Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

"]Tiistai 19. tammikuuta 2010




risupesä..............2.IVF....................testi vko 4
Sannuli-81...........3.IVF/pas.............testi 26.1
Alina79................2.ICSI..................vko 2
SaaraX................2.IVF/3.pas..........vko 3
kirma...................3.IVF....................vko 4
fiia 69..................2.IVF...................tammikuu
Amelie80.............2.ICSI/pas...........tammikuu
Miimi78................5.ICSI.................tammikuu
Merisiili................6.ICSI..................tammi-helmikuu
eevi-antero ........2.IVF/pas.............helmikuu
toivorikas-72.......3.ICSI/pas...........helmikuu
Kukka77..............3.ICSI/2.pas........helmikuu
plasebo...............2.IVF....................helmikuu?
MariAnne-S..........4.IVF/pas............keväällä
Anskubansku80...5.ICSI.................keväällä
Miisamari.............4.IVF...................huhtikuu
dream09..............4.IVF/pas............
Nat......................3.IVF...................
Cris.....................4.ICSI..................
Duffy....................2.ICSI.................
annamaria83.......3.ICSI..................
SuzyQ69.............3.IVF/pas.............


Varmistuvat plussat


Plussat



pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
dreamer78..........2.ICSI.................24.11.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
Sarma.................2.IVF....................4.1.10 (luomu)
 
Tuli mieleen että tarviikohan tossa oikeestaan olla tota 'varmistuvat plussat' -kohtaa kun ei siinä juur koskaan oo ketään eli on kuitenki joko tai.. pitäskö se heivata tonne listan alkuun :D ..tai esim. 'Plussaa kohti matkalla' tms.? Joo joo, kyllä sitä nyt ollaan taas niin (yli)toiveikkaana että! :ashamed: :kieh:
 
risupesä, Minusta sitä varmistuvat plussat ei tarvi olla, sen voi varmasti poistaa. Ainakin minun puolesta.
ON: Täällä epäusko taas pääsee valloilleen, ei tästä taida taaskaan tulla yhtään mitään. Höh.

Risupesä Miten sä? Olet kait piinailussa muutaman päivän mua jäljessä. Minulla pp7 vasta....
 
Moi,

Liittyisin mukaan joukkoon. Täällä tänään alkoi vuoto 1.IVF:n 1.PASsista ja pakkanen on nyt tyhjä. Seuraavaa hoito pitäisi olla maalis-huhtikuussa pitkällä kaavalla.

Taustasta sen verran, että yritystä on 4/08 saakka ja ekasta luomukierrosta tuli tuolloin tuulimuna. Sen jälkeen yritystä noin 1,5 vuotta ja ekasta ivf:stä tuli plussa ja km rv 6+5.
Olo on todella masentunut ja usko horjuu, mutta periksi ei vielä anneta.

Onko teillä kuinka pitkiä taipaleita takana? Osaako kukaan muuten sanoa, että monenteenko hoitoon asti todennäköisyys raskaudelle kasvaa? Muistelin joskus lukeneeni, että kolmanteen hoitoon asti. Onkohan näin? Jotenkin yritän tarrata vielä jokaiseen oljenkorteen...
 
tytti :hug: :'( oon kuullu että 6. hoitoon saakkaa kasvais. Meillä nyt keväällä tulee 4 vuotta turhaa yritystä ja elokuussa alettiin hoidot, suoraan ivf.llä.

Sannuli, toivo ja epätoivo vaihtelee melkein hetkittäin.. ei oo kyllä enää aavistustakaan mihin jaksais uskoo tai luottaa jollei kahdesta huippulaatusestakaan kumpikaan edes yritä kiinnittyä :( ei oikein minkäänlaisia oireita oo vielä, ei ainakaan mitään uudenlaisia, "lupaavia" mitä ei ois yleensä loppukierroissa ollu, tai mikä ei vois johtua lugeistakin..
 
