Joku vanha täti toi kiukuttelevan lapseni sisälle

Status
Viestiketju on suljettu.
että siitä sulle
Alkuperäinen kirjoittaja kalissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mä nostaisin lapsen siihen eteiseen tinttailemaan ja antaisin olla siinä, yksin pihalle en tuon ikäistä jättäisi vaikka mikä olisi.
Näin tekisin ja lastensuojelusta voit kysyä AP mietä mieltä olisivat kasvatusmetodistasi.
Heitteillejättö ei ole etäällä.. Olet kuitenkin useamman minuutin ollut sisällä jos toista olet jo syöttänyt.
4-vuotias ei ole kypsä jätettäväksi yksin ulos temppuilemaan.
Sen ikäinen voi keksi lähteä kostoksi muualle..
höpöhöpö. lapsikohtaisesti sielläkin katsotaan nuo asiat.
me asutaan kaupungissa, rivarissa. joka puolella taloja ja teitä.
meillä on tyttö ollut 3,5v asti yksin pihalla. tai yksin tai kavereiden kanssa.
toki ikkunasta seurailen ja käyn itse ulkonakin katsomassa mitä siellä puuhailee. en siis "jätä heitteille" koska seuraan tilannetta!!!!
Itse perhetyöntekijänä olen asiasta puhunutkin lapsiperheyksikön sosiaalityöntekijöiden kanssa ja ovat sanoneet ettei siinä ole mitään pahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja plaaaah:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Sattui Helsingin stockalla. 3 vuotias uhmaikäinen kiukutteli äidilleen joka oli maksamassa ostoksiaan kassalla. Äiti käänsi lapselle selkänsä. Sen pienen hetken aikana oli lapsi kompastunut ja katunut suoraan päin semmoista metalipidikettä, jossa roikkuu esim. vöitä.
Se "piikki" meni suoraan silmäkuoppaan... ;( :x

Että repikääpä siitä niitten uhmaikäisten kanssa.
Voi paska tiedän kanssanne. Osaatte sitten itse aina toimia niin, ettei kelleen mitään tapahdu. Osaatte aina jaksaa uhmaikäisen kanssa. AIK mut eihän teidän enkelit uhmaile, ne sanoo;: äiti, olen eri mieltä kanssani, äiti, minä niin tahtoisi. Mamma sanoo: kultaseni, nyt se ei käy, kultseni olemme puhuneet tästä jo kotona, mussukkani, muistatko miten stokkan kassaqjonossa käyttäydytään, mehän leikimme jo kotona tämän tilanteen ennakkoon.. Ja lapsi sanoo: selvä on äiti, olet oikeassa äiti, äiti minä olen nyt kiltti.........

Fiddu miten hyvä mammoja täällä onkaan !
Uhmaileehan ne, sekä nelivuotias että kaksivuotias, muttei koskaan oven takana ulkona mun ollessa sisällä. :saint:
Ja mä komennan lapsiani, tiukastikin joskus, otan jopa kainaloon jotta saan näytettyä että mä määrään, eivät he. En jätä heitä pihalle koska he eivät suostu tulemaan sisälle, olen onneksi lapsiani vahvempi niin fyysisesti kuin henkisestikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin:
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mikset mennyt ovelle?
Mä menisin, jos kuulisin jonkun vieraan tulevan meidän ovelle ja juttelevan lapseni kanssa.
Ap oli syöttämässä nuorempaa !!
So? Silloinko ei voi mennä ovelle?
Vauva tississä kiinni? Tai tuttipullo ja vauva kainalossa? Vai jätetäänkö vauva huutamaan ja mennään ovelle?

EN minä ainakaan keskeytä vauvan syöttämistä, jos ovella on joku, vaikka pullovauva onkin.
Mä en edes alkaisi syöttämään, jos pieni lapseni olisi yksin ulkona valvomatta. Käsittämätöntä. Enkä edes ole mikään täydellinen äiti minäkään...
SIIS:
esikoinen parkuu ulko-ovella kiukkuaan. Hän huutaa: HALUAN NÄHDÄ ROSKA-AUTOOOOOONNNN !!!!
sISÄLLÄ vauva parkuu nälkäänsä.
Et syötä vauvaa, koska se esikoinen on karjumassa kiukkuaan. Niinpä molemmat lapset huutaa.
Naapurin mummo tulee paikalle, ovelle, kun kaksi lasta karjuu ja huutaa ja ulvoo.

