JOKAINEN saa töitä jos vain haluaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipide
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipide

Vieras
Turha syyttää ettei ole rahaa, on lama jne. Jos haluaa töitä tehdä, kyllä niitä löytyy. On siivoojaa, mäkkimyyjää, puhelinmyyjää tai vaikka kotoa käsin tehtävää myyntityötä. Toiminimellä voi tehdä mitä vain. Mutta kun työttömänä ja ansniosidonnaisella sekä sossun rahoilla elää leveästi, ei viitsitä töihin mennäkään.

Sanotaanko näin että työtä ei kannata ottaa siinä vaiheessa vastaan jos palkka on pienempi kuin työttömyyspvraha, ansiosidonnainen tmv. Vaikka sitä työtä olisikin tarjolla.

Ja varmasti on monia jotka eivät ota kuin koulutustaan vastaavaa työtä.

Mutta joo jos noin mustavalkoisesti ajattelee - niin töitä on aina tarjolla! :) Eiköhän sen kaikki tiedä.

upeaa!!!! Tän koko aiheen oli pakko olo provo sillä jos toi olis totta niin täällä ei olis yhtään työtöntä. Siistiä, nyt haluamaan töitä ja kovasti:) Jospa mullakin olis sitten jo viim. perjantaina töitä!!! Kiitti loistavasta ideasta, miksen keksinyt tätä jo kuukausi sitten:)

Alkuperäinen kirjoittaja No :
Sanotaanko näin että työtä ei kannata ottaa siinä vaiheessa vastaan jos palkka on pienempi kuin työttömyyspvraha, ansiosidonnainen tmv. Vaikka sitä työtä olisikin tarjolla.

Juuri näin. Oletko ap sitä mieltä että pitäisi tehdä työtä, josta saa vähemmän kuin työttömyystuki?
Ihan kiva periaate, mutta mitäs sitten lapsille syötetään ja millä vuokra maksetaan?

Myönnän että meillekin olisi juuri jotain osa-aikatyötä tarjolla mutta ei kannata ottaa kun talous menee vieläkin tiukemmalle.
Olemme siis mieheni kanssa työttömiä.

Sanoppa se niille 304?000 työttömälle :xmas:

Eikä siinä vielä kaikki, siihen päälle lomautetut. Saa olla aika taikuri jos jokaiselle työpaikan löytäisi. Eikä auta lähteä ulkomaillekaan työnperässä, sieläkin kun työttömyysprosentit kasvaa uhkaavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja No :

Juuri näin. Oletko ap sitä mieltä että pitäisi tehdä työtä, josta saa vähemmän kuin työttömyystuki?
Ihan kiva periaate, mutta mitäs sitten lapsille syötetään ja millä vuokra maksetaan?

Myönnän että meillekin olisi juuri jotain osa-aikatyötä tarjolla mutta ei kannata ottaa kun talous menee vieläkin tiukemmalle.
Olemme siis mieheni kanssa työttömiä.

menee ehkä asian viereen, mutta eikös silloin saa työkkärirahaa jos tulot on pienemmät kuin tuo tuki ? siis niin että se palkan osuus miinustetaan tuesta ja erotus maksetaan. eli sais AINAKIN saman ku työttömänä ?

Mä olen ihan samaa mieltä, kyllä töitä löytyy jos haluaa tehdä.

Toisaalta olen myös sitä mieltä, että jossain menee se haluamisen raja. En mä ymmärrä, että miksi ei voisi vaikka sitten istua kaupan kassalla tai siivota, vaikka olisikin parempi koulutus.
Mutta ei mun mielestä kenenkään tarvitse lähteä kotoaan ja repiä itseään ja perhettään mihin tahansa vain siksi, että jossain 500km päässä varmasti on töitä tarjolla...

No joo, mulla on toiminimi ja oon kiitollinen kyyneliin asti jokaisesta duunista. Alan valitsin toki itse, mutta viime lamassa mua ei ainakaan huolittu mm. kotisiivoukseen (ei koulutusta, laitosiivoojan kokemukseni ei riittänyt) eikä varastohommiin. Lehtimyyjäksi olisin päässyt, mutta tiesin sukkaavani siinä niin pahasti etten halunnut kuluttaa muidenkaan resursseja moiseen. Ja tämä tapahtui suuressa suomalaisessa kaupungissa.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Turha syyttää ettei ole rahaa, on lama jne. Jos haluaa töitä tehdä, kyllä niitä löytyy. On siivoojaa, mäkkimyyjää, puhelinmyyjää tai vaikka kotoa käsin tehtävää myyntityötä. Toiminimellä voi tehdä mitä vain. Mutta kun työttömänä ja ansniosidonnaisella sekä sossun rahoilla elää leveästi, ei viitsitä töihin mennäkään.

