Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Vadelmaunelma, oon kans miettiny miten noi pas.it endon kanssa hoidetaan, kun estrogeenin sanotaan pahentavan sitä (kasvattaa limakalvoa) mutta toisaalta sitä käyttäessähän ei tuu ovulaatioo ollenkaan, niin liittyskö jotenkin siihen, että ois myös hyvä sen kannalta..?
Voishan sen tehdä tietysti luomukiertoonkin, mutta mulla ei meniaa limakalvo kasvaa kovinkaan hyväks ilman lääkeitä. Julkisella puolen taidetaan suosia lääkkeellisiä, ettei menis paras aika viikonlopulle?

).( Punktiosta kotiuduttu.. nyt olikin vähän kivulloisempi kokemus, tietysti kanyylin laitto sattu mutta tunsin myös sen kun keräysneula meni emättimen seinämän läpi ja munasarjoissakin tuntu vähän paineita kun niitä ronkittiin. Viimeks ei tuntunu muuten miltään paitsi ne puudutuspiikit, tällä kertaa ne oli helpompi osuus. Niitä tosin nyt ei taidettu laittaa kun kaks, viimeks olin tuntevinani neljä pistoa.. sen takia varmaan tunsinkin nyt enemmän ja jouduin pyytään lisää rapifenia. Vasenta munasarjaa jouduttiin paineleen kun oli eka niin huonossa asennossa. Miehelle tais olla vielä rankempi kokemus, eläyty niin vahvasti mun tuskiin että pyörty!! :eek: Sekin joutu siellä sitten lepäileen tunnin pari.
Ensin kun lähdettiin pois siitä toimenpidehuoneesta, sanottiin että 6 solua löyty ja olin vähän pettyny, mutta tarkemmin kattoen niitä oli sittenkin 12! :) Jos siitä nyt ainakin siihen yhteen siirtoon riittäs...
Poislähteissä vielä kanyylin kohta kädessä rupes vuotaan ihan hillittömästi ja sitä jouduttiin siinä tyrehdyttään. Nyt olo mömmöistä väsyny mutta muuten ihan ok. Vuotoo tuli enemmän kun viimeks, melkein kun kuukautisten aikana.. toivottavasti sekin siitä pian loppus. En saakaan litalginia siirron jälkeen, sanottiin että vois vaikuttaa jotenkin epäedullisesti alkion kiinnittymiseen, vaikka kuvittelin että ihan päinvastoin. Sisältää kuulema jotain prostaglandiinin tyyppistä.. aika erikoista, kun kuitenkin oon käsittäny että ois nimenomaan lihasrelaksantti. Oisin saanu sitä piikin just ennen siirtoo mutta sanoin etten sitten tarvi/halua jos noin on että voi haitata.

Kyllä siinä kieltämättä tuli telineissä maatessa taas mieleen että eipä oo herkkua ja montako kertaa tätä voi enää jaksaa... :/ mutta äkkiä se toisaalta unohtuukin, ja kun tietää että tää nyt on ainoo vaihtoehto/mahdollisuus millonka edes realistisesti ottaen voi toivookaan mitään.. pakko mikä pakko.
 
Hei Risis, hienoa etta olet kotona ja saitte kuitenkin 12 alkiota ja alkiot on nyt sitten hedelmoitetty!! Mutta voi sinua ressukkaa kaikkine kipuinesi ja vuotoinesi. Ei se punktio ja tama kaikki sorkkiminen todellakana ole mielta ylentavaa, mutta minkas teet, niinkuin sanoit ei muuta vaihtoehtoa ole... Mulla on aina ihan lyoty olo punktion jalkeen, varmaan joku henkinen trauma siita karsimyksesta. Mutta kyllahan sen myos aika pian unohtaa ja alkaa taas odottaa lottovoittoa, jota ei kuitenkaan helpolal tule!

Tsemppia nyt parantelemiseen ja kerro sitten teidan alkioiden ja siirron tilanne seuraavaksi.
 
Kukka77 ->
Oheisesta linkistä voit lukea enemmän Fragile X- syndroomasta:
http://www.vaestoliitto.fi/perinnollisyys/tietolehtiset/frax-oireyhtyma/

En osaa itse selittää. Muistan lääkärin kertoneen sen verran, että mikäli minulla todetaan se, niin emme voi saada poika, sillä he olisivat aina kehitysvammaisia (ja silloin pistetään raskaus poikki 12 vkon tietämillä). Tyttöjä voidaan kyllä saada, mutta riski on, että hekin ovat kehitysvammaisia (mutta tämä osuus on huomattavasti pienempi). Meniköhän tämä nyt oikein... Toivottavasti ei tarvitse ottaa selvää.
Fragile X - tutkimus on nyt kai meidän viimeisin tutkimus. Halusivat varmuudella vielä tehdä sen, sillä tällä voi olla yhteyttä FSH arvoon (joka minulla siis on hieman koholla). Mutta, lääkäri kuitenkin sanoi, että tämä Fragile X on hyvin harvinainen, joten toivotaan nyt että olen terve. Mielestäni minulla on aivan riittävästi huolia jo muutenkin.

rispuesä -> Jaksamista punktion jälkeen, todella hieno saldo. Nyt pidetään peukkuja!

