jokainen pystyy rahan puolesta olemaan kotiäitinä

  • Viestiketjun aloittaja näin on asia
  • Ensimmäinen viesti
tää ap provoilee aina
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no me ollaan aina tiedetty että halutaan vain yksi lapsi ja siksi asumme täällä missä nyt asumme.Tiesimme sen jo vuosia ennen kuin lapsi tuli.
mut sähän annoit sen ekan lapsesi adoptioon. ja teit kesällä abortin.

Ja tänkin meinasit jättää miehen kanssa asumaan.. onko miehesi vielä sen naapurin kanssa? eiks teidän pitänyt erota?

Harmittiko kun sun ketjut loppui aina lyhyeen niin nyt keksit takuuvarman aiheen?
 
Tanja
Kyllä mä kans uskon niin, että kaikilla on rahalliset mahdollisuudet pystyä ja pärjätä kotiäidin "virassakin" JOS sitä halua on. Kaikilla ei ole sitä halua - ja se on ihan ok. Nämä ovat näitä ikuisuusvääntöjä, mutta loppupeleissä tästäkin valinnasta on "tilivelvollinen" vain itselleen, jos nyt tilitystä tarvitsee tehdä. Pääasia lienee se, että on itse sinut asiansa kanssa ja tyytyväinen omasta ratkaisustaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä on tarkoitus tehdä...:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä on tarkoitus tehdä...:
Krhöm. Jaa että olisi suositeltavaa ihan siltä varalta, että niitä lapsia joskus vuosien päästä tupsahtaa (ei sekään ole itsestäänselvyys), jättää siis ostamatta talo, jossa ehtii asua ja viihtyä vuosikausia ennen kuin edes tarvitsee miettiä tällaisia asioita...Okei.

Ymmärrän kyllä, että ihmiset tekevät valintoja lasten takia (ja olen itsekin niitä tehnyt), mutta että vaikka viisi vuotta ennen kuin niistä on edes mitään tietoa, pitäisi tehdä valintoja ottaen lapset huomioon, sitä en ihan heti käsitä.

Voi olla, että jollekulle lapset todellakin ovat elämän keskeinen sisältö ja kaikki kaikessa, mutta itselle lapset ovat vain osa sitä normaalia elämänkulkua. Pahoitteluni tästä...
En ole missään sanonut, että se on suositeltavaa. Vaan itse en lähtisi siihen. Ja kyllä, sellaista taloa en ostaisi mihin ei varat riittäisi tulevaisuudessa jos toinen jäisi työttömäksi ja vaikka lapsia ei saisikaan. Muut saa ottaa niitä turbolainoja, itse en. Jotkut myös tyytyy vähempään, kaiken ei tarvitse olla uutta ja kiiltävää. Mutta toisille se taas on tärkeää.

Mitä sä pahoittelet valintojasi.
Ei meillä edes ole mitään "turbolainaa" vaan tosi vähän verrattuna moneen muuhun. Satutaan vaan asumaan pk-seudulla. Eikä kaikki ole uutta ja kiiltävää, vaan vanha remontoitava talo (johon siihenkin muuten uppoaa kiitettävästi rahaa, jota saa käymällä töissä).
Missä vaiheessa oon teidän tilanteesta puhunut? Ihan yleisellä tasolla tästä kommentoin ja kerron mielipiteeni, sekä omia ratkaisujani. Joillakin on turbolainoja.
 
noniin
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Tottahan toki, jos on esim. valmis myymään autonsa ja asuntonsa, muuttamaan vuokralle jne. :whistle:
No me ollaan pienitulosia (ei liity tähän kotiäitiyteen), mutta me taas ostettiin oma asunto sen takia että ei tarvi maksaa niin paljon kuin pitäs vuokralla ollessa.
 
Hisu
Öööö... siis sä väität että olette pienituloisia jos saatte käteen kuussa 2400-2600? Ja maksatte asumisesta vähän yli 500? Miten noilla tuloilla voi olla pärjäämättä sitten? Mä olen muksujen kanssa kotona, kaikki tulot yhteenlaskettuna miehen kanssa 2150 euroa ja asumiseen menee siitä yli puolet. Tiukkaa tekee, ja monella vielä tiukempaakin... jos teillä on noin hyvät tulot ja noin pienet asumismenot niin et kyllä aiheesta paljon tiedä...
 
Mitä on tarkoitus tehdä...
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä on tarkoitus tehdä...:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä on tarkoitus tehdä...:
Krhöm. Jaa että olisi suositeltavaa ihan siltä varalta, että niitä lapsia joskus vuosien päästä tupsahtaa (ei sekään ole itsestäänselvyys), jättää siis ostamatta talo, jossa ehtii asua ja viihtyä vuosikausia ennen kuin edes tarvitsee miettiä tällaisia asioita...Okei.

Ymmärrän kyllä, että ihmiset tekevät valintoja lasten takia (ja olen itsekin niitä tehnyt), mutta että vaikka viisi vuotta ennen kuin niistä on edes mitään tietoa, pitäisi tehdä valintoja ottaen lapset huomioon, sitä en ihan heti käsitä.

Voi olla, että jollekulle lapset todellakin ovat elämän keskeinen sisältö ja kaikki kaikessa, mutta itselle lapset ovat vain osa sitä normaalia elämänkulkua. Pahoitteluni tästä...
En ole missään sanonut, että se on suositeltavaa. Vaan itse en lähtisi siihen. Ja kyllä, sellaista taloa en ostaisi mihin ei varat riittäisi tulevaisuudessa jos toinen jäisi työttömäksi ja vaikka lapsia ei saisikaan. Muut saa ottaa niitä turbolainoja, itse en. Jotkut myös tyytyy vähempään, kaiken ei tarvitse olla uutta ja kiiltävää. Mutta toisille se taas on tärkeää.

Mitä sä pahoittelet valintojasi.
Ei meillä edes ole mitään "turbolainaa" vaan tosi vähän verrattuna moneen muuhun. Satutaan vaan asumaan pk-seudulla. Eikä kaikki ole uutta ja kiiltävää, vaan vanha remontoitava talo (johon siihenkin muuten uppoaa kiitettävästi rahaa, jota saa käymällä töissä).
Missä vaiheessa oon teidän tilanteesta puhunut? Ihan yleisellä tasolla tästä kommentoin ja kerron mielipiteeni, sekä omia ratkaisujani. Joillakin on turbolainoja.
Itsehän aloit kommentoida minun kirjoituksiani...
 
pöh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kun en ole provo halusin vain herättää keskustelua.
Mistä keskustelua? Halusit kehua, miten sä pärjäät hyvin. Mutta et tajua (myönnä?), että kaikki ei ole samassa tilanteessa. Väsynyt aihe, loppuun kaluttu. Keksi joku uus, jos keskustella haluat.

 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pidän meitä pienituloisina koska vain toinen tienaa.Saamme käteen 2400 eur kk ja asuntolaina on vähän yli 500 eurkk.
okei.. eli jos mun mies vaikka tienaisi 8000 euroa kussa ja mä 0 euroa, niin oltaisiin sun mielestä pienituloisia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä on tarkoitus tehdä...:
Itsehän aloit kommentoida minun kirjoituksiani...
Sillä nyt ei oo mitään väliä kenen kirjoituksia kommentoin, kommentoin asiaa, en ihmistä.

Ja muuten, kyllä se oot sinä, kuka kommentoi mun tekstiä ensin. Tai sitten kirjoitit jollain muulla nimellä/vieraana. Mutta tuo nikkis on ekaa kertaa esillä, kun lainaat mun tekstiä. ;)
 
hmm
Ap, kun sanot että jokaisella on rahan puolesta mahdollisuus olla kotiäitinä, niin kerroppa miten joku yh, jolla samanlaiset tulot (tai huonommat) kuin sinulla pystyisi maksamaan asumis- ja kaikki muut kulut kotiäitinä? Kokeileppa vaikka itse elää kuukausi ilman miehesi rahoja niin, että maksat kaiken itse ja tule sitten väittämään että jokainen voi halutessaan jäädä kotiäidiksi.
 
Good for you ap, mutta kai sa kuitenkin ymmarrat, etta jonkunhan se on pidettava yhteiskuntaa pystyssa eli jonkun on hoidettava sun lapsen neuvolatarkastukset, laakarit, hammaslaakarit, kaupan hyllyille ruokaa, kauppaan maitoa jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ihan jokainen EI pysty jaamaan kotiaidiksi. Taitaisi tulla pula tyontekijoista varsin nopeasti, jos kaikki jaisi kotiin kituuttamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Good for you ap, mutta kai sa kuitenkin ymmarrat, etta jonkunhan se on pidettava yhteiskuntaa pystyssa eli jonkun on hoidettava sun lapsen neuvolatarkastukset, laakarit, hammaslaakarit, kaupan hyllyille ruokaa, kauppaan maitoa jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ihan jokainen EI pysty jaamaan kotiaidiksi. Taitaisi tulla pula tyontekijoista varsin nopeasti, jos kaikki jaisi kotiin kituuttamaan.
Meneekö joku töihin sen vuoksi, että "täytyy pitää yhteiskuntaa pystyssä"? Ei tässä maassa kaikki ole yhtäaikaa raskaana/hoitovapaalla, työntekijöitä kyllä riittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Good for you ap, mutta kai sa kuitenkin ymmarrat, etta jonkunhan se on pidettava yhteiskuntaa pystyssa eli jonkun on hoidettava sun lapsen neuvolatarkastukset, laakarit, hammaslaakarit, kaupan hyllyille ruokaa, kauppaan maitoa jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ihan jokainen EI pysty jaamaan kotiaidiksi. Taitaisi tulla pula tyontekijoista varsin nopeasti, jos kaikki jaisi kotiin kituuttamaan.
Meneekö joku töihin sen vuoksi, että "täytyy pitää yhteiskuntaa pystyssä"? Ei tässä maassa kaikki ole yhtäaikaa raskaana/hoitovapaalla, työntekijöitä kyllä riittää.
No tuskin se nyt on motivaationa tyontekoon kenellakaan, mutta kylla varmasti jossakin tulisi pulaa tyontekijoista jos kaikki synnyttaneet olisivat kotona vahintaan sen 3 v.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no selitäs mulle miten yksinhuoltaja pystyy rahan puolesta olemaan kotiäiti?
Sossu elättää. :heart:
Tää on kyllä täysin totta.
Mutta verorahoista ne rahat sinne sossuun tulee. Joten jos kaikki olisivat kotiäitejä (ja koti-isiä), niin ei olisi ketään maksamassa niitä veroja ja tuet olisi pakko poistaa tai ainakin leikata niitä reilusti. Joten kotiäiditkin voisi kunnioittaa niitä työäitejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Good for you ap, mutta kai sa kuitenkin ymmarrat, etta jonkunhan se on pidettava yhteiskuntaa pystyssa eli jonkun on hoidettava sun lapsen neuvolatarkastukset, laakarit, hammaslaakarit, kaupan hyllyille ruokaa, kauppaan maitoa jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ihan jokainen EI pysty jaamaan kotiaidiksi. Taitaisi tulla pula tyontekijoista varsin nopeasti, jos kaikki jaisi kotiin kituuttamaan.
Meneekö joku töihin sen vuoksi, että "täytyy pitää yhteiskuntaa pystyssä"? Ei tässä maassa kaikki ole yhtäaikaa raskaana/hoitovapaalla, työntekijöitä kyllä riittää.
No tuskin se nyt on motivaationa tyontekoon kenellakaan, mutta kylla varmasti jossakin tulisi pulaa tyontekijoista jos kaikki synnyttaneet olisivat kotona vahintaan sen 3 v.
En usko. Täällä on työttömiä kyllä sen verran, että varmasti olisi työntekijöitä. Aika väärä motivaatio se oliskin lähteä töihin, jos luulee olevansa siellä korvaamaton.
 
.,.,.,
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Good for you ap, mutta kai sa kuitenkin ymmarrat, etta jonkunhan se on pidettava yhteiskuntaa pystyssa eli jonkun on hoidettava sun lapsen neuvolatarkastukset, laakarit, hammaslaakarit, kaupan hyllyille ruokaa, kauppaan maitoa jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ihan jokainen EI pysty jaamaan kotiaidiksi. Taitaisi tulla pula tyontekijoista varsin nopeasti, jos kaikki jaisi kotiin kituuttamaan.
Meneekö joku töihin sen vuoksi, että "täytyy pitää yhteiskuntaa pystyssä"? Ei tässä maassa kaikki ole yhtäaikaa raskaana/hoitovapaalla, työntekijöitä kyllä riittää.
No tuskin se nyt on motivaationa tyontekoon kenellakaan, mutta kylla varmasti jossakin tulisi pulaa tyontekijoista jos kaikki synnyttaneet olisivat kotona vahintaan sen 3 v.
En usko. Täällä on työttömiä kyllä sen verran, että varmasti olisi työntekijöitä. Aika väärä motivaatio se oliskin lähteä töihin, jos luulee olevansa siellä korvaamaton.
itse olen hammashoitaja ja olin lapsen kanssa kotona 3v. sitten paluu töihin, koska en todellakaan tahdo vakituista työpaikkaani menettää
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no selitäs mulle miten yksinhuoltaja pystyy rahan puolesta olemaan kotiäiti?
Sossu elättää. :heart:
Tää on kyllä täysin totta.
Mutta verorahoista ne rahat sinne sossuun tulee. Joten jos kaikki olisivat kotiäitejä (ja koti-isiä), niin ei olisi ketään maksamassa niitä veroja ja tuet olisi pakko poistaa tai ainakin leikata niitä reilusti. Joten kotiäiditkin voisi kunnioittaa niitä työäitejä.
Kaikki Suomen ihmiset olisi kotona hoitamassa lapsia? Onneks täällä on monen ikäisiä ihmisiä, kaikilla kansalaisilla tuskin on alle 3-vuotiaita.
 

Yhteistyössä