Jokainen isäkin pystyy rahan puolesta olemaan koti-isänä, eikö niin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:halusin vain herättää keskustelua,pienimmilläkin tuloilla pärjää ja pystyy olemaan kotiäitinä,halusta se vain yleensä on kiinni.
mut sähän annoit sen ekan lapsesi adoptioon. ja teit kesällä abortin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:no me ollaan aina tiedetty että halutaan vain yksi lapsi ja siksi asumme täällä missä nyt asumme.Tiesimme sen jo vuosia ennen kuin lapsi tuli.
Missä vaiheessa oon teidän tilanteesta puhunut? Ihan yleisellä tasolla tästä kommentoin ja kerron mielipiteeni, sekä omia ratkaisujani. Joillakin on turbolainoja.Alkuperäinen kirjoittaja Mitä on tarkoitus tehdä...:Ei meillä edes ole mitään "turbolainaa" vaan tosi vähän verrattuna moneen muuhun. Satutaan vaan asumaan pk-seudulla. Eikä kaikki ole uutta ja kiiltävää, vaan vanha remontoitava talo (johon siihenkin muuten uppoaa kiitettävästi rahaa, jota saa käymällä töissä).Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:En ole missään sanonut, että se on suositeltavaa. Vaan itse en lähtisi siihen. Ja kyllä, sellaista taloa en ostaisi mihin ei varat riittäisi tulevaisuudessa jos toinen jäisi työttömäksi ja vaikka lapsia ei saisikaan. Muut saa ottaa niitä turbolainoja, itse en. Jotkut myös tyytyy vähempään, kaiken ei tarvitse olla uutta ja kiiltävää. Mutta toisille se taas on tärkeää.Alkuperäinen kirjoittaja Mitä on tarkoitus tehdä...:Krhöm. Jaa että olisi suositeltavaa ihan siltä varalta, että niitä lapsia joskus vuosien päästä tupsahtaa (ei sekään ole itsestäänselvyys), jättää siis ostamatta talo, jossa ehtii asua ja viihtyä vuosikausia ennen kuin edes tarvitsee miettiä tällaisia asioita...Okei.
Ymmärrän kyllä, että ihmiset tekevät valintoja lasten takia (ja olen itsekin niitä tehnyt), mutta että vaikka viisi vuotta ennen kuin niistä on edes mitään tietoa, pitäisi tehdä valintoja ottaen lapset huomioon, sitä en ihan heti käsitä.
Voi olla, että jollekulle lapset todellakin ovat elämän keskeinen sisältö ja kaikki kaikessa, mutta itselle lapset ovat vain osa sitä normaalia elämänkulkua. Pahoitteluni tästä...
Mitä sä pahoittelet valintojasi.
Kyllä, jos äiti on töissä.Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:Jokainen isäkin pystyy rahan puolesta olemaan koti-isänä, eikö niin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:halusin vain herättää keskustelua,pienimmilläkin tuloilla pärjää ja pystyy olemaan kotiäitinä,halusta se vain yleensä on kiinni.
No me ollaan pienitulosia (ei liity tähän kotiäitiyteen), mutta me taas ostettiin oma asunto sen takia että ei tarvi maksaa niin paljon kuin pitäs vuokralla ollessa.Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:Tottahan toki, jos on esim. valmis myymään autonsa ja asuntonsa, muuttamaan vuokralle jne.
Itsehän aloit kommentoida minun kirjoituksiani...Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:Missä vaiheessa oon teidän tilanteesta puhunut? Ihan yleisellä tasolla tästä kommentoin ja kerron mielipiteeni, sekä omia ratkaisujani. Joillakin on turbolainoja.Alkuperäinen kirjoittaja Mitä on tarkoitus tehdä...:Ei meillä edes ole mitään "turbolainaa" vaan tosi vähän verrattuna moneen muuhun. Satutaan vaan asumaan pk-seudulla. Eikä kaikki ole uutta ja kiiltävää, vaan vanha remontoitava talo (johon siihenkin muuten uppoaa kiitettävästi rahaa, jota saa käymällä töissä).Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:En ole missään sanonut, että se on suositeltavaa. Vaan itse en lähtisi siihen. Ja kyllä, sellaista taloa en ostaisi mihin ei varat riittäisi tulevaisuudessa jos toinen jäisi työttömäksi ja vaikka lapsia ei saisikaan. Muut saa ottaa niitä turbolainoja, itse en. Jotkut myös tyytyy vähempään, kaiken ei tarvitse olla uutta ja kiiltävää. Mutta toisille se taas on tärkeää.Alkuperäinen kirjoittaja Mitä on tarkoitus tehdä...:Krhöm. Jaa että olisi suositeltavaa ihan siltä varalta, että niitä lapsia joskus vuosien päästä tupsahtaa (ei sekään ole itsestäänselvyys), jättää siis ostamatta talo, jossa ehtii asua ja viihtyä vuosikausia ennen kuin edes tarvitsee miettiä tällaisia asioita...Okei.