JESS1

Kuvitellaan ettei se naapurinmummo olisikaan tullut. Kuinka kauan olisit antanut vauvan huutaa nälkäänsä? Uhmaikäisen kiukku saattaa kestää puolikin tuntia.
Unohdit kaikkein helpoimman ratkaisun: uhmaikäinen niska-perseotteella sisään eteiseen, ovi lukkoon, toiseen huoneeseen vauvaa imettämään. Vain yksi lapsi karjuu ja huutaa, mutta turvallisessa paikassa, ei ulkona josta voi karata tai jossa vierelle voi kävellä kaikenmaailman mummot tai vaikka namusedät :xmas:
Peesi tähän viimiseen :whistle:
 
se toinen täti
Alkuperäinen kirjoittaja plaaaah:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Sattui Helsingin stockalla. 3 vuotias uhmaikäinen kiukutteli äidilleen joka oli maksamassa ostoksiaan kassalla. Äiti käänsi lapselle selkänsä. Sen pienen hetken aikana oli lapsi kompastunut ja katunut suoraan päin semmoista metalipidikettä, jossa roikkuu esim. vöitä.
Se "piikki" meni suoraan silmäkuoppaan... ;( :x

Että repikääpä siitä niitten uhmaikäisten kanssa.
Voi paska tiedän kanssanne. Osaatte sitten itse aina toimia niin, ettei kelleen mitään tapahdu. Osaatte aina jaksaa uhmaikäisen kanssa. AIK mut eihän teidän enkelit uhmaile, ne sanoo;: äiti, olen eri mieltä kanssani, äiti, minä niin tahtoisi. Mamma sanoo: kultaseni, nyt se ei käy, kultseni olemme puhuneet tästä jo kotona, mussukkani, muistatko miten stokkan kassaqjonossa käyttäydytään, mehän leikimme jo kotona tämän tilanteen ennakkoon.. Ja lapsi sanoo: selvä on äiti, olet oikeassa äiti, äiti minä olen nyt kiltti.........

Fiddu miten hyvä mammoja täällä onkaan !
olenko väittänyt olevani täydellinen?

Onhan se ihan kiva että tältä kys. lapselta meni silmä vaan sen takia, että lapsi sai raivota rauhassa.

 
huokaus
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin:
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mikset mennyt ovelle?
Mä menisin, jos kuulisin jonkun vieraan tulevan meidän ovelle ja juttelevan lapseni kanssa.
Ap oli syöttämässä nuorempaa !!
So? Silloinko ei voi mennä ovelle?
Vauva tississä kiinni? Tai tuttipullo ja vauva kainalossa? Vai jätetäänkö vauva huutamaan ja mennään ovelle?

EN minä ainakaan keskeytä vauvan syöttämistä, jos ovella on joku, vaikka pullovauva onkin.
Mä en edes alkaisi syöttämään, jos pieni lapseni olisi yksin ulkona valvomatta. Käsittämätöntä. Enkä edes ole mikään täydellinen äiti minäkään...
SIIS:
esikoinen parkuu ulko-ovella kiukkuaan. Hän huutaa: HALUAN NÄHDÄ ROSKA-AUTOOOOOONNNN !!!!
sISÄLLÄ vauva parkuu nälkäänsä.
Et syötä vauvaa, koska se esikoinen on karjumassa kiukkuaan. Niinpä molemmat lapset huutaa.
Naapurin mummo tulee paikalle, ovelle, kun kaksi lasta karjuu ja huutaa ja ulvoo.

JESS1

Kuvitellaan ettei se naapurinmummo olisikaan tullut. Kuinka kauan olisit antanut vauvan huutaa nälkäänsä? Uhmaikäisen kiukku saattaa kestää puolikin tuntia.
Unohdit kaikkein helpoimman ratkaisun: uhmaikäinen niska-perseotteella sisään eteiseen, ovi lukkoon, toiseen huoneeseen vauvaa imettämään. Vain yksi lapsi karjuu ja huutaa, mutta turvallisessa paikassa, ei ulkona josta voi karata tai jossa vierelle voi kävellä kaikenmaailman mummot tai vaikka namusedät :xmas:
Just näin!

Eikö ole outoa, että monelta puuttuu maalaisjärki lapsen kasvattamisessa?
 
tota noin
tässä lähdetäänkin siitä, mikä oli se tilanne ja miksi. Äiti käytti samaa hyväksi havaittua metodia kuin ennenkin, sisälle ei ottanut koska kokemuksesta tiesi että se provosoi lasta lisäraivolle. Ja mummo puuttui ja kommentoi asiaan josta ei mitään tiennyt, oletti vain ja väärin.