Palaillaan! :)
 
Risis Onpa hienoa kuulla, että saitte tosi hyvän saaliin punktiossa :). Kurjaa, että punktio oli noinkin kivulias. Voi sua. Onneksi se nyt on ohi. Toivottavasti olosi on jo parempi. Jaksamista ja parempaa vointia sulle! Täällä on peukut pystyssä, että munasolut hedelmöittyy ja saatte hyviä alkioita.

Vadelmaunelma Mulla ei ole tietoa Zumenoneista :(, mutta oliskohan just noin mitä Risupesä veikkaili..

Anskubansku Toivon todella, että sinulta ei löydy tutkimuksissa Fragile X-geeniä. Jos se olisikin, niin onhan onneksi myös mahdollista saada terveitä lapsia. Sillä tavoin minä tulkitsin tuota linkistä löytyvää kuvausta. Kyllä teillä on rankka hoitohistoria takana ja vielä tämän sairauden selvitys sen lisäksi. Jaksamista sulle tulosten odotteluun.
 
Heips "Kanssikset"!
Ja VAROITUS: avautumista...
Niinhän se on, että kaiken tämän muun "saizzen" lisäksi sitä ei edes voi luottaa siihen, että lääkärit pitäis asioista huolen-EI EI EI-ITSE pitää olla koko ajan terävänä kuin veitsi-siis tässä tapauksessa sumea kuin vaihdevuosinen miehistyvä munienhautoja...ARGH!
Siis, näissä mun kilpirauhasarvoissa oli vähän "parantamisen" varaa, minkä takia aloitettiin Thyroxin-lääkitys. Noh, muutaman mutkan kautta kun sitten pääsin kontrollilabroihinkin, sovittiin että lääkäri katsoo tulokset ja ilmoittaa JOS on tarvetta muutoksille. Jah, käytännössähän tämä meni seuraavasti. Kului n.1,5 vkoa, mitään ei kuulunut, joten ymmärsin ettei mtn muutoksia tarvitse tehdä. Kuitenkin takaraivossa nakutti ihan vaan silkka uteliaisuus omia arvoja kohtaan, joten päätin soittaa klinikalle ja kysyä arvoa. Hieman tuloksenkin julkistamista ilman lääkärin saamista puhelimeen hankaloitettiin, mutta sitten inhimillinen hlö puhelimen päässä päätti arvon etsiä ja kertoa. Ja mitä se olikaan-no NOUSSUT edellisestä->ajasta ennen lääkkeen aloittamista! Ja MITÄÄN LISÄOHJEITA EI OLLUT KUULUNUT...ei ilman tätä soittoa...Kun siinä puhelimessa sitten kauhistelin arvoa ja hoitolinjausta toin esille, hlö toisessa päässä lupasi selvittää asiaa-totesi kuitenkin, että kyllä lääkärin olisi pitänyt nämä kyllä jo katsoa...
Ja mitä oli seuraus. Lääkäri soitti ja ilmoitti kylmän viileästi, että voit lisätä annosta. Ei mtn anteeksipyyntöjä tai että "jäi katsomatta" tai edes JOTAIN perustelua ko.toiminnalle! Ja me vaan MAKSETAAN TÄSTÄ huvista, jossa saa ihan itse pitää KAIKESTA huolen- PR*LE! :eek:
Eihän tässä muuten mtn---ehkä, mut nyt on hoito käynnissä ja aika kuluu ja kroppa sekoilee-olis sitä voinu oottaa sit ihan alkujaankin et kaikki mahdolliset hoitoon vaikuttavat tekijät olis ollu buenot ennen aloittamista, koska täs viimosia mahiksia viedään...
No, sumut tekee toivon mukaan taikojaan(vaikka nyt tällä kertaa Synasta ei ole tullut hedaria, joka AINA aikasemmin on ilmestynyt-liekö vaikutusta täl kertaa ollenkaan ! ? ) ... ja ens vkolla on 1.ultra ja ehkä Pergoveriksen aloitus ja ehkä kortisonin ja ja ja ties minkä muun!?
No nyt näin. Nyt vaan JAKSETAAN NAISET ja "TEHDÄÄN" niitä Nyyttejä - keinolla millä hyvänsä :kieh:

ps.se hyvä, joka osaa/haluaa päivittää listaa, voisi kohdalleni muuttaa että 6.hoito - 5 on jo takana...
 
