Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Kukka ja muut: Niinpä niin, suurperhe on kyllä jo haudattu haave täälläkin. Samoin mulla ei myöskään olis mitään kahta vastaan, jopa haluan sitä. Ja kuitenkin jotkut sanovat että se joskus tukee se toinen huonompi alkio sitä parempaa jos sellainen tilanne on. Ei ole mitään menetettävääkään, mulle on siirretty 3 yksittäistä top-alkiota eikä mitään siis ei mitään ole tapahtunut! Tytti: mulla on ollut aina puregon, nyt viime hoidosta tuli tosi paljon enemmän muniksia mutta en tiedä laadusta, 20 muniksesta tuli 5 loppupeleissä kunnollista alkiota. Ei taida olla hyvä %. Kysyin muuten minäkin ennen tätä viimeisintä hoitoa siitä menopurista mutta lääkäri vaan totesi että vielä mennään puregonilla. Eikä perustellut sen kummemmin. Mutta tää hoito olikin naikkarilla :headwall:
 
Täälläkin yksi isosta lapsikatraasta haaveillut...no ne haaveet on jätetty jo aikoja sitten ja nyt keskitytään jos vaikka edes yhden saisi. Tuntuu kyllä ihan uskomattomalta että ne jotka ovat pienestä asti haaveilleet lapsista eivät onnistu ja ne jotka ovat aikuisenakin epävarmoja että haluavatko niin tulevat heti raskaaksi. Miten tää maailma voikin toimia näin väärin.

Tytti, meillä ollut puregon ja menopur, eikä sen parempi alkioita saatu. Mutta jollain tosiaan voi lääkkeen vaihtaminen auttaa. Ja kannattaa huomioida että alkioiden laatu on yhtä lailla siittiöistä kiinni (vaikka ne päällepäin näyttäisivät hyville niin niissä voi olla jotain dna-häikkää tms).
 
Keskiviikko 27. tammikuuta 2010



~Matkalla kohti plussaa~


eevi-antero ........2.IVF/pas.............testi 4.2.
kirma...................3.IVF....................vko 4
fiia 69..................2.IVF...................tammikuu
Amelie80.............2.ICSI/pas...........tammikuu
Merisiili................6.ICSI..................vko 5
nehma.................2.ICSI..................vko 6-7
Miimi78................5.ICSI..................helmikuu
toivorikas-72.......3.ICSI/pas...........helmikuu
Kukka77..............3.ICSI/2.pas........helmikuu
plasebo...............2.IVF....................helmikuu?
risupesä..............2.IVF/pas.............maaliskuu?
tytti82.................2.IVF...................maalis-huhtikuu
MariAnne-S..........4.IVF/pas............keväällä
Anskubansku80...5.ICSI.................keväällä
Miisamari.............4.IVF...................huhtikuu
dream09..............4.IVF/pas............
Nat......................3.IVF...................
Cris.....................4.ICSI..................
Duffy....................2.ICSI.................
annamaria83.......3.ICSI..................
Alina79................2.ICSI..................
SaaraX................2.IVF/3.pas..........
Sannuli-81...........3.IVF/pas.............tauolla


Plussat



pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
dreamer78..........2.ICSI.................24.11.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
Sarma.................2.IVF....................4.1.10 (luomu)
SuzyQ69.............3.IVF/pas............27.1.10


***********
Päivitelkää listaa tarvittaessa, koitan jäädä nyt joksikin aikaa taustalle näistä kuvioista. :attn:
 
minut saa lisätä listaan. Toivon mukaan ens viikonloppuna saa alkaa menopurit ja laskujeni mukaan jos kaikki menee niinkuin viimeksi niin punktio viikolla 6 tai 7. Mutta meneekö nämä koskaan niinku suunnittelee?
ja toinen ICSI tulossa, ekasta ei jääny pakkaseen. Kato oli aika suuri, vain kaksi siirtokelpoista.
 
Risupesä Oon tosi pahoillani puolestasi :hug: . Jaksamista sulle.

Mä kävin tänään viimeisen kerran labrassa HCG:n seurannassa. Nyt se oli onneksi alle 1. Seuraavaksi multa tarkistetaan TSH ennen kuin jatketaan hoitoja.

Täällä on ollut keskustelua suurperheestä. Mäkin oon nuorempana haaveillut kolmesta lapsesta, mutta nyt olisin kiitollinen, jos sen yhden saisi.


 
Kiitos kaikille :flower: :heart: lohduttavaa kuitenkin vaikka tietysti ikävääkin että on niin monia jotka tasan tietää kuinka tajutonta paskaa tää on.

Kai se vielä joskus tännekin #-kasaan saattaa paistaa, ehkä.. ja toivottavasti täällä on sitte ainakin 13 kärsijää vähemmän joskus maaliskuulla :wave:

Ainiin, nehma :wave: lisätty listaan! Kadot on kyllä kans jotain niin inhottavaa :hug: mulla samoin ekassa hoidossa, toivottavasti teilläkin jää tästä toisesta pakkaseenkin jotain!
 
