Joku vanha täti toi kiukuttelevan lapseni sisälle

Status
Viestiketju on suljettu.
toinen lto
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen lto:
Oletkohan ap ihan oikealla alalla jos kiukutteleva 4-vuotias on sulle noin hankala tapaus, että on pihalle jätettävä raivoamaan? Kauanko olet tehnyt työtäsi?
Heh!
Mukavaa että toin sulle hyvän mielen. Haluaisitko vielä vastata kysymykseeni?
 
lukekaa
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Me asutaan aika "korvessa" omakotitalossa ja tiedän, ettei lapselle ole mitenkään vaarallista raivota vähän aikaa ulko-oven takana. Olisinhan kuullut, jos lapsi olisi ottanut hatkat. Ja turvallisuuden kannalta on sitä paitsi ihan sama huutaako lapsi oven ulkopuolella OVI AUKI vai oven sisäpuolella.

Joskus kun olen nostanut raivoavan lapsen eteiseen huutamaan, hän on itse lähtenyt oven ulkopuolelle jatkamaan huutoaan. MEIDÄN NEITI ON SELLAINEN!
EI pahalla, mutta kannattaisiko yrittää laittaa lapselle tietyt rajat? Siis esim. sen suhteen että kotoa ei mennä yksin ulos ilman lupaa, ei nyt eikä koskaan? Oveen sellainen lukko ettei lapsi pääse ulos.
Jos olisit kuullut lapsen mahdollisen karkaamisen, niin miksi et kuullut että pihaan tuli mummo joka mitä ilmeisimmin jutteli hetken lapsesi kanssa ennen kun tuli teille sisään? :saint:
Kuulin kyllä mummon tulevan.
Mikset mennyt ovelle?
Mä menisin, jos kuulisin jonkun vieraan tulevan meidän ovelle ja juttelevan lapseni kanssa.
Ap oli syöttämässä nuorempaa !!
 
vieras
Ihmeellistä porukkaa täällä taas.. Täydelliset äidit liikenteessä. Eipä tuo niin vaarallista ole jos lapsi kiukuttelee oven ulkopuolella. Eikä kenenkään tarvi sillon siihen puuttua ainakaan niin että syyttelee äitiä kuinka äiti on huonosti toiminut. Mummoki ois voinu tulla kysymään mikä tilanne on. Ja eri asia on puuttua jos näkee jossain pojat leikkimässä roskalavan sisällä kun lapsen kiukuttelemassa oman kodin ulko-ovella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen lto:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen lto:
Oletkohan ap ihan oikealla alalla jos kiukutteleva 4-vuotias on sulle noin hankala tapaus, että on pihalle jätettävä raivoamaan? Kauanko olet tehnyt työtäsi?
Heh!
Mukavaa että toin sulle hyvän mielen. Haluaisitko vielä vastata kysymykseeni?
Voin vastata. Tiedän miten toimin oman 4-vuotiaani kanssa. Tunnen tytön paremmin kuin kukaan muu. Oikeista naruista kun osaa vetää, niin lapsen kuin lapsen kanssa pärjää. Työtäni olen tehnyt yli 5 alle 10 vuotta.
 
huono äiti
jäi kertomatta, että olen myös puuttunut itse, kun mukulat tekee typeryyksiä ja kerran siihen, kun 10-12 v kakarat (isompi joukko) kiusasi ikätoveriaan.

Olen omassa kerrotalossani ollut se "pelottava talkkari" joka piti jöötä kakaroille, koska tekivät hölmöyksiä.

Siinä vaiheessa kun muksu parkuu vanhempien käsissä, en ole puuttunut.
 
outolintupapukaija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmeellistä porukkaa täällä taas.. Täydelliset äidit liikenteessä. Eipä tuo niin vaarallista ole jos lapsi kiukuttelee oven ulkopuolella. Eikä kenenkään tarvi sillon siihen puuttua ainakaan niin että syyttelee äitiä kuinka äiti on huonosti toiminut. Mummoki ois voinu tulla kysymään mikä tilanne on. Ja eri asia on puuttua jos näkee jossain pojat leikkimässä roskalavan sisällä kun lapsen kiukuttelemassa oman kodin ulko-ovella.
Eikös se mummo just niin tehnytkin?!??
 