Moi Merisiili, no johan on ollut ärsyttävän huonosti hoidettu tuo juttu. Mulla vähän vastaavia kokemuksia, olen tullut siihen tulokseen että todellakin itse on pidettävä itsestään huoli tässäkin asiassa ja suorastaan Taisteltava kaiken sen eteen mitä haluaa. Ja jos yksi lääkäri jotain lupaa, niin ei kannata uskoa että toinen samankaan klinikan lääkäri sen toteuttaisi, hän voikin olla ihan eri mieltä ja taas on sitten pasmat ihan sekaisin eikä asiat menekään niin kuin on itse luullut... Olen ollut minäkin aika turhautunut monesti. Mutta kovasti tsemppiä ja onnea sulle nyt tähän uuteen hoitoon!

Tuosta kilpirauhasarvosta, mikähän se nyt oikeasti on se raja jolloin siihen pitäisi puuttua. Mulla oli muistaakseni tsh vuosi sitten 2, ja neljän eri lääkärin mukaan se on ihan ok eikä pitäisi vaikuttaa kiinnittymiseen. mutta jostain kuitenkin olen lukenut että pitäisi olla lähempänä ykköstä (kuinka lähellä tarkalleen ottaen?). Kuitenkin kun tästä olen kysellyt niin lääkärit sanovat että sitten lähes kaikki hoidoissa kävijät tarvitsisivat tyroksiinia jos raja olisi niin tiukka. Joten olen ihan ymmälläni. Te joilla lääkitys on, millä arvolla olette sen saaneet ja mikä on riittävän alhainen arvo että hoito voidaan tehdä? Nyt sain lääkärin suostuteltua että mitataan se multa uusiksi (kun mulla on kaikenlaisia oireita, tosin nehän voi olla myös vain stressistäkin), eli saa nähdä onko noussut entisestäänkin.

Meillä on uusi hoito näillä näkymin vasta huhtikuussa, sen voi päivittää tuonne listaan jos joku sitä hoitelee...?
 
Maanantai 18. tammikuuta 2010




Sannuli-81...........3.IVF/pas............testi 26.1.
risupesä..............2.IVF....................testi vko 4
SaaraX................2.IVF/3.pas..........vko 2
kirma...................3.IVF....................vko 4
fiia 69..................2.IVF...................tammikuu
eevi-antero ........2.IVF/pas.............tammikuu
Amelie80.............2.ICSI/pas...........tammikuu
Miimi78................5.ICSI.................tammikuu
Merisiili................6.ICSI..................tammi-helmikuu
toivorikas-72.......3.ICSI/pas...........helmikuu
palsebo...............2.IVF....................helmikuu?
MariAnne-S..........4.IVF/pas............keväällä
Anskubansku80...5.ICSI.................keväällä
Miisamari.............4.IVF...................huhtikuu
dream09..............4.IVF/pas............
Alina79................2.ICSI..................
Nat......................3.IVF...................
Cris.....................4.ICSI..................
Kukka77..............3.ICSI/3.pas.......
Duffy....................2.ICSI.................
annamaria83.......3.ICSI..................
SuzyQ69.............3.IVF/pas.............


Varmistuvat plussat


Plussat



pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
dreamer78..........2.ICSI.................24.11.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
Sarma.................2.IVF....................4.1.10 (luomu)

 
Siirto oli tänään, ja 7/12 hedelmöittynyttä, 6 alkioo joista 2 :heart: :heart: nyt kohdussa, 2 pakkasessa ja kahta vielä viljellään.. eli niiden varaan ei auta paljoo laskee. Mutta vaikka alkioita tuli nyt vähemmän niin täytyy taas todeta että tosi tyytyväinen oon kun 4 oli kuitenkin top-luokkasta!! :eek: :D Että jonkinmoiselta erävoitolta tuntuu jo tässä vaiheessa, että mun taudin runtelemista elimistä vielä voi tulla huippualkioitakin!
Tietysti jo tässä vaiheessa pelkää minkälainen pettymys se sitten on jollei huiputkaan kiinnity.. ja sitten vielä LA menis niin kivasti just omien synttäreiden tienoille.. niin jotenkin tuntuu että ei mulla nyt sellasta tuuria vois käydä.. vaikka turha kai sitä nyt vielä on alkaa tappiomielialaa elättään.
Sinne mennessä oli inhottavia jomotuksia ihan kun menkat ois ollu tulossa ja vieläkin lievää, ja tuli siinä synkkiä ajatuksia että onko nää tuoresiirrot kuitenkin tuomittu epäonnistuun kun punktio ärsyttää paikkoja siinä määrin ettei sinne pääse mitään kuitenkaan kiinnittyyn supistelujen takia. Lisäks jatkuvasti joka puolella näky vaunullisia joita joutu siinä vältteleen, kävelin niin hitaasti että käänty lopulta johonkin toiseen suuntaan, ettei joutus meneen sillai läheltä ohi ja näkeen sitä vauvaa :ashamed: Olin tossa vaiheessa vaan niin varautunu ottaan vastaan niitä huonompia uutisia..

