rahansa käyttää, ei teille kuulu. Mutta te voitte olla antamatta omista rahoistanne. Jos annatte, ette saa määrätä mihin se täytyy käyttää. Se on liiallista kontrolloimista. Joko annatte, ja olette hiljaa, tai ette anna ollenkaan. Näin minä ajattelen.

No jopas on tilanne...
En sano tätä mitenkään pahalla ja tiedän, että hyvää olette tarkoittaneet, kun tytölle ja hänen perheelle kaiken olette ostaneet (ja vieläpä ruuat :o ), mutta ehkäpä se on kummiskin ollut "karhun palvelus". Nyt tytöllä on se luulo, että kaiken saa, kun vaan pyytää ja jos ei heti irtoo, niin kun pistää kitinäks, niin johan mamma betalar ulkomaanmatkat. :/ Eihän kukaan töitä ala tekemään jos ilmatteeks ja ilman vaivaa kaiken saa... :whistle:
Tytön pitäisi elää muutama kuukausi ihan omilla rahoilla (hän tuskin paljoa omaa rahaa kuukaudessa saa) jotta oppisi arvostamaan sitä kaikkea mitä te heille annatte.
Ulkomaan matkaa nyt älkää ainakaan ostako, ennekuin tyttö tosiaan tajuaa että kaikki ei ole ilmaista ja töitä täällä on ite kunkin tehtävä, jos meinaa pärjätä. Ja ennen kaikkea itse se vastuu on perheestä kannettava jos kerta sellaisen on päättänyt perustaa! Sitten kun nuo jutut hokasee, niin voisitte vaikka palkinnoksi sen matkan ostaa ;)

Hyvä, kun olet vittuuntunut tilanteeseen, etkä suostu automaattina heille olemaan! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
no mä oon tänä vuonna 21 ja mulla on yks lapsi, en ole ollut töissä ja toinen tulossa. opiskelu kesken ammattikorkeassa, enkä oleta vanhempieni maksavan minulle mitään

Vaikutat paljon kypsemmältä kuin meikälainen oli aikoinaan kaksikymppisenä.....
siis mitä nyt oon sun kommentteja lukenut :)

PrincessofAcco on fiksu nuori! Yllättyy monesti näistä kuinka fiksuja jotkut ovat nuorena!
Ja toiset tosi tyhmiä vanhempanakin!
PrincessofAccolle hyvää kesän jatkoa ja kaikille muille!

Yhteistyössä