Perjantai 22. tammikuuta 2010



~Matkalla kohti plussaa~


risupesä..............2.IVF....................testi vko 4
Sannuli-81...........3.IVF/pas.............testi 26.1
eevi-antero ........2.IVF/pas.............testi 4.2.
Alina79................2.ICSI..................vko 2
SaaraX................2.IVF/3.pas..........vko 3
kirma...................3.IVF....................vko 4
fiia 69..................2.IVF...................tammikuu
Amelie80.............2.ICSI/pas...........tammikuu
Merisiili................6.ICSI..................tammi-helmikuu
Miimi78................5.ICSI..................helmikuu
toivorikas-72.......3.ICSI/pas...........helmikuu
Kukka77..............3.ICSI/2.pas........helmikuu
plasebo...............2.IVF....................helmikuu?
tytti82.................2.IVF...................maalis-huhtikuu
MariAnne-S..........4.IVF/pas............keväällä
Anskubansku80...5.ICSI.................keväällä
Miisamari.............4.IVF...................huhtikuu
dream09..............4.IVF/pas............
Nat......................3.IVF...................
Cris.....................4.ICSI..................
Duffy....................2.ICSI.................
annamaria83.......3.ICSI..................
SuzyQ69.............3.IVF/pas.............


Plussat



pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
dreamer78..........2.ICSI.................24.11.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
Sarma.................2.IVF....................4.1.10 (luomu)

 
).( Seurantaultrassa kävin eilen, tällä hetkellä rakkulat vielä pieniä, sentin kokoisia. 4+4 ja tasakokoisia ovat, että olen ihan tyytyväinen. Aikaisemmissa hoidoissa ekan ultran jälkeen follimäärä on aina lisääntynyt, toivon sitä nytkin. Mutta en sitten tiedä kuin pitkässä kaavassa menee, voiko niitä kasvaa vielä loppuajasta lisää..ei tietoo.
Lääkäri sanoi, että kova turvotus voi johtua procreninsta, sitä kun ei mulla ole ennen ollut käytössä ja nukahtamislääkkeistä sanoi, että on parempi ottaa tarvittaessa kuin valvoa yöt. Huh, onneks! Mulla on sitten tosi kivat oltavat vaihdevuosissa..lääkäri meinas, että procrenin tuomat oireet on sitten ihan ne samat mitä on edessäpäin tulossa :x

Täällä oli puhetta kahden alkion siirrosta, meille edellisellä kerralla siirrettiin kaksi toppia ja tässä hoidossa siitä ei tartte edes keskustella. Alkioikato on ollut niin kova, että otetaan ennemmin tuplariski. Ja yks lääkäri sanoi mulle joskus, että kun mulla yksi normaaliraskaus+synnytys rv39+4 ja mulla pitkä selkä, niin nämä kertois, että tuplat saattais mahtua kasvamaan ilman ongelmia. Satavarmaahan se ei tietty ole.

sannuli-81, kovasti onnea sinulle tähän piinaan!

tytti82, :hug: Voi surku ettei passista onnistumista tullut! Periksi ei todellakaan kannata antaa vaan tästä mennään kovemmalla höyryllä eteenpäin. Sitä on vaan jaksettava toivoa ja uskoa, että parempi aika on vielä edessä.
 
Ja sillai, tämä "kanala" hiljentynyt, ultrakäynti takana -> "munat sammuneet", tilanne SEIS. Eli huomenna alotan Pergoveriksen(jota siis ainakin Hki:n apteekis oli) tökkimisen, kuten myös Prednison-kortisonin annoksella 20mg kuten myös JATKAN :eek: Synarelaa annoksella 2sumua x 2 - unohtamatta Thyroxin 50 mikrogrammaa! HUIHAI-kaikki pelissä...Kohta(huomenna) siis myös lääkärin suosittamana NÖFnöf-rokote!
Jtn outoa on tässä setissä kun "oireet" ovat kovasti erilaiset (jo täs vaiheessa) kuin aikaisemmISSA hoidoissa->synarelasta päänsäryn sijasta hirvittävät hikoilut öisin ja väsymys sekä pitkittynyt kk-vuoto, nyt menossa jo 10!!!!pv, normisti sellanen 5pvää...
Eiko kello kilisemään muistutukseks joka mömmöstä - tulevat vkot ovat pelkkää MUSIIKKIA KORVILLE :D
Sisters-keep on TRYING!!! :flower: :hug: :flower:
 
Heissan kanssasisaret!