Tosta kilpirauhasarvosta.. mullahan kans ensin lähti nousuun lääkityksen alotuksen jälkeen, ja sillon luin että vois johtua siitä että se kilpirauhanen tavallaan ensin luovuttaa lääkityksen edessä ja sitten vasta lääke alkaa parantaan arvoo. Kun alotin lääkkeen niin arvo oli 2,0 ja seuraavassa taas 2,9. Ensin annos oli 50mkg* ja sitten nousun jälkeen nostettiin -> 75mkg. Jatkoin taas 2-3 kk ja sitten arvo olikin jo tosi hyvä, 0,88. Mullekin usein sanottiin just noin että ei aloteta lääkkeitä jos arvo alle 2,5-3,0 (mikä on kyllä outoo kun se kuitenkin ois ilmeisesti parasta jos ois ainakin alle 2! ) Mutta mulla sitten heitteli välillä lähemmäs kolmeekin ja oli ikäviä oireita, niin annettiin lääke.

(muok)* mullakin tais muistaakseni ihan alkuun olla se 25mkg..
 
Merisiili Voi ei! Kylläpä oli huonoa toimintaa lääkäriltä! Onneksi itse pidit huolen ja soittelit perään. Toivottavasti lisätty lääkitys ehtii auttaa tähän hoitoon.

Miisamari Kilppariarvo 2 kuulostaa aika hyvältä. Nähtävästi parempi kuitenkin olis, että se on lähempänä yhtä kuin kahta. Mulla se on ollut viime kevään mittauksessa 2,8. Kunhan oon selvinnyt tästä ku:sta eli HCG on nollaantunut, niin sitten multa otetaan TSH. Toivottavasti se olis itsekseen laskenut.. En tiedä voisiko niin onnellisesti käydä.

Risupesä Tosi hienoja uutisia! Onnea kyytiläisille :heart: :heart: ja tarrasukkia mukaan! Mahtava homma, että saitte top-luokan alkioita. Kyllä mulla on sellainen tunne, että nyt on teidän vuoronne onnistua. Kovasti tsemppiä piinailuun!
 
Hei! Minulla olisi kysymys teille kokeneemmille IVF/ICSI hoidoissa käynneille! Voi olla että tässä ketjussa on tätä aihetta jo käsiteltykkin, mutta kysyn silti uudestaan. Millaisen sairaslomatodistuksen te olette saaneet punktiosta? Onko siinä ollut koodi? Vai joku neutraalimpi teksti kuten "toimenpide"? Itselle kuulemma tulee todistukseen koodi, muu ei tule kysymykseen. Ja koodi on googlettamalla selvitettävissä. Siten en voi/Halua sellaista todistusta esittää töistä. Yt-neuvotteluiden aikana se ei ole kovin mielekästä, enkä muutenkaan halua että esimieheni saa tietää hoidoista. Mitetinkin tässä nyt " sotasuunnitelmaa"...

Toinen kysymys on: Oletteko olleet punktion jälkeen kovin kipeitä? Onnistuisiko töihin meno jo siirtopäivänä? Ja mahtaako se vaarantaa siirron jos menee töihin? Itselläni on istumatyö joten ei sinänsä mitään rasittavaa. Lääkärin mukaan "jotkut menevät siirtopäivänä töihin"...

Paljon mietittävää. Olisin kiitollinen kaikista kommenteista.. =) :flower:
 
Annabell, noista sairauslomatodistuksista osaavat muut varmaan antaa tarkemmin tietoa. Mulla lääkäri on laittanut jotain z siihen, mutta kun on oltu yksityisellä hoidoissa niin sen nähnyt sitten jo leimasta mistä on kyse.

Punktiosta, että se on tosi yksilökohtaista, voi olla ettei tule mitään tai sitten niinkuin mulla että toisena päivänä siirrosta en vielä oikein päässyt sängystä ylös uikuttamatta niin ei siinä istuttu sitten yhtään.

Risupesä, onnea kyytiläisistä. Oon ymmärtänyt että useinkin vähemmällä määrällä alkioita tulee parempaa laatua. Peukkuja.

Kuten myös kaikille muille, jännät hetket monella meneillään.
 