Sinä olet väärällä alalla itse.
Työministeri juuri selitti kuinka on vaikeat ajat kun työttömien ja lomautettujen määrä vain nousee, mutta jos sinulla on ratkaisu miten kaikki työllistetään,
niin varmasti saisit aika kovapalkkaisen avustajan homman. Eikun hallitukseen vain puhelu heti aamulla.

Oottako te ikään kuulu ihmisistä, jotka ei kykene kaikkeen työhön? :o Voitko kuvitella, ihmisillä voi olla selkä tai jalka vaivoja, tai allergiaa jne jne jne? Ei kaikki kykene siivoamaan, voi olla vaikea käsi-ihottuma tai vaikka välilevynpullistumat jotka vaivaa? Ihminen voi kuolemakseen pelätä julkisia paikkoja tai muita ihmisiä, onko vaikea kuvitella?

Löytyyhän niitä töitä jos/kun halua löytyy. Itse olen tehnyt nyt 1½ kk puhelinmyyntiä ja ihmettelen kyllä joka päivä mikä järki koko hommassa on. Raahata lasta hoitoon joka päivä... ja näppiin tulee n 600 eur kuussa. Etsin kyllä koko ajan 'kunnon' töitä, mistä maksettaisiin paremmin.
Ehkä tämä kaikki johtuu siitä, että minut on lapsesta asti opetettu elättämään itseni. Ehkä tuon rahan helpomminkin saisi, vaikka työkkäristä??! Silloin ei tarvitsisi raahautua joka päivä konttorille soittelemaan!

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Sanoppa se niille 304?000 työttömälle :xmas:

Eikä siinä vielä kaikki, siihen päälle lomautetut. Saa olla aika taikuri jos jokaiselle työpaikan löytäisi. Eikä auta lähteä ulkomaillekaan työnperässä, sieläkin kun työttömyysprosentit kasvaa uhkaavasti.

Ne voisi kaikki palkata valtion vakituisiin virkoihin, jos rahat otettaisiin maataluostuista. Kaikki voisivat olla onnellisia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Achwas:
No joo, mulla on toiminimi ja oon kiitollinen kyyneliin asti jokaisesta duunista. Alan valitsin toki itse, mutta viime lamassa mua ei ainakaan huolittu mm. kotisiivoukseen (ei koulutusta, laitosiivoojan kokemukseni ei riittänyt) eikä varastohommiin. Lehtimyyjäksi olisin päässyt, mutta tiesin sukkaavani siinä niin pahasti etten halunnut kuluttaa muidenkaan resursseja moiseen. Ja tämä tapahtui suuressa suomalaisessa kaupungissa.

Sama kokemus. Myyntityöhön olisin ehkä päässyt - no jos ny ei otsas lukis ettei ole meikäläisen hommaa. Muuten on näyttänyt siltä että unohda koko juttu. Enkä ole todellakaan nirsoollut.

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Löytyyhän niitä töitä jos/kun halua löytyy. Itse olen tehnyt nyt 1½ kk puhelinmyyntiä ja ihmettelen kyllä joka päivä mikä järki koko hommassa on. Raahata lasta hoitoon joka päivä... ja näppiin tulee n 600 eur kuussa. Etsin kyllä koko ajan 'kunnon' töitä, mistä maksettaisiin paremmin.
Ehkä tämä kaikki johtuu siitä, että minut on lapsesta asti opetettu elättämään itseni. Ehkä tuon rahan helpomminkin saisi, vaikka työkkäristä??! Silloin ei tarvitsisi raahautua joka päivä konttorille soittelemaan!
näin on, samaa mieltä. pelin henki on nykyään se että mielummin sossun luukulle kuin työhön. Ihmettelen millaisen mallin nykypäivän ihmiset haluavat lapsilleen antaa. Kyllä minutkin on lapsesta opetettu siihen että itse pitää itsensä elättää työnteolla.

Yhteistyössä