Minulle saa vaihtaa tammikuun helmikuuhun. Kierto on sillä mallilla että Puregonin piikittäminen olisi alkanut tänä viikonloppuna, MUTTA noidan-nuoli iski viime perjantaina ja olen ollut vuoteen omana siitä saakka. Nyt pääsen jo aika hyvin kävelemään, mutta kestää jonkun aikaa ennekuin selkä on taas hyvä enkä halua aloittaa hoitoa ennen sitä. Ikävältä tuntuu siirtää hoitoa kun nyt jo ollaan pidetty pitkä tauko, mutta luulempa että näin on paras. Ainot "huvittava" juttu tässä on, että puolitoistavuotta sitten koin elämäni ensimmäisen noidan-nuolen ja sillon niin pahan että minut vietiin ambulanssilla sairaalaan jossa olin viikon. Sillon olin aloittanut piikitykset ja jouduin keskeyttämään hoidon. Noh, heti seuraavassa kierrossa alettiin uusi hoito, vaikka selkä ei ollut vielä entisellään. Se olikin se ainoa hoito josta olen raskautunut, vaikkakin meni kesken rv 10. Toivotaan että tästäkin seuraavasta hoidosta olisi tuloksena raskaus! :)

Tsemppiä kaikille meille!!
 
Miimi Harmin paikka että siirty, :hug: tosin kuukausi sinne tänne, nopeesti se menee :) pikaisia paranemisia!

Merisiili, oliko sulla jotain vasta-ainejuttuja, vai kuinka sait ton kortisonin? Mähän en saanu edelleen vaikka kuinka kinusin.. puhu vaan jostain tulehdusriskeistä :( En kyllä tajua miks sitten joillain sitä käytetään jollei muka mitään todistettua hyötyä ois tai niin paljo haittais, niinku taas viimesin lääkäri väitti.

kirma, sitä mietinkin että monelleko muulle on siirretty top-alkioita kaksin kappalein.. no, eipähän tässäkään tosiaan mitään takeita onnistumisesta oo :ashamed:

Tänään taas ollu karseet jomotukset, johan tässä 3 päivää saikin olla ilman niitä... ja heti tulee sellanen toivoton olo että eipä tullu taas mitään tästäkään :'( vaikka ei kai ne nyt sentään menkkoja vielä enteile.
 
Risupesä, mulla tosiaan on jtn vasta-ainejuttuja - tarkemmin en niistä edes tiedä, ei kukaan muukaan-kai?! Mulla on yks arvo(monosyytit)kohollaan ollut jo pidemmän aikaa sekä yks keliakia-vasta-aineista sekä mulla on taustalla kaikenmaailman allergiat+"ohi mennyt" rasitusastma...Myös viimeaikaisten(n.5 vuoden sisällä)oireiluiden->mm.ruusu+silmätulehdus on mulle povattu tulevaan jo reuma-diagnoosiakin :eek: !!! Tällä oireilulla historiassa/nykyisellään lääkäri halusi mukaan kortisonin-itsehän olen sitä ehdottanut jo n.3 aikaisemman hoidon ajan-et tällä kertaa "vaihtamalla(lääkäriä)parani" :D
Varmaan siinä tosiaan on myös kaikenmaailman riskit ja vaarat, mut ei kai meidän tapauksessa ole enää mtn menetettävääkään->yhtään alkiota ei yhdessäkään hoidossa ole tarttunut-ehkä tää on niitä viimesiä oljenkorsia, joihin tartutaan epätoivoisissa tilanteissa-jopa riskienkin uhalla :saint: Josko tän vois ajatella että TEILLÄ on vielä toivoa muutenkin :wave: !? Ehkä toi oli vähän huono yritys olla positiivinen, mutta YRITIN ainakin :ashamed:
Mulla tosiaan nyt tässä hoidossa erona aikaisempiin droppiarsenaalin lisäksi on se, että olen ollut n.3kk gluteenittomalla ruokavaliolla...noista veriarvoista en kyllä sit tiedäkään, siis että onko niihin mtn muutosta tullut-mut TOIVOSSA on hyvä elää :whistle:
Toi Synarelan jatkuminen piikkien ohella entisellä annostuksella kyllä vähän mietityttää...Aina se on ennen puolittunut...mahtaako ne munat sieltä jaksaa yhtään kasvaa kun jarru on täysillä päällä :eek: !? Nyt vaan täytyisi päättää luottaa lääkärin ammatin harjoittajiin!!!
Jaksujajaksuja KAIKILLE näiden soiden rumbaajille :hug: !
 