Tosiaan on erilaisia ajatuksia -lääkäristä riippuen- noista kilppariarvoista...Mulla se oli 1.mittauksessa 2,9, jolloin lääkäri sanoi, että on vähän laiskanlainen ajatellen lapsen yrittämistä, mutta normaalitilassa ei tosiaan tarvitsisi lääkitä eikä mulla siis ole tiettävästi ollutkaan mtn oireita..tosin oirekirjo on vajaatoiminnassa niiiiiin laaja et eiköhän mun kaikki ihmeelliset pikkuviat vois niihinkin lukea...! Ja siis tämä lääkärin kommentti tuli sitten niiden 5 hoidon JÄLKEEN-GREAT :headwall:
Alotin tosiaan ihan tolla "vauva-annoksella" -> 0,25mikrogramaa ja nyt sit kontrollissa arvo olikin 3,3, joka aiheutti minulle tämän mielenkuohahduksen :ashamed:
Nyt sit vetelen 0,5mikrogrammaa-katotaan kuin ämmän käy!? Tuo Risupesän analyysi "ensin nousevalle" arvolle olis kyllä ihan looginen-se selittäis myös mun alussa tuntemat väsymys+muut vajaatoim.oireet, joita siis ennen lääkitystä ei ollut...Ja siis ONNEA HIENOSTA SAALIISTA Risupesä :flower: !!! Nyt vaan kylmähermoisuutta ja RENTOUTTA-niin helppoa kun se onkin :saint:
Itse kovasti kaikkia epäonnistuneita hoitojani mietin ja tuo "jälkihoito" erityisesti mietityttää->Crinone/Lugesteron-lääkitys...Olikos täällä ketään, jolla olis tuo Crinone lääkkeenä? Sen annostus kovasti kiinnostaisi tietää-siitäKIN kun lääkäreillä tuntuu olevan eriäviä mielipiteitä! Mun yksinkertaisella ja hyvin lyhyellä matikalla sellanen suora verranto noiden kahden lääkkeen välillä annostuksia(milligrammoissa)koskien ei taida toimia...tarkoitan siis, et jos milligrammoissa samoja määriä menis kumpaakin droppia-se kun tarkottais et tota Crinonea sais vedellä ihan niinku huolella, jos siis Lugen tasolle tahtois!? Tämä kaikki pohdinta siksi, että mulla siis joka ainoa hoito on vuoto alkanut ENNEN testipäivää-melkeinpä oman normaalin kierron mukaisestikin-käytössä on ollut yks Crinone-puikko/pv...Noh, se tästä.
Tuo sairaslomatodistusjuttu on mun kohdalla vähän hakusessa...Itse tein aikanaan päätöksen, et kerron pomolle asiasta-sitä ennen tais sinne mennä koodeilla guugletettavissa oleva diagnoosi-sairaushan se on tämäkin-ajattelen. Mutta ymmärrän tuon pähkäämisen ja halun myös salata asia...hitto, siitäkin LISÄStressiä-ei tää oo helppoo millään perin!!! :$
 
Annabell, mulla kolme punktiota takana ja yhdenkään jälkeen en olisi samana päivänä ollut työkunnossa, iltaa kohden masu tuli tosi araksi. Kun makaili sängyssä tai sohvalla niin ei tuntunut mitään mutta heti jos nousi niin sattui. Seuraava päivä oli aina jo paljon parempi ja silloin oisin voinut mennäkin töihin jos olisi ollut pakko. Oisko sun työpaikalla mahis olla pari päivää poissa ilman lääkäritodistusta? Jos vaan oisit "vatsataudissa" tai "flunssassa" tms? Yksi tuttu jolla oli tuo sama ongelma ettei halunnut että työpaikalla tiedetään, hän kävi työterveysasemalta hakemassa toisen lääkärintodistuksen, jossa sitten luki jotain vatsakipuja tms. Tämä tietty edellyttää että työterveyslääkäri ymmärtää sun tilanteen ja on yhteistyöhaluinen. Useimmat kai ovat jos selittää vaan tilanteen (ja menee sen klinikalta saadun todistuksen kanssa sinne). Tai voihan sellaistakin yrittää että menee esittämään jotain vatsatautia sinne työterv-asemalle, eihän se sitä voi kieltää jos sanot että oksentelet koko ajan... Mun mielestä tässä asiassa on kaikki keinot sallittuja jos työnantajalta ei löydy ymmärrystä muutoin!
 
risupesäwautsiwau!! Onnea hurjasti, on jo puolivoittoa saada toppeja pakkaseen asti! :flover::flover:
Pakko sanoa, että oon vähän kade :ashamed: Se mullakin on suurin pelko, että jos tää nyt sitten lopahtaa eikä vaikka edes siirtoon päästä. Ja iso helpotus olis ja varovainen toive, että joku, edes yksi hyvä alkio sinne pakastimeen saatais.

annabel-77
,meillä sairaslomalappuun tuli koodi ja lääkärin nimen kohdalle leima, josta kyllä tosi hyvin selvis minkä alan lääkäri kyseessä :whistle: Mutta mä olen pomolle kertonutkin tästä, että ei tuo haitannut.
Töihin musta ei kummankaan punktion jälkeen olis ollut, jo pienestä rasituksesta maha turpos ilmapallon kokoiseks ja jomottelu alkoi. Mutta tietty riippuu työstäkin, istumatyö ei kauheasti varmaan rasita.