..........
Alkuperäinen kirjoittaja outolintupapukaija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmeellistä porukkaa täällä taas.. Täydelliset äidit liikenteessä. Eipä tuo niin vaarallista ole jos lapsi kiukuttelee oven ulkopuolella. Eikä kenenkään tarvi sillon siihen puuttua ainakaan niin että syyttelee äitiä kuinka äiti on huonosti toiminut. Mummoki ois voinu tulla kysymään mikä tilanne on. Ja eri asia on puuttua jos näkee jossain pojat leikkimässä roskalavan sisällä kun lapsen kiukuttelemassa oman kodin ulko-ovella.
Eikös se mummo just niin tehnytkin?!??

EI.
Mummon mielestä lapsi oli hylätty, jätetty ja itki siksi, että hänet oli hylätty. Mummo lupasi karkkiakin. Eikä kuunnellut äidin selitystä mistä on kyse.

NÄin minä ymmärsin. Sympatiat tällä huonolla äidillä on ap:lle.
 
Mitenkäs se menikään se reilun vuoden takainen uutinen kun kaks pikku poikaa hukkui kun äiti oli sisällä pienimmäisen kanssa... se oli vain pieni hetki, muutama minuutti kun pojat katos, löytyivät pitkän ajan päästä hukkuneena läheiseen jokeen.
Joten siis en jättäis lastani/lapsiani noin pienenä itekseen oven ulkopuolelle varsinkaan kiukkuumaan.

Ajatteleppas että jos sulla olis sit ollu siinä joku tilanne päällä sitä kuopusta syöttäessä, meillä kun tuo esikoinen järjestää tilanteita ruokapöydässä, ihan hetkeksi unohdat sen esikoisen siellä oven takana. Siihen ei paljoo tarvii että on jo myöhäistä.
 
lukekaa
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mikset mennyt ovelle?
Mä menisin, jos kuulisin jonkun vieraan tulevan meidän ovelle ja juttelevan lapseni kanssa.
Ap oli syöttämässä nuorempaa !!
So? Silloinko ei voi mennä ovelle?
Vauva tississä kiinni? Tai tuttipullo ja vauva kainalossa? Vai jätetäänkö vauva huutamaan ja mennään ovelle?

EN minä ainakaan keskeytä vauvan syöttämistä, jos ovella on joku, vaikka pullovauva onkin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Mitenkäs se menikään se reilun vuoden takainen uutinen kun kaks pikku poikaa hukkui kun äiti oli sisällä pienimmäisen kanssa... se oli vain pieni hetki, muutama minuutti kun pojat katos, löytyivät pitkän ajan päästä hukkuneena läheiseen jokeen.Joten siis en jättäis lastani/lapsiani noin pienenä itekseen oven ulkopuolelle varsinkaan kiukkuumaan.

Ajatteleppas että jos sulla olis sit ollu siinä joku tilanne päällä sitä kuopusta syöttäessä, meillä kun tuo esikoinen järjestää tilanteita ruokapöydässä, ihan hetkeksi unohdat sen esikoisen siellä oven takana. Siihen ei paljoo tarvii että on jo myöhäistä.

Ai ne kuitenkin löytyivät.. onneksi :( Tää on mulla ollut aina välillä mielessä, nyt joulunaki, ku sehän sattui joulun alla.. En vaan ollu nähny sitä uutista, että ovat löytyneet..
 
huokaus
Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mikset mennyt ovelle?
Mä menisin, jos kuulisin jonkun vieraan tulevan meidän ovelle ja juttelevan lapseni kanssa.
Ap oli syöttämässä nuorempaa !!
So? Silloinko ei voi mennä ovelle?
Vauva tississä kiinni? Tai tuttipullo ja vauva kainalossa? Vai jätetäänkö vauva huutamaan ja mennään ovelle?