Ei lähdetä siitä, miten olisi voinut toimia..

ja mitä te vastaatte. Huono äiti, huono lto.
Ja kerrotte kauhutarinoita. JEESSSSSS mikä tuki äidiltä äidille !Ihan uskomatonta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin :
tässä lähdetäänkin siitä, mikä oli se tilanne ja miksi. Äiti käytti samaa hyväksi havaittua metodia kuin ennenkin, sisälle ei ottanut koska kokemuksesta tiesi että se provosoi lasta lisäraivolle. Ja mummo puuttui ja kommentoi asiaan josta ei mitään tiennyt, oletti vain ja väärin.

Ei lähdetä siitä, miten olisi voinut toimia..

ja mitä te vastaatte. Huono äiti, huono lto.
Ja kerrotte kauhutarinoita. JEESSSSSS mikä tuki äidiltä äidille !Ihan uskomatonta.
Näin juuri!

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin :
tässä lähdetäänkin siitä, mikä oli se tilanne ja miksi. Äiti käytti samaa hyväksi havaittua metodia kuin ennenkin, sisälle ei ottanut koska kokemuksesta tiesi että se provosoi lasta lisäraivolle. Ja mummo puuttui ja kommentoi asiaan josta ei mitään tiennyt, oletti vain ja väärin.

Ei lähdetä siitä, miten olisi voinut toimia..

ja mitä te vastaatte. Huono äiti, huono lto.
Ja kerrotte kauhutarinoita. JEESSSSSS mikä tuki äidiltä äidille !Ihan uskomatonta.
Oletko ottanut vastaukset hieman henkilökohtaisesti. Mielestäni kukaan ei ole sanonut huonoksi äidiksi.. ennemminkin ovat olleet sitä mieltä että oli ihan ok että mummo soitti ovikelloa, koska mummo ei voinut olla tietoinen tilanteesta ja äidin metodeista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin :
tässä lähdetäänkin siitä, mikä oli se tilanne ja miksi. Äiti käytti samaa hyväksi havaittua metodia kuin ennenkin, sisälle ei ottanut koska kokemuksesta tiesi että se provosoi lasta lisäraivolle. Ja mummo puuttui ja kommentoi asiaan josta ei mitään tiennyt, oletti vain ja väärin.

Ei lähdetä siitä, miten olisi voinut toimia..

ja mitä te vastaatte. Huono äiti, huono lto.
Ja kerrotte kauhutarinoita. JEESSSSSS mikä tuki äidiltä äidille !Ihan uskomatonta.
Oletko ottanut vastaukset hieman henkilökohtaisesti. Mielestäni kukaan ei ole sanonut huonoksi äidiksi.. ennemminkin ovat olleet sitä mieltä että oli ihan ok että mummo soitti ovikelloa, koska mummo ei voinut olla tietoinen tilanteesta ja äidin metodeista.
Ihan ok minustakin, että mummo olisi selvittänyt MINULTA, mistä on kyse. Siis tullut sisälle kysymään. Mutta minusta on käsittämätöntä, että lupaa lapselle karkkia. Ja minä en ollut tuo harmaa, joka yllä olevan kirjoitti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin :
tässä lähdetäänkin siitä, mikä oli se tilanne ja miksi. Äiti käytti samaa hyväksi havaittua metodia kuin ennenkin, sisälle ei ottanut koska kokemuksesta tiesi että se provosoi lasta lisäraivolle. Ja mummo puuttui ja kommentoi asiaan josta ei mitään tiennyt, oletti vain ja väärin.

Ei lähdetä siitä, miten olisi voinut toimia..