).( Kolme piikkiä puregonia mennyt 225iu. Jo eilen illalla, tokana iltana, maha oli turvoksissa ja arka, "kasassa" ei voinut istua kun alkoi heti ahdistaa. Pelottaa, että mitä jos siellä kasvaakin rakkuloita ihan liikaa, eikä sitten millään tee mitään. Tämä on eka pitkän kaavan hoito ja eka kertaa annos on noin iso. Että ei ole mihin verrata :/ Ultra vasta maanantaina. Pää on kans ollut tosi kipeä, tätäkään ei ennen oo ollut.
Onko kellään tietoa saako nukahtamislääkettä käyttää piikitysten aikaan? Vai onko lääkekohtaista? Procren kun on pahentanut tuota mun jo valmiina olevaa nukkumisongelmaa. Mä koitin hoitajalta kysyä puhelimessa, mutta ei osannut ottaa kantaa, käski lukea pakkausselosteesta, mutta eihän siellä nyt mitään tämmösistä hoidoista mainita, turha edes vaivautua ettimään niitä selosteita. En nyt sitten ole uskaltanut ottaa. Kysyn lääkäriltä maanantaina. Edellisissä hoidoissa olen käyttänyt tarvittaessa, mutta tämän hoidon olen päättänyt vetää niin terveyslinjalla kuin mahdollista :)
 
Ihanaa kun täällä jaksetaan myötäelää mukana :flower: :heart: vaikka monella omakin tilanne on mikä on..

Onko teillä kirma kokeiltu erilaisia lääkkeitä, tai niiden yhdistelmiä hoidoissa? Uskon vahvasti että teillekin niitä huippuja voi tulla jos kerran mullekin! Jospa pitkän kaavan hoito ois sulle se sopivampi. Mulla oli myös ekassa hoidossa vaan 150iu (menopur) ja nyt tässä toisessa 150iu (pergoveris) + gonalia 75iu, eli yhteensä 225.
Mulla oli myös unettomuutta procrenin aikana, saatto herätä aamuyöstä ja ei saanu ehkä pariin tuntiin nukuttua ja sitten kello soikin.. :headwall: Kannatta tosiaan kysyä lääkäriltä noiden lääkkeiden yhteensopivuuksista!

Annabell, mulla on molempina puntiopäivinä ollu sellanen väsyny (lue: pöhnäinen) ja etova olotila, mutta seuraavana päivänä ihan ok, eli oisin ollu työkyknen, jos töitä ois.
 
En ole ennen tämmöisille palstoille kirjoitellut, lukenut kyllä paljon. Mulla 4 inseminaatiota ja yksi ICSI takana. Viisitoista munasolua saatiin kerättyä ja vain yksi alkio selvisi siirtoon, joka ei siis kiinnittynyt.

Työnantajan ei tarvitse korvata lapsettomuushoidoista johtuvia poissaoloja. Tämän takia myös talous hieman heikolla. Nuo koodit on hyvä pyytää lääkäriltä, muuten työnantaja ei tiedä tuleeko hänen maksaa sairaslomalta palkkaa. Olen saanut kuvan, ettei kukaan saa punktion jälkeen sairaslomasta palkkaa.

Minulla myös toivottomuus ja epätoivo alkaa täyttää mielen. Enää en tiedä tulisiko ajatella, että ei tästä mitään tule. Sanotaan, että kun mielessään luovuttaa niin sitten tärppää. Toisaalta sanotaan, että positiivinen ajattelu auttaa. Itse en enää uskalla edes ajatella rakaaksi tuoloa, lapsia, saati sitten katsoa lapsia.

Kun ystävät ja tuttavat kertovat ilouutistaan odottavansa, tunnen itseni kamalaksi ihmiseksi kun en osaa enää iloita heidän puolestaan. Lähinnä vain kysyn mitä väärää olen tehnyt, etten voi saada lasta.

Te jotka kerroitte juoksevanne metsissä - kuinka te hoidon aikana pystytte juoksemaan? Itse en ainakaan ole enää voinut juosta kunnolla hoitojen aikana. Lugesteronit nostaa sykettä hirmusti. Gonalin/pergoveriksen aikana munasarjat painaa. Ainoa aika jolloin voisi juosta on synarela aika, mutta sitten kun ei ole juossut pariin viikkoon, on kynnys taas lähteä.
 
Torstai 14. tammikuuta 2010




risupesä..............2.IVF....................testi vko 4
SaaraX................2.IVF/3.pas..........vko 2
kirma...................3.IVF....................vko 4
Sannuli-81...........3.IVF/pas.............testi 26.1
fiia 69..................2.IVF...................tammikuu
eevi-antero ........2.IVF/pas.............tammikuu
toivorikas-72.......3.ICSI/pas...........tammikuu
Amelie80.............2.ICSI/pas...........tammikuu
Miimi78................5.ICSI.................tammikuu
Merisiili................6.ICSI..................tammi-helmikuu
palsebo...............2.IVF....................helmikuu?
MariAnne-S..........4.IVF/pas............keväällä
Anskubansku80...5.ICSI.................keväällä
Miisamari.............4.IVF...................huhtikuu
dream09..............4.IVF/pas............
Alina79................2.ICSI..................
Nat......................3.IVF...................
Cris.....................4.ICSI..................
Kukka77..............3.ICSI/3.pas.......
Duffy....................2.ICSI.................
annamaria83.......3.ICSI..................
SuzyQ69.............3.IVF/pas.............


Varmistuvat plussat


Plussat



pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
dreamer78..........2.ICSI.................24.11.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
Sarma.................2.IVF....................4.1.10 (luomu)




 
Heippa!Laitoin tän viestin myös tähän pinoon, vaikka vierailen ehkä vähän ahkerammin tuolla "Kympin" pinossa. Tavoitteena siis täyden kympin suoritus heti alkuvuodesta ja alku on nyt lähtenytkin ihan hyvin käyntiin:
Terveisiä siis punktiosta (15.1)!
Eilinen punktio sujui kaikin puolin hienosti Ei suurempia kipuja ja tänään olo on jo lähes normaali. Saaliskin oli ihan hyvä mun mielestä: 11 munista saatiin, joista 7 kypsiä ja tänä aamuna soitettiin, että 5 hedelmöittyi. Nyt odotellaan maanantaita (18.1) ihan täpinöissä ja toivotaan, et kaverit jaksaa jakaantua (viimeksi meillä kävi suuri kato ennen siirtoa, kun 8 hedelmöittyneestä vain 1 selvisi siirtoon). Mä oon nyt kuitenkin ihan positiivisella mielellä ja uskon et tällä kertaa kestävät paremmin.

Annabell-77: tiedoksi, että punktiosta selviäminen on mun mielestä ihan tuuripeliä. Viimeksi mulle tuli verenvuotoa ja jouduin sairaalaan pariksi päiväksi, tällä kertaa toimenpidepäivän kipu oli siedettävää ja nyt seuraavana päivänä olisin työkykyinen. Mä varautuisin silti aina vähintään toimenpidepäivän olemaan kotosalla, kun ei ikinä tiedä millainen olo on.

Risupesä Voimia kyytiläisille pitää kovasti kiinni ja sulle tsemppiä henkiseen puoleen! ;) Kyllä se onnistuu! Mä vielä kysyisin, et kun sulle laitettiin kaksi kyytiläistä, niin mikä peruste sille oli? Mulle kun sanottiin (biologi puhelimessa), että se on iästä kiinni, että siirretäänkö 1 vai 2. ja mä oon vielä kuulemma liian nuori (=30 ja risat). Tää vain tuntui ikävälle kuulla, kun itseltä ei tunnu yhtään nuorelta näin kahden vuoden lapsen yrittämisen jälkeen. Tuntuis vaan et ois tuplamahdollisuus, jos pääsis siirtämään kaksi pikkuista....Lääkärin kanssa en oo asiasta vielä keskustellu.
 
Alina, hienolta kuulostaa, kaikki on mahdollista, tää kerta voi olla aivan toisin alkioiden laadun suhteen kuten munkin tilanne osotti b:)d Toivottavasti teilläkin menee jotain pakkaseen!
Mulle ei tällä kertaa edes perusteltu mitenkään miks laitettiin kaks, kun ekassa hoidossa sanottiin ettei kahta top-alkioo laiteta, vaan toisen pitäs olla huonompi.. en tiedä kattoko ne edellisen hoidon perusteella jotenkin että kun ei sillonkaan kumpikaan 'kohtalaisen hyvä' yrittänykään kiinnittyä.. punktiossa kyllä tälläkin kertaa pyysin kahta kun en uskonu että mitään huippuja tuliskaan. Joskus oon kuullu että katotaan pituuden mukaan kuinka riskialtis kaksosraskaus ois, eli jos on kovin pienikokonen niin tulis ahdasta ja jotain ongelmia helpommin? Ite oon melko pitkä, 175cm. Tää pituussyy oli ihan veikkausta.. en tiedä onko sillä oikeesti miten suurta merkitystä.


Sannulille kans leppoisia piinapäiviä ja paksuuntuvaa olotilaa! =)

olki, vielä on varmasti liian aikaista antaa periksi, voimia jatkoon!!
 