Merisiili, joo.. en mäkään niistä oikein tiedä, multa ei oo edes tarkastettu kun pari kilpirauhasvasta-ainetta ja keliakia.. mutta tosiaan muualtakin oon lukenu että ketkä on ollu Taysissa hoidossa niin ei oo annettu mitään lisäapuja jollei periaatteessa mitään syytä, mutta jos vielä yksityiselle saakka joutuu niin kai sitten saan jo kaikki kaikki "kortit" käyttöön, mähän maksan siinä vaiheessa niille isot rahat niin ehkä ne sillon kuuntelee enemmän potilaankin toiveita.?
Mun äidillä on myös keliakia ja astma mutta toistaseks on mulle saakka periytyny "vaan" endo, mut johan sekin on ihan riittävästi pilannu elämää.
 
Hei Toivorikas, täällä kävi kuitenkin niin että sain siihen ovulaatiotestiin ns. heikon plussan alkuviikosta (eli viivat oli juuri ja juuri saman väriset), ja pääsin kuin pääsinkin siirtoon eilen - eli nyt PP1! Ja kaksi heikkoa siirrettiin, käsitin että niiden olis pitänyt olla jo 8-soluisia mutta toinen oli 6-soluinen ja toinen vain 5-soluinen. Mietin ensin että mitähän tästä tulee, itse en ole tuosta ovulaatiosta ihan varma vieläkään ja kun nuo alkiotkin ovat mitä ovat, mutta eikös se niin mene että yrittänyttä ei laiteta... Ja jäihän meillä sinne pakkaseenkin vielä neljä kaveria, tosin nekään ei kai mitään huippuyksilöitä ole, ressukat.
Testipäiväksi tuli 4.2., veritesti olis ollut jo 2. päivä mutta kun ollaan silloin lomalla niin sain luvan tehdä kotitestin sit pari päivää myöhemmin. Ja nythän tää menee just niinkuin viimeksi kirjoitin - eli koko talviloma menee ihan änkyröiksi kun pitää piinailla ja testailla ja sit kuitenkin itkeä jos se vuoto alkaa. Plaah.
Nöh, nyt olen kuitenkin "leikisti raskaana" ainakin niin kauan kun en vuoda, ja aion ottaa kaiken irti tästä "kaksosten äitinä" olemisesta!
t. eevi-antero + :heart: :heart:
 
Toivorikas kiitos, pidetään peukkuja. Joo naikkarilla kaksi, perusteluina oli se että vaikka noi molemmat selvisi sulatuksesta niin olivat niin heikosti lähteneet jakaantumaan että kiinnittymisen mahdollisuus on reilusti alle 20% per alkio, ja tää on meille jo neljäs siirto eli kiinnittymisessä on meillä selkeästi häikkää muutenkin. Mutta kaikesta tästä huolimatta saimme pitkät selvitykset kaksos- ja jopa kolmosraskauden riskeistä, ja todella huolellisesti meiltä tivattiin että ollanko ihan varmoja että saa laittaa kaksi... Ihan niinkuin olisin ikinä pystynyt sanomaan että heittäkää vaan se toinen roskiin...
 
