jokainen pystyy rahan puolesta olemaan kotiäitinä

  • Viestiketjun aloittaja näin on asia
  • Ensimmäinen viesti
:-:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja :-::
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pidän meitä pienituloisina koska vain toinen tienaa.Saamme käteen 2400 eur kk ja asuntolaina on vähän yli 500 eurkk.

Eli kun jään kotihoidontuelle. Mä saan lapsilisä+kht n. 1000e ja miehelleni jää tuloja 1400e käteen (onneksi välillä lisiäkin), niin meidän pitäisi 7 henk pärjätä sillä 2400e, koska tekin 3 henk. pärjäätte

;) Asenteestahan se on kiinni. Niin juu toki, oikea vastaus, me ei oltaisi saatu tehdä kuin se yks lapsi.
Meidän 7 henkinen perhe pärjää nimenomaan tuolla 2400e/kk...

Kyse ei ollutkaan pärjäämisestä vaan elämisestä. Eli jos ap pystyy noilla tuloilla käymään kampaajalla tai ravintolassa syömässä perheineen. Ei se sama onnistu 7 henkiseltä perheeltä.


Kyllä mä vuoden pari jaksan pakon edestä pärjätä, mutta 10v kotiäitinä kädestäsuuhun ei kiitos. Ja tosiaan jaksaako teidän miehet tehdä duunia päivästä toiseen, jos ei mitään extraa saa koskaan?
Okei, me emme käy parturissa/kampaajalla, kaikkien hiukset leikataan itse, emme käy joka viikko ravintolassa syömässä. Mutta esim. matkoilla käymme myös ulkomailla, lapset harrastavat ja kulkevat siisteissä vaatteissa, syömme hyvin. Pystymme näistä tuloista myös säästämään ns. pahan päivän varalle sekä matkoja varten. On ihan ihmisistä kiinni mitä elämältään kaipaa. Mitä extraa tarkoitat? Meillä usein nämä "extrat" on matkustelua.
Ei ole tarvinnut lainojen lyhennyksiä lykätä tai edes pienentää, olemme huomioineet nämä jo lainaa ottaessa, ettemme pulaan joudu.
 

Yhteistyössä