ja mitä te vastaatte. Huono äiti, huono lto.
Ja kerrotte kauhutarinoita. JEESSSSSS mikä tuki äidiltä äidille !Ihan uskomatonta.
Kukaan ei ole sanonut huonoksi äidiksi.
Ja fakta nyt vaan on se, että vaikka äiti kokemuksesta tietäisi ettei se lapsi oven takaa minnekään karkaa, niin se voi karata silti. Minäkin tiedän kokemuksesta että mun kuopus saa joskus raivarit kun laitan hänet turvaistuimeen autossa, mutta en siltikään ota häntä syliini etupenkille tms koska se ei ole turvallista. Antaa lapsen raivota, se ei lasta vahingoita, mutta ulos jättäminen, minne äiti ei näe, voi koitua kohtalokkaaksi joskus. Ja lapsikin kyllä oppii että teki mitä vaan, niin ei saa jäädä ulos vaan sisälle on tultava kun niin sanotaan, hyvällä tai pahalla.
Nythän lapsi saa itse määrätä milloin tulee sisälle. Äiti käskee sisälle, lapsi raivostuu eikä tule, joten hän saa itse päättää milloin tulee sisään. Äidin sanomiset ei paina mitään, lapsi saa määrätä sisääntulostaan. Ei hyvä juttu mun mielestä. Mä pidän kiinni siitä, että kun sanon ei, se tarkoittaa aina ei, vaikka lapset miten raivoaa (ja raivoaahan ne aika ajoin). Jos mä sanon että nyt sisään, niin me mennään sisään tavalla tai toisella. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin :
tässä lähdetäänkin siitä, mikä oli se tilanne ja miksi. Äiti käytti samaa hyväksi havaittua metodia kuin ennenkin, sisälle ei ottanut koska kokemuksesta tiesi että se provosoi lasta lisäraivolle. Ja mummo puuttui ja kommentoi asiaan josta ei mitään tiennyt, oletti vain ja väärin.

Ei lähdetä siitä, miten olisi voinut toimia..

ja mitä te vastaatte. Huono äiti, huono lto.
Ja kerrotte kauhutarinoita. JEESSSSSS mikä tuki äidiltä äidille !Ihan uskomatonta.
Tällä vissiin meinaat sitä mun kirjoittamaani juttua.
Tarkoitus ei ole kertoa kauhutarinoita vaan ihan tosi asioita, asia joka on jonkun kohdalle tapahtunut ihan tosi elämässä!!

Miten annan tukea äidille joka on jo tehnyt selväksi ettei hänen mielestään ole mitenkään väärin jättää noin pientä lasta ulos yksin. Ja vieläpä kuikuttelemaan, siis tilassa jossa yleisimmin tulee lapselle niitä uhmia että esim. no karkaampa sitten kotoa kun tänne pihalle kerta jätettiin.


Ja juu, mä tekisin niin kuin joku täällä jo ehdottikin, se laps vaikka niska pers otteella sisään kuikuttelemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin :
tässä lähdetäänkin siitä, mikä oli se tilanne ja miksi. Äiti käytti samaa hyväksi havaittua metodia kuin ennenkin, sisälle ei ottanut koska kokemuksesta tiesi että se provosoi lasta lisäraivolle. Ja mummo puuttui ja kommentoi asiaan josta ei mitään tiennyt, oletti vain ja väärin.

Ei lähdetä siitä, miten olisi voinut toimia..

ja mitä te vastaatte. Huono äiti, huono lto.
Ja kerrotte kauhutarinoita. JEESSSSSS mikä tuki äidiltä äidille !Ihan uskomatonta.
Kukaan ei ole sanonut huonoksi äidiksi.
Ja fakta nyt vaan on se, että vaikka äiti kokemuksesta tietäisi ettei se lapsi oven takaa minnekään karkaa, niin se voi karata silti. Minäkin tiedän kokemuksesta että mun kuopus saa joskus raivarit kun laitan hänet turvaistuimeen autossa, mutta en siltikään ota häntä syliini etupenkille tms koska se ei ole turvallista. Antaa lapsen raivota, se ei lasta vahingoita, mutta ulos jättäminen, minne äiti ei näe, voi koitua kohtalokkaaksi joskus. Ja lapsikin kyllä oppii että teki mitä vaan, niin ei saa jäädä ulos vaan sisälle on tultava kun niin sanotaan, hyvällä tai pahalla.
"Sisälle on tultava niin kuin sanotaan" En minä ainakaan ole sanonut lapselle, että täytyy tulla sisälle. Eikä ole mitään järkeä alkaa provosoimaan raivoavaa lasta. Eteisestä olisi tyttö ottanut hatkat ulos. Kyllä meidän neiti oven auki saa ;) Ja silloin tyttö ei olisi enää ollut minun luvallani ulkona huutamassa. Nyt hänellä oli siihen minun lupani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin :
tässä lähdetäänkin siitä, mikä oli se tilanne ja miksi. Äiti käytti samaa hyväksi havaittua metodia kuin ennenkin, sisälle ei ottanut koska kokemuksesta tiesi että se provosoi lasta lisäraivolle. Ja mummo puuttui ja kommentoi asiaan josta ei mitään tiennyt, oletti vain ja väärin.