EN minä ainakaan keskeytä vauvan syöttämistä, jos ovella on joku, vaikka pullovauva onkin.
Mä en edes alkaisi syöttämään, jos pieni lapseni olisi yksin ulkona valvomatta. Käsittämätöntä. Enkä edes ole mikään täydellinen äiti minäkään...
 
toinen lto
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen lto:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen lto:
Oletkohan ap ihan oikealla alalla jos kiukutteleva 4-vuotias on sulle noin hankala tapaus, että on pihalle jätettävä raivoamaan? Kauanko olet tehnyt työtäsi?
Heh!
Mukavaa että toin sulle hyvän mielen. Haluaisitko vielä vastata kysymykseeni?
Voin vastata. Tiedän miten toimin oman 4-vuotiaani kanssa. Tunnen tytön paremmin kuin kukaan muu. Oikeista naruista kun osaa vetää, niin lapsen kuin lapsen kanssa pärjää. Työtäni olen tehnyt yli 5 alle 10 vuotta.
No hyvä, olet varmasti hyvä työssäsi ja ammattitaitoa löytyy, kun noita omia "koekappaleitakin" on useita siunaantunut. Kasvatusalan ammattilaisena ymmärrät myös varmasti (jos vain tahdot ) mummelin näkökannan? Itsekin työssäsi (ja toivottavasti myös vapaalla ) puutut havaitsemiisi epäkohtiin ja tiedät milloin on aika selvitellä asioita ja mikä taas menee ylireagoinnin piikkiin, eikös? Hyvää jatkoa sinulle ja tytöllesi ja muista hymyillä kauniisti sille naapurin mummolle kun seuraavan kerran tapaatte. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Mitenkäs se menikään se reilun vuoden takainen uutinen kun kaks pikku poikaa hukkui kun äiti oli sisällä pienimmäisen kanssa... se oli vain pieni hetki, muutama minuutti kun pojat katos, löytyivät pitkän ajan päästä hukkuneena läheiseen jokeen.Joten siis en jättäis lastani/lapsiani noin pienenä itekseen oven ulkopuolelle varsinkaan kiukkuumaan.

Ajatteleppas että jos sulla olis sit ollu siinä joku tilanne päällä sitä kuopusta syöttäessä, meillä kun tuo esikoinen järjestää tilanteita ruokapöydässä, ihan hetkeksi unohdat sen esikoisen siellä oven takana. Siihen ei paljoo tarvii että on jo myöhäistä.

Ai ne kuitenkin löytyivät.. onneksi :( Tää on mulla ollut aina välillä mielessä, nyt joulunaki, ku sehän sattui joulun alla.. En vaan ollu nähny sitä uutista, että ovat löytyneet..
Juu löytyivät mun muistaakseni.
Tässä joulun alla kun siitä oli taas juttua lehdissä.
Haastateltiin poikien vanhempia.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Mitenkäs se menikään se reilun vuoden takainen uutinen kun kaks pikku poikaa hukkui kun äiti oli sisällä pienimmäisen kanssa... se oli vain pieni hetki, muutama minuutti kun pojat katos, löytyivät pitkän ajan päästä hukkuneena läheiseen jokeen.Joten siis en jättäis lastani/lapsiani noin pienenä itekseen oven ulkopuolelle varsinkaan kiukkuumaan.

Ajatteleppas että jos sulla olis sit ollu siinä joku tilanne päällä sitä kuopusta syöttäessä, meillä kun tuo esikoinen järjestää tilanteita ruokapöydässä, ihan hetkeksi unohdat sen esikoisen siellä oven takana. Siihen ei paljoo tarvii että on jo myöhäistä.

Ai ne kuitenkin löytyivät.. onneksi :( Tää on mulla ollut aina välillä mielessä, nyt joulunaki, ku sehän sattui joulun alla.. En vaan ollu nähny sitä uutista, että ovat löytyneet..
Juu löytyivät mun muistaakseni.
Tässä joulun alla kun siitä oli taas juttua lehdissä.
Haastateltiin poikien vanhempia.
Eikös ne löytyneet joskus myöhään keväällä ku jäät oli lähteneet?
 
taustalta
Meillä 4v poika menee itse autotienkin yli puistoon. Me asutaan omakotitalossa ja tien toisella puolella on puisto. Sinne poika matkaa usein yksin kun ikkunasta tai pihalla ollessaan näkee että siellä on kavereita.
Yksin en poikaa sinne päästä leikkimään mutta jos kavereita on niin sillon saa mennä joko ihan yksin tai sit mun kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Mitenkäs se menikään se reilun vuoden takainen uutinen kun kaks pikku poikaa hukkui kun äiti oli sisällä pienimmäisen kanssa... se oli vain pieni hetki, muutama minuutti kun pojat katos, löytyivät pitkän ajan päästä hukkuneena läheiseen jokeen.Joten siis en jättäis lastani/lapsiani noin pienenä itekseen oven ulkopuolelle varsinkaan kiukkuumaan.