Ymmärrän kyllä, että ihmiset tekevät valintoja lasten takia (ja olen itsekin niitä tehnyt), mutta että vaikka viisi vuotta ennen kuin niistä on edes mitään tietoa, pitäisi tehdä valintoja ottaen lapset huomioon, sitä en ihan heti käsitä.
Voi olla, että jollekulle lapset todellakin ovat elämän keskeinen sisältö ja kaikki kaikessa, mutta itselle lapset ovat vain osa sitä normaalia elämänkulkua. Pahoitteluni tästä...
Mitä sä pahoittelet valintojasi.
Mistä keskustelua? Halusit kehua, miten sä pärjäät hyvin. Mutta et tajua (myönnä?), että kaikki ei ole samassa tilanteessa. Väsynyt aihe, loppuun kaluttu. Keksi joku uus, jos keskustella haluat.Alkuperäinen kirjoittaja ap:kun en ole provo halusin vain herättää keskustelua.
okei.. eli jos mun mies vaikka tienaisi 8000 euroa kussa ja mä 0 euroa, niin oltaisiin sun mielestä pienituloisia?Alkuperäinen kirjoittaja ap:pidän meitä pienituloisina koska vain toinen tienaa.Saamme käteen 2400 eur kk ja asuntolaina on vähän yli 500 eurkk.
Sillä nyt ei oo mitään väliä kenen kirjoituksia kommentoin, kommentoin asiaa, en ihmistä.Alkuperäinen kirjoittaja Mitä on tarkoitus tehdä...:Itsehän aloit kommentoida minun kirjoituksiani...
Te ette TODELLAKAAN ole pienituloisia...Alkuperäinen kirjoittaja ap:pidän meitä pienituloisina koska vain toinen tienaa.Saamme käteen 2400 eur kk ja asuntolaina on vähän yli 500 eurkk.
Meneekö joku töihin sen vuoksi, että "täytyy pitää yhteiskuntaa pystyssä"? Ei tässä maassa kaikki ole yhtäaikaa raskaana/hoitovapaalla, työntekijöitä kyllä riittää.Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:Good for you ap, mutta kai sa kuitenkin ymmarrat, etta jonkunhan se on pidettava yhteiskuntaa pystyssa eli jonkun on hoidettava sun lapsen neuvolatarkastukset, laakarit, hammaslaakarit, kaupan hyllyille ruokaa, kauppaan maitoa jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ihan jokainen EI pysty jaamaan kotiaidiksi. Taitaisi tulla pula tyontekijoista varsin nopeasti, jos kaikki jaisi kotiin kituuttamaan.
Tää on kyllä täysin totta.Alkuperäinen kirjoittaja ei kotiäiti:Sossu elättää. :heart:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:no selitäs mulle miten yksinhuoltaja pystyy rahan puolesta olemaan kotiäiti?
No tuskin se nyt on motivaationa tyontekoon kenellakaan, mutta kylla varmasti jossakin tulisi pulaa tyontekijoista jos kaikki synnyttaneet olisivat kotona vahintaan sen 3 v.Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:Meneekö joku töihin sen vuoksi, että "täytyy pitää yhteiskuntaa pystyssä"? Ei tässä maassa kaikki ole yhtäaikaa raskaana/hoitovapaalla, työntekijöitä kyllä riittää.Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:Good for you ap, mutta kai sa kuitenkin ymmarrat, etta jonkunhan se on pidettava yhteiskuntaa pystyssa eli jonkun on hoidettava sun lapsen neuvolatarkastukset, laakarit, hammaslaakarit, kaupan hyllyille ruokaa, kauppaan maitoa jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ihan jokainen EI pysty jaamaan kotiaidiksi. Taitaisi tulla pula tyontekijoista varsin nopeasti, jos kaikki jaisi kotiin kituuttamaan.
Mutta verorahoista ne rahat sinne sossuun tulee. Joten jos kaikki olisivat kotiäitejä (ja koti-isiä), niin ei olisi ketään maksamassa niitä veroja ja tuet olisi pakko poistaa tai ainakin leikata niitä reilusti. Joten kotiäiditkin voisi kunnioittaa niitä työäitejä.Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:Tää on kyllä täysin totta.Alkuperäinen kirjoittaja ei kotiäiti:Sossu elättää. :heart:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:no selitäs mulle miten yksinhuoltaja pystyy rahan puolesta olemaan kotiäiti?
En usko. Täällä on työttömiä kyllä sen verran, että varmasti olisi työntekijöitä. Aika väärä motivaatio se oliskin lähteä töihin, jos luulee olevansa siellä korvaamaton.Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:No tuskin se nyt on motivaationa tyontekoon kenellakaan, mutta kylla varmasti jossakin tulisi pulaa tyontekijoista jos kaikki synnyttaneet olisivat kotona vahintaan sen 3 v.Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:Meneekö joku töihin sen vuoksi, että "täytyy pitää yhteiskuntaa pystyssä"? Ei tässä maassa kaikki ole yhtäaikaa raskaana/hoitovapaalla, työntekijöitä kyllä riittää.Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:Good for you ap, mutta kai sa kuitenkin ymmarrat, etta jonkunhan se on pidettava yhteiskuntaa pystyssa eli jonkun on hoidettava sun lapsen neuvolatarkastukset, laakarit, hammaslaakarit, kaupan hyllyille ruokaa, kauppaan maitoa jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ihan jokainen EI pysty jaamaan kotiaidiksi. Taitaisi tulla pula tyontekijoista varsin nopeasti, jos kaikki jaisi kotiin kituuttamaan.
itse olen hammashoitaja ja olin lapsen kanssa kotona 3v. sitten paluu töihin, koska en todellakaan tahdo vakituista työpaikkaani menettääAlkuperäinen kirjoittaja Kamala:En usko. Täällä on työttömiä kyllä sen verran, että varmasti olisi työntekijöitä. Aika väärä motivaatio se oliskin lähteä töihin, jos luulee olevansa siellä korvaamaton.Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:No tuskin se nyt on motivaationa tyontekoon kenellakaan, mutta kylla varmasti jossakin tulisi pulaa tyontekijoista jos kaikki synnyttaneet olisivat kotona vahintaan sen 3 v.Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:Meneekö joku töihin sen vuoksi, että "täytyy pitää yhteiskuntaa pystyssä"? Ei tässä maassa kaikki ole yhtäaikaa raskaana/hoitovapaalla, työntekijöitä kyllä riittää.Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:Good for you ap, mutta kai sa kuitenkin ymmarrat, etta jonkunhan se on pidettava yhteiskuntaa pystyssa eli jonkun on hoidettava sun lapsen neuvolatarkastukset, laakarit, hammaslaakarit, kaupan hyllyille ruokaa, kauppaan maitoa jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ihan jokainen EI pysty jaamaan kotiaidiksi. Taitaisi tulla pula tyontekijoista varsin nopeasti, jos kaikki jaisi kotiin kituuttamaan.
Kaikki Suomen ihmiset olisi kotona hoitamassa lapsia? Onneks täällä on monen ikäisiä ihmisiä, kaikilla kansalaisilla tuskin on alle 3-vuotiaita.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Mutta verorahoista ne rahat sinne sossuun tulee. Joten jos kaikki olisivat kotiäitejä (ja koti-isiä), niin ei olisi ketään maksamassa niitä veroja ja tuet olisi pakko poistaa tai ainakin leikata niitä reilusti. Joten kotiäiditkin voisi kunnioittaa niitä työäitejä.Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:Tää on kyllä täysin totta.Alkuperäinen kirjoittaja ei kotiäiti:Sossu elättää. :heart:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:no selitäs mulle miten yksinhuoltaja pystyy rahan puolesta olemaan kotiäiti?