Ei lähdetä siitä, miten olisi voinut toimia..

ja mitä te vastaatte. Huono äiti, huono lto.
Ja kerrotte kauhutarinoita. JEESSSSSS mikä tuki äidiltä äidille !Ihan uskomatonta.
Kukaan ei ole sanonut huonoksi äidiksi.
Ja fakta nyt vaan on se, että vaikka äiti kokemuksesta tietäisi ettei se lapsi oven takaa minnekään karkaa, niin se voi karata silti. Minäkin tiedän kokemuksesta että mun kuopus saa joskus raivarit kun laitan hänet turvaistuimeen autossa, mutta en siltikään ota häntä syliini etupenkille tms koska se ei ole turvallista. Antaa lapsen raivota, se ei lasta vahingoita, mutta ulos jättäminen, minne äiti ei näe, voi koitua kohtalokkaaksi joskus. Ja lapsikin kyllä oppii että teki mitä vaan, niin ei saa jäädä ulos vaan sisälle on tultava kun niin sanotaan, hyvällä tai pahalla.
"Sisälle on tultava niin kuin sanotaan" En minä ainakaan ole sanonut lapselle, että täytyy tulla sisälle. Eikä ole mitään järkeä alkaa provosoimaan raivoavaa lasta. Eteisestä olisi tyttö ottanut hatkat ulos. Kyllä meidän neiti oven auki saa ;) Ja silloin tyttö ei olisi enää ollut minun luvallani ulkona huutamassa. Nyt hänellä oli siihen minun lupani.

Niin no tässä me ollaankin niin erilaisia. Mä en noin pientä jättäis ulos itsekseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin :
tässä lähdetäänkin siitä, mikä oli se tilanne ja miksi. Äiti käytti samaa hyväksi havaittua metodia kuin ennenkin, sisälle ei ottanut koska kokemuksesta tiesi että se provosoi lasta lisäraivolle. Ja mummo puuttui ja kommentoi asiaan josta ei mitään tiennyt, oletti vain ja väärin.

Ei lähdetä siitä, miten olisi voinut toimia..

ja mitä te vastaatte. Huono äiti, huono lto.
Ja kerrotte kauhutarinoita. JEESSSSSS mikä tuki äidiltä äidille !Ihan uskomatonta.
Tällä vissiin meinaat sitä mun kirjoittamaani juttua.
Tarkoitus ei ole kertoa kauhutarinoita vaan ihan tosi asioita, asia joka on jonkun kohdalle tapahtunut ihan tosi elämässä!!

Miten annan tukea äidille joka on jo tehnyt selväksi ettei hänen mielestään ole mitenkään väärin jättää noin pientä lasta ulos yksin. Ja vieläpä kuikuttelemaan, siis tilassa jossa yleisimmin tulee lapselle niitä uhmia että esim. no karkaampa sitten kotoa kun tänne pihalle kerta jätettiin.


Ja juu, mä tekisin niin kuin joku täällä jo ehdottikin, se laps vaikka niska pers otteella sisään kuikuttelemaan.
Mitä väärää siinä on tapahtunut, kun lapsi haluaa jäädä ulos huutaman ja annan hänelle siihen luvan? Ja jätän oven auki ja sanon, että siitä sitten vaan sisään kun siltä tuntuu.
 
tota noin
Hei, kyllä te täällä sen verran paljon olette lokaa ap:n päälle syytäneet, että minusta te haukutte huonoksi kasvattajaksi ja ihmettelette, että on vielä LTO.
Kaikilta tulee älyttömästi ymmärrystä mummon toiminnalle. Ja sitten tulee kauhutarinoita, miten jollekin kävi ja miten voi käydä. Ja sitten tulee uhkauksia, että kuule lastensuojelu voisi myös puuttua (ja viedä lapset pois tai vähintäänkin ottaa tarkastelun alle).

ja sitten jaatte neuvoja miten olisi oikeampi tapa toimia ja muistelette 70 luvun kulta-aikoja kun talkkarit komensi ja kehutte itseänne, miten itse puututte, toimitte, komennatte, pidätte lempeästi mutta turvallisesti ja napakan määrätietoisesti omillenne kuria ja ah miten ihania teidän lapsenne ovatkaan ja miten hiivatin hyviä itse olette..

Keneltäkään ei tule ymmärrystä ap:lle ja sille, että mummo toimi väärin tai miten puuttui asiaan, josta ei mitään tiennyt eikä edes jäänyt kuuntelemaan äidin selitystä.

En ole ap.
Tietyllä tavalla otan henk.koht. koska olen itse ollut vastaavissa tilanteissa, osaan asettua ap:n asemaan siis.

Minua myös tyrmistyttää tämä äitien antama "tuki" toiselle äidille. SÖSSES, miten te äidit osaattekin kivittää, tuomita, haukkua !! On se tosin ennenkin nähty tällä palstalla. Mutta aina se vaan tyrmää.

Mutta nyt minä menen pelaamaan oman 4 vuotiaani kanssa pientä lautapeliä - vauva nukkuu. Syötin just. Samaan aikaan 4 vuotias karjui raivona vessassa PYYYYHKIMÄÄÄÄÄÄN mutten mennyt kun just syötin vauvaa joka karjui väsymystään ja nälkäänsä ja 4 v osaa pyyhkiä itsekin jos vaan viitsii ja haluaa...

palaan tänne kohta kaivamaan tämän varsin mielenkiintoisen mutta turmäävän viestin esiin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin :
tässä lähdetäänkin siitä, mikä oli se tilanne ja miksi. Äiti käytti samaa hyväksi havaittua metodia kuin ennenkin, sisälle ei ottanut koska kokemuksesta tiesi että se provosoi lasta lisäraivolle. Ja mummo puuttui ja kommentoi asiaan josta ei mitään tiennyt, oletti vain ja väärin.

Ei lähdetä siitä, miten olisi voinut toimia..

ja mitä te vastaatte. Huono äiti, huono lto.
Ja kerrotte kauhutarinoita. JEESSSSSS mikä tuki äidiltä äidille !Ihan uskomatonta.
Tällä vissiin meinaat sitä mun kirjoittamaani juttua.
Tarkoitus ei ole kertoa kauhutarinoita vaan ihan tosi asioita, asia joka on jonkun kohdalle tapahtunut ihan tosi elämässä!!

Miten annan tukea äidille joka on jo tehnyt selväksi ettei hänen mielestään ole mitenkään väärin jättää noin pientä lasta ulos yksin. Ja vieläpä kuikuttelemaan, siis tilassa jossa yleisimmin tulee lapselle niitä uhmia että esim. no karkaampa sitten kotoa kun tänne pihalle kerta jätettiin.


Ja juu, mä tekisin niin kuin joku täällä jo ehdottikin, se laps vaikka niska pers otteella sisään kuikuttelemaan.
Mitä väärää siinä on tapahtunut, kun lapsi haluaa jäädä ulos huutaman ja annan hänelle siihen luvan? Ja jätän oven auki ja sanon, että siitä sitten vaan sisään kun siltä tuntuu.
Siis sä tosiaan annat lapsen määrätä, etkä viitsi komentaa koska pelkäät että lapsi suuttuu enemmän? :eek: No, se on sun tyyli, se siitä.
Mutta älä sitten ihmettele jos joku kerta lapsi ryntääkin jonnekin karkuun kun jätät hänet ulos raivoamaan.
Eikä koti, josta nelivuotias pääsee karkuun tuosta vaan, vaikuta järin turvalliselta.
 
missäs asut
Alkuperäinen kirjoittaja että siitä sulle:
Alkuperäinen kirjoittaja kalissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mä nostaisin lapsen siihen eteiseen tinttailemaan ja antaisin olla siinä, yksin pihalle en tuon ikäistä jättäisi vaikka mikä olisi.
Näin tekisin ja lastensuojelusta voit kysyä AP mietä mieltä olisivat kasvatusmetodistasi.
Heitteillejättö ei ole etäällä.. Olet kuitenkin useamman minuutin ollut sisällä jos toista olet jo syöttänyt.
4-vuotias ei ole kypsä jätettäväksi yksin ulos temppuilemaan.
Sen ikäinen voi keksi lähteä kostoksi muualle..
höpöhöpö. lapsikohtaisesti sielläkin katsotaan nuo asiat.
me asutaan kaupungissa, rivarissa. joka puolella taloja ja teitä.
meillä on tyttö ollut 3,5v asti yksin pihalla. tai yksin tai kavereiden kanssa.
toki ikkunasta seurailen ja käyn itse ulkonakin katsomassa mitä siellä puuhailee. en siis "jätä heitteille" koska seuraan tilannetta!!!!
Itse perhetyöntekijänä olen asiasta puhunutkin lapsiperheyksikön sosiaalityöntekijöiden kanssa ja ovat sanoneet ettei siinä ole mitään pahaa.
No täällä on kyllä sossun mielestä todella paha jos noin pieni yksin ulkoilee. Vaikka kuinka ikkunasta seurailet. Työskentelin lastensuojelun ennaltaehkäisevässä työssä. Siellä eräs perhe joutui perhetyönpiiriin. Ja pahin juttu oli kun 5v. lapset ulkoili itsekseen äidin valvoessa ikkunasta. se oli hoidon ja huolenpidon laiminlyönti.
 
No joo toki olen sitä mieltä että se mummeli olisi saanut jättää höpinät karkeista pois ja olisi voinut kuunnella mitä äidillä oli sanottavana.
Mut tästä huolimatta en ole ap:n kanssa yhtä mieltä siitä että kuinka pienen voi jättää pihalle yksin kiukuttelemaan.

Varsinkin kun ajattelen että kun imetät kerta niin kuinkas nopeasti sitä siitä sitten irtookaan katsomaan jos joku oikea hätä tulee? Tai se karu hiljaisuus?
 
Alkuperäinen kirjoittaja missäs asut:
No täällä on kyllä sossun mielestä todella paha jos noin pieni yksin ulkoilee. Vaikka kuinka ikkunasta seurailet. Työskentelin lastensuojelun ennaltaehkäisevässä työssä. Siellä eräs perhe joutui perhetyönpiiriin. Ja pahin juttu oli kun 5v. lapset ulkoili itsekseen äidin valvoessa ikkunasta. se oli hoidon ja huolenpidon laiminlyönti.
Turussa ei todellakaan sossu puutu asiaan, jos 5 v tai vaikka 4 v:kin lapsi ulkoilee yksikseen ja äiti katsoo ikkunasta. Paitsi ehkä sitten, jos lapsi laitetaan pihalle aamuseiskalta ja pidetään siellä iltakymmeneen saakka, ja sama toistuu joka päivä.
 
Miitu
Kyllä minä olisin raivottaren sisälle roippassu! Siinä sitten olisi saanut raivota mielin määrin. Vaikka olisi sitten sisälle tuonti lisännyt/pitkittänyt raivoa. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.

Ulos en olisi uskaltanut raivostunutta lasta jättää. Koska lapsetkin tekevät tuolloin uhmassa ajattelemattomia juttuja(luonteensa ja normaalin käytöksensä vastaisia).

Ja vaikka olisin alasti syöttämässä vauvaa joka karjuisi heti kun tissi poistuu suusta olisin ovelle mennyt salamana jos joku vieras lapselleni siellä juttelisi. Vaikka tunnistaisin hänet äänestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin :
tässä lähdetäänkin siitä, mikä oli se tilanne ja miksi. Äiti käytti samaa hyväksi havaittua metodia kuin ennenkin, sisälle ei ottanut koska kokemuksesta tiesi että se provosoi lasta lisäraivolle. Ja mummo puuttui ja kommentoi asiaan josta ei mitään tiennyt, oletti vain ja väärin.

Ei lähdetä siitä, miten olisi voinut toimia..

ja mitä te vastaatte. Huono äiti, huono lto.
Ja kerrotte kauhutarinoita. JEESSSSSS mikä tuki äidiltä äidille !Ihan uskomatonta.
Tällä vissiin meinaat sitä mun kirjoittamaani juttua.
Tarkoitus ei ole kertoa kauhutarinoita vaan ihan tosi asioita, asia joka on jonkun kohdalle tapahtunut ihan tosi elämässä!!

Miten annan tukea äidille joka on jo tehnyt selväksi ettei hänen mielestään ole mitenkään väärin jättää noin pientä lasta ulos yksin. Ja vieläpä kuikuttelemaan, siis tilassa jossa yleisimmin tulee lapselle niitä uhmia että esim. no karkaampa sitten kotoa kun tänne pihalle kerta jätettiin.


Ja juu, mä tekisin niin kuin joku täällä jo ehdottikin, se laps vaikka niska pers otteella sisään kuikuttelemaan.
Mitä väärää siinä on tapahtunut, kun lapsi haluaa jäädä ulos huutaman ja annan hänelle siihen luvan? Ja jätän oven auki ja sanon, että siitä sitten vaan sisään kun siltä tuntuu.
Siis sä tosiaan annat lapsen määrätä, etkä viitsi komentaa koska pelkäät että lapsi suuttuu enemmän? :eek: No, se on sun tyyli, se siitä.
Mutta älä sitten ihmettele jos joku kerta lapsi ryntääkin jonnekin karkuun kun jätät hänet ulos raivoamaan.
Eikä koti, josta nelivuotias pääsee karkuun tuosta vaan, vaikuta järin turvalliselta.
Eikö muiden lapset osaa itse aukaista ulko-ovea :eek: Miksi olisin tuonut lapsen väkisin sisälle, koska hän voi huutaa oven ulkopuolellakin, oven ollessa AUKI?