Ajatteleppas että jos sulla olis sit ollu siinä joku tilanne päällä sitä kuopusta syöttäessä, meillä kun tuo esikoinen järjestää tilanteita ruokapöydässä, ihan hetkeksi unohdat sen esikoisen siellä oven takana. Siihen ei paljoo tarvii että on jo myöhäistä.

Ai ne kuitenkin löytyivät.. onneksi :( Tää on mulla ollut aina välillä mielessä, nyt joulunaki, ku sehän sattui joulun alla.. En vaan ollu nähny sitä uutista, että ovat löytyneet..
Juu löytyivät mun muistaakseni.
Tässä joulun alla kun siitä oli taas juttua lehdissä.
Haastateltiin poikien vanhempia.
Eikös ne löytyneet joskus myöhään keväällä ku jäät oli lähteneet?
Näin mä muistelin kans mut en ollu ihan varma.

 
se toinen täti
Sattui Helsingin stockalla. 3 vuotias uhmaikäinen kiukutteli äidilleen joka oli maksamassa ostoksiaan kassalla. Äiti käänsi lapselle selkänsä. Sen pienen hetken aikana oli lapsi kompastunut ja katunut suoraan päin semmoista metalipidikettä, jossa roikkuu esim. vöitä.
Se "piikki" meni suoraan silmäkuoppaan... ;( :x

Että repikääpä siitä niitten uhmaikäisten kanssa.
 
tota noin
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mikset mennyt ovelle?
Mä menisin, jos kuulisin jonkun vieraan tulevan meidän ovelle ja juttelevan lapseni kanssa.
Ap oli syöttämässä nuorempaa !!
So? Silloinko ei voi mennä ovelle?
Vauva tississä kiinni? Tai tuttipullo ja vauva kainalossa? Vai jätetäänkö vauva huutamaan ja mennään ovelle?

EN minä ainakaan keskeytä vauvan syöttämistä, jos ovella on joku, vaikka pullovauva onkin.
Mä en edes alkaisi syöttämään, jos pieni lapseni olisi yksin ulkona valvomatta. Käsittämätöntä. Enkä edes ole mikään täydellinen äiti minäkään...
SIIS:
esikoinen parkuu ulko-ovella kiukkuaan. Hän huutaa: HALUAN NÄHDÄ ROSKA-AUTOOOOOONNNN !!!!
sISÄLLÄ vauva parkuu nälkäänsä.
Et syötä vauvaa, koska se esikoinen on karjumassa kiukkuaan. Niinpä molemmat lapset huutaa.
Naapurin mummo tulee paikalle, ovelle, kun kaksi lasta karjuu ja huutaa ja ulvoo.

JESS1

Kuvitellaan ettei se naapurinmummo olisikaan tullut. Kuinka kauan olisit antanut vauvan huutaa nälkäänsä? Uhmaikäisen kiukku saattaa kestää puolikin tuntia.
 
eräs
Alkuperäinen kirjoittaja koukku:
[quote="Miksi aina ajatellaan, ettei toinen osaa omia lapsiaan kasvattaa, toimia heidän kanssaan, vaan itse on parempi - että ilman minun väliinpuuttumista lapsi hakataan tai jätetään yksin jonnekin mieron tielle. ??? :eek:

Mistä ulkopuolinen voi tietää, onko lapsella oikea hätä vai rankaiseeko äiti häntä jättämällä yksin pihalle?
Suomessakin kuolee ihmisiä sen takia, ettei kukaan auta.
[/quote]

Ei ap rankaissut lastaan jättämällä häntä ulos. Lapsi itse ei halunnut sisälle koska oli suuttunut kun ei nähnyt roska-autoa!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mikset mennyt ovelle?
Mä menisin, jos kuulisin jonkun vieraan tulevan meidän ovelle ja juttelevan lapseni kanssa.
Ap oli syöttämässä nuorempaa !!
So? Silloinko ei voi mennä ovelle?
Vauva tississä kiinni? Tai tuttipullo ja vauva kainalossa? Vai jätetäänkö vauva huutamaan ja mennään ovelle?