Helloupa hellou, kuka kyselikään jotain Crinonesta? Mä olen joutunut käyttämään sitä pähkinäallergian takia, kaks tuubia päivässä (eli siis aamulla ja illalla). Uskoisin, että noi annostelut vaihtelee ihan tapauskohtaisesti, kyllähän ne verikokein seuraa hormonipitoisuuksia veressä. Eli jollain riittää yksi annos päivässä ja joku voi tarvita enemmän. Ja toiseen lääkkeeseen on paha verrata, kun imeytyminen voi siinä olla erilaista. Näin siis mun veikkaukset... :whistle:

Mihinkäs muuhun mun pitikään kommenttia antaa - ai niin, palkanmaksusta liittyen näihin meidän sairauspoissaoloihin. Eli lapsettomuushoidot eivät lukeudu sellaisiin sairaspoissaoloihin, joista työnantaja olisi velvoitettu maksamaan palkkaa. Olen täältä palstoilta käsittänyt, että esim. kuntatyönantajat tarttuvat tähän aika hanakasti, eivätkä tosiaan maksa poissaolopäiviltä. Halutessaan työnantaja kuitenkin saa maksaa palkkaa myös lapsettomuushoidoissa käyvälle, oma työnantajani onneksi lukeutuu näihin ns. reiluihin firmoihin. :heart: . Eli riippuu ihan työnantajasta että haluavatko maksaa vai ei.

Ja vähän omaa napaa - luomukiertoon pitäisi saada PAS tehtyä, ja ovulaatiota olen metsästänyt kohta jo viikon päivät, kohta luovun toivosta että sitä tässä kierrossa tulisikaan. Yleensä saan ovistikkuun plussan jo suunnilleen kp10, nyt menossa kp14 eikä muuta näy kuin hailakan hailakka viiva siinä vahvan kontrolliviivan vieressä. Hemmetti. No, ens kierrossa sit uudestaan - jos nyt olis saatu siirto tehtyä, niin piinaviikot oliskin päättyneet tosi ikävästi just kesken talviloman. Mieluummin sit näin, että tiedän jo nyt varata rättejä sinne lomalle mukaan, eikä tarvi arpoa yhtään tai itkeä koko lomaa sitä iänikuista negaa.
 
Heips, mulle voi vaihtaa tonne passin ajankohdaksi helmikuun, ovulaatio ei löytänyt mua tässä kuussa ja lisäksi pitää verenpaineita alentaa ennenkuin suostuvat siirtämään mitään. Olen kirjoitellut enemmän tuolla kympin talvihoidoissa, mutta lukenut myös tätä pinoa. Eevi-Antero, etkös sinä ollut mun kanssa silloin marraskuussa ihan samoissa hoitopäivissä? Nyt ilmeisesti ihan samikset taas jos sunkin PAS siirtyy helmikuulle? Olki: samat sanat kuin e-a jo sanoi, mullakin työnantaja maksaa palkan kaikista poissaoloista ja ovat muutenkin suhtautuneet aivan ihanasti (tai kaks tyyppiä vain tietääkin), perjantainakin esimies, meidän firman tj sanoi kun tulin lääkäristä ja aloin pillittään että "tänään on hiljainen päivä, lähde vaan kotiin". Aika tosi kivasti tehty. Olin niin alamaissa kun kuulin ettei pas-siirtoa tehdäkään tässä kuussa.
Täältäkin moni on tuolla kympin ketjussa, mutta jokatapauksessa kaikille paljon voimia ja :heart: plussatuulia :heart: , niin piinailijoille, punktioon / siirtoon menijöille ja myöskin hoitoa odottaville ja taustailijoille!
 
Risupesa - minakin pidan sinulle taalla peukkuja kovasti!!!

Miisamari - voi kurjuus sun kilpparitaistelu. Miten ihmeen vaikea on yksi arvo mitata veresta, miksi se ei mene automaattisesti? Mina olen taalla ennenkin kirjoittanut kilpparista. Itse olen laakityksella ja arvo on lahtenyt 2.3 -> 1.7 -> ja viime viikolla 1.2 hyvaan laskuun siis. Nyt toi 1.2 alkaa olla tosi ihanteellinen. Minun oma IVF laakari ei paljon tasta piittaa, mutta minun akupunktuurilaakari (han on myos koulutukseltaan IVF laakari) vahtii etta kilpparit kohdallaan. Han siis aina kaskee verikokeeseen ja lisaa laakitysta. Ma otan talla hetkella 2pv viikossa 100mg Thyroxinia ja 5pv 75mg. Siita ei saletti haittaa ainakaan ole etta tuo arvo hiotaan ihanteeseen!

Vahan omaa... oli tarkoitus menna PASsiin tassa kuussa. Viime kuussa tuli siis raskaus ja keskenmeno. Laakarit sanoivat etta voi tehda heti PASsin. Olen nyt kaynyt pari kertaa ultrassa ja ovis nakyy venyvan ja venyvan jos sita tuleekaan. Tanaan ilmoitin etta tama kierto missataan kuitenkin eika mitaan PASsia tehda. Ovista ei nay ja nyt on jo KP20. Oman valinnan mukaan siis katkaistu kierto, ei ole hyva fiilis ja ei haluta tuhlata munia.

Voisiko joku paivittaa minulle kaksi asiaa? PAS helmikuun lopussa. Ja se on 3. ICSI 2. PAS, eli viides siirto. Kiitos kiitos!
 

Yhteistyössä