Risupesä HANG ON THERE-kokoaminen vie aikansa, mutta "yhtenäkään päivänä ei ole aurinko jäänyt nousematta", niin myös sinä/te nousette! ...been there, done that-jo MOOOOnta kertaa-valitettavasti.

Itsellä 1.tsekkaus-ultra takana, munat siellä paisuilee-toiset enemmän, toiset vähemmän. Sellaset 10-14 kpl. Samoilla linjoilla jatketaan, jopa Synarelan 2x2 sumua/pv jatkuu hamaan loppuun saakka :eek:

Tuntemukset jo "tuttuja" :headwall: Munasarjoja juilii/pistelee, hetkittäin vähän ällöä oloa, väsyttää ja alakerta valuttaa limaa-ja samaan aikaan -HALUTTAA- on tää hullua!!! Tärinäliikunta lopetettava, ehkä vielä vähän hiihtoa ja vesipetoilua :saint:

Pe:na taas ultra, silloin päätös, onko punktio ma vai ti:na.

Nauttikaa ARSKApäivistä-sillon PAISTAA KAIKILLE, väkisinkin :saint:
 
Poistun täältä nyt takavasemmalle ja alan miettimään elämässä vähän jotain muuta..Reissua odotellaan..Mutta hyvää jatkoa kaikille ja saatan vaikka joskus jos innostun niin palata tänne takaisin. Tsemppiä kaikille.

sannuli ja tyhjä kohtu
 
Tänä aamuna raskaustestissä oli 2 viivaa....herran jestas! Elämäni ensimmäinen tälläinen tulos.

3. ivf viimeinen pas näyttää jotain toimintaa virittäneen tuolla kohdussa. Juoksin heti aamusta veritestiin, nyt jännätään, että pitikö Apteekin raskaustesti paikkansa.
 
No joo, hyvinpä taas onnistuu mun taustalla olot..

Sannulille kovasti voima:hug:ja ja mukavaa reissua, käy ihmeessä kirjotteleen ja kertoon kuulumisia millon vaan siltä tuntuu!
Ihan mahtavaa SuzyQ!!! :flower: :flower: laitoin sut jo plussiin, eiköhän ne apteekin testit aika luotettavia kuitenkin oo =)


Viime yönä mietin että varmaan osasyy miks mua ahdistaa niin paljo koko homma, on ettei mulla oo oikein mitään ns. varasunnitelmia että jos kaikki hoidot näkyy menevän ihan samaa rataa.. onko muilla jotain ajatuksia, montako hoitoo vielä aikoo jaksaa tai on järkee tehdä, tai adoption/sijaislasten suuntaan? Ite en oikein usko että musta ois niin vaikeisiin hakuprosesseihin ja haluaisin kuitenkin ainakin vielä että lapset ois ite synnytettyjä :ashamed: ja enkä vois varmaan saadakaan kun ei kuitenkaan oo asuttu enää yhdessä pariin vuoteen.
Mietin että miten jaksan motivoitua jatkaan johonkin yksityiselle jos aivan kaikki testitkin on aina niitä iänikuisia vitivalkonegoja? Onko muilla tullu mistään edes häivähdyksiä, mikä antas jotain toivoo? Tuntuu vaan että alkioita on lopulta ihan turha "tehdä" kun häviö on edessä kuitenkin viimestään siinä ettei mikään kiinnity.
 
Voi Risupesä ja Sannuli :hug: . tää on niin hirveän raskas tie... :(

Risupesä, mulle tuo lohtua se että silloin tällöin pystyn näkemään meidät sijaisvanhempina. Välillä taas se ei tunnu niin hyvältä vaihtoehdolta, mutta uskon että ainakin sille kurssille olisin kyllä valmis menemään, siellähän se päätös vasta tehdään kun on saanut kaiken mahdollisen tiedon asiasta. Lisäksi tunnen eräät sijaisvanhemmat jotka saivat kaksi lasta ihan vauvoina ja he elävät kuten mikä tahansa tavallinen perhe, eikä siinä arjessa edes muista että niitä ei ole itse synnyttänyt. Mies ei tosin ole tähän asiaan sanonut oikein mitään, eli ei varmastikaan olisi ainakaan vielä valmis sitä edes harkitsemaan, mutta eihän tiedä mitä elämä tuo tullessaan ja ainakin mulla on lupa haaveilla siitäkin. Ja haaveileminen aina helpottaa tuskaa. Kuinka monta siirtoa teillä siis on takana? Olen kuullut monista jotka plussaavat tyyliin vasta kymmenennestä alkiosta, eli jos hyviä alkioita saatte niin kannattaahan se jatkaa ja yrittää uskoa onnistumiseen. Sijaisvanhemmaksi voi ryhtyä yksinkin, adoptio taitaa olla hankalampaa (yksinäisten naisten kiintiöt täpötäynnä tai sitten ne on poistettu). mut mä tiedän tuon tuskan kun yrittää miettiä niitä vaihtoehtoja ja plan b:tä ja se on ihan kamalaa...
 