EN minä ainakaan keskeytä vauvan syöttämistä, jos ovella on joku, vaikka pullovauva onkin.
Ovella ei ollut JOKU, siellä oli ap:n 4 v lapsi ja joku muu.
Mä kävelin usein esikoisen perään toiseen huoneeseen kun vauva oli tississä kiinni. Pakkohan se on isommankin perään katsoa, vaikka perheessä vauva onkin.
 
plaaaah
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Sattui Helsingin stockalla. 3 vuotias uhmaikäinen kiukutteli äidilleen joka oli maksamassa ostoksiaan kassalla. Äiti käänsi lapselle selkänsä. Sen pienen hetken aikana oli lapsi kompastunut ja katunut suoraan päin semmoista metalipidikettä, jossa roikkuu esim. vöitä.
Se "piikki" meni suoraan silmäkuoppaan... ;( :x

Että repikääpä siitä niitten uhmaikäisten kanssa.
Voi paska tiedän kanssanne. Osaatte sitten itse aina toimia niin, ettei kelleen mitään tapahdu. Osaatte aina jaksaa uhmaikäisen kanssa. AIK mut eihän teidän enkelit uhmaile, ne sanoo;: äiti, olen eri mieltä kanssani, äiti, minä niin tahtoisi. Mamma sanoo: kultaseni, nyt se ei käy, kultseni olemme puhuneet tästä jo kotona, mussukkani, muistatko miten stokkan kassaqjonossa käyttäydytään, mehän leikimme jo kotona tämän tilanteen ennakkoon.. Ja lapsi sanoo: selvä on äiti, olet oikeassa äiti, äiti minä olen nyt kiltti.........

Fiddu miten hyvä mammoja täällä onkaan !

 
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin:
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mikset mennyt ovelle?
Mä menisin, jos kuulisin jonkun vieraan tulevan meidän ovelle ja juttelevan lapseni kanssa.
Ap oli syöttämässä nuorempaa !!
So? Silloinko ei voi mennä ovelle?
Vauva tississä kiinni? Tai tuttipullo ja vauva kainalossa? Vai jätetäänkö vauva huutamaan ja mennään ovelle?

EN minä ainakaan keskeytä vauvan syöttämistä, jos ovella on joku, vaikka pullovauva onkin.
Mä en edes alkaisi syöttämään, jos pieni lapseni olisi yksin ulkona valvomatta. Käsittämätöntä. Enkä edes ole mikään täydellinen äiti minäkään...
SIIS:
esikoinen parkuu ulko-ovella kiukkuaan. Hän huutaa: HALUAN NÄHDÄ ROSKA-AUTOOOOOONNNN !!!!
sISÄLLÄ vauva parkuu nälkäänsä.
Et syötä vauvaa, koska se esikoinen on karjumassa kiukkuaan. Niinpä molemmat lapset huutaa.
Naapurin mummo tulee paikalle, ovelle, kun kaksi lasta karjuu ja huutaa ja ulvoo.

JESS1

Kuvitellaan ettei se naapurinmummo olisikaan tullut. Kuinka kauan olisit antanut vauvan huutaa nälkäänsä? Uhmaikäisen kiukku saattaa kestää puolikin tuntia.
Unohdit kaikkein helpoimman ratkaisun: uhmaikäinen niska-perseotteella sisään eteiseen, ovi lukkoon, toiseen huoneeseen vauvaa imettämään. Vain yksi lapsi karjuu ja huutaa, mutta turvallisessa paikassa, ei ulkona josta voi karata tai jossa vierelle voi kävellä kaikenmaailman mummot tai vaikka namusedät :xmas:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä