Ensimmäiseksi sanon tuoreimman, eli olen kaksi kertaa koittanut vastata tähän ketjuun ja ihan kummallakin kerralla klikkaisin tuota "uusi aihe" kohtaa.. uuno ku uuno
Nyt onnisti kuitenkin, kun älysin painaa "vastaa" kohdasta
Eliikkäpä se moka sattui mulle kun olin kesätöissä lastenhoitajana perheessä. Työpäivä alkoi yleensä klo 06.30. Mulla oli matkaa heille n.3 km ja kuljin matkan pyöräillen useimmiten. Edellisenä iltana valittelin miehelle, ettei millään kehtais nousta niin aikaisin ja olin joutunut vielä jonkun sen iltaisen menonkin perumaan aikaisen herätyksen vuoksi. Mies kuitenkin rohkaisi ja lupasi viedä minut auton kyydillä, kun oli itsekin menossa aikaisin töihin, joutui vain lähtemään vähän väärään aikaan, kun ei kuitenkaan ihan nappiin osuneet nuo meidän työajat. Ähelleettiin sitten seuraavana aamuna pyörä jotenkin auton peräkonttiin ja mies vei minut töihin.
Hiippailin sisälle taloon, joka oli ihan pimeänä. Perheen isä oli lähtenyt - kuten tavallista - kuuden aikoihin töihin. Sillä oli tapana jättää ovi auki kun lähti töihin, joten mulla ei tarvinnut koputella tai mitään. Odottelin eteisessä milloin perheen äiti oikein tulee makkarista. Yleensä kuuli kun tulin eteiseen. Hiiviskelin siellä vähän ympäriinsä, etten herättäisi lapsia ja kävin kuikkaamaassa makkariinkin. Siellä äiti pötkötteli yöpaidassaan perheen nuorimmainen kainalossa. Jotenkin tuli mieleen, ettei kaikki ole nyt ihan kunnossa. Eteisessä oli äidin työvuorolista ja siitä hämärässä tavasin, että äitikkä meneekin sinä päivänä iltavuoroon ja minun työpäiväni alkaa klo 13.30
Eipä siinä, hyppäsin pyörän selkään ja polkasin kotia! Miehelle kehtasin soittaa heti, mutta perheeltä vähän nolona kyselin iltapäivällä, oliko he kuulleet kun tunkeuduin omia aikojani aamukaffetta oottelemaan :ashamed: Eivät olleet kuulleet mitään! että sinne vaan sohvakalustoa ulos kantamaan
Ja sitten yhtenä aamuna ite nukkua tursotin, kun piti mennä aamuksi töihin. Se isä soitti ja kysyi että joko kohta oon siellä, kun äiti oli yötöissä ja hällä pitäis lähtee kanssa jo niinku nyt. Minä vaan, että tänäänkö?! Olin menossa seuraavana aamuna :headwall: Myöhästy se isä jotain 20 min töistään..