Miisamari, juu.. ei oo vasta kun kaks siirtoo mutta molemmissa on laitettu kaksin kappalein, yhteensä siis jo neljä alkioo, joista puolet huippuhyviäkin.. ja sekin masentaa jos käy kuitenkin niin että mitään pakkassiirtojakaan ei tuu, vaan koko homma aina alusta että sais edes sen yhden vaivasen yrityksen :headwall: Kai yritän sitten taas kerran kinuta vielä sitä iänikuista kortisonia kun se kuitenkin joillain on tuonu tulosta, vaikka ehkä sitä saa sitten vasta yksityisellä. En kyllä tajua miks sen anto on julkisella niin nihkeetä, halutaanko nää hoidot vetää vaan jotenkin rutiinisti läpi ja sitten voi sanoo että -voi voi ja morjes! Vai miksei otettas käyttöön kaikkia mahdollisia keinoja mitä voi olla.. tuntuu että nekin vähät alkiot menee vaan ihan haaskuun kun ei käännetä kaikkia kortteja.. vaikka sehän onkin sitten se viimesin oljenkorsi, sitten en enää osaa vaatiakaan mitään.
 
Risupesa toi erittain tarkean kysymyksen kehiin, mika on itse kullakin PLAN B. Minun terapeuttini sanoo etta on erittain tarkea myos ajatella asiaa, etta mitas jos ei hoidoilla lasta tulekaan. Silloin se hoitojen jalkeinen transformaatiovaihe voi kayda helpommin, kuin sellaisella joka vasta monen vuoden hoitojen jalkee alkaa miettimaan etta ei tasta mitaan tule ja mitas nyt.

Meilla on kovasti puhetta PLAN B'sta... Toivoa on siis hoidoissa viela, mutta silti keskustelemme jatkosta jatkuvasti. Elikka meidan kohdalla ulkomaan adoptio olisi varmasti se seuraava vaihtoehto. Jos ei hoidoilla ja ei jostain syysta adoptiollakaan lasta, niin sitten alamme purjehtia maailman meria ja hankkia lisaa koiria!!!

Meilla on kahdeksan alkiota siirretty tahan mennessa ja oikein hienoja hyvia on ennenkin siirretty ja ei mitaan plusssaa. Ja nyt siis se 8. alkio tarppasi plussalla ja meni kesken. Meilla on 3. ICSIa takana ja viela pakastimessa PAS alkioita. Elikka nyt kevaan aikana kaytamme kaikki 3. ICSIn huurunenat ja kenties viela lahdemme neljanteen ICSIin, mutta siina sitten alkaakin meidan mieli varmaan kaantya adoptioon.

Kylla viela kannattaa yrittaa kahden siirron jalkeen! Ei peli ole viela menetetty, vaikka se jokaikinen pettyminen niin perseesta onkin!
 
Ei ollu niistä kahdesta rupusemmasta jatkoviljellystä pakkaseen :'( :headwall: vaikka senhän nyt arvaskin jo.

Onko teillä joilla kokemusta julkisesta ja yksityisestä, pakastettu helpommin yksityisellä huonommankin näkösiä alkioita heti 2-päiväsinä? Tuntuu että ainakin Taysissa ollaan tosi/liiankin tarkkoja sen suhteen, että jos on vähänkään heikompia niin ei suoraan kelpuuteta vaan menee jatkoviljelyyn ja sieltähän nyt ei kauheesti toivoo eteenpäin oo...tai sitte mulla yleisesti loput on ollu vaan niin paskoja ja lähes toivottomia :(

Maksaako muuten yksityisellä kahden alkion siirto kaksinkertasen summan vai vaan sen ilmotetun siirtomaksun? Ja ei kai sitä sitten mee ainakaan niin paljoo jollei ykskään selviä kohtuun saakka?
 
risupesä Meillä ei myöskään mitään pakkaseen.Lääkäri sanoi että heillä on tosi tiukat kriteerit noitten pakastamisein suhteen ja hyvä niin.Eipähän tartte maksaa sitten passista mikä ei johda lopputulokseen.

Mies lupasi nyt lopettaa tupakan polttamisen kokonaan.
Mä jo mietin että olis lähtenyt kokeilemaan luovutettuja munasoluja mutta lääkäri sanoi että vielä kokeillaan seuraava hoito omilla.

Olen mäkin suurperhe haaveet jättänyt jo taakse..mutta jos mä joskus sen sisaruksen tuolle meidän likalle saisin niin sitten olisin saanut kaiken enkä enempää pyytäisi tältä elämältä.
 
Hei
Tietääkö joku milloin jo ostetut lääkkeet pitää käyttää? Kun ostin joulukuun lopulla kaikki lääkkeet seuraavaan hoitoon, kun lääkekatto tuli täyteen niin kannatti ostaa kaikki kerralla. Ja jos nyt syystä tai toisesta joudun siirtämään hoitoon menoa, meneekö ostamani lääkkeet hukkaan jonku ajan päästä? Kun hoitaja jotain mainitsi siitä enkä nyt muista mitä. Eikä vastaa mulle puhelimeenkaan, höh...
 

Yhteistyössä