Eikö oman kodin kuisti ole kotia? :eek: Minusta oma pihakin on kotia. Se ero siinä vaan on, että toisessa ollaan sisällä ja toisessa ulkona.

Kuikutteleva lapsi ei rauhoitu provosoinnista. Minusta lapsella oli syynsä kiukkuun: häntä harmitti koska ei nähnyt roska-autoa. En ollut siitä mitenkään vihainen. Hän sai raivota aikansa ja sitten rauhoittui. Nyt lapsi leikkii iloisena omassa huoneessaan.

Ihmiset ( myös lapset ) ovat erilaisia. Toinen vaatii raivopäissään syliä, toinen aikuisen vierellä oloa ja kolmas haluaa olla yksin. Meidän tyttö on jälkimmäistä tyyppiä. Esikoisen kanssa olisin toiminut eri tavalla.
 
fakta
Alkuperäinen kirjoittaja missäs asut:
Alkuperäinen kirjoittaja että siitä sulle:
Alkuperäinen kirjoittaja kalissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mä nostaisin lapsen siihen eteiseen tinttailemaan ja antaisin olla siinä, yksin pihalle en tuon ikäistä jättäisi vaikka mikä olisi.
Näin tekisin ja lastensuojelusta voit kysyä AP mietä mieltä olisivat kasvatusmetodistasi.
Heitteillejättö ei ole etäällä.. Olet kuitenkin useamman minuutin ollut sisällä jos toista olet jo syöttänyt.
4-vuotias ei ole kypsä jätettäväksi yksin ulos temppuilemaan.
Sen ikäinen voi keksi lähteä kostoksi muualle..
höpöhöpö. lapsikohtaisesti sielläkin katsotaan nuo asiat.
me asutaan kaupungissa, rivarissa. joka puolella taloja ja teitä.
meillä on tyttö ollut 3,5v asti yksin pihalla. tai yksin tai kavereiden kanssa.
toki ikkunasta seurailen ja käyn itse ulkonakin katsomassa mitä siellä puuhailee. en siis "jätä heitteille" koska seuraan tilannetta!!!!
Itse perhetyöntekijänä olen asiasta puhunutkin lapsiperheyksikön sosiaalityöntekijöiden kanssa ja ovat sanoneet ettei siinä ole mitään pahaa.
No täällä on kyllä sossun mielestä todella paha jos noin pieni yksin ulkoilee. Vaikka kuinka ikkunasta seurailet. Työskentelin lastensuojelun ennaltaehkäisevässä työssä. Siellä eräs perhe joutui perhetyönpiiriin. Ja pahin juttu oli kun 5v. lapset ulkoili itsekseen äidin valvoessa ikkunasta. se oli hoidon ja huolenpidon laiminlyönti.
Näin se on myös täällä. Sosiaalityöntekijä joutui puuttumaan eskarilaisen yksinäisiin eskarimatkoihin aamulla, vaikka vanhempi oli kotona.
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja missäs asut:
No täällä on kyllä sossun mielestä todella paha jos noin pieni yksin ulkoilee. Vaikka kuinka ikkunasta seurailet. Työskentelin lastensuojelun ennaltaehkäisevässä työssä. Siellä eräs perhe joutui perhetyönpiiriin. Ja pahin juttu oli kun 5v. lapset ulkoili itsekseen äidin valvoessa ikkunasta. se oli hoidon ja huolenpidon laiminlyönti.
Turussa ei todellakaan sossu puutu asiaan, jos 5 v tai vaikka 4 v:kin lapsi ulkoilee yksikseen ja äiti katsoo ikkunasta. Paitsi ehkä sitten, jos lapsi laitetaan pihalle aamuseiskalta ja pidetään siellä iltakymmeneen saakka, ja sama toistuu joka päivä.
No, Hyvinkää, Riihimäki ja Hämeenlinna ovat paikkoja jossa ainakin puututaan. Eikä nyt puhuta aamusta iltaan ulkoilusta. Eikä siis mitään partioita kuljeskele, mutta jos muissa yhteyksissä tulee vastaan tai joku ilmoittelee niin kyllä rankasti puututaan. Vasta 6v. on kypsä harjoittelemaan yksin ulkoilua. Ja työni puolesta tuon tiedän.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä