Jösses... Annoin työharjoittelijalle loppupalautteen-lopetti koulun..

ei hyvä
Pointti aapeen kirjoittelussa oli mielestäni:
"Minulla on valtaa" Tuskin hän halusi tässä pohdittavan opiskelijaraukan motiiveja.

Mutta minuun tuo ei tehnyt vaikutusta. On helpompi olla hajoittava kuin olla rakentava :).
Esim ( lapsiin liittyen tietty kun lapsi/ vauva palstalla ollaan ) :
Lapsenkin voi tuhota jo kohtuun viinan juonnilla ( FAS tms.. ).. Mutta vahvuutta on olla juomatta kokonaan jos on riski edes 0,5% tulla raskaaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Sää voit sanoa, että asenteesi on väärä, eikä tuolla asenteella susta tule ikinä hyvää työssäsi.

Se, että asenne ei ole 2kk aikana oikea, ei tarkoita, etteikö henkilö voisi ollenkaan soveltua alalle tai voisi muuttaa asennettaan toisenlaiseksi.
Mä sanoinkin, ja sanoin senkin, että alanvaihtoa ei ole myöhäistä harkita, suosittelin saman alan toista linjaa, koska siihen hän sopisi paremmin. Ja kyllä se 2kk kertoo aika paljon.
Hmm. vaikuttaa siltä, että et osannut motivoida oppilasta vaan yritit sysätä sitä vastuuta suoraan oppilaan niskaan. Ohjaajan yksi tärkeimmistä tehtävistä on motivoida toista.

Mistä ihmeessä sää tiedät sopiiko toinen sille toiselle linjalle paremmin...??
 
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Sää voit sanoa, että asenteesi on väärä, eikä tuolla asenteella susta tule ikinä hyvää työssäsi.

Se, että asenne ei ole 2kk aikana oikea, ei tarkoita, etteikö henkilö voisi ollenkaan soveltua alalle tai voisi muuttaa asennettaan toisenlaiseksi.
Mä sanoinkin, ja sanoin senkin, että alanvaihtoa ei ole myöhäistä harkita, suosittelin saman alan toista linjaa, koska siihen hän sopisi paremmin. Ja kyllä se 2kk kertoo aika paljon.
Alan vaihto ei ole koskaan tietty myöhäistä, mutta 23-vuotiaana koulun keskeyttäminen ilman aikasempaa tutkintoa ei ole kenellekkään hyvä vaihtoehto.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:
eli tässä tapauksessa sulla oli jotain sitä vastaan, ja sillä oli vaan väärä asenne eikä oppimisessa ollutkaan mitään vikaa?
Jos asenne on väärä, ei voi oppiakaan. Ja ei mulla mitään sitä harjoittelijaa vastaan ollut, ihan mukava tyyppi, mutta ihan väärässä paikassa.
Tuli vaan mieleen, että kait opettajatkin käyvät työharjoittelun ohjaajan kanssa keskusteluja, niin mit ne oli mieltä tästä oppilaasta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:
eli tässä tapauksessa sulla oli jotain sitä vastaan, ja sillä oli vaan väärä asenne eikä oppimisessa ollutkaan mitään vikaa?
Jos asenne on väärä, ei voi oppiakaan. Ja ei mulla mitään sitä harjoittelijaa vastaan ollut, ihan mukava tyyppi, mutta ihan väärässä paikassa.
Mutta se ei tarkoita, etteikö opiskelijasta olis alalle.

Ohjaajan yksi järjettömän iso rooli on saada toinen motivoitua.

KKK: Kerro mitkä on ohjaajan tehtävät?
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Hmm. vaikuttaa siltä, että et osannut motivoida oppilasta vaan yritit sysätä sitä vastuuta suoraan oppilaan niskaan. Ohjaajan yksi tärkeimmistä tehtävistä on motivoida toista.

Mistä ihmeessä sää tiedät sopiiko toinen sille toiselle linjalle paremmin
...??


:LOL: :LOL: :headwall: :headwall: Kyllä häntä motivoitiin, ja kannustettiin, niissä asiossa joissa hän oli jo valmiiksi hyvä, ja niissä missä ei ollut niin hyvä, ja niissäkin missä oli ihan surkee.

Niissä asioissa, missä hän oli jo tullessaan hyvä, niin niitä voi opiskella kokonaan toisella linjalla. Hän halusi toistuvasti tehdä vain niitä asioita, missä oli jo valmiiksi hyvä, uuden oppiminen ei niin kovasti kiinnostanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Hmm. vaikuttaa siltä, että et osannut motivoida oppilasta vaan yritit sysätä sitä vastuuta suoraan oppilaan niskaan. Ohjaajan yksi tärkeimmistä tehtävistä on motivoida toista.

Mistä ihmeessä sää tiedät sopiiko toinen sille toiselle linjalle paremmin
...??


:LOL: :LOL: :headwall: :headwall: Kyllä häntä motivoitiin, ja kannustettiin, niissä asiossa joissa hän oli jo valmiiksi hyvä, ja niissä missä ei ollut niin hyvä, ja niissäkin missä oli ihan surkee.

