Jos en kerro äitiysloman alkamisaikaa ajoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erab
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erab

Vieras
Mitä sakkoa voi siis tulla, jos en kerro pomolleni koska äitiyslomani on määrä alkaa? Tuohan pitäisi ilmoittaa 2kk aikaisemmin, mutta jos ilmoitan vaikka 1,5kk aikaisemmin, tai 1kk aikaisemmin. Pomo tietää että olen raskaana, mutta ei laskettua aikaa tai tuota äitiysloman alkuaikaa, ja meillä on töissä hiukan kireät välit.... Niin voiko tästä tulla jotain sanktiota?

Mielestäni haet vain itsellesesi ongelmia, jos et kerro. Et kai vain toivo, että pomosi menettää hermonsa kokonaan kanssasi ja tekee jotain laitonta sinulle, jotta pääset kostamaan?

Miksi et kertoisi? Minä luulen, ettei siitä muuta haittaa kyllä ole, kuin se, että saatat menettää työpaikkasi. Minulla taas oli ihan sen verran hyvät välit työpaikan kanssa, että en usko, että olisi suurempia ongelmia ollut, jos olisin vasta kuukauttakin ennen ilmoittanut, mutta tietty tein sen silloin 2kk ennen...

Alkuperäinen kirjoittaja älä tee asioita pahemmaksi;22109411:
Mielestäni haet vain itsellesesi ongelmia, jos et kerro. Et kai vain toivo, että pomosi menettää hermonsa kokonaan kanssasi ja tekee jotain laitonta sinulle, jotta pääset kostamaan?

Just, naisen logiikkaa, kosto aina mielessä :stick::headwall::headwall::headwall::headwall:

No minusta siihen kertomiseen ei oikein ole syytä, nyt siis aikaa on hiukan vajaa kaksi kuukautta, mutta koko ajan kun olen ollut töissä niin mulle on vain vittuiltu, niin ajattelin hiukan siirtää sitä vitutusta eteenpäin. Voidaanko muka äippäraha pidättää vain tuosta syystä, pomo kuitenkin on tiennyt raskaudestani ihan alusta asti, uutta työntekijää ei tilalleni tarvitse ottaa, ainoa muutos tulee vuorolistoihin, koska alunperin sanoin vahingossa noin kuukautta myöhemmän ajan...

Tjaa, työntekijän velvollisuus on ilmoittaa esimiehelleen 2 kk ennen äitiysloman alkua, jos ei tätä tee, niin voidaan kai periaatteessa rinnastaa sopimusrikkomukseen/törkeään laiminlyöntiin, ei tartte sit äitiyslomalta takaisin palata...

No meillä jatkuvasti pihdataan työvuoroja, vaaditaan ottamaan saikkua jos ei pysty yhtä osaa duunista tekemään ja juuri muutettiin käytäntöä niin, että tämän kuun palkasta olisi siirtynyt monen päivän tunnit vasta ensi palkkaan. En vaan ole ajatellut, että tuosta nyt oikeasti olisi työnantajalle mtään haittaa, mutta pikkuisen jos ärsyttäisi...

No meillä jatkuvasti pihdataan työvuoroja, vaaditaan ottamaan saikkua jos ei pysty yhtä osaa duunista tekemään ja juuri muutettiin käytäntöä niin, että tämän kuun palkasta olisi siirtynyt monen päivän tunnit vasta ensi palkkaan. En vaan ole ajatellut, että tuosta nyt oikeasti olisi työnantajalle mtään haittaa, mutta pikkuisen jos ärsyttäisi...

no juu, mutta kun sä teet tuolla tiedon pihtaamisella vain palveluksen tuolle kusipäiselle työnantajalle, koska siitä se saa laillisen oikeuden antaa sulle potkut. ymmärrätkö?

Yhteistyössä