Oikein paljon onnea kaikkille piinaaville matkaan! Se on kylla jannaa ja myos pelottavaa aikaa. Ei voi muuta kuin maratonilaisille vain plussia toivoa!

Janna juttu tuo kahden alkion siirto etta siita pitaa taistella. Se taitaa olla enemman saanto kuin poikkeus etta saa vain yhden alkion. Mina olen ulkomailla hoidoissa ja saan kaksi alkiota aina ilman mitaan mukinoita. Olen silti viela suht nuori. Olemme jopa yrittaneet kinuta kolmea alkiota, mutta siihin laakarit ei suostu.

Mutta itse en nae mitaan pahaa kahdessa alkiossa. Se on jo nahty etta ei ne niin kovin innokkaasti meilla pitkan matkalaisilla tartu, niin ainakin on mahdollisuudet vahan isommat jos kaksi alkiota saa. En tieda pelkaatteko te muut kaksosraskautta, mina en sita pelkaa, vaikka tiedan sen olevan riskillisempi kuin yksosraskauden. Jopa salaa toivon sita omalle kohdalleni.

Tsemppia kaikille!
 
Sama juttu täällä Kukka, sitä ottas mieluustikin kaks kerralla, niin ei ainakaan enää harmittas niinkään vaikkei myöhemmin onnistuiskaan, jos jotain pakkasessakin ois.. ja tuskin enää kahden jälkeen jaksaisin uuttakaan hoitoo alottaa (never say never..). Onhan se aina jännempää kun kahden siirrossa on mahdollisuus että tulis ne kaksosetkin!
 
Niin just, kaksi lasta kerralla taman tuskan jalkeen olisi kylla sellainen super iso palkinto! Siksi ma sita kaksoisraskautta toivon salaisesti. Nimittain, yksoslapsen jalkeen saa sitten kayda taman saman, ei niin helpon, rumban taas lapi jos toista lasta havittelee. Me toivottiin miehen kanssa isoa perhetta ja meilla ei olisi mitaan neljaa lasta vastaan.... No, ei meilla hyvin mene talla vauhdilla!
 
Mullakin oli alunperin toiveena ainakin 5, mutta tän suurperhehaaveen oon kyllä jo aikaa sitten haudannu. Realistisena pitäisin vieläkin sitä kahta yhteistä.. sitten taitaa alkaa tulla jo ikäkin vastaan, kun ei nyt vielä oo liki 4 vuodessa saatu aikaan sitä ensimmäistäkään yhteistä.
 
Kymppipinosta piipahdan..
Miten onkin niin, että me, suurperheestä unelmoineet, olemme täällä lapsettomuuspuolella ja ne, jotka sanoivat ettei ikuna, ovat raskautuneet miestä vilkaisemalla..
Maailma on ihmeellinen!
Liimaa liimaa Eevi-Antero!
 
Moikka,

Tääläkin suurperhehaaveet unohdettu, tulisi edes se yksi. Sitä pidettäisiin kuin kukkaa kämmenellä!

Laitan tännekin kysymykseni lääkeyhdeistelmistä:
Millaisia lääkeyhdistelmiä teillä on ollut käytössä hoidoissa?

Mulla oli viimeksi Gonal-F ja koska silloin tuli aika huonolaatuisa muniksia, niin haluaisin ehdottaa lääkärille, että kokeiltaisiin jotain muuta. Millaisilla yhdistelmillä olette saaneet hyviä alkioita? Miten esim puregon+menopur on toiminut tai jokin muu yhdistelmä?

Olisi kiva vähän itsekin tietää näistä, kun lääkärille otan asian puheeksi.

Mukavaa viikonloppua!
 
Nii-in, monta lasta minäkin unelmoin saavani, mutta tässä sitä sitten ollaan...

Tytti, varmaan sitä Menopuria kannattaa kokeilla. Mulla on ollut Gonal-F, Puregon ja Pergoveris ja solut on olleet aikalailla samanlaisia.
 

Yhteistyössä