Niissä asioissa, missä hän oli jo tullessaan hyvä, niin niitä voi opiskella kokonaan toisella linjalla. Hän halusi toistuvasti tehdä vain niitä asioita, missä oli jo valmiiksi hyvä, uuden oppiminen ei niin kovasti kiinnostanut.
Siis oikeastiko tuolla perusteella sää päättelit, ettei sovellu allalle? :eek:

Pidätkö itseäsi ammattitaitoisena ohjaajan roolissa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Kysyin palautetta antaessani, miksi on alalle hakeutunut, ei osannut siihen mitään erityistä siitä sanoa "kun en muutakaan keksinyt". Johon sanoin, että alanvaihtoa kannattaisi harkita, koska tämä ala ei hänelle oikein tunnu soveltuvan.
Eli kyseessä ei ollut hakijan sopivuus alalle, vaan halu. Itsekin ihmettelin peruskoulun jälkeen mitä tehdä ja oikeastaan ajauduin nykyiselle alalle. Ensisijainen ala kun tyssäsi fyysisiin vaatimuksiin, niin en enää tiennyt mitä oikeastaan haluaisin tehdä. Eikä kyllä nykyinenkään ala miltään unelmien täyttymiseltä tunnu, mutta tuntuu että taipumuksia alalle on. Ainakin uraa aloittaessa työpaikalla sanoivat minun olevan luonnonlahjakkuus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Mutta se ei tarkoita, etteikö opiskelijasta olis alalle.

Ohjaajan yksi järjettömän iso rooli on saada toinen motivoitua.

KKK: Kerro mitkä on ohjaajan tehtävät?
Ja mulla on omatkin työt tehtävänä, en mä voi olla jatkuvasti pitämässä kädestä kiinni, ja tsemppaamassa, kun ei samoissa kohteissa edes koko aikaa oltu.

Ja johan ne tehtävät kerroin, jossain vastauksessani.

 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Siis oikeastiko tuolla perusteella sää päättelit, ettei sovellu allalle? :eek:

Pidätkö itseäsi ammattitaitoisena ohjaajan roolissa?
Ja sun mielestä soveltuu alalle, jos kieltäytyy työtehtävistä "kun mun kädet väsyy" "ja mun seurustelukumppani on sanonut, ettei mun tarvi tehdä mitään, mitä en halua"????

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Siis oikeastiko tuolla perusteella sää päättelit, ettei sovellu allalle? :eek:

Pidätkö itseäsi ammattitaitoisena ohjaajan roolissa?
Ja sun mielestä soveltuu alalle, jos kieltäytyy työtehtävistä "kun mun kädet väsyy" "ja mun seurustelukumppani on sanonut, ettei mun tarvi tehdä mitään, mitä en halua"????
Tuossa ei ole kysymys alalle soveltuvuudesta, vaan ihan muista ongelmista. Pitäisikö hänen sitten elää sosiaalipummina vailla ammattia?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Siis oikeastiko tuolla perusteella sää päättelit, ettei sovellu allalle? :eek:

Pidätkö itseäsi ammattitaitoisena ohjaajan roolissa?
Ja sun mielestä soveltuu alalle, jos kieltäytyy työtehtävistä "kun mun kädet väsyy" "ja mun seurustelukumppani on sanonut, ettei mun tarvi tehdä mitään, mitä en halua"????
Taisit pikkasen pompottaa lapsiriepua, sen paljastaa tuo viimenen lause.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Siis oikeastiko tuolla perusteella sää päättelit, ettei sovellu allalle? :eek:

Pidätkö itseäsi ammattitaitoisena ohjaajan roolissa?
Ja sun mielestä soveltuu alalle, jos kieltäytyy työtehtävistä "kun mun kädet väsyy" "ja mun seurustelukumppani on sanonut, ettei mun tarvi tehdä mitään, mitä en halua"????
No vallan mainiosti voi sopeutua allalle jos muuttaa omaa asennettaan. Voipi saada vaikka 10v päästä työpaikan parhaimman tittelin alaltaan. Ei tuo tarkoita, että toinen ei ole ollenkaan soveltuva allalle.

Tuollaisella asenteella ei pysty tekemään mitään työtä...
 
hei
niin se jo on osoitus, että aikoo tutkinnon käydä loppuun KUTEN ON VIISASTAKIN vaikke hemmetti alan töitä tekisi päivääkään. Ohjaajan tarkoitus millään alalla ei ole olla psykologi joka kertoo, ettet tule pärjäämään. Vaikutat koulukiusaajatyypiltä, sellaiselta joka on itse jäänyt matalapalkka-alalle häpeää sitä ja kun on mahdollisuus alkaa pätemään.

Olet vastenmielinen ihminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuossa ei ole kysymys alalle soveltuvuudesta, vaan ihan muista ongelmista. Pitäisikö hänen sitten elää sosiaalipummina vailla ammattia?
Mun tehtävä ei ole muiden ongelmien ratkominen, vaan antaa palautetta harjoittelusta.
Sun tehtävä on antaa palaute harjoittelusta, mutta ei suinkaan mennä sanomaan mikä ala toiselle sopii ja mikä ei!
 

Yhteistyössä