2026 pulinat. Tervetuloa kaikki!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -roosaruusa-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko roosalle sattunut niin , että lääke on loppunut ennen kuin lääkekauppa aukeaa aamulla.
Itselleni kävi niin hullusti, että aloitin flunssan lääkitsemisen aamulla hyvin varhain, enkä tarkistanut lääke varastoja niin pääsi St Remy loppumaan enne kuin ”Alko”. aukesi. Onnekseni Hennesyä oli kaapin perällä niin oli jotain, jota sotkea teen sekaan lääkkeeksi.

Pitää kaapissa juomavarastoa tarpeeksi olla. Aina!

Täällä tosin juomavesi on hieman hankala kun se vie rinkasta aikalsilla tilaa kaikelta muulta.

Pitää kaapissa juomavarastoa tarpeeksi olla. Aina!

Täällä tosin juomavesi on hieman hankala kun se vie rinkasta aikalsilla tilaa kaikelta muulta.
Eikö siellä mikään firma ole keksinyt aloittaa juomien toimittamista turisteille suoraan majapaikkaan?
55110913679_180b8ee401_h.jpg

Täälläkin on selvästi kevät koska kaikki kukkii mutta valoisuudessa suomi taitaa mennä ohi näinä päivinä. Ellei ole jo mennyt.
Ei sentään vielä, Kanarialla päivän pituus tänään on 11 h 30 min, Helsingissä 10 h 10 min. Kevätpäivän tasaus on vasta maaliskuun lopulla (20.3.2026)

Koska en halua sinua loukata, en laita tähän palloja auringossa.
3263228b805ade3be49c49490109a64980976b9c_001_620x.jpg

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Ei sentään vielä, Kanarialla päivän pituus tänään on 11 h 30 min, Helsingissä 10 h 10 min. Kevätpäivän tasaus on vasta maaliskuun lopulla (20.3.2026)

Koska en halua sinua loukata, en laita tähän palloja auringossa.
3263228b805ade3be49c49490109a64980976b9c_001_620x.jpg

Mistä tiesit että mulla on moiset rusketusraidat vaikka oon läästinyt jo litran aurinkovoidetta talven aikana nahkaani?

• Rakkaus
Reactions: Johnny Appleseed
Mitä kuuluu tänään?
Kiitti kysymästä.

Naapuri on saanut isoja haukia omasta rantsusta iskukoukuilla monena talvena (suurin 16,5 kg vuosikymmeniä sitten) niinpä ostettiin kokeeksi parit sellaiset, olen joskus teini-iässä viimeksi kokeillut mutta huonolla menestyksellä.

Piti hankkia myös akkuporakäyttöinen kaira (15,5 cm halkaisijaltaan, niin aika iso haukikin mahtuu ylös vedettäväksi), parit pilkkivavat ym tarpeellista. Saas nähdä huomenna onko kalastajalangat kireitä, toisessa on kokonainen silakka ja toisessa on suuri salaisuus (se onkin tosi jänskä juttu jos siihen nappaa).

Puolisen tuntia pilkittiin puoliskon kanssa, mitään ei saatu mutta oli kaunis ja tyyni ilma ja kaiken kruunasi termoskahvit ja Napoleon -baakkelssit 😋

Onkos täällä kukaan muu kokeillut iskukoukkuja? Onhan se vähän raakaa kieltämättä mutta ikiaikainen perinne. Elävää syöttikalaa en kyllä suostuisi laittamaan, niitäkin kuulema käytetään.

Kiitti kysymästä.

Naapuri on saanut isoja haukia omasta rantsusta iskukoukuilla monena talvena (suurin 16,5 kg vuosikymmeniä sitten) niinpä ostettiin kokeeksi parit sellaiset, olen joskus teini-iässä viimeksi kokeillut mutta huonolla menestyksellä.

Piti hankkia myös akkuporakäyttöinen kaira (15,5 cm halkaisijaltaan, niin aika iso haukikin mahtuu ylös vedettäväksi), parit pilkkivavat ym tarpeellista. Saas nähdä huomenna onko kalastajalangat kireitä, toisessa on kokonainen silakka ja toisessa on suuri salaisuus (se onkin tosi jänskä juttu jos siihen nappaa).

Puolisen tuntia pilkittiin puoliskon kanssa, mitään ei saatu mutta oli kaunis ja tyyni ilma ja kaiken kruunasi termoskahvit ja Napoleon -baakkelssit 😋

Onkos täällä kukaan muu kokeillut iskukoukkuja? Onhan se vähän raakaa kieltämättä mutta ikiaikainen perinne. Elävää syöttikalaa en kyllä suostuisi laittamaan, niitäkin kuulema käytetään.
eipä oo tullu itellä iskureita viritetyksi

isävaenaa pyysi niillä matteita

Kiitti kysymästä.

Minäkin olen joskus teinivuosina veljeni kanssa iskukoukuilla kalastanut. Nykyisin en niitä käytä enkä edes verkkoja, jotka kiduttavat kalaa paljon uistimen, pilkin tai ongen koukkua pahemmin. Iskukoukut antoivat kyllä hyvin saalista.

Muistithan sen, että iskukoulukilla kalastaminen tarvitsee vedenomistajan (yleensä osakaskunta) luvan ja kalastonhoitomaksun mikäli olet alle 67-vuotias,

Minäkin olen joskus teinivuosina veljeni kanssa iskukoukuilla kalastanut. Nykyisin en niitä käytä enkä edes verkkoja, jotka kiduttavat kalaa paljon uistimen, pilkin tai ongen koukkua pahemmin. Iskukoukut antoivat kyllä hyvin saalista.

Muistithan sen, että iskukoulukilla kalastaminen tarvitsee vedenomistajan (yleensä osakaskunta) luvan ja kalastonhoitomaksun mikäli olet alle 67-vuotias,
Olen omantunnon tuskissani vähän pähkäillyt tuota kärsimystä. Iskukoukkuhan lyö niihin luisiin leukoihin joissa ei paljoakaan ole lihaa, eikä myöskään hermoja. Uistimen hauki nielee usein aika syvälle nieluun ja siellä sitä tuntoa tietenkin täytyy olla paljon enemmän. Ei varmasti tunnu mukavalta kun vaikkapa vaapun kuusi koukkua on siellä kurkussa ja kalastaja repi vastakkaiseen kuin uintisuuntaan.

Catch and release on aikalailla puhdasta kidutusta kun kalaa ei ole tarkoituskaan ottaa syötäväksi vaan se palautetaan väkivaltaisenrepimisen jälkeen samantien vesistöön.

Vedenomistajana mulla riittää ihan oma lupa kalastamiseen.

Yhteistyössä