jos joutuu tilaamaan ambulanssin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koivunkäpy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Koivunkäpy

Aktiivinen jäsen
05.10.2005
14 246
1
36
Siis itelleen niin että on lasten kanssa keskenään kotona niin mitäs niille lapsille tehdään?
juu siis luonnollisesti ei niitä voi kotiin jättää mutta mitä niille sielä sairaalassa tehdään?
*pohtii kun ei kulje henki*

nii juu siis on mulla ukko ei nyt siinä mitään, mut se on sielä sairaalan vieressä töissä, eli kaipa ne otas kakarat messiin ja isi olis sairaalassa vastassa.
mut mietin just että jos ei toinen vanhempi oo mitenkää kuvioissa mukana..

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
nii juu siis on mulla ukko ei nyt siinä mitään, mut se on sielä sairaalan vieressä töissä, eli kaipa ne otas kakarat messiin ja isi olis sairaalassa vastassa.
mut mietin just että jos ei toinen vanhempi oo mitenkää kuvioissa mukana..

Siinä tapauksessa sossu huolehtii jos ketään sukulaisia tms. ei oo auttamassa

Mitäs jos potilas on jo taju kankaalla ku ambulanssi tulee ja vauva on esim. päikkäreillä?!? Eihän ne mitenkään voi tietää, että toisessa huoneessa on nukkuva vauva ja sithän se vauva jää yksin kotiin! (tätä oon pohtinu jo jonki aikaa)

Alkuperäinen kirjoittaja huhhei:
Mitäs jos potilas on jo taju kankaalla ku ambulanssi tulee ja vauva on esim. päikkäreillä?!? Eihän ne mitenkään voi tietää, että toisessa huoneessa on nukkuva vauva ja sithän se vauva jää yksin kotiin! (tätä oon pohtinu jo jonki aikaa)

No eiköhän jokainen osaa sanoa sen jo ambulanssia tilatessa että vauva nukkuu makuuhuoneessa...

Alkuperäinen kirjoittaja ykskaks:

No eiköhän jokainen osaa sanoa sen jo ambulanssia tilatessa että vauva nukkuu makuuhuoneessa...

No eihän se välttämättä tule mieleen kun on hätätilanteesta kyse. Ja varsinkin jos soittaja on joku ulkopuolinen. Siis esim saa sairaskohtauksen kahvilassa voi sivullisilta jäädä huomaamatta vaunut.

No, jos kodissa näkyy vauvatavaroita siellä täällä, niin kai ne ambulanssin ihmiset katsoo ympärilleen. Ja kuka ne sisään päästää, isännöitsijä tms, varmaan tietää, että asunnossa on vauva...

Kyllä ne tarkastaa kämpän ettei sinne kukaan jää yksin =)

Alkuperäinen kirjoittaja bb:
No eihän se välttämättä tule mieleen kun on hätätilanteesta kyse. Ja varsinkin jos soittaja on joku ulkopuolinen. Siis esim saa sairaskohtauksen kahvilassa voi sivullisilta jäädä huomaamatta vaunut.
Kyllä ne yksinäiset vaunut siellä aika äkkiä huomiota herättää ja sitten soitetaan poliisi joka sossun kanssa tilanteen hoitaa. Varmasti kahvilatyöntekijälläkin päässä raksuttaa, että hei, täällä oli nuori nainen joka lähti piipaalla hoitoon, oiskohan tuo sen lapsi. Ja siitä se lähtee purkautumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:

Mä valittettavasti tunnen muutamanhenkilön jotka työskentelevät ambulanssissa enkä kyllä luottaisi pätkääkään siihen että tarkistaisivat mitään. Joka kerta kun hälytys tulee ja puhutaan sairaskohtauksesta on ensimmäinen sana juoppo. Luojan kiitos en asu samalla paikkakunnalla missä he tyskentelevät. Lisäksi monilla paikkakunnilla ambulanssihenkilökuntana on vapaapalokunnan henkilöstöä jotka ovat vain käyneet ensiapukoulutukset, enkä luota kyllä heidänkään tarkkanäköisyyteensä. Enkä varsinkaan jos olisin kodin ulkopuolella.

Alkuperäinen kirjoittaja vilja:
Mä valittettavasti tunnen muutamanhenkilön jotka työskentelevät ambulanssissa enkä kyllä luottaisi pätkääkään siihen että tarkistaisivat mitään. Joka kerta kun hälytys tulee ja puhutaan sairaskohtauksesta on ensimmäinen sana juoppo. Luojan kiitos en asu samalla paikkakunnalla missä he tyskentelevät. Lisäksi monilla paikkakunnilla ambulanssihenkilökuntana on vapaapalokunnan henkilöstöä jotka ovat vain käyneet ensiapukoulutukset, enkä luota kyllä heidänkään tarkkanäköisyyteensä. Enkä varsinkaan jos olisin kodin ulkopuolella.

Mutta meidän kylän palomiehet ovat jääneet jopa kotiin hoitamaan lapsia kun vanhempi on viety sairaalaan, että mummo sai rauhassa tulla pelastamaan tilanteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vilja:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:

Nä tätä vähän pelkäsinkin. Kiva ylläri miehelle kun tulee illalla töistä kotiin ja vauva huutaa hulluna nälkäänsä sängyssä ja vaimo on tipotiessään :/
Tai kai ne aika pian sieltä sairaalasta soittaa läheisille - vai? En tiedä kun ei ole kokemusta.

Mies ambulanssissa töissä ja vpk, kyllä ammattin kuulu tarkistaa onko ketään muita asunnossa siksi ne on parittain ja vielä jos on A, B, C, D tai muu keikka niin yksiköitä tulee lisää paikalle.

Nä tätä vähän pelkäsinkin. Kiva ylläri miehelle kun tulee illalla töistä kotiin ja vauva huutaa hulluna nälkäänsä sängyssä ja vaimo on tipotiessään :/
Tai kai ne aika pian sieltä sairaalasta soittaa läheisille - vai? En tiedä kun ei ole kokemusta.

No soittaa. Ensin kysyvät ambulanssin väeltä, että tietääkö omaiset, jos ei niin heti kun tilanne on halinnassa, soittavat lähiomaiselle... ellei potilas itse pysty siinäkään vaiheessa.

Mulla oli kerran tämmönen tilanne juuri. jouduin tilaamaan itselleni ambulanssin, kipu oli niin kovaa, tulivatkin pillit huristen... Mies oli silloin töissä n. 250km päässä ja minä olin 3 lapsen kanssa yksin. sukulaiset jotka asuu lähinnä olivat töissä. Amppari-kuskit kysyi minulta, että voivatko soittaa jonnekkin,minne saisin lapset hoitoon.Ketään ei ollut siihen hätään saatu kiinni... Ampulanssiin siis kaikki mentiin (oli kuulemma tilapäinen ratkaisu, näin ei yleensä toimita) sairaalassa hoitaja otti laspet vastaan ja oli luultavammin heidän kanssa ku minua tutkittiin. Yrittivät sairaalasta monta kertaa soittaa sukulaisille, sitten suku tulikin lasten kanssa. en tiedä onko yleinen käytäntö, mutta meillä siis hoitaja hoivasi lapsia tutkimuksien ajan..

Yhteistyössä